Biuletyn Informacji Publicznej
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy-Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Niemienicach
drukuj

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Kancelaria szkoły przyjmuje pisma, wnioski i podania interesantów w godzinach pracy.

Korespondencję można dostarczyć osobiście,  drogą pocztową oraz drogą elektroniczną.

Godziny pracy kancelarii:

poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00

Czas pracy dyrektora

poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00

Kodeks postępowania administracyjnego przewiduje przeprowadzanie przez Ośrodek analizy przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków. Przedstawiona informacja obrazuje wpływ, problematykę i sposób rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych przez obywateli do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego-Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Niemienicach.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 63 Konstytucji RP).

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

Skargi i wnioski przyjmowane są przez Dyrektora w każdy wtorek w godzinach od 8:00 do 14:00 w dni robocze.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą  poczty elektronicznej.

Po godzinach pracy skargi i wnioski przyjmowane są na adres poczty elektronicznej: sekretariat@soswniemienice.pl

WAŻNE:

Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z §8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpatrzenia. Ponadto w myśl art. 239 §1 KPA w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swojej poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym-Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Niemienicach odbywa się w zgodzie z przepisami:

- Działu VIII KPA,

- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,

- przepisów wewnętrznych.

Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw w zakresie:

zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy-Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Niemienicach;

przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez Ośrodek;

zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Ośrodka.

Wniosek może dotyczyć m.in.:

spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania Ośrodka,

wzmocnienia praworządności,

zapobiegania nadużyciom,

lepszego zaspakajania potrzeb ludności

Pismo w sprawie skargi powinno zawierać następujące informacje:

dane skarżącego (imię, nazwisko, adres),

dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,

precyzyjny opis zdarzenia,

w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Sylwia Dragan
Odpowiada:Małgorzata Spychaj
Wytworzył:Sylwia Dragan
Data ostatniej zmiany:2022-07-15 14:37:05

Archiwum

Data Autor
2022-07-15 14:34 Sylwia Dragan zobacz
2022-07-15 14:34 Sylwia Dragan zobacz
2022-07-15 14:34 Sylwia Dragan zobacz
2022-07-15 14:33 Sylwia Dragan zobacz
2022-07-15 14:30 Sylwia Dragan zobacz
2019-10-04 14:11 Sylwia Dragan zobacz
2018-12-06 13:53 Sylwia Przysucha zobacz
2018-03-21 14:43 zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 997