Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa w Sławianowie
drukuj

Archwium - Regulamin oceny pracy

ZARZĄDZENIE nr 8/2018

 

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie

z dnia 29.08.2018 r.

 

 

w sprawie wprowadzenia Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej                w Sławianowie.

 

Na podstawie:

  • 6a Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.);
  • 68 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.);
  • Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257);
  • Ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017r. poz. 2203);
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1133)

Zarządzam, co następuje:

 

  • 1.

Wprowadza się do stosowania Regulamin oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

  • 2.

 

Zarządzenie wchodzi w życie 1 września 2018 r.

 

ZAŁĄCZNIK do Zarządzenia nr 8/2018 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie z dnia 29.08.2018r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie.

 

 

Regulamin oceny pracy nauczyciela
w
Szkole Podstawowej w Sławianowie

  • 1.

Postanowienia ogólne

 

  1. Celem działań jest dokonanie oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
  2. Dokonywanie oceny pracy nauczyciela jest czynnością z zakresu nadzoru pedagogicznego, wykonywanego przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie

 

  • 2.

Ilekroć mowa w regulaminie o:

  • szkole, jednostce – należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową w Sławianowie;
  • dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie;
  • nauczycielu – należy przez to rozumieć nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Szkole Podstawowej w Sławianowie;
  • ustawie – należy przez to rozumieć Ustawę z dnia z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.)
  • rozporządzeniu - należy przez to rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133).

 

 

  • 3.

 

  1. Stosownie do regulacji Ustawy Karta Nauczyciela, praca nauczyciela podlega ocenie.
  2. Ocenę pracy nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego może być dokonana w każdym czasie (nie wcześniej niż po upływie roku od dokonania poprzedniej oceny) z inicjatywy dyrektora szkoły lub na wniosek:
    • nauczyciela;
    • organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
    • organu prowadzącego szkołę;
    • rady szkoły;
    • rady rodziców.
  3. Dokonując oceny pracy nauczyciela z inicjatywy dyrektora Szkoły Podstawowej
    w Sławianowie lub na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, radę szkoły lub rodziców, Dyrektor niezwłocznie powiadamia nauczyciela, w formie pisemnej, bez zbędnej zwłoki (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oceny pracy nauczyciela Szkoły Podstawowej w Sławianowie o wszczęciu procedury dokonywania jego pracy.

 

  • 4.

 

  1. Oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły, który przy jej dokonywaniu może zasięgnąć opinii samorządu uczniowskiego, rady rodziców, opiekuna staży o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu, doradcy metodycznego.
  2. W sytuacji, gdy zasięgnięcie opinii doradcy metodycznego jest niemożliwe, o opinie można zwrócić się do innego nauczyciela mianowanego lub
  3. Oceniany nauczyciel posiada prawo zgłoszenia wniosku o sporządzenie przez doradcę metodycznego (nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, opiekuna naukowo-dydaktycznego) opinii w przedmiocie pracy tego Wniosek taki dyrektor zobligowany jest uwzględnić, tzn. w przypadku zgłoszenia wniosku przez ocenianego nauczyciela, dyrektor bezwzględnie musi zwrócić się do właściwego podmiotu oprzedmiotowe opinie.
  4. Opinia dotycząca pracy nauczyciela, sporządzona przez doradcę metodycznego (nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, opiekuna naukowo-dydaktycznego) powinna mieć formę pisemną.
  5. Rada Rodziców przedstawia pisemną opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie pracy nauczyciela. Nieprzedstawienie opinii przez radę rodziców nie wstrzymuje dokonywania oceny pracy nauczyciela.
  6. Dyrektor ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela po zakończeniu stażu w następujących okolicznościach:
  • po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego i nauczyciela dyplomowanego (w terminie 21 dni od dnia przedłożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego);
  • po zakończeniu dodatkowego stażu;
  • co 3 lata pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego;
  • co 3 lata pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego i nauczyciela mianowanego, jeżeli w tym czasie nauczyciel nie rozpoczął stażu na kolejny stopień awansu zawodowego – w takim przypadku oceny pracy należy dokonać po zakończeniu stażu.

 

  • 5.

 

  1. Dyrektor jednostki ma obowiązek dokonać oceny pracy nauczyciela w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia:
  • złożenia wniosku o dokonanie oceny;
  • powiadomienia nauczyciela na piśmie o rozpoczęciu dokonywania oceny jego pracy.
  1. W przypadku dokonywania oceny na wniosek podmiotów wymienionych w 3. ust. 2. przy obliczaniu 3-miesięcznego okresu nie uwzględnia się okresów usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela trwającej dłużej niż 14 dni, okresów ferii wynikających z przepisów w sprawie organizacji roku szkolnego oraz urlopu wypoczynkowego trwającego co najmniej 14 dni kalendarzowych.
  2. Ocena pracy nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub oceny dorobku

 

 

 

 

  • 6.

Kryteria oceny pracy

 

  1. Ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym:
  • ocena wyróżniająca;
  • ocena bardzo dobra;
  • ocena dobra;
  • ocena
  1. Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem ucznia, dobrem służby albo dobrem publicznym.
  2. Formami pozyskiwania informacji o pracy ocenianego nauczyciela są:
  • obserwacje lekcji i innych zajęć prowadzonych przez nauczyciela,
  • obserwacje wykonywania przez nauczycieli powierzonych zadań,
  • analiza dokumentacji prowadzonej przez nauczyciela i innej dokumentacji szkolnej,
  • rozmowa z ocenianym nauczycielem,
  • wyniki badań prowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli na temat jakości pracy szkoły a dotyczące pracy ocenianego nauczyciela,
  • sprawozdania z pracy ocenianego nauczyciela,
  • arkusze samooceny.
  1. Kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty, kontraktowego, mianowanego oraz dyplomowanego określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
  2. Kryteria oceny pracy nauczyciela kontraktowego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty.
  3. Kryteria oceny pracy nauczyciela mianowanego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty oraz kontraktowego.
  4. Kryteria oceny pracy nauczyciela dyplomowanego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty, kontraktowego oraz mianowanego.
  5. Kryteria oceny pracy nauczyciela dotyczą stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 6. i art. 42. ust. 2. Ustawy – Karta Nauczyciela oraz art. 5 Ustawy – Prawo oświatowe.
  6. Do skalowania poszczególnych wskaźników stosuje się punktację od 0 do 3 punktów.
  7. W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy nauczyciela na poziomie:
  • nie mniejszym niż 95% - nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą;
  • nie mniejszym niż 80% - nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą;
  • nie mniejszym niż 55 % - nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą;
  • mniejszym niż 55 % - nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.

 

  • 7.

Zapoznanie nauczyciela z projektem ocen

 

  1. Dyrektor jednostki sporządza pisemny projekt oceny pracy nauczyciela i przedstawia go Na tym etapie prac nad oceną nauczyciel, po zapoznaniu się zprojektem oceny, może zgłosić dyrektorowi swoje uwagi i zastrzeżenia.
  2. Termin do zgłoszenia uwag, o których mowa wyżej, wynosi 5 dni roboczych licząc od daty zapoznania się nauczyciela z projektem Uwagi powinny zostać zgłoszone na piśmie.
  3. Przy zapoznawaniu nauczyciela z projektem oceny i wysłuchaniu jego uwag izastrzeżeń może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakładowej organizacji związkowej.
  4. Po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny, jak też po wysłuchaniu uwag izastrzeżeń nauczyciela, możliwe jest ustalenie oceny pracy

 

  • 8.

