Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Lisowie
drukuj

Archwium - Przedmiot działalności

Cele i zadania przedszkola

 1.Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.   Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania –   uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna.    W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.2. Celem wychowawczym jest wspomaganie indywidualnego rozwoju wychowanka   z możliwością podtrzymywania tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej. 3. Celem opiekuńczym przedszkola jest zapewnienie opieki i bezpieczeństwa           dzieci.                                                                                                                 4. Celem dydaktyczno-wychowawczym jest wynikające z podstawy programowej   przygotowanie dziecka do nauki w szkole, przy zastosowaniu nowoczesnych metod   i środków dydaktycznych. Przedszkole realizuje podstawę programową                   w zakresie wychowania przedszkolnego.                                                               5. Zadania placówki:                                                                                          1) wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.                                                                      2) tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę            i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.                                                            3) wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej          i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.                      4) zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.    5) wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.                6) wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.                                7) tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo,             w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.                                                          8) przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.                                                                                            9) tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.      10) tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości                              i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.                                        11) tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.      12) współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami,                    i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.                            13) kreowanie wspólne z rodzicami i środowiskiem, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.                                                                                                            14) systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa oraz harmonijnego rozwoju.                                                                                                            15) systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.                                                                                                                16) organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej.                                              17) tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.                    18) organizowanie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zgodnie z potrzebami wychowanków.                                

 

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Katarzyna Adamik
Odpowiada:Katarzyna Adamik
Wytworzył:Katarzyna Adamik
Data ostatniej zmiany:2020-11-16 10:29:34
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 546