Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu BIP Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Bogdańcu

Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Bogdańcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu WWW Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Bogdańcu.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa, BIP jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Wyłączenia

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą cztery wejścia, trzy z nich są wyposażone w podjazdy dla osób niepełnosprawnych, dwa od strony dziedzińca z dzwonkami przywoławczymi.
Budynek wielokondygnacyjny, brak windy, z głównym korytarzem z dostępnością do wszystkich pomieszczeń, sal. W budynku jest pieć oznaczonych platform podjazdowwych dla wózków.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku są wyznczone i oznakowane toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, brak oznaczeń kopertowych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
    - PJM (polski język migowy),
    - SJM (system językowo-migowy),
    - SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji  na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia

Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.

Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):

Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:

Osoby odpowiedzialne

Autor:Małgorzata Reks
Odpowiada:Małgorzata Reks
Wytworzył:Maciej Rechmal
Data ostatniej zmiany:2024-04-10 14:33:14

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 741