W trakcie studiów, studenci nabywać będą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi. Uczyć się będą przede wszystkim praktycznych umiejętności posługiwania się najnowocześniejszymi metodami pracy w zakresie nauczania i wychowania, a także wykorzystania w procesie nauczania, nowoczesnych technologii.
W procesie kształcenia korzystać będziemy między innymi z Laboratorium Pedagogiki z elementami Sali Doświadczania Świata i Integracji Sensorycznej, ogrodu sensorycznego. Zajęcia z metodyk realizowane będą za pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym maty edukacyjnej, okularów rozszerzonej rzeczywistości VR, tablic interaktywnych, specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzącego wirtualny, magiczny dywan, a zajęcia z zajęci z programowania realizowane będą z wykorzystaniem Lego Mindstorms, robotów Dash i Dotoraz Ozoboty.
Program kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych uwzględnia najnowsze osiągnięcia pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz nauk z nią współpracujących: psychologii, socjologii, prawa i innych nauk. Jest mocno nakierowany na personalizację pracy studenta, który w toku studiów będzie miał stały kontakt z coachem, a dodatkowo swobodę w wyborze dodatkowych modułów zgodnych z indywidualnymi zainteresowaniami.
Studenci, zarówno na zajęciach praktycznych jak i praktykach pedagogicznych, kształtować będą swój warsztat zawodowy, co możliwe będzie poprzez organizację zajęć w formie ćwiczeń i warsztatów i treningów, a także zajęć praktycznych w wiodących placówkach edukacyjnych. Kadrę dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną prowadzącą wykłady, konwersatoria i seminaria stanowić będą pracownicy o bogatym dorobku zawodowym i naukowym w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii, prawa oświatowego itp.
Absolwent tego kierunku wyposażamy będzie w wiedzę i umiejętności pozwalające sprawnie organizować środowisko wychowawcze, nawiązywać kontakty społeczne, kreatywnie organizować przestrzeń edukacyjną.
Z godnie z modelowym programem kształcenia nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, kandydat na nauczyciela to:
- w obszarze wiedzy i umiejętności o charakterze profesjonalnym:
˗ w obszarze kształtowania relacji wobec siebie i innych:
Rezultatem kształcenia na tym kierunku jest gruntowne, kompleksowe i wszechstronne przygotowanie absolwenta do samodzielnej pracy pedagogicznej i ciagłego podnoszenia swoich kompetencji.
Autor: | Małgorzata Makieła, Piotr Celej |
Odpowiada: | Małgorzata Makieła, Piotr Celej |
Wytworzył: | Małgorzata Makieła, Piotr Celej |
Data ostatniej zmiany: | 2023-10-09 16:09:52 |
Odwiedzin na stronie: | 566 |