Archwium - Załatwianie spraw

Zawarcie umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie zawartej pisemnej umowy między MZGK Sp. z o.o. , a Odbiorcą usług.

Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki. W przypadku, gdy nieruchomością jest budynek wielolokalowy umowa zawierana jest z właścicielem lub zarządcą nieruchomości.

W każdym przypadku umowa zawierana jest na podstawie pisemnego wniosku o zawarcie umowy.

Jeżeli zakupili Państwo lub sprzedali nieruchomość, która obsługiwana była przez nasz zakład w zakresie dostaw wody i/lub odbioru ścieków, należy przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków na nowego właściciela nieruchomości.

W tym celu należy:

zgromadzić poniższe dokumenty i udać się do Działu Zbytu i Rozliczeń przy ul. Konstruktorów 2 /pokój nr 8/ w Nowej Soli:

w przypadku osób fizycznych:

wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - formularz

można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

tytuł prawny nabycia nieruchomości (akt notarialny/ wypis z księgi wieczystej/ postanowienie sądowe) /kserokopia/,

pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli (w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel),

aktualny dokument tożsamości,

w przypadku nie uporządkowanych spraw spadkowych (po zmarłym) do czasu ustalenia

spadkobiercy, należy dodatkowo przedstawić akt zgonu dotychczasowego właściciela

nieruchomości.

w przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych:

wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – formularz można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

akt własności lub umowa kupna-sprzedaży lub umowa najmu /kserokopia/,

wypis z KRS-u lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej /kserokopia/,

numer NIP /kserokopia/,

numer REGON /kserokopia/.

Po przedstawieniu powyższych dokumentów, przygotowana zostanie odpowiednia umowa dla nowego właściciela nieruchomości, która zostanie podpisana na miejscu.

W przypadku zmiany, poprzedni właściciel nieruchomości na podstawie odczytu podanego we wniosku o wypowiedzeniu umowy /druk wypowiedzenia umowy można pobrać ze strony internetowej/ otrzyma fakturę końcową (rozliczeniową).

W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny:068/ 387-36-59; 068/ 478-51-34.

Aby podłaczyć się do sieci wod-kan należy wykonać ponizsze czynności:

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem: (0-68) 478 51 28 lub 29

Założenie podlicznika ogrodowego

KROK 1 - Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych zamontowania podlicznika ogrodowego.

KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi należy wykonać podejście pod wodomierz-podlicznik oraz ewentualną przeróbkę instalacji wewnętrznej.

KROK 3 - Zgłosić wykonanie prac w celu dokonania przeglądu technicznego oraz oplombowania wodomierza-podlicznika przez nasze służby techniczne.

KROK 4 - Podpisać załącznik do umowy na dokonywanie odczytów i rozliczeń podlicznika ogrodowego.

Ponadto informujemy, że można zlecić naszemu zakładowi wykonanie usługi związanej z montażem podlicznika ogrodowego, przeróbką instalacji wewnętrznej, itd.

Pamietajmy,że aby założyć podlicznik musi on spełniać pewne wymogi a mianowicie:

* ilość bezpowrotnie zużytej wody zostanie opomiarowana jednym podlicznikiem dobranym do warunków pracy,

* podlicznik musi znajdować się na instalacji za wodomierzem głównym, w miejscu suchym, łatwo dostępnym do montażu, demontażu, kontroli oraz odczytu wskazań, zabezpieczony przed uszkodzeniem,

*wodomierz-podlicznik należy zamontować zgodnie z warunkami producenta,

* wodomierz-podlicznik musi posiadać zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar,  dopuszczenie do obrotu publicznego (stosowania w budownictwie) oraz odnawianą cechę legalizacji: co 5 lat,

* utrata ważności legalizacji, zerwanie plomb lub wykorzystywanie wody za podlicznikiem w sposób tworzący scieki będzie podstawą do naliczenia opłat wg wskazań wodomierza głównego.

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem:(0-68) 478 51 28 lub 29

Zgłoś awarie:

Aby zgłosić awarie sieci wod-kan należ skontaktować się z pracownikami MZGK.

(0-504) 18 77 36  POGOTOWIE WODNO - KANALIZACYJNE

(0-68) 478 51 28  lub 29 DZIAŁ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ ( w godz. 7- 15.00)

Osoby odpowiedzialne

Autor:Piotr Małek
Odpowiada:Piotr Małek
Wytworzył:Piotr Małek
Data ostatniej zmiany:2010-11-29 15:13:03

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 2070