Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sekretariat  szkoły przyjmuje pisma, wnioski i podania interesantów w godzinach pracy.

Korespondencję można dostarczyć osobiście,  drogą pocztową oraz drogą elektroniczną.

Godziny pracy sekretariatu:

poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00

Czas pracy dyrektora

poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00

Kodeks postępowania administracyjnego przewiduje przeprowadzanie przez Zespół Szkół nr 1 w Opatowie analizy przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków. Przedstawiona informacja obrazuje wpływ, problematykę i sposób rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych przez obywateli  do Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 63 Konstytucji RP).

 

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

Skargi i wnioski przyjmowane są:

  • przez Dyrektora w każdy w godzinach od 8:00 do 14:00 w dni robocze.   
  • przez Wicedyrektora przyjmowane są w każdy dzień roboczy w godzinach od 8:00 do 14:00  
  • przez Kierowników przyjmowane są w każdy dzień roboczy w godzinach od 8:00 do 14:00

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej.

Po godzinach pracy skargi i wnioski przyjmowane są na adres poczty elektronicznej: zs1@opatow.szkola.pl

 

WAŻNE:

Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z §8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpatrzenia. Ponadto w myśl art. 239 §1 KPA w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swojej poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.

 

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Zespole Szkół nr 1 w Opatowie odbywa się w zgodzie z przepisami:

  • Działu VIII KPA,
  • rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
  • przepisów wewnętrznych.

Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw w zakresie:

  • zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez Zespół Szkół nr1 w Opatowie
  • przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez Zespół Szkół nr1 w Opatowie ;
  • zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Zespół Szkół nr1 w Opatowie.

Wniosek może dotyczyć m.in.:

  • spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania Zespołu Szkół nr1 w Opatowie,
  • wzmocnienia praworządności,
  • zapobiegania nadużyciom,
  • lepszego zaspakajania potrzeb ludności

Pismo w sprawie skargi powinno zawierać następujące informacje:

  • dane skarżącego (imię, nazwisko, adres),
  • dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,
  • precyzyjny opis zdarzenia,

w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.


 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Piotr Cybula
Odpowiada:Piotr Cybula
Wytworzył:Piotr Cybula
Data ostatniej zmiany:2024-04-18 18:01:54

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1016