Plan pracy szkoły
PLAN PRACY
Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
na rok szkolny 2024/2025
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:
- Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i Ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Cele wynikające z analizy planów podnoszenia efektywności kształcenia w poprzednich latach szkolnych oraz z analizy wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:
- W roku szkolnym 2024-2025 nastąpi kontynuowanie monitorowania realizacji podstawy programowej na zasadach zawartych w Planie podnoszenia efektywności kształcenia.
- Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty, m. in. poprzez realizowanie przedsięwzięć wspierających edukację matematyczną, polonistyczną lub z zakresu języka obcego, na przedmiotach nieegzaminacyjnych drugiego etapu edukacyjnego.
- Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.
- Umiejętność „czytania ze zrozumieniem” sprawdzana na każdym przedmiocie drugiego etapu edukacyjnego i podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.
- Pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Kalendarz roku szkolnego
- 02 września 2024 r. (poniedziałek) - rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025,
- 14 października 2024 r. (poniedziałek) – Dzień Edukacji Narodowej,
- 01 listopada 2024 r. (piątek) – Wszystkich Świętych,
- 11 listopada 2024 r. (poniedziałek) – Święto Niepodległości,
- 20 grudnia 2024 r. (piątek) - spotkania świąteczno - noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe dla klas edukacji wczesnoszkolnej (odpowiedzialna – p. Maja Siroń) i II poziomu edukacyjnego (odpowiedzialni – katecheci),
- 23 (poniedziałek) – 31 (wtorek) grudnia 2024 r. - zimowa przerwa świąteczna,
- 01 stycznia 2025 r. (środa) – Nowy Rok,
- 20 stycznia (poniedziałek) – 02 lutego (piątek) 2025 r. - ferie zimowe,
- zakończenie I półrocza: 24 stycznia 2025 r.(piątek),
- 17 kwietnia (czwartek) – 22 (wtorek) kwietnia 2025 r. - wiosenna przerwa świąteczna,
- 28, 29, 30, kwietnia 2025 r. (wtorek, środa) - dodatkowe dni wolne,
- 1 Maja 2025 r. (czwartek) – Święto 1 Maja,
- 02 maja 2025 r.(piątek) - dodatkowy dzień wolny,
- 03 maja 2025 r. (sobota) – Święto Konstytucji Trzeciego Maja,
- 13-15 maja (wtorek, środa, czwartek) 2025 r.- egzamin ósmoklasisty,
- 23 maja 2025 (piątek) – Festyn szkolny,
- 19 czerwca 2025 r. (czwartek) – Boże Ciało,
- 20 czerwca 2025 r. (piątek) - dodatkowy dzień wolny, dzień po Bożym Ciele,
- 27 czerwca 2025 r. (piątek) zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
- 25 - 26 sierpnia (poniedziałek, wtorek) 2025 r.– terminy egzaminów poprawkowych,
- 28 czerwca – 31 sierpnia 2025 r. – wakacje.
- Zebrania rady pedagogicznej
- 29 sierpnia 2024 r.(czwartek) – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,
- 12 września 2024 r.(czwartek) – zatwierdzenie Szkolnych zestawów programów nauczania, planów pracy,… ,
- szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;
- 16 stycznia 2025 (wtorek) – klasyfikacja i podsumowanie I półrocza,
- 18 czerwca 2025 (środa) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2023/2024,
- ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,
- zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb.
- Terminy związane z klasyfikacją uczniów.
I półrocze
- do 17 grudnia 2024 r. (wtorek) wpisać do e-dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec półrocza,
- do 17 grudnia 2024 r. (wtorek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców o przewidywanych ocenach, w tym niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),
- do 17 grudnia 2024 r. (wtorek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,
- do 08 stycznia 2025 r. (środa) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny półroczne z przedmiotów i z zachowania,
- 09 stycznia 2025 r. (czwartek) administrator wydrukuje podsumowania klasyfikacji klas dotyczące ocen z zachowania oraz z przedmiotów , wychowawcy weryfikują wydrukowane dane swojej klasy dotyczące klasyfikacji, następnie wychowawcy po sprawdzeniu prawidłowości zapisów podpiszą dokument i w dniu 10 stycznia przekażą dyrektorowi szkoły,
- do 09 stycznia 2025 r. (czwartek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, pedagoga specjalnego, psychologa, logopedów, terapeutów pedagogicznych) oraz sprawozdania z działalności zespołów przedmiotowych i wychowawczych.
- 16 stycznia 2025 r. (czwartek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji za I półrocze.