Ustalenie oceny

 

Ocena pracy ma formę opisową oraz powinna ustosunkować się do realizacji przez nauczyciela zadań, stanowiących punkt wyjścia do dokonywania oceny.

 

 

 

 

  • 9.

Doręczenie karty oceny

 

  1. Po upływie 3-dniowego okresu od daty zapoznania nauczyciela z oceną dyrektor wręcza nauczycielowi oryginał karty oceny Kopia karty oceny pracy włączana jest do akt osobowych nauczyciela.
  2. Wręczenie nauczycielowi oryginału karty oceny pracy następuje poprzez:
  • doręczenie na elektroniczną skrzynkę podawczą;
  • doręczenie pisma za pośrednictwem poczty tradycyjnej za potwierdzeniem odbioru.
  1. Karta oceny pracy sporządzana jest według wzoru stanowiącego załącznik nr 3
    do
  2. Karta oceny pracy nauczyciela zawiera pouczenie o możliwości wniesienia odwołania albo wniosku o ponowne ustalenie oceny.

 

  • 10.

Odwołanie od oceny

 

  1. Nauczyciel posiada prawo do odwołania się od ustalonej przez dyrektora szkoły oceny pracy do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
  2. Termin do wniesienia odwołania wynosi 14 dni od dnia doręczenia nauczycielowi karty oceny
  3. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem dyrektora szkoły.
  4. Dyrektor szkoły jest zobowiązany przekazać odwołanie nie później niż w terminie 5 dni roboczych do organu nadzoru pedagogicznego.
  5. Odwołanie albo wniosek o ponowne ustalenie oceny pracy rozpatruje zespół oceniający powołany przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
  6. Rozstrzygnięcia zespołu oceniającego są podejmowane zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej 2/3 członków zespołu[1].
  7. Ocena pracy ustalona przez organ w wyniku odwołania albo wniosku o ponowne ustalenie oceny pracy jest sporządzona w formie pisemnej i zawiera uzasadnienie.
  8. Ocena pracy ustalona przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest ostateczna.

 

  • 11.

Ocena pracy nauczycieli religiiuregulowania odrębne

 

  1. Przepisy dotyczące dokonywania oceny pracy stosuje się również do nauczycieli
  2. Dyrektor szkoły, dokonując oceny pracy nauczyciela religii, bierze pod uwagę ocenę merytoryczną nauczyciela religii ustaloną przez właściwą władzę kościelną.

 

 

 

Załączniki do niniejszego regulaminu

  • Załącznik nr 1 – Wzór powiadomienia nauczyciela o wszczęciu procedury oceny pracy nauczyciela
  • Załącznik nr 2 – Kryteria oceny pracy nauczyciela
  • Załącznik nr 3 – Karta oceny pracy nauczyciela
  • Załącznik nr 4 – Wniosek nauczyciela o dokonanie oceny pracy
  • Załącznik nr 5 – Zawiadomienie podmiotów opiniujących o prowadzonej ocenie pracy
  • Załącznik nr 6 – Projekt oceny pracy nauczyciela
  • Załącznik nr 7 – Odwołanie od oceny
  • Załącznik nr 8 - Prośba o opinię w sprawie regulaminu oceny pracy nauczyciela
  • Załącznik nr 9 – Harmonogram dokonywania oceny pracy nauczyciela

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie.

 

                                                                                                            

…………………., dnia …………..……

/pieczęć szkoły/

 

 

Sz. P. ………………………….

Nauczyciel w Szkole Podstawowej                  w Sławianowie

 

 

ZAWIADOMIENIE NAUCZYCIELA

O WSZCZĘCIU PROCEDURY OCENY JEGO PRACY

 

Na postawie art. 6a ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 2018r. poz. 1133)

 

Zawiadamiam

o wszczęciu przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie procedury oceny Pana/i pracy.

 

Ocena dokonywana jest w związku z[2]:

  • wnioskiem o Pani/Pana ocenę złożonym przez …………..[3]
  • upływem 3 lat od dnia dokonania poprzedniej oceny;
  • moimi uprawnieniami do dokonywania oceny z własnej inicjatywy.

 

Data rozpoczęcia oceniania : …………………………….

Planowana data zakończenia oceniania: …………………………..

 

Informuję, że ocena pracy zostanie przeprowadzona zgodnie z Regulaminem oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie wprowadzonym Zarządzeniem                         nr ………….. Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie.

 

 

………………..………………

(podpis dyrektora)

 

ZAŁĄCZNIK NR 2 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie

 

 

I  KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY

 

Lp.

Kryteria

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt

Uzyskane punkty

1

Poprawność merytoryczna
i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych
i opiekuńczych

1. Podejmuje działania edukacyjne wykraczające znacznie poza realizację podstawy programowej dla szkoły podstawowej.

1. Podejmuje działania wykraczające poza realizację podstawy programowej dla szkoły podstawowej.

1. Realizuje podstawę programowej dla szkoły podstawowej zgodnie z zaleceniami.

1. Nie zna podstawy programowej; ma problem z jej realizacją w szkole podstawowej.

 

 

2. Systematycznie ocenia wszystkie formy aktywności ucznia.

 

2. Oceniając ucznia, bierze pod uwagę różne formy jego aktywności oraz znane uczniom kryteria, indywidualne predyspozycje
i możliwości uczniów. Jest sprawiedliwy w ocenianiu, uwzględnia psychofizyczne możliwości ucznia.

2. Stara się oceniać ucznia według znanych mu kryteriów. Nie zawsze stosuje
w ocenianiu przyjęte zasady.

 

2. Niesystematycznie ocenia uczniów, nie przestrzega zasad oceniania przyjętych
w szkole. Nie zawsze uwzględnia możliwości psychofizyczne  ucznia.

 

 

3. Dobiera program nauczania odpowiednio do możliwości uczniów oraz wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne.

3. Świadomie wybiera program nauczania spójny z podstawą programową,

3. Dobrany program nauczania uwzględnia wyposażenie szkoły oraz możliwości psychofizyczne większości uczniów.

3. Program nauczania nie odzwierciedla możliwości uczniów oraz wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne.

 

4. Uwzględnia alternatywne metody nauczania; wprowadza innowacje pedagogiczne, korzysta ze zdobyczy nauki.

4. Wybrane metody nauczania są skuteczne.

4. Metody nauczania nie zawsze są skuteczne
i nie zawsze przynoszą zamierzony efekt.

4. Wykorzystywane metody nauczania

nie przynoszą oczekiwanych efektów.

