1) dobrowolnych wpłat rodziców,
2) opłat za kursy, szkolenia, wyżywienie i z innych źródeł zgodnie z obowiązującymi przepisami.
1) działalność dydaktyczno-wychowawczą,
2) zakup pomocy naukowych i wyposażenia,
3) zakup materiałów na remonty i konserwacje,
4) zakup środków czystości, materiałów biurowych,
5) opłaty za usługi (remonty, transport, przeglądy),
6) żywienie uczniów,
7) wynagrodzenia wynikające z działalności jednostki oświatowej,
8) inne cele wynikające ze statutowej działalności szkoły.
Inne informacje o Szkole
1) I etap edukacyjny obejmujący oddziały klas I-III,
2) II etap edukacyjny obejmujący oddziały klas IV-VIII.
1) dba o harmonijny, wszechstronny rozwój ucznia, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami,
2) diagnozuje osiągnięcia edukacyjne uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych wykorzystując wyniki sprawdzianów,
3) rozwija partnerskie i demokratyczne stosunki pomiędzy szkołą, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
4) zapewnia dobre, bezpieczne i przyjazne warunki do nauki,
5) sprawuje opiekę nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa, promocji i ochrony zdrowia oraz ogranicza formy przemocy wśród uczniów naszej szkoły i zapobiega powstawaniu tego typu problemów,
6) prowadzi działalność wychowawczą ze szczególnym uwzględnieniem wychowania patriotycznego i obywatelskiego,
7) przygotowuje uczniów do życia społecznego w rodzinie, środowisku lokalnym, w ojczyźnie, w zjednoczonej Europie,
8) udziela pomocy specjalistycznej,
9) integruje dzieci niepełnosprawne i zdrowe w naturalnym środowisku rówieśniczym,
10) kształtuje wrażliwość na drugiego człowieka, wyrabia odruchy niesienia pomocy słabszemu, niepełnosprawnemu,
11) budzi wiarę we własne możliwości, uczy przezwyciężać trudności,
12) określa priorytety rozwojowe dziecka niepełnosprawnego w danym momencie jego życia,
13) organizuje otwarte imprezy okolicznościowe,
14) organizuje zajęcia pozalekcyjne, tworzy koła zainteresowań,
15) kontaktuje się z placówkami pozaszkolnymi (z domem dziecka, klubem seniora),
16) współpracuje z instytucjami finansującymi działalność placówki integracyjnej,
17) zapewnia odpowiednie wyposażenie w pomoce dydaktyczne, uwzględniające potrzeby specjalne uczniów (w miarę możliwości),
18) przygotowuje, w miarę możliwości, placówkę w odpowiednie oprzyrządowanie dla uczniów oraz realizuje zadania architektoniczne w związku z przyjęciem do szkoły uczniów niepełnosprawnych,
19) organizuje wycieczki klasowe.
1) realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
2) warunki i sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne odpowiednie do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów;
3) zajęcia specjalistyczne, o których mowa w odrębnych przepisach;
4) inne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym zwłaszcza zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, socjoterapeutyczne;
5) integrację dzieci lub uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z dziećmi i uczniami pełnosprawnymi;
6) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.
1) obowiązkowe zajęcia dydaktyczne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne w zakresie kształcenia ogólnego;
2) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych;
3) zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Autor: | Michał Płonka |
Odpowiada: | Michał Płonka |
Wytworzył: | Michał Płonka |
Data ostatniej zmiany: | 2021-02-10 09:13:40 |
Odwiedzin na stronie: | 1273 |