Koniec roku szkolnego
- do 21 maja 2025 r. (środa) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec półrocza,
- do 21 maja 2025 r. (wtorek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców o przewidywanych ocenach, w tym niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),
- 21 maja 2025 r. (wtorek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,
- do 12 czerwca 2025 r. (czwartek) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny semestralne z przedmiotów i z zachowania,
- 13 czerwca 2025 r. (piątek) administrator wydrukuje podsumowania klasyfikacji klas dotyczące ocen z zachowania oraz z przedmiotów , wychowawcy weryfikują wydrukowane dane swojej klasy dotyczące klasyfikacji, następnie wychowawcy po sprawdzeniu prawidłowości zapisów podpiszą dokument i w tym samym dniu przekażą dyrektorowi szkoły,
- do 11 czerwca 2025 r. (środa) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, pedagoga specjalnego, psychologa, logopedów, terapeutów pedagogicznych) oraz sprawozdania z działalności zespołów przedmiotowych i wychowawczych,
- 18 czerwca 2025 r. (środa) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji rocznej.
- Obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.
- Diagnozy oceniające poziom opanowania umiejętności i wiadomości uczniów– zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.
- Konkursy przedmiotowe zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty,
pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.
- Kalendarz imprez;
- imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez,
- imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-profilaktycznym klasy.
- Ruch kadrowy
Na przełomie marca i kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.
Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).
- Współpraca z rodzicami
Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami- w zależności od potrzeb.
Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w e-dzienniku (porządek zebrania, lista obecności).
Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:
- wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);
- podanie kryteriów oceniania zachowania, skutkach ustalenia uczniowi oceny nagannej
- warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,
- wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,
- informacja zgodna z Komunikatem dyrektora CKE na rok szkolny 2024/2025 o organizacji egzaminu ósmoklasisty z uwzględnieniem terminów z dostosowaniem, wyborem języka itp.
W roku szkolnym 2024/2025 zostaną przeprowadzone nastepujące warsztaty:
Centrum Działań Profilaktycznych Wieliczka:
- Klasy I - III warsztaty: „Tomek i czarny kruk”.
- Klasy IV - VI warsztaty: „Złość da ci w kość”.
- Klasy VII - VIII - warsztaty: „ Impact”.
- Klasy VIII – „ Debata”.
Termin podany po konsultacji z realizatorami warsztatów.
Warsztaty dla uczniów prowadzone przez psychologa z PPP:
* Kl. I - „Budowanie zaufania, wzmacnianie poczucia więzi oraz umiejętność współpracy”.
* Kl. II - III –„ Lekcje z klasą- czyli jak odczytywać uczucia innych”.
* Kl. IV -VIII - „Jak radzić sobie z negatywnymi uczuciami (promocja zdrowia psychicznego, rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych)”.
Termin podany po konsultacji z realizatorami warsztatów.
Wykłady dla rodziców prowadzone przez pedagoga z PPP :
* Kl. I – III „ Co zamiast klapsa?” - Jak mądrze z szacunkiem stawiać realne wymagania?
* Kl IV - VIII - „Funkcjonowanie dzieci w wieku dojrzewania w środowisku szkolnym a normy społeczne”.
Termin: zebrania klasowe po I półroczu.
Pogadanki prowadzone przez pedagoga szkolnego:
*Kl. I – VIII dotyczące wprowadzonych w SP4 Standardów Ochrony Małoletnich Przed Krzywdzeniem – IX/X 2024r.
Warsztaty prowadzone przez pedagoga specjalnego:
*Kl. I – III „ Tuż pod moim nosem” – warsztaty dotyczące kształtowania postaw tolerancji i szacunku wobec niepełnosprawności bądź inności drugiego człowieka –
II półrocze roku szklonego.
Spotkania z przedstawicielami policji:
- I -III „ Przyjaciele Lupo”,
- IV -VIII pogadanki na tematy związane z przemocą rówieśniczą, hejtowaniem, challengami oraz odpowiedzialnością karną nieletnich.
Warsztaty profilaktyczne Miejska Bibliotek Publiczna:
* oddział przedszkolny - warsztaty „Z Plamkiem i Brudkiem” – edukacja prozdrowotna, 09.10.2024r.
Projekty edukacyjne:
-„Tydzień bajek polskich” – klasy I a, b, c i oddział „0”
-„Luźne lekcje z naukowcami”- klasy I a, b, c i oddział „0”
-,,Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”- klasa I c, II b
- „ Zabawa sztuką”- klasa II a, III a
- „ Ciekawscy trzecioklasiści” – klasa III b
-„Gotuj się na zmiany”- oddział „0”
-„Witaj jesień”- oddział „0”
Innowacje pedagogiczne:
- „Fairy Tales.Reading is Our Power”
- „InstaLing Challenge: Twoja codzienna dawka angielskiego”
- ,,Uczę się doświadczając”
- ,,Turnieje telewizyjne w szkole.”
- Klasy 4-8 - ,,Europa i ja” IV edycja.
Ogólnopolskie akcje i kampanie:
- Biblioteka szkolna – Noc Bibliotek,
- Pedagog szkolny – kampania społeczna pt. ,,Zachowaj Trzeźwy umysł”, kampania społeczna z profilaktyki czerniaka pt. ,,Znamię? Znam je”.
