Przyjmowanie i załatwianie spraw

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
w Państwowym Instytucie Medycznym MSWiA

Składanie wniosków

  1. Wnioski o udostepnienie dokumentacji medycznej przyjmowane są w godzinach pracy Instytutu, tj. przez całą dobę. 
  2. Wnioski przyjmowane są we wszystkich komórkach organizacyjnych Instytutu.
  3. Wnioski przyjmują wszyscy pracownicy Instytutu.
  4. Wniosek można złożyć:
  1. telefonicznie lub osobiście na miejscu w Instytucie w formie ustnej lub pisemnej
  2. poprzez wysłanie mejla pocztą elektroniczną lub listu tradycyjnego
  1. Wniosek składany ustnie sporządza pracownik Instytutu.
  2. We wniosku należy zawrzeć dane niezbędne do jego realizacji oraz identyfikacji pacjenta, którego dokumentacja dotyczy.

 

Pacjent może skorzystać z przykładowego formularza
Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej

Forma i sposób udostępnienia dokumentacji medycznej

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana w następujących formach:
  1. poprzez sporządzenie kserokopii, wydruku, wyciągu, odpisu,
  2. poprzez sporządzenie skanu i przesłanie na adres poczty elektronicznej lub poprzez nagranie na nośnik będący własnością Instytutu,
  3. poprzez wgląd do oryginału papierowego lub/i informatycznej bazy danych, m.in. podczas hospitalizacji, podczas konsultacji i innych świadczeń zdrowotnych, także w Archiwum,
  4. poprzez wypożyczenie oryginału zdjęcia RTG wykonanego na kliszy za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu,
  5. poprzez wypożyczenie uprawnionym organom i podmiotom oryginału dokumentacji, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu mogłaby spowodować zagrożenie dla zdrowia lub życia pacjenta, za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
  1. Dokumentacja jest udostępniana w następujący sposób:
  1. poprzez wgląd do dokumentacji na miejscu w Instytucie
  2. poprzez odbiór osobisty zamówionej dokumentacji
  3. poprzez przesłanie za pośrednictwem operatora pocztowego za zaliczeniem pocztowym i po pokryciu kosztów przesyłki naliczanych zgodnie z taryfą operatora pocztowego
  4. poprzez przesłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej po wcześniejszym zakodowaniu przesyłanego pliku. 

Realizacja wniosków

Wnioski realizowane są najszybciej jak to jest możliwe.

Opłaty

  1. Instytut nie pobiera opłaty za dokumentację w przypadku pierwszego udostępnienia w żądanym zakresie pacjentowi lub przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, lub osobie upoważnionej przez pacjenta.
  2. Prawo pierwszego udostępnienia dotyczy sporządzania wyciągu, odpisu, kserokopii i wydruku, a także skanu przekazywanego na informatycznym nośniku danych lub przesyłanego środkami komunikacji elektronicznej.
  3. Instytut nie pobiera żadnych opłat za przygotowanie dokumentacji, jak również za potwierdzanie zgodności wydawanych kopii z oryginałem.
  4. W pozostałych przypadkach Instytut pobiera opłatę za dokumentację medyczną zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Instytutu.
  5. Dokumentacja jest udostępniana po uiszczeniu opłaty.
  6. Opłaty można dokonać:
  1. gotówką przy odbiorze dokumentacji,
  2. przelewem na konto BGK 38 1130 1017 0020 0777 8720 0002.

 

Nazwa usługi

Cena Netto

VAT %

Cena Brutto

1 strona wyciągu lub odpisu (dokumentacja niezbędna jest do zapewnienia ciągłości świadczeń

10,01 zł

ZW

10,01 zł

1 strona wyciągu lub odpisu

10,01 zł

23

12,31 zł

1 strona kopii albo wydruku -* dotyczy drugiej bądź kolejnej kopii dokumentacji

0,35 zł

ZW

0,35 zł

1 strona kopii albo wydruku -* dotyczy drugiej bądź kolejnej kopii dokumentacji

0,35 zł

23

0,43 zł

Dokumentacja medyczna na informatycznym nośniku danych

2,00 zł

23

2,46 zł


Odbiór dokumentacji przez pacjenta oraz osobę upoważnioną przez pacjenta

  1. Pacjent ma prawo do upoważnienia innej osoby do odbioru jego dokumentacji medycznej.
  2. Pacjent ma prawo do złożenia upoważnienia ustnie pracownikowi Instytutu lub przekazania upoważnienia sporządzonego na piśmie i własnoręcznie podpisanego.
  3. Dokumentacja wydawana jest po potwierdzeniu tożsamości odbierającego. Przy odbiorze dokumentacji należy okazać dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).

Pacjent może skorzystać z formularza
Upoważnienia do jednorazowego odbioru dokumentacji medycznej

Potwierdzanie zgodności wydawanej kopii z oryginałem

  1. Instytut potwierdza zgodność wydawanej kopii z oryginałem na żądanie pacjenta.
  2. Wydruki sporządzane z systemu informatycznego są potwierdzane za zgodność z systemem.

Kontakt i więcej informacji

  1. Rejestracja: 47 722 15 52
  2. Archiwum: 47 722 18 68 lub 695 380 146
  3. Infolinia Instytutu:  47 722 20 00 lub 47 722 17 66

Informujemy, że podstawą prawną powyższych Zasad jest ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

 

Jak się zarejestrować do lekarzy specjalistów?

Aby zarejestrować się u świadczeniodawcy pacjent może zgłosić się do rejestracji:

  • osobiście
  • telefonicznie
  • za pośrednictwem osoby trzeciej

Na wizytę pacjent może zapisać się w dowolnie wybranym dniu, w godzinach pracy punktu rejestracji.

Telefony do Rejestracji

Rejestracja telefoniczna do lekarzy specjalistów jest czynna od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00-20:00.

W piątki w godzinach 7:00-18:00

Tel. 22 508 15 52

Pacjenci, którzy  z różnych przyczyn nie mogą stawić się na wizytę w wyznaczonym wcześniej terminie, proszeni są o kontakt  w celu odwołania wizyty  telefonicznie w sekretariacie kliniki/przychodni/poradni/pracowni

Zapis na pierwszą wizytę odbywa się na podstawie skierowania wydanego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego.

W przypadku świadczeń udzielanych na podstawie skierowania pacjent zobowiązany jest do dostarczenia oryginału skierowania nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Oryginał skierowania można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem osób trzecich lub przesłać pocztą.

 

Zachęcamy do korzystania z elektronicznej rejestracji:

https://e-rejestracja.cskmswia.pl/eportal/

Osoby odpowiedzialne

Autor:Michał Szczepaniak
Odpowiada:Michał Szczepaniak
Wytworzył:Michał Szczepaniak
Data ostatniej zmiany:2024-03-11 08:28:29

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 10349