Archwium - Załatwianie spraw

Zawarcie umowy o dostarczenie wody

i odprowadzanie ścieków

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie zawartej pisemnej umowy między MZGK Sp. z o.o. , a Odbiorcą usług.

Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki. W przypadku, gdy nieruchomością jest budynek wielolokalowy umowa zawierana jest z właścicielem lub zarządcą nieruchomości.

W każdym przypadku umowa zawierana jest na podstawie pisemnego wniosku o zawarcie umowy.

Jeżeli zakupili Państwo lub sprzedali nieruchomość, która obsługiwana była przez nasz zakład w zakresie dostaw wody i/lub odbioru ścieków, należy przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków na nowego właściciela nieruchomości.

W tym celu należy zgromadzić poniższe dokumenty i udać się do Działu Zbytu i Rozliczeń przy ul. Konstruktorów 2 /pokój nr 8/ w Nowej Soli.

I. W przypadku osób fizycznych:

• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - formularz

można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

• tytuł prawny nabycia nieruchomości (akt notarialny/ wypis z księgi wieczystej/ postanowienie sądowe) /kserokopia/,

• pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli (w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel),

• aktualny dokument tożsamości,

• w przypadku nie uporządkowanych spraw spadkowych (po zmarłym) do czasu ustalenia

spadkobiercy, należy dodatkowo przedstawić akt zgonu dotychczasowego właściciela

nieruchomości.

II. W przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych:

• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – formularz można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

• akt własności lub umowa kupna-sprzedaży lub umowa najmu /kserokopia/,

• wypis z KRS-u lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej /kserokopia/,

• numer NIP /kserokopia/,

• numer REGON /kserokopia/.

Po przedstawieniu powyższych dokumentów, przygotowana zostanie odpowiednia umowa dla nowego właściciela nieruchomości, która zostanie podpisana na miejscu.

W przypadku zmiany, poprzedni właściciel nieruchomości na podstawie odczytu podanego we wniosku o wypowiedzeniu umowy /druk wypowiedzenia umowy można pobrać ze strony internetowej/ otrzyma fakturę końcową (rozliczeniową).

W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny:68 478 51 34 lub 68 478 51 20.

UWAGA! Wszelkie niezbędne wnioski, druki są dostępne na naszej stronie internetowej www.mzgkns.pl.

Aby podłaczyć się do sieci wod-kan należy wykonać ponizsze czynności:

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem: (0-68) 478 51 28 lub 29

Założenie podlicznika ogrodowego

KROK 1 - Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych zamontowania podlicznika ogrodowego.

KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi należy wykonać podejście pod wodomierz-podlicznik oraz ewentualną przeróbkę instalacji wewnętrznej.

KROK 3 - Zgłosić wykonanie prac w celu dokonania przeglądu technicznego oraz oplombowania wodomierza-podlicznika przez nasze służby techniczne.

KROK 4 - Podpisać załącznik do umowy na dokonywanie odczytów i rozliczeń podlicznika ogrodowego.

Ponadto informujemy, że można zlecić naszej Spółce wykonanie usługi związanej z montażem podlicznika ogrodowego, przeróbką instalacji wewnętrznej, itd.

Pamietajmy,że aby założyć podlicznik musi on spełniać pewne wymogi, a mianowicie:

* ilość bezpowrotnie zużytej wody zostanie opomiarowana jednym podlicznikiem dobranym do warunków pracy,

* podlicznik musi znajdować się na instalacji za wodomierzem głównym, w miejscu suchym, łatwo dostępnym do montażu, demontażu, kontroli oraz odczytu wskazań, zabezpieczony przed uszkodzeniem,

*wodomierz-podlicznik należy zamontować zgodnie z warunkami producenta,

* wodomierz-podlicznik musi posiadać zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar,  dopuszczenie do obrotu publicznego (stosowania w budownictwie) oraz odnawianą cechę legalizacji: co 5 lat,

* utrata ważności legalizacji, zerwanie plomb lub wykorzystywanie wody za podlicznikiem w sposób tworzący scieki będzie podstawą do naliczenia opłat wg wskazań wodomierza głównego.

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem:(0-68) 478 51 28 lub 29

Zgłoś awarie:

Aby zgłosić awarie sieci wod-kan należy skontaktować się z pracownikami Spółkipod numerami:

504 18 77 36 - POGOTOWIE WODNO - KANALIZACYJNE

68 478 51 28 - DZIAŁ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ (w godz. 7.00-15.00)

Osoby odpowiedzialne

Autor:Piotr Małek
Odpowiada:Piotr Małek
Wytworzył:Piotr Małek
Data ostatniej zmiany:2017-02-09 08:01:41

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 2070