 

2

Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania
i opieki

1. Pracuje bezpiecznie, zawsze potrafi przewidzieć
i wyeliminować niebezpieczeństwo zagrażające uczniom.

 

1. Pracuje bezpiecznie, nie zawsze potrafi przewidzieć oraz wyeliminować niebezpieczeństwa zagrażającego uczniom.

1. Pracuje poprawnie, nie zawsze jest w stanie przewidzieć oraz wyeliminować niebezpieczeństwo zagrażające uczniom.

1. Nie potrafi wyeliminować niebezpieczeństwa zagrażającego uczniom.

 

 

2. Pełni co najmniej jedną z funkcji społecznych, które przyczyniają się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia.

 

2. Pełni dodatkową funkcję społeczną, która może przyczynić się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia.

 

2. Pełni funkcję społeczną, która może przyczynić się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia.

2. Nie pełni dodatkowych funkcji społecznych.

 

 

3. Wykazuje bardzo dobrą znajomość problemów zdrowotnych powierzonym jego opiece dzieciom.
W bezpośrednich kontaktach z uczniami promuje zachowanie prozdrowotne, wskazuje na niebezpieczeństwo uzależnień.

 

3. Wykazuje zainteresowanie problemami zdrowotnymi młodzieży, w swoich działaniach stara się uwzględniać promowanie zdrowia oraz sygnalizuje niebezpieczeństwa wynikające z uzależnień.

3. Wykazuje częściową znajomość problemów zdrowotnych młodzieży. Nie zawsze w swoich działaniach promuje zdrowie.

3. Nie wykazuje znajomości problemów zdrowotnych powierzonej jego opiece młodzieży, dodatkowo nie jest zaangażowany w  promowanie zachowań postrzeganych jako społecznie pożądane.

 

3

Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej;

1.Zna i respektuje prawa dziecka i prawa ucznia, w tym te, które są określone
w treści Konwencji
o Prawach Dziecka.

 

1. Zna i respektuje większość praw dziecka
i ucznia, również tych uwzględnionych w treści Konwencji.

 

1. Zna niektóre
z praw dziecka
i ucznia, w tym również niektóre prawa określone
w Konwencji i stara się je respektować.

1. Nie zna i nie respektuje praw dziecka i ucznia

 

 

2. Zapewnia niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia.

 

2. Wie jak zapewnić niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia i stara się wdrażać je w codzienny program nauczania.

 

2. Wie w jaki sposób zapewnić niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia, zazwyczaj  wprowadza je w program kształcenia.

2. Nie potrafi zapewnić warunków do prawidłowego rozwoju ucznia.

 

 

3. Nie przejawia żadnych form uprzedzeń
i dyskryminujących postaw względem uczniów. Traktuje wszystkie dzieci równo bez względu
na płeć, pochodzenie, narodowość itp.

 

3. Nie przejawia żadnych form uprzedzeń
i dyskryminujących postaw względem uczniów. Stara się traktować wszystkie dzieci równo bez względu na płeć, pochodzenie, narodowość itp.

3. Zazwyczaj
nie przejawia form uprzedzeń
i dyskryminujących postaw wobec uczniów.

 

3. Wykazuje przejawy dyskryminacji wobec uczniów ze względu na ich płeć, narodowość, pochodzenie itp.

 

 

4. Prowadzi zajęcia w atmosferze szacunku do każdego ucznia, kładzie wyjątkowy nacisk na poszanowanie tożsamości, godności i prywatności uczniów.

4. Stara się prowadzić zajęcia w atmosferze szacunku do każdego ucznia oraz uczy poszanowania tożsamości, godności
i prywatności uczniów.

4. Nie zawsze wie jak prowadzić zajęcia w atmosferze szacunku z uwzględnieniem poszanowania tożsamości, godności i prywatności ucznia.

4. Nie prowadzi zajęć w atmosferze szacunku i poszanowania tożsamości, godności oraz prywatności uczniów.

 

4

Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego,
w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego
i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego

1. Poszukuje nowatorskich form i metod pracy na podstawie  najnowszych osiągnięć nauki. Tworzy programy autorskie.

 

1. Realizuje zaplanowane działania, wykorzystując aktywizujące metody nauczania. Osiąga założone cele.

 

1. Stosuje aktywizujące metody nauczania, poszukuje nowoczesnych metod pracy.

 

 

1. Lekcje są mało atrakcyjne. Nie zawsze celowo dobiera metody i formy pracy
z uczniami. Sporadycznie osiąga założone cele.

 

2. Podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych obserwuje reakcje oraz zachowanie uczniów, a tym samym odpowiednio stymuluje interakcje społeczne.

 

2. Analizuje zachowanie uczniów podczas prowadzonych zajęć edukacyjnych, planując kolejne działania do wdrożenia.

 

2. Stara się przyglądać zachowaniu uczniów oraz wyciągać z tego wnioski. Dąży do stymulowania  uczniów do pracy nad sobą.

2. Nie wyciąga wniosków z zachowania uczniów podczas zajęć edukacyjnych. Problem stanowi stymulowanie grupy uczniów do interakcji.

 

3. Systematycznie prowadzi karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze. Dostrzega objawy zachowań będących źródłem dodatkowych informacji o potencjale ucznia.

 

3. Stara się na bieżąco uzupełniać karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze.

 

3. Karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze prowadzone są terminowo, chociaż możliwe są opóźnienia.

3. Karta obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze nie jest prowadzona regularnie, nie zawiera żadnych dodatkowych adnotacji.

 

 

4. Podejmuje działania adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości (indywidualizacja, zajęcia pozalekcyjne, pomoc socjalna).

4. Stara się regularnie podejmować działania adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości ucznia (indywidualizacja, zajęcia pozalekcyjne, pomoc socjalna).

4. Próbuje prowadzić  zajęcia pozalekcyjne, których poziom jest adekwatny do zdiagnozowanych potrzeb ucznia.

4. Nie wykazuje chęci pomocy uczniom poprzez prowadzenie zajęć zindywidualizowa-nych, zajęć pozalekcyjnych.

 

5

Kształtowanie
u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości
posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela

1. Uczy tolerancji, poszanowania dla każdego człowieka, współżycia

nastawionego na współpracę.

 

 

1. W swoich działaniach dąży do promowania tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka
z zachowaniem umiejętności kompromisu.

1. W swoich działaniach nie zawsze dąży do promowania tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka
z zachowaniem umiejętności kompromisu.

1. Nie potrafi promować tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka
z zachowaniem umiejętności kompromisu.

 

2. Kładzie nacisk na edukację patriotyczną i obywatelską oraz prospołeczną, niezwykle istotne
w jego działaniach wychowawczych.

 

2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska jest ważna w jego działaniach wychowawczych.

 

2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska pojawia się w działaniach wychowawczych.

 

2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska nie zawsze pojawia się
w działaniach wychowawczych.

 

3. Promuje ideę wolontariatu oraz udzielania bezinteresownej  pomocy potrzebującym niezależnie od tego, kto jej potrzebuje.

 

3. Zachęca uczniów
do zaangażowania
w wolontariat oraz udzielanie bezinteresownej pomocy innym.

 

3. Wspomina uczniom o wolontariacie oraz możliwości zaangażowania się
w dodatkowe inicjatywy.

3. Nie promuje idei wolontariatu oraz innych inicjatyw.

 

 

4. Jest sprawiedliwy oraz konsekwentny
w swoich działaniach. Cechuje go opanowanie oraz umiejętność skutecznego komunikowania się
z innymi.

