Archwium - Przyjmowanie i załatwianie spraw
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA w Warszawie
Składanie wniosków
- Wnioski o udostepnienie dokumentacji medycznej przyjmowane są w godzinach pracy Szpitala, tj. przez całą dobę.
- Wnioski przyjmowane są we wszystkich komórkach organizacyjnych Szpitala.
- Wnioski przyjmują wszyscy pracownicy Szpitala.
- Wniosek można złożyć:
- telefonicznie lub osobiście na miejscu w Szpitalu w formie ustnej lub pisemnej
- poprzez wysłanie mejla pocztą elektroniczną lub listu tradycyjnego
- Wniosek składany ustnie sporządza pracownik Szpitala.
- We wniosku należy zawrzeć dane niezbędne do jego realizacji oraz identyfikacji pacjenta, którego dokumentacja dotyczy.
Pacjent może skorzystać z przykładowego formularza
Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej
Forma i sposób udostępnienia dokumentacji medycznej
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana w następujących formach:
- poprzez sporządzenie kserokopii, wydruku, wyciągu, odpisu,
- poprzez sporządzenie skanu i przesłanie na adres poczty elektronicznej lub poprzez nagranie na nośnik będący własnością Szpitala,
- poprzez wgląd do oryginału papierowego lub/i informatycznej bazy danych, m.in. podczas hospitalizacji, podczas konsultacji i innych świadczeń zdrowotnych, także w Archiwum,
- poprzez wypożyczenie oryginału zdjęcia RTG wykonanego na kliszy za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu,
- poprzez wypożyczenie uprawnionym organom i podmiotom oryginału dokumentacji, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu mogłaby spowodować zagrożenie dla zdrowia lub życia pacjenta, za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
- Dokumentacja jest udostępniana w następujący sposób:
- poprzez wgląd do dokumentacji na miejscu w Szpitalu
- poprzez odbiór osobisty zamówionej dokumentacji
- poprzez przesłanie za pośrednictwem operatora pocztowego za zaliczeniem pocztowym i po pokryciu kosztów przesyłki naliczanych zgodnie z taryfą operatora pocztowego
- poprzez przesłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej po wcześniejszym zakodowaniu przesyłanego pliku.
Realizacja wniosków
Wnioski realizowane są najszybciej jak to jest możliwe.
Opłaty
- Szpital nie pobiera opłaty za dokumentację w przypadku pierwszego udostępnienia w żądanym zakresie pacjentowi lub przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, lub osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Prawo pierwszego udostępnienia dotyczy sporządzania wyciągu, odpisu, kserokopii i wydruku, a także skanu przekazywanego na informatycznym nośniku danych lub przesyłanego środkami komunikacji elektronicznej.
- Szpital nie pobiera żadnych opłat za przygotowanie dokumentacji, jak również za potwierdzanie zgodności wydawanych kopii z oryginałem.
- W pozostałych przypadkach Szpital pobiera opłatę za dokumentację medyczną zgodnie z Regulaminem organizacyjnymSzpitala.
- Dokumentacja jest udostępniana po uiszczeniu opłaty.
- Opłaty można dokonać:
- gotówką przy odbiorze dokumentacji,
- przelewem na konto BGK 38 1130 1017 0020 0777 8720 0002.
Odbiór dokumentacji przez pacjenta oraz osobę upoważnioną przez pacjenta
- Pacjent ma prawo do upoważnienia innej osoby do odbioru jego dokumentacji medycznej.
- Pacjent ma prawo do złożenia upoważnienia ustnie pracownikowi Szpitala lub przekazania upoważnienia sporządzonego na piśmie i własnoręcznie podpisanego.
- Dokumentacja wydawana jest po potwierdzeniu tożsamości odbierającego. Przy odbiorze dokumentacji należy okazać dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Pacjent może skorzystać z formularza
Upoważnienia do jednorazowego odbioru dokumentacji medycznej
Potwierdzanie zgodności wydawanej kopii z oryginałem
- Szpital potwierdza zgodność wydawanej kopii z oryginałem na żądanie pacjenta.
- Wydruki sporządzane z systemu informatycznego są potwierdzane za zgodność z systemem.
Kontakt i więcej informacji
- Dział Obsługi Pacjenta: 22 508 10 58
- Archiwum: 22 508 18 68 lub 695 380 146
- Infolinia Szpitala: 22 508 20 00 lub 22 508 17 66
Informujemy, że podstawą prawną powyższych Zasad jest ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Jak się zarejestrować do lekarzy specjalistów?
Aby zarejestrować się u świadczeniodawcy pacjent może zgłosić się do rejestracji:
Na wizytę pacjent może zapisać się w dowolnie wybranym dniu, w godzinach pracy punktu rejestracji. |
Telefony do Rejestracji
Rejestracja telefoniczna do lekarzy specjalistów jest czynna od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00-20:00.
W piątki w godzinach 7:00-18:00
Tel. 22 508 15 52
Pacjenci, którzy z różnych przyczyn nie mogą stawić się na wizytę w wyznaczonym wcześniej terminie, proszeni są o kontakt w celu odwołania wizyty telefonicznie w sekretariacie kliniki/przychodni/poradni/pracowni
Zapis na pierwszą wizytę odbywa się na podstawie skierowania wydanego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego.
W przypadku świadczeń udzielanych na podstawie skierowania pacjent zobowiązany jest do dostarczenia oryginału skierowania nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Oryginał skierowania można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem osób trzecich lub przesłać pocztą.
Zachęcamy do korzystania z elektronicznej rejestracji:
https://e-rejestracja.cskmswia.pl/eportal/
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Iwona Sołtys |
Odpowiada: | Iwona Sołtys |
Wytworzył: | Iwona Sołtys |
Data ostatniej zmiany: | 2020-08-21 21:17:30 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 10348 |