Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Kostrzyn nad Odrą - Szkoła Podstawowa Nr 4
drukuj

Archwium - Plan pracy szkoły

Plan pracy Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą na rok szkolny 2013/2014

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

  • Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
  •  Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów .
  • Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.

  Cele wynikające z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasistów: 

  • Podniesienie poziomu opanowania umiejętności związanych ze standardem egzaminacyjnym „czytanie”, realizowanych na wszystkich przedmiotach, wymagających pracy z podręcznikiem.
  • Podwyższenie poziomu opanowania umiejętności  dotyczących standardu egzaminacyjnego „rozumowanie”.
  • Utrzymanie lub podwyższenie poziomu opanowania umiejętności  dotyczących standardów egzaminacyjnych „pisanie”, „korzystanie z informacji” oraz „wykorzystywanie wiedzy w praktyce”.
  • Przygotowanie uczniów klas 4 i 5 do nowej formuły sprawdzianu szóstoklasisty.

 

Cele wynikające z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego: 

  • Kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.
  • Stosowanie właściwych zasad podczas prowadzenia lekcji, np. zachowanie właściwych proporcji między poszczególnymi ogniwami lekcji, stosowanie różnorodnych metod, ocenianie estetyki zapisów w zeszytach uczniowskich.
  • Mobilizowanie uczniów do noszenia identyfikatorów.
  • Prawidłowy i pełny obieg informacji między nauczycielami i rodzicami. 

1. Kalendarz roku szkolnego

                        rozpoczęcie roku szkolnego – 2 września 2013 r.

                        spotkania świąteczno- noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe

                                                                                                           – 20 grudnia 2013 r. (piątek)

                        zimowa przerwa świąteczna – 23 (poniedziałek)  – 31 (wtorek) grudnia 2013 r.

                        święto – 1 stycznia 2014 r. (środa) – Nowy Rok, 2 i 3 stycznia 2014 (czwartek

                        i piątek) – dodatkowe dni wolne, 6 stycznia 2014r. (poniedziałek) – 

                        Trzech Króli

                        zakończenie I semestru: 31 stycznia 2014 r.(piątek)

                        ferie zimowe: 3 - 16 lutego 2014 r.

                        wiosenna przerwa świąteczna: 17 - 22  kwietnia 2014 r.

                        sprawdzian szóstoklasistów: 1 kwietnia 2014 (wtorek)  – godz. 9.00

                        (dla uczniów klas 1-5 dzień wolny od zajęć dydaktycznych)

                        1 maja 2014 r. (czwartek) – Święto Pracy

                        dodatkowy dzień wolny: 2 maja (piątek)

                        Święto Szkoły – festyn 16 maja (piątek)

                        19 czerwca 2014r. (czwartek) – Boże Ciało; 20 czerwca 2014 r. (piątek)-dzień po

                        Bożym Ciele

                        Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych – 27 czerwca 2014 r.

                        25-26 sierpnia  2014r.– terminy egzaminów poprawkowych

                        zakończenie roku szkolnego – 31 sierpnia 2014 r.

 

2. Zebrania rady pedagogicznej

- 30 sierpnia 2013 r. – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,

- 12 września 2013 r. – zatwierdzenie planów pracy,

- szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;

-  28 stycznia 2014 (wtorek) – klasyfikacja i podsumowanie I semestru,

-  24 czerwca 2014 (wtorek) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2013/2014,

-  ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,

- zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb. 

3. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

I semestr

-  do 13 grudnia (piątek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

- do 20 grudnia (piątek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców/opiekunów o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

- do 13 stycznia  (poniedziałek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

- 20 stycznia (poniedziałek) nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

- do 22 stycznia (piątek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

- 22 stycznia (środa) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 17 stycznia,

- 28 stycznia (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

Koniec roku szkolnego

- do 20 maja  (wtorek)  nauczyciele wpisują do dziennika przewidywane oceny  (także z zachowania), w tym oceny niedostateczne i naganne  oraz informują o przewidywanych ocenach uczniów,

- do 27 maja  (wtorek) wychowawcy klas pisemnie powiadamiają rodziców/opiekunów  o przewidywanych ocenach (np. poprzez zobowiązanie uczniów do wklejenia kartek z przewidywanymi ocenami do dzienniczków wychowawczych uczniów z informacją o konieczności podpisania informacji przez rodziców/opiekunów), także o ocenach niedostatecznych i nagannych,

- do  6 czerwca (piątek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania  w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły

- 13czerwca (piątek) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

- do 16 czerwca (poniedziałek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

- 16 czerwca (poniedziałek) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 13 czerwca (piątek),

- 24 czerwca (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji. 

4. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego. 

5. Sprawdziany próbne i inne diagnozy – zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły. 

6. Konkursy przedmiotowe:

w klasach szóstych – eliminacje szkolne konkursów: polonistycznego, matematycznego, historycznego i przyrodniczego – listopad 2013 r.

pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych. 

7. Kalendarz imprez

-  imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy  – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez

- imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-opiekuńczym klasy 

8. Ruch kadrowy

Do 30 kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

9. Współpraca z rodzicami

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami – raz w semestrze.

Przed każdym zebraniem wychowawca powinien przygotować pisemną informację o osiągnięciach uczniów (oceny, komentarz o postępach oraz porady) – informacje wychowawców będą sprawdzane w ramach nadzoru pedagogicznego.

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

- wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);

- podanie kryteriów oceniania zachowania, skutkach ustalenia uczniowi oceny nagannej

- warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

- wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,

- informacja o terminach składania opinii dotyczących dostosowania warunków podczas sprawdzianu szóstoklasistów,

- informacja o terminach konsultacji z nauczycielami. 

  Spotkania rodziców z psychologiem:

  • Klasy I-III – „Przedwczesne rozbudzenie zainteresowań dzieci seksualnością – o przyczynach i konsekwencjach dla ich rozwoju osobowościowego”  - listopad 2013 r.
  • Klasy VI- „Zachowania ryzykowne, w tym kontakt ze środkami uzależniającymi dzieci i młodzieży szkolnej, a odpowiedzialność prawna rodziców” – listopad 2013 r.
  • Klasy IV-VI – „Internet – możliwości i zagrożenia dla dzieci i młodzieży „ – wrzesień 2013 r., styczeń  2014 r.

Konsultacje z rodzicami nauczycieli klas 4 - 6 (godz. 16.30-18.00)

I semestr:

1 cykl spotkań

22 października (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki (zajęć komputerowych), matematyki i przyrody;

29 października (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii.

2 cykl spotkań

26 listopada (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki (zajęć komputerowych), matematyki i przyrody;

3 grudnia (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii.

II semestr:

1 cykl spotkań

18 marca (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki (zajęć komputerowych), matematyki i przyrody;

25  marca (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii.

2 cykl spotkań

13 maja (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki (zajęć komputerowych), matematyki i przyrody;

20 maja (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii.

 Wychowawcy klas 1- 3 organizują konsultacje według własnego harmonogramu zgłoszonemu dyrektorowi (także co najmniej dwa razy w semestrze). 

11. Współpraca z partnerami zagranicznymi

Kontynuacja współpracy z organizacją OderlandKids e.V. – obejmuje uczniów klas I-VI  - wspólne festyny, dyskoteki, obozy oraz inne formy współpracy – terminy wspólnych przedsięwzięć ustalane na bieżąco. 

12. Współpraca z MOSiR

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym. 

13. Współpraca Kostrzyńskim Centrum Kultury

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

- udział w konkursie „Złoty Lizak” oraz konkursie recytatorskim. 

14. W szkole w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

-          zespoły wychowawcze w klasach 1-6, tworzone przez wychowawców klas jednego poziomu oraz oddziałów przedszkolnych

-          zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej klas pierwszych, drugich i trzecich

-          zespół nauczycieli języka polskiego

-          zespół nauczycieli matematyki

-          zespół nauczycieli informatyki

-          zespół nauczycieli języków obcych

-          zespół nauczycieli przyrody

-          zespół nauczycieli religii

-          zespół nauczycieli wychowania fizycznego

-          zespół nauczycieli wychowania przedszkolnego

-          zespół ds. ewaluacji

-          zespoły powoływane doraźnie.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Jarosław Szydełko
Odpowiada:Jarosław Szydełko
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2013-09-23 14:45:02
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5842