Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Kostrzyn nad Odrą - Szkoła Podstawowa Nr 4
drukuj

Archwium - Plan pracy szkoły

Plan pracy Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą na rok szkolny 2014/2015

 Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

 

  • Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na I-wszym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
  • Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach.
  • Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.

 

Rok szkolny 2014/2015 ogłoszony został przez Ministra Edukacji Narodowej „Rokiem Szkoły Zawodowców”.

 

  Cele wynikające z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasistów oraz „Planu podnoszenia efektywności kształcenia na rok szkolny 2013-2014”:

 

  1. Przygotowanie uczniów klas 4, 5 i 6 do nowej formuły sprawdzianu szóstoklasisty.
  2. Podniesienie poziomu opanowania umiejętności „czytanie”.
  3. Diagnoza stopnia realizacji treści nauczania – wymagań szczegółowych podstawy programowej.
  4. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.

 

 

Cele wynikające z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:

 

  1. Zastosowanie różnorodnych metod zmierzających do  skutecznych oddziaływań skierowanych na ograniczenie  negatywnych zachowań uczniów (popychanie, szturchanie, kopanie, agresja słowna …), 
  2. Prawidłowy i pełny obieg informacji między nauczycielami i rodzicami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Kalendarz roku szkolnego

 

  • 1 września 2014 r. -  rozpoczęcie roku szkolnego,
  • 14 października 2014 r. (wtorek) – dzień wolny - Święto Komisji Edukacji Narodowej,
  • 10 listopada 2014 (poniedziałek)  dzień przed Świętem Niepodległości – dodatkowy dzień wolny, 
  • 19 grudnia 2014 r. (piątek) - spotkania świąteczno- noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe,
  • 22 (poniedziałek)  – 31 (środa) grudnia 2014 r. - zimowa przerwa świąteczna,
  •  1 stycznia 2015 r. (czwartek) – święto -  Nowy Rok,
  • 2 i 5 stycznia 2015 (piątek i  poniedziałek) – dodatkowe dni wolne,
  • 6 stycznia 2015r. (wtorek) –  ŚwiętoTrzech Króli
  • zakończenie I semestru: 30 stycznia 2015 r.(piątek)
  • 16 lutego – 1 marca 2015 r. - ferie zimowe:
  • sprawdzian szóstoklasistów: 1 kwietnia 2015 (środa)  – godz. 9.00 (dla uczniów klas 1-5 dzień wolny od zajęć dydaktycznych)
  • 2 - 7  kwietnia 2015 r. - wiosenna przerwa świąteczna,
  • Święto Szkoły – festyn  - 22 maja 2015 r.(piątek) - dodatkowy dzień wolny,
  • 4 czerwca 2015r. (czwartek) – Boże Ciało;
  • 5 czerwca 2015 r. (piątek)-dzień po Bożym Ciele - dodatkowy dzień wolny,
  • 24 czerwca (środa) – szkolny kiermasz używanych podręczników,
  • zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych – 26 czerwca 2015 r.
  • 25-26 sierpnia  2015r.– terminy egzaminów poprawkowych
  • zakończenie roku szkolnego – 31 sierpnia 2015 r.

 

 

 

2. Zebrania rady pedagogicznej

 

- 29 sierpnia 2014 r. – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,

 

- 1 września 2014 r. – zatwierdzenie Szkolnych zestawów programów nauczania,

 

- 11 września 2014 r. – szkoleniowa rada pedagogiczna,

 

- 15 września 2014 r. – zatwierdzenie planów pracy,

 

- szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;

 

-  27 stycznia 2015 (wtorek) – klasyfikacja i podsumowanie I semestru,

 

-  23 czerwca 2015 (wtorek) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2014/2015,

 

-  ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,

 

-  zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb. 

 

3. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

 

I semestr

 

- do 12 grudnia (piątek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

 

- do 19 grudnia (piątek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców/opiekunów o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

 

- do 14 stycznia  (środa) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

 

- 19 stycznia (poniedziałek) nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

 

- do 21 stycznia (środa) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

 

- 21 stycznia (środa) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 16 stycznia,

 

- 27 stycznia (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

 

Koniec roku szkolnego

 

-  do 19 maja  (wtorek)  nauczyciele wpisują do dziennika przewidywane oceny  (także z zachowania), w tym oceny niedostateczne i naganne  oraz informują o przewidywanych ocenach uczniów,

 

- do 26 maja  (wtorek) wychowawcy klas pisemnie powiadamiają rodziców/opiekunów  o przewidywanych ocenach (np. poprzez zobowiązanie uczniów do wklejenia kartek z przewidywanymi ocenami do dzienniczków wychowawczych uczniów z informacją o konieczności podpisania informacji przez rodziców/opiekunów), także o ocenach niedostatecznych i nagannych,

 

- do  3 czerwca (środa) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania  w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły

 

- 12 czerwca (piątek) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

 

- do 15 czerwca (poniedziałek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

 

- 15 czerwca (poniedziałek) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 13 czerwca (piątek),

 

- 23 czerwca (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

 

 

 

4. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.

