Archwium - Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP:
Szkoła Podstawowa im. Jakuba Wejhera w Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spgora.edu.pl
oraz do serwisu BIP szkoły https://www.e-bip.org.pl/sspgora/
Data publikacji strony internetowej: 1.09.2018
Serwis BIP 7.04.2011
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony www: 5.08.2019
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zostały opublikowane przed wejściem ustawy o dostępności cyfrowej
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Menu dostępności- (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
- podświetlane linki
- zwiększanie odstępów
- zatrzymanie animacji
- przyjazny dla dyslektyków
Dla serwisu BIP
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Menu dostępności- (CTRL+U)
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklaracje dla strony www oraz serwisu BIP sporządzono dnia 30-03-2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej im Jakuba Wejhera w Górze
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Piotr Schmidt piotrschmidt@spgora.edu.pl
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: sekretariat@spgora.edu.pl
telefon: 58 676 63 93
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Piotr Schmidt |
Odpowiada: | Piotr Schmidt |
Wytworzył: | Piotr Schmidt |
Data ostatniej zmiany: | 2021-01-24 20:56:33 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 719 |