Archwium - Plan pracy szkoły

PLAN PRACY

Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą

na rok szkolny 2020/2021

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

  1. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i  edukacyjnych.
  2. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  3. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych

Cele wynikające z analizy planów podnoszenia efektywności kształcenia w poprzednich latach szkolnych oraz z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:

 Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasistów.

  1. Diagnoza stopnia realizacji treści nauczania – wymagań szczegółowych podstawy programowej.
  2. Funkcjonowanie wysokiego poziomu kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Upowszechnianie platformy Microsoft Office 365 i Microsoft Teams wśród uczniów i nauczycieli w celu poprawy jakości procesu dydaktycznego.
  3. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.
  4. Umiejętność „czytania ze zrozumieniem” sprawdzana na każdym przedmiocie drugiego etapu edukacyjnego i podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.

 

  1. Kalendarz roku szkolnego

 

  1. Zebrania rady pedagogicznej

 

  1. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

I semestr

 

Koniec roku szkolnego

  1. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.
  2. Diagnozy oceniające poziom opanowania umiejętności i wiadomości uczniów– zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.

 

  1. Konkursy przedmiotowe zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty,

 pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.

 

  1. Kalendarz imprez – projektowanych z zachowaniem reżimu sanitarnego;

 

 

  1. Ruch kadrowy

Na przełomie lutego i marca  należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

 

  1. Współpraca z rodzicami

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami- w zależności od potrzeb z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w e-dzienniku (porządek zebrania, lista obecności).

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

Spotkania rodziców  z psychologiem:

  Spotkania uczniów  z psychologiem – warsztaty psychoedukacyjne:

Ponadto wybrane klasy będą realizowały rekomendowany przez PARPE programy profilaktyczne:

 

  1. Klasy I-III SPÓJRZ INACZEJ,
  2. Klasy IV-VI SPÓJRZ INACZEJ,
  3. Klasy VII DEBATA,
  4. Klasy VIII ARCHIPELAG SKARBÓW.

 

Dni otwarte dla rodziców uczniów  klas 1 – 8

 

W każdym z Dni otwartych wychowawcy zorganizują zebranie z rodzicami, następnie rodzice będą mogli wysłuchać prelekcji zorganizowanych przez szkołę. Oto ramy czasowe:

- zebrania z rodzicami – godz. 17.00-17.30,

- prelekcje – godz. 17.30-18.30,

Zebrania z rodzicami:

I semestr:

17 września (czwartek),

28 stycznia (czwartek) klasy V-VIII - podsumowanie I sem.,

27 stycznia (środa) – klasy I-IV podsumowanie I sem.

 

II semestr:

15 kwietnia (czwartek),

16 czerwca (środa) klasy I-IV- podsumowanie II sem.,

17 czerwca (czwartek) klasy V- VIII - podsumowanie II sem.

 

  1. Współpraca z MOSiR

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.

 

  1. Współpraca z Kostrzyńskim Centrum Kultury (w reżimie sanitarnym)

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

 - udział w konkursie „Złoty Lizak”,

 - udział w konkursie recytatorskim.

 

  1. W SP4 w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

 - zespoły wychowawcze w klasach 1-8, tworzone przez wychowawców klas jednego  poziomu oraz oddziału przedszkolnego;

- zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z przewodniczącymi -

        -   zespół nauczycieli drugiego poziomu edukacyjnego z przewodniczącymi –

 

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Marzanna Senger
Odpowiada:Marzanna Senger
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2020-09-16 09:47:49

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5861