Zawarcie umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie zawartej pisemnej umowy między MZGK Sp. z o.o. , a Odbiorcą usług.
Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki. W przypadku, gdy nieruchomością jest budynek wielolokalowy umowa zawierana jest z właścicielem lub zarządcą nieruchomości.
W każdym przypadku umowa zawierana jest na podstawie pisemnego wniosku o zawarcie umowy.
Jeżeli zakupili Państwo lub sprzedali nieruchomość, która obsługiwana była przez nasz zakład w zakresie dostaw wody i/lub odbioru ścieków, należy przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków na nowego właściciela nieruchomości.
W tym celu należy:
zgromadzić poniższe dokumenty i udać się do Działu Zbytu i Rozliczeń przy ul. Konstruktorów 2 /pokój nr 8/ w Nowej Soli:
w przypadku osób fizycznych:
• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - formularz
można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,
• tytuł prawny nabycia nieruchomości (akt notarialny/ wypis z księgi wieczystej/ postanowienie sądowe) /kserokopia/,
• pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli (w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel),
• aktualny dokument tożsamości,
• w przypadku nie uporządkowanych spraw spadkowych (po zmarłym) do czasu ustalenia
spadkobiercy, należy dodatkowo przedstawić akt zgonu dotychczasowego właściciela
nieruchomości.
w przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych:
• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – formularz można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,
• akt własności lub umowa kupna-sprzedaży lub umowa najmu /kserokopia/,
• wypis z KRS-u lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej /kserokopia/,
• numer NIP /kserokopia/,
• numer REGON /kserokopia/.
Po przedstawieniu powyższych dokumentów, przygotowana zostanie odpowiednia umowa dla nowego właściciela nieruchomości, która zostanie podpisana na miejscu.
W przypadku zmiany, poprzedni właściciel nieruchomości na podstawie odczytu podanego we wniosku o wypowiedzeniu umowy /druk wypowiedzenia umowy można pobrać ze strony internetowej/ otrzyma fakturę końcową (rozliczeniową).
W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny:068/ 387-36-59; 068/ 478-51-34.
UWAGA! Wszelkie niezbędne wnioski są dostępne na naszej stronie internetowej www.mzgkns.pl
Aby podłaczyć się do sieci wod-kan należy wykonać ponizsze czynności:
KROK 1- Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej. W tym celu należy wypełnić wniosek oraz załączyć mapę sytuacyjno-wysokościową z zaznaczoną lokalizacją budynku lub działki i dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, itd.).
KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia należy zlecić uprawnionemu projektantowi wykonanie projektu technicznego (PT) przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego oraz uzgodnień branżowych
KROK 3 - Projekt techniczny (PT) przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego należy uzgodnić w naszym zakładzie w zakresie przyjętych rozwiązań technicznych. W tym celu należy złożyć 2 egz. projektu technicznego.
KROK 4 - Wystąpić do Starostwa Powiatowego w Nowej Soli o wydanie zgłoszenia wykonania robót w związku z zamiarem budowy przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego.
KROK 5 - Uzyskać pozwolenie na zajęcie i rozkopanie pasa drogowego od zarządcy drogi.
KROK 6 - Wystąpić do MZGK Sp. z o. o. w Nowej Soli o wykonanie włączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej
KROK 7 - Wybudować zgodnie z projektem technicznym przyłącza wodociągowe lub kanalizacyjne oraz wykonać podejście pod wodomierz.
KROK 8 - Po wykonaniu przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego przed zasypaniem należy zgłosić je do przeglądu technicznego w naszym zakładzie.
KROK 9 - Wykonane przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne należy zlecić do inwentaryzacji przez uprawnione biuro geodezyjne. W przypadku przyłącza wodociągowego należy zlecić w SANEPIDzie wykonanie badania bakteriologicznego wody.
KROK 10 - Zawrzeć z naszym zakładem umowę o dostarczaniu wody lub odprowadzaniu ścieków po dokonaniu odbioru końcowego przyłącza. Uzyskanie odbioru końcowego przyłącza wodociągowego jest równoznaczne z nieodpłatnym otrzymaniem wodomierza domowego oraz jego zamontowaniem i oplombowaniem przez nasze służby techniczne.
Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem: (0-68) 478 51 28 lub 29
Założenie podlicznika ogrodowego
KROK 1 - Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych zamontowania podlicznika ogrodowego.
KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi należy wykonać podejście pod wodomierz-podlicznik oraz ewentualną przeróbkę instalacji wewnętrznej.
KROK 3 - Zgłosić wykonanie prac w celu dokonania przeglądu technicznego oraz oplombowania wodomierza-podlicznika przez nasze służby techniczne.
KROK 4 - Podpisać załącznik do umowy na dokonywanie odczytów i rozliczeń podlicznika ogrodowego.
Ponadto informujemy, że można zlecić naszemu zakładowi wykonanie usługi związanej z montażem podlicznika ogrodowego, przeróbką instalacji wewnętrznej, itd.
Pamietajmy,że aby założyć podlicznik musi on spełniać pewne wymogi a mianowicie:
* ilość bezpowrotnie zużytej wody zostanie opomiarowana jednym podlicznikiem dobranym do warunków pracy,
* podlicznik musi znajdować się na instalacji za wodomierzem głównym, w miejscu suchym, łatwo dostępnym do montażu, demontażu, kontroli oraz odczytu wskazań, zabezpieczony przed uszkodzeniem,
*wodomierz-podlicznik należy zamontować zgodnie z warunkami producenta,
* wodomierz-podlicznik musi posiadać zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar, dopuszczenie do obrotu publicznego (stosowania w budownictwie) oraz odnawianą cechę legalizacji: co 5 lat,
* utrata ważności legalizacji, zerwanie plomb lub wykorzystywanie wody za podlicznikiem w sposób tworzący scieki będzie podstawą do naliczenia opłat wg wskazań wodomierza głównego.
Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem:(0-68) 478 51 28 lub 29
Zgłoś awarie:
Aby zgłosić awarie sieci wod-kan należ skontaktować się z pracownikami MZGK.
(0-504) 18 77 36 POGOTOWIE WODNO - KANALIZACYJNE
(0-68) 478 51 28 lub 29 DZIAŁ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ ( w godz. 7- 15.00)
Autor: | Piotr Małek |
Odpowiada: | Piotr Małek |
Wytworzył: | Piotr Małek |
Data ostatniej zmiany: | 2015-12-30 09:09:25 |
Odwiedzin na stronie: | 2070 |