STATUT
GIMNAZJUM im. ZJEDNOCZONEJ EUROPY
w STARKOWIE
ROZDZIAŁ I. OGÓLNE INFORMACJE O GIMNAZJUM
ROZDZIAŁ II. CELE I ZADANIA GIMNAZJUM
1) wspiera nauczanie i wychowanie zgodne z zasadami zawartymi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i Międzynarodowej Konwencji o Prawach Dziecka,
2) zapewnia nauczanie i wychowanie przyjmujące za podstawę uniwersalne zasady etyki uwzględniające chrześcijański system wartości,
3) umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia gimnazjum,
4) umożliwia rozwój zainteresowań i zdolności uczniów,
5) wyposaża absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do świadomego wyboru kierunku dalszego kształcenia,
6) kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zadań gimnazjum.
1) znajomości celów i zadań gimnazjum oraz programu nauczania i programu wychowawczego realizowanego przez szkołę,
2) znajomości szkolnego systemu oceniania,
3) uzyskiwania wyczerpujących informacji na temat swojego dziecka, a w szczególności o postępach w nauce, napotykanych trudnościach i ich przyczynach oraz sposobach ich przezwyciężania,
4) uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania, zapobiegania zagrożeniom (np. agresji, przemocy, uzależnień, demoralizacji oraz innych przejawów patologii społecznej) i w sprawach dalszego kształcenia swoich dzieci,
5) wyrażania swoich opinii dotyczących wszelkich spraw związanych ze statutową działalnością gimnazjum.
1) zapewnia nadzór i opiekę nad uczniami przebywającymi w gimnazjum podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych, a także bezpośrednio przed i po zajęciach,
2) za bezpieczeństwo dzieci w czasie zajęć, o których mowa w pkt. 1 odpowiada osoba prowadząca zajęcia, a podczas przerw nauczyciele pełniący dyżur,
3) za bezpieczeństwo dzieci podczas wycieczek odpowiada opiekun grupy wyznaczony przez organizatora wycieczki lub przez dyrektora gimnazjum,
4) nauczyciel, którego opiece powierzono uczniów podczas zajęć wymienionych w pkt. 1 i pkt. 3 nie może opuścić grupy, jeżeli wcześniej nie zapewnił zastępstwa lub nie zgłosił dyrektorowi swojej nieobecności.
1) rozwijanie zainteresowań na zajęciach edukacyjnych i pozalekcyjnych,
2) organizowanie zajęć z doradztwa zawodowego
3) organizowanie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego
1) z niepełnosprawności;
2) z niedostosowania społecznego
3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
4) ze szczególnych uzdolnień;
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się;
6) z zaburzeń komunikacji językowej;
7) z choroby przewlekłej;
8) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
9) z niepowodzeń edukacyjnych;
10) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
11) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
3) zajęć specjalistycznych: socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
4) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;
5) porad i konsultacji.
a) język kaszubski jako język regionalny prowadzony jest dodatkowo w formie odrębnych zajęć;
b) język kaszubski jako język regionalny zalicza się do obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a własną historię i kulturę – do dodatkowych zajęć edukacyjnych ucznia, który składa wniosek w sprawie uczestniczenia w tych zajęciach.
ROZDZIAŁ III. ORGANY GIMNAZJUM
1) dyrektor gimnazjum,
2) rada pedagogiczna,
3) samorząd uczniowski,
4) rada gimnazjum oraz rada rodziców, jeżeli zostały utworzone.
1) sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w gimnazjum,
2) realizuje zadania wynikające z polityki oświatowej organu prowadzącego,
3) współdziała z organami wewnętrznymi gimnazjum,
4) współdziała z organem prowadzącym w zakresie ustalonym odnośnymi przepisami, w tym głównie w sprawach administracyjnych, finansowych i kadrowych,
5) realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady gimnazjum podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,
6) wstrzymuje wykonanie sprzecznych z przepisami prawa uchwał i wniosków podejmowanych przez organy wewnętrzne gimnazjum,
7) organizuje i kieruje działalnością edukacyjną gimnazjum, jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników gimnazjum.
8) tworzy zespoły, które planują i koordynują udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniowi w szkole. Wyznacza koordynatora każdego zespołu, ustala formę, sposób oraz okres udzielania uczniowi pomocy
9) nadzoruje realizowanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz kształcenie uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
1) zatwierdzanie planów pracy gimnazjum po zaopiniowaniu przez radę gimnazjum,
2) zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w gimnazjum, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę gimnazjum,
4) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli gimnazjum.