4. Kieruje się sprawiedliwością oraz konsekwencją, stara się być asertywny.

4. Nie zawsze kieruje się sprawiedliwością oraz konsekwencją. Zdarzają się sytuacje,

w których ma problem z komunikacją
z uczniem.

4. W swoich działaniach ma problem
z zastosowaniem sprawiedliwości oraz konsekwencji.

 

 

6

Współpraca z innymi nauczycielami

1. Inicjuje
i koordynuje pracę zespołów zadaniowych.

 

1. Systematycznie
i aktywnie uczestniczy
w pracach zespołów zadaniowych i rady pedagogicznej.

1. Stara się aktywnie uczestniczyć
w pracach zespołów zadaniowych i rady pedagogicznej.

1. Nie uczestniczy
w pracach zespołów zadaniowych i rady pedagogicznej.

 

2. Rzetelnie wywiązuje się z pracy w wyznaczonych zespołach zadaniowych.

 

2. Odpowiednio wywiązuje się z pracy
w wyznaczonych zespołach zadaniowych.

 

2. Wywiązuje się
z pracy
w wyznaczonych zespołach zadaniowych.

2. Nie wywiązuje się
z pracy w wyznaczonych zespołach zadaniowych.

 

 

3. Przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły poprzez własne inicjatywy.

3. Wychodzi z inicjatywą oferując dodatkowe zajęcia.

3. Stara się wzbogacać ofertę edukacyjną szkoły.

3. Nie przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły.

 

7

Przestrzeganie przepisów prawa
z zakresu funkcjonowania szkoły,
w tym wewnętrznych uregulowań obowiązujących
w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony

1.Wykazuje się bardzo dobrą znajomością przepisów prawa związanych
w powierzonym mu stanowiskiem oraz zapisów statutu szkoły. Na bieżąco śledzi zmiany
w prawie.

1.Wykazuje się dobrą znajomością przepisów prawa związanych
w powierzonym mu stanowiskiem oraz zapisów statutu szkoły.

1. Zna przepisy prawa, ale nie aktualizuje swojej wiedzy systematycznie
w tym zakresie. Zna zapisy statutu, ale nie zawsze stosuje je
w pracy w szkole.

1. Wykazuje się brakiem znajomości przepisów prawa oraz zapisów statutu.

 

2. Wzorcowo prowadzi dokumentację szkolną oraz przestrzega porządku pracy inicjując ewentualne zmiany poprawiające ogólną organizację pracy nauczycieli oraz szkoły.

2. Prawidłowo
i terminowo prowadzi dokumentację szkolną przestrzegając porządku pracy.

2. Nie zawsze prowadzi na bieżąco dokumentację szkolną i przestrzega porządku pracy.

2. Nie prowadzi dokumentacji szkolnej. Dokumentacja szkolna zawiera liczne błędy. Nie przestrzega porządku pracy.

 

8

Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych                   
z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego

1. Aktywnie podejmuje działania wykraczające poza obowiązkowe godziny pracy dydaktycznej; systematycznie wzbogaca swój warsztat pracy, dzieli się posiadaną wiedzą

z innymi.

1. Współuczestniczy
w realizacji zaplanowanych już działań wykraczających poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.

 

1. Wykazuje zainteresowanie podejmowaniem działań wykraczających poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.

 

1. Niechętnie poszerza swoją wiedzę, nie podejmuje działań wykraczających poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.

 

 

2. Inicjuje oraz wdraża innowacje pedagogiczne
 i koordynuje ich realizację.

 

2. Chętnie uczestniczy
w realizacji innowacji pedagogicznych.

 

2. Nie inicjuje innowacji, ale chętnie uczestniczy w zaplanowanych już działaniach.

2. Niechętnie wdraża innowacje pedagogiczne.                                                                                                                                                   

 

3. Przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły; chętnie uczestniczy
w realizacji zajęć dodatkowych dla uczniów.

3. Chętnie podejmuje działania mające na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły.

 

3. Włącza się
w realizację działań mających na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej.

3. Nie inicjuje oraz                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

nie angażuje się
w poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły.

 

 

4. Uczestniczy
w WDN.

4. Nieregularnie uczestniczy w WDN.

4. Nie wykazuje chęci uczestnictwa w WDN.

4.Nigdy nie uczestniczy w WDN.

 

9                                                                                                                                     

Współpraca z rodzicami

1. Systematycznie
i skutecznie współpracuje
z rodzicami. Wskazuje rodzicom dodatkowe możliwości związane z rozwojem dziecka, instytucjami wspierającymi, pomocowymi itp. Pozostaje otwarty na współpracę z innymi instytucjami.

1. Współpracuje
z rodzicami. Stara się wskazywać rodzicom dodatkowe możliwości związane z rozwojem dziecka, instytucjami wspierającymi, pomocowymi itp.

 

1. Stara się współpracować
z rodzicami oraz poszukiwać pomocy w trudnych sytuacjach.

 

1. Nie jest otwarty na współpracę z rodzicami oraz udzielanie pomocy
w sytuacjach trudnych dla ucznia.

 

 

2. Wspomaga rodziców w ich zadaniach edukacyjnych. Jest dostępny dla rodziców w wyznaczonych terminach.

 

2. Stara się wspomagać rodziców w ich zadaniach edukacyjnych. Pozostaje dostępny dla rodziców
w konkretnych terminach.

 

2. Pozostaje dostępny dla rodziców
w wyznaczonych terminach.

 

2. Nie zawsze jest dostępny dla rodziców uczniów oraz otwarty na pomoc rodzicom
w ich zadaniach edukacyjnych.

 

3. Reaguje na sygnalizowane przez ucznia, jego otoczenie problemy związane
z patologią w jego rodzinie lub otoczeniu i szuka ich rozwiązania.

3. Przygląda się zachowaniu ucznia, jest otwarty na wspieranie oraz udzielanie pomocy, szuka rozwiązań dla trudnych sytuacji.

3. Zapisuje sytuacje stanowiące problem w celu późniejszego omówienia z rodzicami. Nie zawsze sam jest
w stanie znaleźć odpowiednie rozwiązanie problemu.

3. Nie analizuje zachowania ucznia,
nie reaguje na sygnalizowane przez ucznia, jego otoczenie problemy. Pozostaje obojętny na poszukiwanie rozwiązań.

 

Podsumowanie

Ilość uzyskanych punktów:

Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 93

Wartość procentowa:

Ocena:

 

 

II  KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

Lp.

Kryteria

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt.

Uzyskane punkty

1

Planowanie, organizowanie
i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych
i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły
i zajmowanego stanowiska,
z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia,
w tym narzędzi multimedialnych
i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć

1. Planuje, wdraża, inicjuje atrakcyjne formy pracy.

 

1. Inicjuje atrakcyjne formy pracy.

 

1. Wykazuje otwartość na działania nowatorskie
i innowacyjne.

1. Nie wykazuje otwartości na działania nowatorskie
i innowacyjne.

 

 

2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym planuje i realizuje działania innowacyjne, projektowe
i eksperymentalne.