Dni otwarte/zebrania z rodzicami uczniów klas I – VIII
Wychowawcy zorganizują zebranie z rodzicami swoich uczniów – pierwsze stacjonarnie drugie według uznania - online lub stacjonarnie (po wcześniejszym zgłoszeniu swojego wyboru – wpisanie na listę zawieszoną w pokoju nauczycielskim). Szkoła ustali terminy tych zebrań. Terminy konsultacji rodziców z nauczycielami przedmiotów są tożsame z realizacja przez n-li godziny dostępności.
Zebrania z rodzicami
I półrocze:
16 września (poniedziałek) – 20 września (piątek),
23 września (poniedziałek) – zebranie dyrekcji z radą rodziców (walne zebranie rady rodziców),
17 stycznia (piątek) – podsumowanie I półrocza,
20 stycznia (poniedziałek) - zebranie dyrekcji z rada rodziców (walne zebranie rady rodziców),
II półrocze:
07 kwietnia (poniedziałek) – 11 kwietnia (piątek),
15 kwietnia (wtorek) - zebranie dyrekcji z rada rodziców (walne zebranie rady rodziców),
23 – 24 czerwca (poniedziałek - wtorek) 2025 r. - podsumowanie II półrocza,
30 czerwca (poniedziałek) - zebranie dyrekcji z rada rodziców (walne zebranie rady rodziców).
- Współpraca z MOSiR
Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.
- Współpraca z Kostrzyńskim Centrum Kultury (w reżimie sanitarnym)
Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:
- udział w konkursie „Złoty Lizak”,
- udział w konkursie recytatorskim.
- Współpraca z Kostrzyńskimi Przedszkolami
Przez rok szkolny 2024-25 będziemy utrzymywać współpracę z kostrzyńskimi przedszkolami.
Współpraca będzie polegała na wizytach dzieci z oddziałów przedszkolnych w naszej szkole oraz na uczestnictwie w przygotowanych dla nich przez uczniów naszej szkoły spektaklach teatralnych.
- W SP4 w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:
- ZESPOŁY WYCHOWAWCZE w klasach 1-8, tworzone przez wychowawców klas jednego poziomu oraz oddziału przedszkolnego;
- zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z przewodniczącymi -
klas pierwszych i oddziału przedszkolnego - Maja Siroń,
klas drugich – Agnieszka Pezowicz,
klas trzecich – Alicja Wiśniowska-Słobodzian.
- zespół nauczycieli drugiego poziomu edukacyjnego z przewodniczącymi -
klas czwartych – Paulina Jaździewska,
klas piątych – Iwona Łukasiewicz,
klas szóstych – Joanna Rój,
klas siódmych –Adam Wójcicki,
klas ósmych –Sławomir Młynarczak.
- ZESPOŁY PRZEDMIOTOWE z przewodniczącymi:
zespół nauczycieli języka polskiego –Dorota Stanicka-Wojciechowska,
zespół nauczycieli historii i WOS –Joanna Tarabuła,
zespół nauczycieli matematyki - Iwona Łukasiewicz,
zespół nauczycieli informatyki – Bogumiła Opara,
zespół nauczycieli języków obcych –Paulina Jaździewska,
zespół nauczycieli nauk przyrodniczych - przyroda, chemia, biologia, geografia, fizyka - Anna Gąsiorowska,
zespół nauczycieli religii i etyki - Jarosław Frieske,
zespół nauczycieli wychowania fizycznego i edb – Robert Guźniczak,
zespół nauczycieli przedmiotów z zakresu sztuki (plastyka, muzyka, technika) - Mirosława Koźlińska,
zespół ds. zmian w Statucie SP4 w Kostrzynie nad Odrą – Krystyna Kolasa, Iwona Łukasiewicz, Aleksandra Szeląg, Małgorzata Skrzydlewska-Kucharczyk, Daria Fusiarz-Jankiewicz, Joanna Rój.
zespoły powołane doraźnie.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Marzanna Senger |
Odpowiada: | Marzanna Senger |
Wytworzył: | Radosław Baszynski |
Data ostatniej zmiany: | 2024-09-25 11:10:04 |
Archiwum
Data | Autor | |
2023-09-27 09:11 | Marzanna Senger | zobacz |
2023-09-27 08:55 | Marzanna Senger | zobacz |
2022-09-27 08:21 | Marzanna Senger | zobacz |
2022-09-21 11:51 | Marzanna Senger | zobacz |
2021-11-23 23:19 | Marzanna Senger | zobacz |
2020-09-16 09:47 | Marzanna Senger | zobacz |
2018-09-18 09:25 | Marzanna Senger | zobacz |
2017-09-26 09:11 | Marzanna Senger | zobacz |
2017-09-21 12:09 | Marzanna Senger | zobacz |
2017-05-07 21:27 | Marzanna Senger | zobacz |
2016-09-30 08:28 | Marzanna Senger | zobacz |
2015-09-29 17:40 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2015-09-17 08:53 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2014-09-17 08:33 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2013-10-29 08:25 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2013-09-23 14:45 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2012-02-15 22:34 | Jarosław Szydełko | zobacz |
2012-02-02 12:03 | zobacz |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 6358 |