1) organizację pracy gimnazjum, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2) projekt planu finansowego gimnazjum,
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
4) propozycje dyrektora gimnazjum w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć wykonywanych w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
1) prawo do zapoznawania się z programem edukacyjnym gimnazjum, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami,
2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
4) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej,
5) prawo organizowania, w porozumieniu z dyrektorem, działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi,
6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.
7) prawo opiniowania pracy nauczycieli na wniosek dyrektora gimnazjum dokonującego oceny nauczyciela.
1) nauczyciele wybrani przez ogół nauczycieli na posiedzeniu rady pedagogicznej,
2) rodzice wybrani przez ogół rodziców na szkolnym zebraniu rodziców,
3) uczniowie wybrani przez ogół uczniów na ogólnym zebraniu uczniów.
1) rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem,
2) ustania uprawnień jako rodzica ucznia tego gimnazjum,
3) przeniesienia lub ukończenia gimnazjum przez ucznia,
4) pisemnej rezygnacji członka.
1) uchwala statut gimnazjum,
2) przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych gimnazjum i opiniuje plan finansowy gimnazjum,
3) może występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad gimnazjum z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności gimnazjum, jej dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w gimnazjum; wnioski te mają dla organu charakter wiążący,
4) opiniuje plan pracy gimnazjum, projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz inne sprawy istotne dla gimnazjum,
5) z własnej inicjatywy ocenia sytuację oraz stan gimnazjum i występuje z wnioskami do dyrektora, rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę, oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych.
ROZDZIAŁ IV. ORGANIZACJA GIMNAZJUM
1) pomieszczeń do nauki,
2) biblioteki i czytelni,
3) zespołu urządzeń sportowych,
4) szatni szkolnej,
5) świetlicy.
1) biblioteka szkolna jest pracownią służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno – wychowawczych gimnazjum, doskonaleniu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców oraz wiedzy o regionie,
2) zbiory biblioteki szkolnej obejmują dokumenty piśmiennicze i materiały audiowizualne niezbędne do realizacji zadań gimnazjum,
4) rodzaje zbiorów i sposób ich opracowania określają odrębne przepisy,
5) działalnością biblioteki kieruje nauczyciel bibliotekarz,
6) uczniowie stają się czytelnikami na podstawie zapisu w dzienniku lekcyjnym, nauczyciele i inni pracownicy szkoły na podstawie legitymacji służbowej, a rodzice na podstawie karty czytelnictwa dziecka i dowodu osobistego,
7) lokal biblioteczny umożliwia:
a) gromadzenie i opracowanie zbiorów,
b) korzystanie z księgozbioru podręcznego,
c) wypożyczenie zbiorów poza bibliotekę,
d) prowadzenie przysposobienia czytelniczo – informacyjnego,
8) godziny pracy biblioteki ustala dyrektor gimnazjum, dostosowując je do tygodniowego rozkładu zajęć w sposób umożliwiający dostęp do jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu,
9) do zadań nauczyciela bibliotekarza obejmujących pracę pedagogiczną należą w szczególności:
a) udostępnienie zbiorów z wypożyczalni i czytelni,
b) udzielenie potrzebnych czytelnikom informacji,
c) udzielenie porad przy wyborze lektury,
d) prowadzenie zajęć z przysposobienia czytelniczo – informacyjnego,
e) informowanie wychowawców na podstawie prowadzonej statystyki o liczbie wypożyczeń w poszczególnych oddziałach klasowych,
f) prowadzenie różnych form upowszechniania czytelnictwa,
g) opieka nad uczniami oczekującymi na rozpoczęcie zajęć lub po zajęciach z powodu ich dojazdu do szkoły,
h) zastępowanie nieobecnych nauczycieli na polecenie dyrektora gimnazjum,
10) do zadań nauczyciela bibliotekarza obejmujących prace organizacyjno – techniczne należą w szczególności:
a) gromadzenie zbiorów zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami bibliograficznymi,
b) zabezpieczenie zbiorów przed zniszczeniem,
c) sporządzanie planu pracy i harmonogramu zajęć z przysposobienia czytelniczo – informacyjnego,
d) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań,
11) szczegółowe zasady korzystania z biblioteki i czytelni określa regulamin.