 

 

 

5. Sprawdziany próbne i inne diagnozy – zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.

 

 

 

6. Konkursy przedmiotowe:

 

w klasach szóstych – zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty, 

 

 pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.

 

 

 

7. Kalendarz imprez

 

-imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy  – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez,

 

-imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-opiekuńczym klasy.

 

 

 

 8. Ruch kadrowy

 

Do 30 kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

 

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

 

 

 

9. Współpraca z rodzicami

 

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami – raz w semestrze.

 

Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w dzienniku lekcyjnym i podpisane przez wychowawcę i przedstawiciela oddziałowej rady rodziców.

 

Przed każdym zebraniem (oprócz zebrania wrześniowego) wychowawca powinien przygotować pisemną informację o osiągnięciach uczniów (oceny, komentarz o postępach oraz porady) – informacje wychowawców będą sprawdzane w ramach nadzoru pedagogicznego.

 

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

 

- wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);

 

- podanie kryteriów oceniania zachowania, skutkach ustalenia uczniowi oceny nagannej

 

- warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

 

- wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,

 

- informacja o terminach składania opinii dotyczących dostosowania warunków podczas sprawdzianu szóstoklasistów,

 

- informacja o terminach konsultacji z nauczycielami.

 

   Spotkania rodziców z psychologiem:

 

  • Klasy I-III – ,,Rodzicu, poznaj świat swojego dziecka. Pragnienie zapewnienia dziecku szczęśliwego życia, a realizacja rodzicielskich oczekiwań.” – I sem.
  • Klasy IV-VI –– ,,Rodzicu, poznaj świat swojego dziecka. Pragnienie zapewnienia dziecku szczęśliwego życia, a realizacja rodzicielskich oczekiwań.” – II sem.

 

 

 

Konsultacje z rodzicami nauczycieli klas 4 - 6 (godz. 16.30-18.00)

 

I semestr:

 

1 cykl spotkań

 

21 października (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

 

28 października (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

2 cykl spotkań

 

2 grudnia  (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

 

9 grudnia (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

 II semestr:

 

1 cykl spotkań

 

17 marca (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

 

24  marca (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

2 cykl spotkań

 

12 maja (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

 

19 maja (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

 

Wychowawcy klas 1- 3 organizują konsultacje według własnego harmonogramu zgłoszonego dyrektorowi (także co najmniej dwa razy w semestrze). Zebrania z rodzicami zgodnie z zapisem w Statucie SP4.

 

 

 

11. Współpraca z partnerami zagranicznymi

 

Kontynuacja współpracy z organizacją Kindervereinigung e.V. Seelow – obejmuje uczniów klas I-VI  - wspólne festyny, dyskoteki, obozy oraz inne formy współpracy – terminy wspólnych przedsięwzięć ustalane na bieżąco.

 

 

 

12. Współpraca z MOSiR

 

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.

 

 

 

13. Współpraca Kostrzyńskim Centrum Kultury

 

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

 

 - udział w konkursie „Złoty Lizak”,

 

 -  udział w konkursie recytatorskim.

 

 

 

14. W szkole w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

 

- zespoły wychowawcze w klasach 1-6, tworzone przez wychowawców klas jednego poziomu oraz oddziałów przedszkolnych

 

- zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej klas pierwszych, drugich i trzecich

 

-  zespół nauczycieli języka polskiego

 

-  zespół nauczycieli matematyki

 

-  zespół nauczycieli zajęć komputerowych

 

-  zespół nauczycieli języków obcych

 

-  zespół nauczycieli przyrody

 

-  zespół nauczycieli religii i etyki,

 

-  zespół nauczycieli wychowania fizycznego

 

-  zespół nauczycieli wychowania przedszkolnego

 

-  zespół ds. ewaluacji

 

-  zespoły powoływane doraźnie.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Jarosław Szydełko
Odpowiada:Jarosław Szydełko
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2014-09-17 08:33:57
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5843