2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym realizuje działania innowacyjne
i eksperymentalne.

 

2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym nie zawsze stosuje działania innowacyjne
i eksperymentalne.

 

2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym nie realizuje działań innowacyjnych i eksperymentalnych.

 

 

3. Stosuje nowoczesne metody i formy edukacji.

3. Potrafi prawidłowo dobrać formy i metody pracy.

 

3. Nie zawsze stosuje
i prawidłowo dobiera formy
i metody pracy.

3. Nieprawidłowo dobiera formy
i metody pracy
w obszarach.

 

2

Diagnozowanie potrzeb
i możliwości ucznia
oraz indywidualizowanie pracy z uczniem

1. Planuje
i organizuje zajęcia zgodnie
z indywidualnymi potrzebami uczniów.

 

1. Planuje zajęcia zgodnie
z indywidualnymi potrzebami uczniów.

 

1. Planuje zajęcia zgodnie
z indywidualnymi potrzebami niektórych uczniów.

 

1. Nie planuje zajęć zgodnie
z indywidualnymi potrzebami uczniów.

 

 

2. Zapisy
w dzienniku świadczą
o indywidualizacji pracy z uczniem.

 

2. Zapisy
w dzienniku przeważnie świadczą
o indywidualizacji pracy z uczniem.

2. Czasami dzienniki świadczą o indywidualizacji pracy z uczniem.

2. Zapisy
w dziennikach nie świadczą
o indywidualizacji pracy z uczniem.

 

3. Wspomaga ucznia w pokonywaniu trudności w nauce. Chętnie służy uczniom radą
i pomocą.

 

3. Często wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce. Służy uczniom radą i pomocą.

3. Wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce.

 

3. Nie wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce.

 

 

4. Rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania
i wyciągania wniosków

4. Często rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania
i wyciągania wniosków.

4. Rozwija zdolność logicznego myślenia
i wyciągania wniosków.

4. Nie rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania
i wyciągania wniosków.

 

3

Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków  tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno–wychowawczego
i opiekuńczego oraz
osiąganie pozytywnych efektów swojej pracy

1. Przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców  oraz innych nauczycieli.

 

1. Często przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców  oraz innych nauczycieli.

1. Nie zawsze przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców  oraz innych nauczycieli.

1. Przy dokonywaniu samooceny pracy nie wykorzystuje opinie uczniów, rodziców  oraz innych nauczycieli.

 

2. Inicjuje i realizuje zadania dodatkowe – zgodnie z własnym potencjałem, predyspozycjami, zainteresowaniami.

2. Inicjuje zadania dodatkowe – zgodnie z własnym potencjałem, predyspozycjami, zainteresowaniami.

2. Realizuje zadania dodatkowe.

2. Nie realizuje zadań dodatkowych.

 

4

Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego

1. Systematycznie poznaje literaturę metodyczną, selekcjonuje
i prawidłowo wdraża poznane treści.

1. Poznaje literaturę metodyczną
i prawidłowo wdraża poznane treści.

 

1. Nie systematycznie poznaje literaturę metodyczną.

 

1. Nie wykorzystuje w pracy wiedzy
i umiejętności nabytych w drodze doskonalenia zawodowego.

 

2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu
o wiedzę zdobytą
w ramach doskonalenia zawodowego
i zawsze się nią dzieli.

2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą
w ramach doskonalenia zawodowego i się nią dzieli.

2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą
w ramach doskonalenia zawodowego i nie zawsze się nią dzieli.

2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą
w ramach doskonalenia zawodowego, ale się nią nie dzieli

 

5

Realizowanie innych zajęć
i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2. pkt 2. Karty nauczyciela, w tym udział
w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42. ust. 2b pkt 2. Karty nauczyciela

1. Wyczerpująco realizuje zadania wynikające z planu pracy szkoły, kalendarza imprez
i uroczystości szkolnych, statutu szkoły.

 

1. Inicjuje i organizuje imprezy o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym, również o charakterze środowiskowym.

1. Nie zawsze inicjuje i organizuje imprezy wynikające z aktów wewnętrznych szkoły.

 

1. Nie uczestniczy, nie inicjuje i nie organizuje imprez wynikających
z dokumentacji wewnętrznej szkoły.

 

 

2. Aktywnie podejmuje działania wykraczające poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.

 

2. Bierze udział
w przygotowaniu
i organizacji większości zajęć dodatkowych
w szkole.

2. Nie zawsze bierze udział
w przygotowaniu
i organizacji zajęć dodatkowych
w szkole.

2. Nie bierze udziału w przygotowaniu
i organizacji zajęć dodatkowych
w szkole.

 

 

3. Bierze udział
w przygotowaniu lub organizowaniu egzaminów zewnętrznych
w szkole lub poza szkoła.

 

3. Bierze udział
w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych organizowanych
w szkole lub poza nią.

3. Nie zawsze bierze udział
w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych organizowanych
w szkole lub poza nią.

 

3. Nie bierze udziału w przygotowaniu lub organizowaniu egzaminów zewnętrznych
w szkole lub poza nią.

 

Podsumowanie

Ilość uzyskanych punktów:

Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 42

Wartość procentowa:

Ocena:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III  KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

Lp.

Kryteria

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt.

Uzyskane punkty

1

Podejmowanie innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych

i opiekuńczych

1. Zdobywa nowe kwalifikacje.

1. Wykazuje zainteresowanie oraz chęć zdobywania nowych kwalifikacji.

1. Stara się angażować oraz zdobywać nowe kwalifikacje.

1. Nie wykazuje chęci zdobywania nowych kwalifikacji.

 

2. Wykorzystuje
w swojej pracy inne posiadane umiejętności, uprawnienia
i kwalifikacje.

 

2. Stara się wykorzystywać
w swojej pracy posiadane umiejętności, uprawnienia
i kwalifikacje.

2. Uczy się wykorzystywać
w swojej pracy posiadane umiejętności, uprawnienia
i kwalifikacje.

2. Nie wykorzystuje w swojej pracy zdobytych umiejętności, uprawnień oraz kwalifikacji.

 

 

3. Diagnozuje poziom swojej pracy poprzez poddawanie go procesowi ewaluacji oraz stosownie do uzyskanych wyników koryguje swoje działania.

3. Potrafi zdiagnozować swoją pracę oraz poddać ją procesowi ewaluacji, dodatkowo stara się korygować swoje działania.

3. Zdiagnozowanie swojej pracy oraz poddanie jej ewaluacji może sprawiać kłopot, ale stara się korygować swoje działania.

3. Nie potrafi zdiagnozować poziomu swojej pracy oraz poddać go ewaluacji.

 

2

Pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole
i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad uczniami podejmującymi te inicjatywy

 

1. Promowanie idei wolontariatu oraz bezinteresownej pomocy zarówno na terenie szkoły, jak
i poza nią. Koordynuje wolontariat
w szkole. Informowanie uczniów
o miejscach,
w których chętnie przyjmowani są wolontariusze.

1. Zachęca uczniów do zaangażowania się w dodatkowe zajęcia. Przekazuje uczniom informacje o instytucjach,
w których wolontariusze są potrzebni.