ROZDZIAŁ V. NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY
1) prawidłowa realizacja programu edukacyjnego gimnazjum i dążenie do osiągania jak najlepszych wyników,
2) rzetelne i systematyczne przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Nauczyciel opracowuje w formie pisemnej planowaną półroczną działalność dydaktyczno –opiekuńczo - wychowawczą, zgodnie z formą ustaloną przez nadzór pedagogiczny szkoły, a nauczyciel rozpoczynający pracę w zawodzie także konspekty prowadzonych lekcji (nie dłużej niż 2 lata),
3) udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych ucznia,
4) udział w zebraniach rady pedagogicznej oraz realizowanie jej uchwał,
5) pełnienie dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych – sprawowanie nadzoru nad uczniami,
6) zapewnianie bezpieczeństwa powierzonych jego opiece uczniów,
7) udział w organizowanych przez gimnazjum szkoleniach (w tym bhp),
8) troska o warsztat pracy oraz estetykę przydzielonych gabinetów lub pracowni,
9) obiektywna ocena uczniów,
10) doskonalenie zawodowe,
11) informowanie rodziców z inicjatywy własnej i na każde żądanie o wynikach i postępach w nauce,
12) systematyczna współpraca z rodzicami (prawnymi opiekunami) uczniów.
13) udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom i ich rodzicom w formie porad, konsultacji i warsztatów, w tym w zakresie doradztwa edukacyjno- zawodowego.
14) nauczyciel jest członkiem zespołu, utworzonego przez Dyrektora w celu udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej, opracowania planu działań wspierających (w tym kart indywidualnych potrzeb uczniów) oraz indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych uwzględniających zalecenia zawarte w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego.
1) organizowanie i kierowanie pracą wychowawczą w przydzielonym oddziale (klasie),
2) inspirowanie działań zespołowych i indywidualnych uczniów,
3) rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami, a innymi członkami społeczności szkolnej,
4) planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami różnych form życia zespołowego,
5) otaczanie indywidualną opieką każdego ucznia,
6) współdziałanie z nauczycielami i pedagogiem w celu koordynacji działalności dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej,
7) stały kontakt z rodzicami ucznia, wymiana spostrzeżeń i informacji dotyczących wyników wspólnych działań wychowawczych,
8) informowanie rodziców o wymaganiach programowych gimnazjum oraz kryteriach ocen,
9) informowanie rodziców o wynikach klasyfikacji,
10) organizowanie nie rzadziej niż raz na kwartał zebrań klasowych z rodzicami,
11) prowadzenie dokumentacji oddziału oraz nadzór nad dziennikiem lekcyjnym,
12) czuwanie nad realizacją obowiązku szkolnego. Regulamin usprawiedliwień nieobecności uczniów gimnazjum stanowi załącznik do niniejszego statutu.
1) koordynacja współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom w szkole,
2) opiniowanie wniosków uczniów lub rodziców (opiekunów) w sprawach dotyczących realizacji obowiązku szkolnego,
3) prowadzenie dziennika pedagoga wg zasad i wzoru określonego odrębnymi przepisami,
4) prowadzenie teczek indywidualnych uczniów zawierających dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających,
5) współpraca z wychowawcami i nauczycielami.
1) organizowanie i prowadzenie zajęć świetlicowych,
2) opieka nad uczniami podczas zajęć oraz podczas spożywania posiłków,
3) troska o estetykę pomieszczeń świetlicy,
4) współpraca z pedagogiem szkolnym i rodzicami (prawnymi opiekunami) uczniów.
1) udzielanie indywidualnych edukacyjno - zawodowych porad uczniom i rodzicom;
2) prowadzenie zajęć grupowych przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej;
3) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych;
4) wskazywanie uczniom, rodzicom dodatkowych źródeł informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, dotyczące rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia;
5) systematycznie diagnozowanie zapotrzebowania poszczególnych uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe
6) wskazywanie uczniom, rodzicom i nauczycielom alternatywnych możliwości kształcenia dla uczniów z problemami emocjonalnymi i dla uczniów niedostosowanych społecznie;
7) koordynowanie działalności informacyjno- doradczej na terenie szkoły;
8) współpraca z Radą Pedagogiczną w zakresie tworzenia i zapewnienia ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno - zawodowego, określonych w Wewnątrzszkolnym Systemie Doradztwa Zawodowego gimnazjum.
1) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
2) określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3) zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji;
4) ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi.
ROZDZIAŁ VI. UCZNIOWIE GIMNAZJUM
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w gimnazjum zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę poszanowania jego godności,
3) korzystania z pomocy stypendialnej bądź doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami,
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym,
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych – jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce,
8) pomocy w przypadku trudności w nauce,
9) korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego,
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, pomocy naukowych, księgozbioru,
11) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach działających w gimnazjum,
12) powiadamiania z tygodniowym wyprzedzeniem o terminie pisemnych prac kontrolnych. W ciągu dnia nie może być więcej niż jedna praca kontrolna, a w ciągu tygodnia nie więcej niż trzy prace.
