Biuletyn Informacji Publicznej
Gminna Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Oławie
drukuj

Archwium - Nabór do pracy

Załącznik do zarządzenia Nr 23/2012

                                                                              Dyrektora Gimnazjum nr 3 im. Polskich Noblistów w Oławie

                                                                                z dnia 7 grudnia 2012 r.

 

 

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA
PEDAGOGICZNE I NIEPEDAGOGICZNE
W GIMNAZJUM NR 3 IM. POLSKICH NOBLISTÓW W OŁAWIE

 

 

§ 1

 1. Przedmiotem niniejszego regulaminu jest określenie zasad zatrudniania na podstawie umowy o pracę pracowników na wolne stanowiska pedagogiczne i niepedagogiczne w Gimnazjum nr 3 im. Polskich Noblistów w Oławie w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

2. Regulamin niniejszy nie ma zastosowania do:

1) pracowników, których status określają przepisy szczególne;

2) pracowników zatrudnianych na zastępstwo;

3) pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego.

4) stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania.

5) stanowisk pomocniczych i obsługi.

 3. Regulamin nie dotyczy nauczycieli religii, których zatrudnianie określają odrębne przepisy.

 

§ 2

1.Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) ustawie - oznacza to następujące akty prawne: Ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U.  2001r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.), Ustawę  z dnia 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97 poz. 674 z późniejszymi zmianami) oraz Ustawę z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (teks jednolity Dz. U. z 2004 r, Nr 256 poz. 2572 ze zmianami.
2) Szkole - oznacza to Gimnazjum Nr 3 im. Polskich Noblistów w Oławie;
3) dyrektorze - oznacza to dyrektora Gimnazjum Nr 3 im. Polskich Noblistów w Oławie;

4) wolnym stanowisku pracy – należy przez to rozumieć wolne stanowiska pedagogiczne lub niepedagogiczne w Szkole;

5) pracowniku - oznacza to osobę podejmującą pracę na stanowisku pedagogicznym lub niepedagogicznym w Szkole;

§ 3

 1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor.

2 . Dyrektor udostępnia projekt opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

3.Wzór opisu stanowiska stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

4. Opis stanowiska, o którym mowa w ust. 2 zawiera:

1) dokładne określenie wykonywanych na danym stanowisku pracy obowiązków;

2) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji;

   3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań;

4) określenie odpowiedzialności;

5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

 

§ 4

 1. Dyrektor powołuje Komisję Rekrutacyjną, która przygotowuje i prowadzi postępowanie rekrutacyjne.

2. Komisja składa się, co najmniej z trzech członków powoływanych zarządzeniem Dyrektora, przy czym Dyrektor lub osoba przez niego upoważniona pełni zawsze funkcje przewodniczącego Komisji.

3. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:

1) Dyrektor Szkoły lub osoba przez niego upoważniona;

2) Sekretarz Szkoły,

3) inne osoby wskazane przez dyrektora szkoły,

4. Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący, a w razie jego nieobecności osoba przez niego upoważniona.

5. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

 

§ 5

1. Poszczególne etapy naboru obejmują:

1) ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy;

2) składanie dokumentów aplikacyjnych;

3) wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych;

4) informacja o liczbie kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne;

5) selekcja końcowa kandydatów, w tym rozmowa kwalifikacyjna.

6) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko,

7) podanie do publicznej wiadomości informacji o wynikach naboru,

8) podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

 

§ 6

 1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy, umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gimnazjum nr 3 im. Polskich Noblistów w Oławie oraz tablicy informacyjnej w Szkole.

2. O umieszczeniu dodatkowych ogłoszeń o naborze oraz o sposobie ich umieszczenia rozstrzyga Dyrektor. 

3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

1) nazwę i adres jednostki;

2) określenie stanowiska urzędniczego;

3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy zgodnie z opisem danego

    stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;

4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na tym stanowisku;

5) wskazanie wymaganych dokumentów;

6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

4. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu wynosi 10 dni kalendarzowych, licząc od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.

5. Ogłoszenie winno znajdować się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej przez 10 dni kalendarzowych. Wzór ogłoszenia o naborze stanowi załącznik nr 2

do niniejszego Regulaminu.

 

§ 7

 1. Od dnia ogłoszenia możliwe jest przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku pracy w Szkole.

2. Na dokumenty aplikacyjne składają się obowiązkowo:

1) w I etapie rekrutacyjnym:

a)      list motywacyjny;

b)      życiorys – curriculum vitae;

2) w II etapie rekrutacyjnym-po wstępnej analizie dokumentów i przed rozmową kwalifikacyjną m.in.:

c)      kserokopie dokumentów potwierdzających poprzednie zatrudnienia,

d)     kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i posiadane kwalifikacje,

e)      kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie form doskonalenia zawodowego;

f)       oświadczenie o niekaralności;

g)      oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

h)      oryginał kwestionariusza osobowego.

3. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys- curriculum vitae, winny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)”

4. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po dacie umieszczenia ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko pracy, w sposób określony w § 6.

5. Dokumenty aplikacyjne złożone przed terminem umieszczenia ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko pracy lub po terminie składania dokumentów nie zostaną rozpatrzone.

           

§ 8

 1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy złożonych dokumentów.

2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji

z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu, tj.: czy są złożone wszystkie wymagane dokumenty, czy posiadają wymagane klauzule i podpisy i czy z przedłożonych dokumentów

wynika spełnienie przez kandydata opisanych w ogłoszeniu wymagań niezbędnych.

4. Wynikiem przeprowadzonej analizy dokumentów jest sporządzenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu, do II etapu naboru tj. rozmów kwalifikacyjnych.

5. Lista, o której mowa w ust. 4 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

6. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej do czasu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

7. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną

w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem, określonymi w ogłoszeniu

o naborze. Wzór informacji o liczbie kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu stanowi załącznik nr 3do niniejszego regulaminu.

 

§ 9

 1. Na selekcję końcową składa się rozmowa kwalifikacyjna, której  celem jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

1) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonanie powierzonych

    obowiązków;

2) posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko;

3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach poprzednio zajmowanych przez

    kandydata;

4) cele zawodowe kandydata.

3. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

4. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.

5. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest

przedłożyć zaświadczenie lekarza medycyny pracy o zdolności do pracy oraz zaświadczenie o niekaralności z  Krajowego Rejestru Karnego.

 

 

§ 10

 1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

2. Protokół zawiera w szczególności:

1) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska

    i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks

    cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów

    uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu

    o naborze;

2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;

3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

4) uzasadnienie dokonanego wyboru;

5) skład komisji przeprowadzającej nabór.

3. Wzór protokołu z przeprowadzonego naboru stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

 

§ 11

1. Informację o wynikach naboru podaje się do publicznej wiadomości niezwłocznie

po przeprowadzonym naborze.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1) nazwę i adres jednostki;

2) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;

3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów

    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.);

4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru

    na stanowisko.

3. Informację o wyniku naboru zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres, co najmniej 3 miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

5. Wzór informacji o wynikach naboru na wolne stanowisko stanowi załącznik nr 5 i 6 do niniejszego regulaminu.

 

§ 12

1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wybrany na dane stanowisko

w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, nie będą odsyłane i będzie je można odebrać osobiście w sekretariacie Szkoły.           

4. Dokumenty nieodebrane w ciągu 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru zostaną komisyjnie zniszczone.

 

           

 

 

 

                                                                                 

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:M.Gancarczyk
Odpowiada:M.Gancarczyk
Wytworzył:A.Ring
Data ostatniej zmiany:2013-02-18 13:42:21
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1516