Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Osiedle Leśne 5
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel. 95 752 2638
e-mail: kontakt@pppkostrzyn.pl
www.ppp2.powiatgorzowski.pl
Data ogłoszenia: 21.02.2019r.
Dyrektor
Stanowisko: główny księgowy
Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów oraz za przestępstwa skarbowe,
4) spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego.
Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe w księgowości/kadrach w jednostkach oświatowo- budżetowych;
2) znajomość aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem placówki oświatowej:
- Karty Nauczyciela,
- Kodeksu Pracy,
- Ustawy o pracownikach samorządowych i wydanych na jej postawie przepisów wykonawczych,
- Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych,
- Ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
- Ustawy budżetowej,
- Ustawy o rachunkowości,
- Ustawy o finansach publicznych,
- Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
3) biegła znajomość obsługi aplikacji komputerowych takich jak: pakiet biurowy Office, Excel, program płacowy Vulcan Płace Optivum, program kadrowy Vulcan Kadry Optivum, program do inwentaryzacji Inwentarz Optivum, program Płatnik, program JST, program SIO, program sprawozdawczy GUS.
4) samodzielność, obowiązkowość, dokładność, punktualność, kreatywność, komunikatywność, umiejętność sprawnego podejmowania decyzji, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole;
5) umiejętność sprawnej organizacji pracy i szybkiego przyswajania wiedzy.
1) obsługa finansowo-księgowa placówki (budżet i fundusz socjalny),
2) obsługa kadrowa i płacowa Poradni,
3) sporządzanie i kontrola realizacji planów dochodów i wydatków, prowadzonych dla poszczególnych kont syntetycznych: działalności podstawowej i prowadzenie analityki dla poszczególnych zespołów kont,
4) uzgadnianie księgowości analitycznej z syntetyczną w ustawowych terminach,
5) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
6) rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych,
7) sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i analiz,
8) sporządzanie list płac,
9) sporządzanie sprawozdań statystycznych,
10) nadzór nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów,
11) prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych,
12) należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo- księgowych,
13) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora,
14) prowadzenie i rozliczanie ZFŚS,
15) przekazywanie do ZUS zgłoszenia płatnika oraz składek ubezpieczonych pracowników:
- obliczanie i przekazywanie za każdy miesiąc kalendarzowy (składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na fundusz pracy, zgłaszanie do ZUS nowych pracowników i wyrejestrowywanie pracowników, z którymi umowa została rozwiązana),
- terminowe przekazywanie do ZUS deklaracji rozliczeniowej,
- kompletowanie i przekazywanie do ZUS innych dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń,
16) obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych – pracowników:
- terminowe sporządzanie deklaracji i odprowadzanie należnego podatku do Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych /PIT-y/ dla wszystkich pracowników i terminowe przekazywanie pracownikom i Urzędom Skarbowym,
17) sporządzanie kart wynagrodzeń,
18) prowadzenie akt personalnych wszystkich pracowników Poradni,
19) ustalanie wynagrodzeń zgodnie z przepisami,
20) przygotowywanie umów dla pracowników zatrudnionych w Poradni oraz dokumentacji związanej z rozwiązaniem stosunku pracy,
21) przygotowywanie umów zleceń i umów o dzieło,
22) wypisywanie zaświadczeń dla pracowników dotyczących zatrudnienia,
23) prowadzenie i ustalanie urlopów pracowników,
24) sporządzanie listy obecności pracowników na każdy miesiąc, dopilnowanie wpisywania się pracowników w każdym dniu – dbanie o dyscyplinę i punktualność przychodzenia i wychodzenia z pracy,
25) prowadzenie na bieżąco rejestru absencji chorobowej i urlopów,
26) sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i wynagradzaniu do GUS, SIO,
27) sporządzanie analiz wykorzystania funduszu płac oraz wszelkich danych na potrzeby organu prowadzącego,
28) pilnowanie terminów zapłaty za wszelkiego rodzaju rachunki i faktury oraz sporządzanie przelewów,
29) wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych, wydanych przez dyrektora jednostki, należą do kompetencji głównego księgowego,
30) wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych, wydanych przez dyrektora jednostki, należą do kompetencji głównego księgowego.
Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kostrzynie nad Odrą
Praca w pięciodniowym tygodniu pracy (od poniedziałku do piątku).
6. Wymagane dokumenty:
66-470 Kostrzyn nad Odrą w godzinach pracy Poradni lub wysłać pocztą na adres Poradni z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko główny księgowy
w terminie do dnia: 8 luty 2019 roku do godz. 12.00.
Dokumenty, które wpłyną do Poradni po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Warunkiem dopuszczenia kandydata do udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie przez niego wymogów formalnych.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Kandydaci, którzy nie spełniają wymogów formalnych, nie zostaną o tym powiadomieni telefonicznie ani pisemnie.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczona do drugiego etapu wraz z terminem rozmowy kwalifikacyjnej zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kostrzynie nad Odrą oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Poradni.
Dokumenty pozostałych osób, które nie zakwalifikowały się do dalszego etapu rekrutacji będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych w ciągu 14 dni od ogłoszenia informacji o naborze.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kostrzynie nad Odrą - Biuletyn Informacji Publicznej (www.ppp2.powiatgorzowski.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kostrzynie nad Odrą, ul. Osiedle Leśne 5.
Dyrektor Poradni
mgr Anna Wesołowska
Kostrzyn nad Odrą 21.02.2019r.
Autor: | Anna Wesołowska |
Odpowiada: | Anna Wesołowska |
Wytworzył: | Anna Wesołowska |
Data ostatniej zmiany: | 2019-02-21 11:29:12 |
Odwiedzin na stronie: | 4535 |