 

1. Informuje uczniów
o miejscach,
w których potrzebni są wolontariusze. Chętnie angażuje się w bezinteresowną pomoc na terenie szkoły.

 

1. Nie promuje idei wolontariatu, jak również nie wykazuje zainteresowania informowania uczniów o miejscach, w których wolontariusze są potrzebni.

 

 

2. Aktywnie współpracuje
z instytucjami oraz organizacjami wspierającymi szkołę. Wychodzi
z inicjatywą nawiązania współpracy.

2. Chętnie podejmuje współpracę
z instytucjami oraz organizacjami wspierającymi szkołę.

 

2. Sporadycznie podejmuje współpracę
z instytucjami oraz organizacjami wspierającymi szkołę.

2. Nie interesuje się współpracą
z instytucjami oraz organizacjami wspierającymi szkołę.

 

 

3. Zachęca uczniów do uczestnictwa
w konkursach międzyszkolnych. Współorganizuje konkursy z innymi jednostkami oświatowymi.

3. Chętnie informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych. Stara się współorganizować konkursy oraz współpracować
z innymi jednostkami oświatowymi w tym zakresie.

3. Informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych. Sporadyczne uczestniczy we współorganizowaniu konkursów.

3. Nie informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych, nie wykazuje zainteresowania współorganizowaniem konkursów z innymi jednostkami oświatowymi.

 

3

Prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców

1. Chętnie i często prowadzi otwarte zajęcia dla nauczycieli, praktykantów, stażystów.

 

1.Potrzebuje motywacji do prowadzenia zajęć otwartych dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów.

1. Sporadycznie prowadzi otwarte zajęcia dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów.

 

 

1. Niechętnie uczestniczy w prowadzeniu zajęć otwartych dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów.

 

2. Chętnie planuje, omawia i regularnie prowadzi zajęcia otwarte dla rodziców. 

 

2. Nieregularnie prowadzi oraz omawia zajęcia otwarte dla rodziców.

 

2. Nie przejawia własnej inicjatywy do prowadzenia  zajęć otwartych dla rodziców uczniów.

 

2. Nie planuje, nie prowadzi oraz nie omawia zajęć otwartych dla rodziców.

 

 

3. Omawia wykorzystane podczas zajęć otwartych metody, technologie informacyjne oraz techniki współczesnej komunikacji.

 

3. Stara się zawsze omówić wykorzystane podczas zajęć otwartych technologie informacyjne oraz techniki współczesnej komunikacji.

3. Czasami korzysta z technologii informacyjnych oraz technik współczesnej komunikacji, które stara się omówić.

3. Niechętnie korzysta z technologii informacyjnych oraz technik współczesnej komunikacji. Niechętnie omawia wykorzystane techniki.

 

4

Wykorzystywanie wiedzy

i umiejętności nabytych
w wyniku doskonalenia zawodowego do doskonalenia własnej pracy oraz pracy szkoły

1. Z własnej inicjatywy systematycznie uczestniczy
w zewnętrznych
i wewnętrznych formach doskonalenia
i dokształcania zawodowego.

1. Potrzebuje motywacji do udziału
w zewnętrznych
i wewnętrznych formach doskonalenia
i dokształcania zawodowego.

 

1. Sporadycznie uczestniczy
w zewnętrznych
i wewnętrznych formach doskonalenia
i dokształcania zawodowego.

 

1. Nie wykazuje chęci uczestnictwa
w zewnętrznych
i wewnętrznych formach doskonalenia i dokształcania zawodowego.

 

 

2. Dba o rozwój osobisty oraz warsztat pracy dzieli się doświadczeniem zawodowym
z innymi nauczycielami.

 

2. Sukcesywnie dba o rozwój osobisty oraz warsztat pracy. Chętnie dzieli się zdobytym doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami.

2. Stara się podnosić swój warsztat pracy oraz dzielić się doświadczeniem zawodowym
z innymi nauczycielami.

 

2. Nie wykazuje chęci dzielenia się doświadczeniem zawodowym oraz dbaniem o swój warsztat pracy.

 

 

3. Tworzy oraz upowszechnia nowatorskie, innowacyjne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze.

3. Chętnie tworzy nowatorskie rozwiązania oraz wykorzystuje dostępne innowacyjne materiały.

3. Sporadycznie tworzy oraz upowszechnia nowatorskie, innowacyjne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze.

3. Niechętnie tworzy  nowatorskie rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze.

 

5

 

Realizowanie powierzonych funkcji lub innych zadań zleconych przez dyrektora szkoły

1. Chętnie współdziała
z organami zgodnie z przepisami prawa z poszanowaniem kompetencji organów.

 

1. Stara się zawsze współdziałać z organami zgodnie
z przepisami prawa z poszanowaniem kompetencji organów.

 

1. Sporadycznie współdziała z organami zgodnie
z przepisami prawa, szanuje kompetencje organów.

 

1. Niechętnie współdziała z organami zgodnie
z przepisami prawa
z poszanowaniem kompetencji organów.

 

 

2. Ambitnie podchodzi do planowania pracy
w ramach powierzonej funkcji, skrupulatnie wykonuje dodatkowe zadania zlecone przez dyrektora szkoły.

2. Planuje i realizuje zadania zlecone przez dyrektora szkoły, należycie realizuje powierzoną mu funkcję.

2. Zazwyczaj poprawnie wykonuje zlecone przez dyrektora zadania
i sporadycznie ma problem z realizowaniem powierzonej mu funkcji.

2. Niechętnie realizuje powierzone funkcje lub inne zadania zlecone przez dyrektora szkoły.

 

Podsumowanie

Ilość uzyskanych punktów:

Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 42

Wartość procentowa:

Ocena:

 

 

  1. KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

Lp.

Kryteria

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt.

Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt.

Uzyskane punkty

1

Ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy szkoły

1. Prowadzi analizę efektów swojej pracy i wyciąga wnioski usprawniające proces dydaktyczny, wychowawczy
i opiekuńczy. Eliminuje
z własnej dydaktyki nieefektywne metody nauczania. Utrzymuje efekty swojej pracy na wysokim poziomie.

 

1. Czasami prowadzi analizę efektów swojej pracy. Często wyciąga wnioski
i wyeliminuje nieefektywne metody nauczania.

 

1. Rzadko prowadzi analizę efektów swojej pracy. Nie zawsze wyciąga wnioski.

 

1. Nie ewaluuje procesu nauczania.

 

 

2. Opracowuje testy pomiaru dydaktycznego. Przeprowadza ewaluację nauczania w środowisku ucznia (testy, sprawdziany) oraz w środowisku rodziców (wywiady, ankiety).

2. Przeprowadza badania wyników nauczania
w środowisku ucznia
lub w środowisku rodziców.

 

2. Rzadko przeprowadza badania
w środowisku ucznia lub w środowisku rodziców.

 

2. Nie przeprowadza badań pomiaru dydaktycznego.

 

 

3. Sam opracowuje kryteria oceniania,
służy radą innym nauczycielom oraz wspiera ich w pracy zawodowej.

Upowszechnia swoje dobre praktyki oraz Umiejętnie uzasadnia każdą ocenę.