1) przestrzegania postanowień statutu gimnazjum,
2) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły,
3) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników gimnazjum,
4) dbania o własne życie, zdrowie, higienę oraz rozwój,
5) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w gimnazjum,
6) szanowania godności osobistej, poglądów i przekonań innych osób,
7) systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych.
ROZDZIAŁ VI. UCZNIOWIE GIMNAZJUM
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w gimnazjum zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę poszanowania jego godności,
3) korzystania z pomocy stypendialnej bądź doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami,
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym,
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych – jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce,
8) pomocy w przypadku trudności w nauce,
9) korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego,
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, pomocy naukowych, księgozbioru,
11) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach działających w gimnazjum,
12) powiadamiania z tygodniowym wyprzedzeniem o terminie pisemnych prac kontrolnych. W ciągu dnia nie może być więcej niż jedna praca kontrolna, a w ciągu tygodnia nie więcej niż trzy prace.
1) przestrzegania postanowień statutu gimnazjum,
2) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły,
3) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników gimnazjum,
4) dbania o własne życie, zdrowie, higienę oraz rozwój,
5) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w gimnazjum,
6) szanowania godności osobistej, poglądów i przekonań innych osób,
7) systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych.
ROZDZIAŁ VI. a NAGRODY I KARY
a) osiągnięcia w nauce i wzorowe zachowanie,
b) wybitne osiągnięcia w konkursach, zawodach, turniejach, itp.
c) pracę społeczną na rzecz gimnazjum i środowiska,
d) wzorową postawę, dzielność i odwagę.
1) nagrody indywidualne:
a) pochwała wychowawcy wobec całej klasy,
b) pochwała wychowawcy lub dyrektora gimnazjum w obecności społeczności szkolnej,
c) list gratulacyjny do rodziców,
d) nagroda książkowa,
e) dyplom,
f) umieszczenie nazwiska ucznia na szkolnej lub internetowej tablicy ogłoszeń,
g) świadectwo z wyróżnieniem wg obowiązujących przepisów,
h) stypendium za wyniki w nauce,
i) inne ( nagroda rzeczowa, pokrycie kosztów wycieczki itp.)
2) nagrody zbiorowe przyznawane klasie:
a) dofinansowanie wycieczki,
b) dofinansowanie imprez klasowych,
c) puchar przechodni dyrektora gimnazjum za najlepsze wyniki w nauce lub współzawodnictwie sportowym
1) nauczyciele, wychowawcy,
2) Samorząd Uczniowski,
3) Rada Rodziców,
4) Dyrektor Gimnazjum,
5) organizacje młodzieżowe.
1) ustnym upomnieniem wychowawcy wobec klasy,
2) naganą wychowawcy z wpisem do dziennika i powiadomieniem rodziców lub prawnych opiekunów ucznia,
3) ustnym upomnieniem dyrektora gimnazjum wobec społeczności szkolnej,
4) zawieszeniem w prawach do udziału w zajęciach pozalekcyjnych przez wychowawcę klasy lub dyrektora gimnazjum,
5) pozbawieniem prawa udziału w organizowanych przez klasę lub gimnazjum imprezach rozrywkowych, wycieczkach, itp.( kary te wymierzone są na czas określony przez wychowawcę),
6) obniżeniem oceny z zachowania - do nieodpowiedniej włącznie,
7) pracą, społecznie użyteczną na rzecz gimnazjum – po zajęciach lekcyjnych,
8) przeniesieniem do równoległej klasy na wniosek Rady Pedagogicznej.
9) w przypadku, gdy uczeń notorycznie narusza obowiązki statutowe, dopuścił się czynności chuligańskich o znacznym stopniu szkodliwości moralnej czy materialnej, znalazł się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających i żadne środki dyscyplinarne nie są w stanie zmienić jego postępowanie, dyrektor gimnazjum ma prawo wystąpić do Kuratora Oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
ROZDZIAŁ VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1) dyrektor gimnazjum,
2) rada pedagogiczna,
3) rada gimnazjum,
4) rada rodziców,
5) samorząd uczniowski.
Autor: | Izabela Łazuga |
Odpowiada: | Dorota Czupryniak |
Wytworzył: | Dorota Czupryniak |
Data ostatniej zmiany: | 2014-05-06 09:45:39 |
Odwiedzin na stronie: | 1636 |