3. Sam opracowuje kryteria oceniania uczniów i stosuje się do nich
i poprawnie uzasadnia wystawione oceny.

3. Ma opracowane kryteria oceniania uczniów.

3. Nie ma opracowanych kryteriów oceniania uczniów. Nie służy radą dla innych pracowników pedagogicznych. Niewłaściwie informuje uczniów
i rodziców
o wynikach.

 

2

Efektywne realizowanie zadań na rzecz ucznia we współpracy z podmiotami zewnętrznymi

1. Nawiązuje kontakty, koordynuje
i organizuje współpracę szkoły
z różnymi instytucjami, organizacjami wspierającymi rozwój ucznia.

1. Zna środowisko lokalne, w którym funkcjonuje szkoła. Zna instytucje i organizacje wspierające rozwój ucznia.

 

1. Zna środowisko lokalne, w którym funkcjonuje szkoła.

 

1. Nie nawiązuje kontaktów
i współpracy
z instytucjami
i organizacjami wspierającymi rozwój ucznia.

 

 

2. Z własnej inicjatywny promuje szkołę w środowisku lokalnym.

2. Często uczestniczy
w promowaniu szkoły w środowisku lokalnym.

2. Na polecenie przełożonego uczestniczy
w promowaniu szkoły w środowisku lokalnym.

2. Nie uczestniczy w promowaniu szkoły
w środowisku lokalnym.

 

3

Dwa z poniższych kryteriów, wskazane przez nauczyciela:

--

--

--

--

 

a)opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów

wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających
ze specyfiki szkoły lub zajmowanego stanowiska,
z uwzględnieniem potrzeb uczniów

 

 

1. Opracowuje autorskie programy
i publikacje.

 

1. Planuje opracować autorski program, publikację. Efektywnie poszukuje programy autorskie i wykorzystuje
w codziennej pracy.

 

1. Efektywnie poszukuje programy autorskie i wykorzystuje je
w codziennej pracy.

 

1. Nie planuje opracować autorskiego programu lub publikację. Nie potrafi efektywnie wyszukać odpowiedniego programu oraz wykorzystać go
w codziennej pracy.

 

2. Tworzy i wdraża programy edukacji regionalnej
i europejskiej.

 

2. Wdraża programy edukacji regionalnej
i europejskiej.

 

2. Rzadko wykorzystuje
w swojej pracy programy z zakresu edukacji regionalnej
i europejskiej.

2. Nie wykorzystuje w swojej pracy programy z zakresu edukacji regionalnej i europejskiej.

 

 

3. Tworzy i wdraża przedsięwzięcia
i programy na rzecz doskonalenia swojej pracy
i podwyższania jakości pracy szkoły.

3. Wdraża programy na rzecz doskonalenia swojej pracy.

3. Rzadko wdraża programy na rzecz doskonalenia swojej pracy.

3. Nie wdraża programów na rzecz doskonalenia pracy.

 

b)   upowszechnia dobre praktyki edukacyjne
w szczególności przygotowanie autorskiej publikacji z zakresu oświaty

 

1. Jest autorem dobrych praktyk edukacyjnych. Upowszechnia dobrą praktykę edukacyjną, przynoszącą satysfakcjonujące efekty.

1. Efektywnie poszukuje i wdraża nowatorskie metody nauczania. Właściwie dobiera formy i metody pracy założonych celów zajęć.

1. Poszukuje nowatorskie metody nauczania. Planuje zostać autorem dobrych praktyk edukacyjnych.

1. Nie planuje zostać autorem dobrych praktyk edukacyjnych oraz nie poszukuje nowatorskiej metod nauczania.

 

2. Z własnej inicjatywy chętnie wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych.

2. Wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych.

2. Na prośbę wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych.

2. Nie wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych.

 

 

c) przeprowadzenie ewaluacji działań wynikających
z pełnionej funkcji lub zadań związanych z oświatą realizowanych poza szkołą oraz wykorzystywanie jej wyników do podnoszenia jakości pracy szkoły

1. Chętnie nawiązuje ścisłą współpracę z instytucjami naukowymi
w zakresie prowadzenia badań z zakresu oświaty i wykorzystuje je
w swojej pracy lub pracy szkoły.

1. Nawiązuje współpracę z instytucjami naukowymi
w zakresie prowadzenia badań z zakresu oświaty i wykorzystuje je
w swojej pracy lub pracy szkoły.

1. Sporadycznie nawiązuje ścisłą współpracę
z instytucjami naukowymi
w zakresie prowadzenia badań z zakresu oświaty
i wykorzystuje je
w swojej pracy lub pracy szkoły.

1.Nie nawiązuje i nie planuje nawiązywać współpracy
z instytucjami naukowymi
w zakresie prowadzenia badań z zakresu oświaty
i nie wykorzystuje ich w swojej pracy lub pracy szkoły.

 

2. Systematycznie przeprowadza autoewaluację działań wynikających
z pełnionych funkcji.

2. Przeprowadza autoewaluację działań wynikających
z pełnionych funkcji.

2. Na prośbę przeprowadza autoewaluację działań wynikających
z pełnionych funkcji.

2. Nie przeprowadza autoewaluacji działań wynikających
z pełnionych funkcji.

 

3. Systematycznie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły.

3. Wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły.

3. Sporadycznie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły.

3. Nie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły.

 

d)  współpracę z Centralną Komisją Egzaminacyjną lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami doskonalenia nauczycieli lub szkołami wyższymi w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne.

 

1. Ukończył
z wynikiem pozytywnym szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów organizowane przez okręgową komisję egz., zakończone egzaminem ze znajomości zasad przeprowadzania,
w szczególności oceniania, egzaminu zewnętrznego.

1. Jest w trakcie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów organizowanego przez okręgową komisję egzaminacyjną.

1. Planuje odbycie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów organizowanego przez okręgową komisję egzaminacyjną.

1. Nie ukończył
i nie planuje odbycia szkolenia dla egzaminatorów organizowanego przez okręgową komisję egzaminacyjną.

 

2. Ściśle współpracuje
z placówkami doskonalenia nauczycieli.

2. Współpracuje z placówkami doskonalenia nauczycieli.

2. Planuje współpracować
z placówkami doskonalenia nauczycieli.

2. Nie współpracuje oraz nie planuje współpracować
z placówkami doskonalenia nauczycieli.

 

3. Ściśle współpracuje ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów.

3. Współpracuje ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów.

3. Planuje współpracować ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów.

3. Nie współpracuje i nie planuje współpracować ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów.

 

Podsumowanie

Ilość uzyskanych punktów:

Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: …………………...

( w zależności od wybranych kryteriów)

Wartość procentowa:

Ocena:

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 3 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie

 

 

KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA

 

1.

Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela

 

2.

Data i miejsce urodzenia

 

3.

Nazwa zakładu pracy

 

4.

Zajmowane stanowisko (funkcja)

 

5.

Staż pracy pedagogicznej

 

6.

Stopień awansu zawodowego

 

7.

Wykształcenie

 

8.

Data dokonania ostatniej oceny pracy

 

9.

Ocena pracy i jej uzasadnienie:

 

 

 

 

10.

Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy – Karta nauczyciela

 

Ocena pracy:  

 

………., dnia…………………………… 

                                                                                                     ..................................................

                                                                                                       (podpis oceniającego)

11.

Zostałem(am) zapoznany(a) z terminem i trybem wniesienia odwołania od oceny pracy.

 

……, dnia …………………….                                        .................................................

                                                                                                          (podpis ocenianego)

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 4 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
 w Sławianowie

 

 

WNIOSEK NAUCZYCIELA O DOKONANIE OCENY PRACY

 

 

 

…………………………….                                                             ……………………………

(Imię i nazwisko wnioskującego nauczyciela)                                                            (miejscowość, data)

…………………………….

(Adres wnioskującego nauczyciela)

 

 

 

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej
 w Sławianowie

 

 

Działając na podstawie art. 6a ust. 1d pkt 1 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) wnoszę o dokonanie oceny mojej pracy.

 

UZASADNIENIE

 

Swoją prośbę uzasadniam potrzebą uaktualnienia oceny, która w moim przekonaniu nie odzwierciedla obecnego poziomu jakości wykonywanej przeze mnie pracy. Od czasu jej ustalenia, moja praca na stanowisku nauczyciela tej szkoły podlegała dalszemu doskonaleniu, czego efekty, w mojej opinii powinny zostać poddane weryfikacji stosowanej w procesie oceniania.

 

 

…………………………………….

(podpis odwołującego się)

 

ZAŁĄCZNIK NR 5 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Slawianowie

 

 

 

ZAWIADOMIENIE PODMIOTÓW OPINIUJĄCYCH

O PROWADZONEJ OCENIE PRACY

 

 

…………………………….                                                             ……………………………

(nazwa organu oceniającego)                                                                                                         (miejscowość, data)

 

 

 

…………………………………..

(nazwa podmiotu uprawnionego do wydania opinii[4])

 

 

 

Działając na podstawie[5] ……………………… w związku z trwającym procesem oceny pracy Pani / Pana ………………………….. proszę o wyrażenie opinii o pracy ocenianego w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego zawiadomienia.

Opinia powinna być wyrażona na piśmie oraz zawierać stosowne uzasadnienie.

 

Jednocześnie informuję, że niewyrażenie opinii w terminie wskazanym powyżej nie powoduje wstrzymania procedury oceny.

 

 

…………………………………

(pieczęć imienna i podpis organu oceniającego)

 

ZAŁĄCZNIK NR 6 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
 w Sławianowie

 

 

 

PROJEKT OCENY PRACY

 

 

………………………..

(pieczęć)

 

 

 

Imię (imiona) i nazwisko ocenianego : …………………………………………………….

Data i miejsce urodzenia ocenianego : ……………………………………………………..

 

Projektowana ocena pracy i jej uzasadnienie:

Opis przyjętych szczegółowych wskaźników oceny w zakresie poszczególnych ustawowych kryteriów (wraz z ewentualnymi uwagami podmiotów opiniujących) oraz ocena stopnia spełniania przez nauczyciela każdego z tych kryteriów.

 

Projektowane stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 Karty nauczyciela:

………………………………………………………………………………………………

 

 

…………………………….                                                  ……………………………

(miejscowość, data)                                                                          (pieczęć imienna i podpis organu oceniającego)

 

 

 

Z treścią projektu oceny oraz przysługującym mi prawem wniesienia pisemnych uwag i zastrzeżeń w terminie 5 dni roboczych zapoznałam / zapoznałem się.

 

…………………………….                                                  ……………………………

(miejscowość, data)                                                                                                          (podpis ocenianego)

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 7 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Slawianowie

 

 

 

ODWOŁANIE OD OCENY

 

 

…………………………………..                                         ………………………………

(imię i nazwisko oraz adres odwołującego się)                                                           (miejscowość, data)

 

 

……………………………………………………………..

(nazwa organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą)

 

za pośrednictwem Dyrektora

Szkoły Podstawowej
 w Sławianowie

(nazwa szkoły, w której zatrudniony jest odwołujący się)

 

 

Działając na podstawie art. 6a ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) wnoszę odwołanie od oceny mojej pracy
z dnia ……………… dokonanej przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie                           w części opisowej i uogólniającej[6].

Dokonującemu oceny Dyrektorowi Szkoły zarzucam:

  • nierzetelność w zastosowaniu obowiązujących kryteriów i wskaźników oceny pracy nauczyciela;
  • subiektywizm i arbitralność oceny;
  • brak prawidłowego uzasadnienia ustalonej oceny;
  • uchybienia formalne w procedurze oceny.

Wnoszę o powołanie w skład zespołu oceniającego rozpatrującego moje odwołanie przedstawiciela międzyszkolnej organizacji związkowej ZNP w Szkole Podstawowej w Sławianowie.

 

……………………………

(podpis odwołującego się)

 

ZAŁĄCZNIK NR 8 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie

 

PROŚBA O OPINIĘ W SPRAWIE

REGULAMINU OCENY PRACY NAUCZYCIELI

 

 

...................................................                                               ...................................................       (pieczęć szkoły)                                                                                                                 (miejscowość i data)

 

 

...........................................................

(nazwa władz wskazanego związku  zawodowego)

 

          .........................................................

                      (adres)

 

 

W związku z wejściem w życie z dniem 1 września 2018 r.  art. 6a ust. 14 ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.) i obowiązkiem ustalenia do tego dnia regulaminu oceny pracy nauczycieli, zwracam się z uprzejmą prośbą
o wyrażenie opinii w sprawie załączonego projektu regulaminu w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.

 

........................................................ (podpis i pieczątka dyrektora szkoły)

  

 

 

 

Załączniki:

  • Projekt regulaminu oceny pracy nauczycieli

 

ZAŁĄCZNIK NR 9 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie

 

………………………………………..

(pieczęć szkoły)

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM USTALANIA OCENY PRACY NAUCZYCIELI

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SŁAWIANOWIE

 

L.p.

Imię i nazwisko nauczyciela

Poprzednia ocena pracy

Termin ustalenia kolejnej oceny pracy

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

………………………………………..

(podpis i pieczęć dyrektora)

 

 

 

[1] Oznacza to, że aby zespół oceniający dokonał rozstrzygnięcia, w głosowaniu powinno wziąć udział co najmniej 2/3 członków zespołu. Dodatkowo, liczba głosów „za” powinna być większa niż głosów oddanych „przeciw”, głosy wstrzymujące się są zaś pomijane.

[2] Niepotrzebne skreślić

[3] Wskazać podmiot wnioskujący o ocenę pracy nauczyciela

[4] Odpowiednio: Rada Rodziców, opiekun stażu, Samorząd Uczniowski, doradca metodyczny, opiekun naukowo-dydaktyczny, Rada Szkoły, Rada Pedagogiczna, Zakładowa Organizacja Związkowa

[5] Należy wskazać art. 6a ust. 5 KN lub art. 6a ust. 7 KN

[6] Odpowiednio skreślić

Osoby odpowiedzialne

Autor:Emilia Hudowicz
Odpowiada:Anna Witecka
Wytworzył:Emilia Hudowicz
Data ostatniej zmiany:2019-05-31 14:39:55
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 149