Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Kostrzyn nad Odrą - Szkoła Podstawowa Nr 4
drukuj

Archwium - Plan pracy szkoły

PLAN PRACY

Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą

na rok szkolny 2015/2016

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

  • Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
  • Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym.

Rok szkolny 2015/2016 ogłoszony został przez Ministra Edukacji Narodowej „Rokiem  otwartej szkoły”.

 

Cele wynikające z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasistów oraz „Planu podnoszenia efektywności kształcenia na rok szkolny 2014-2015”: 

  1. Przygotowanie uczniów klas 4, 5 i 6 do obowiązującej formuły sprawdzianu szóstoklasisty.
  2.  Umiejętność „czytanie ze zrozumieniem” sprawdzana na każdym przedmiocie drugiego etapu edukacyjnego i podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.
  3. Diagnoza stopnia realizacji treści nauczania – wymagań szczegółowych podstawy programowej.
  4. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.

 

Cele wynikające z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:

 Kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.

  1. Stosowanie właściwych zasad podczas prowadzenia lekcji, np. zachowanie właściwych proporcji między poszczególnymi ogniwami lekcji, stosowanie różnorodnych metod, ocenianie estetyki zapisów w zeszytach uczniowskich.
  2. Prawidłowy i pełny obieg informacji między nauczycielami i rodzicami.
  3. Zastosowanie różnorodnych metod zmierzających do  skutecznych oddziaływań skierowanych na ograniczenie  negatywnych zachowań uczniów (agresja słowna, stosowanie wulgaryzmów).

 

 1. Kalendarz roku szkolnego

  • 1 września 2015 r. (wtorek) -  rozpoczęcie roku szkolnego,
  • 14 października 2015 r. (środa) – dzień wolny - Święto Komisji Edukacji Narodowej,
  • 2 listopada 2015 (poniedziałek)  dzień po Święcie Niepodległości – dodatkowy dzień wolny, 
  • 22 grudnia 2015 r. (wtorek) - spotkania świąteczno - noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe,
  • 23 (środa)  – 31 (czwartek) grudnia 2015 r. - zimowa przerwa świąteczna,
  •  1 stycznia 2016 r. (piątek) – święto -  Nowy Rok,
  • 6 stycznia 2016r. (środa) –  Święto Trzech Króli,
  • zakończenie I semestru: 15 stycznia 2016 r.(piątek),
  • 18 – 29 stycznia 2016 r. - ferie zimowe,
  • 24 – 29 marca 2016 r. - wiosenna przerwa świąteczna,
  • 5 kwietnia 2016 (wtorek)  – sprawdzian szóstoklasistów, godz. 9.00 (dla uczniów klas 1-5 dzień wolny od zajęć dydaktycznych)
  • 2 maja 2016 r. (poniedziałek) - dodatkowy dzień wolny,
  • 3 maja 2016  (wtorek) – Święto flagi państwowej,
  • 4 maja 2016 r. (środa) - dodatkowy dzień wolny,
  • 20 maja 2016 r.(piątek) - Święto Szkoły – festyn  - dodatkowy dzień wolny,
  • 26 maja 2016 r. (czwartek) – Boże Ciało,
  • 27 maja 2016 r. (piątek) – dodatkowy dzień wolny,
  • 22 czerwca 2016 r.(środa) – szkolny kiermasz używanych podręczników,
  • zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych – 24 czerwca 2016 r.
  • 25-26 sierpnia  2016r.– terminy egzaminów poprawkowych
  • 25 czerwca – 31 sierpnia 2016 r. – wakacje,
  • zakończenie roku szkolnego – 31 sierpnia 2016 r.

2. Zebrania rady pedagogicznej

-          28 sierpnia 2015 r. – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,

-          1 września 2015 r. – przyjęcie zmian do Statutu SP4 w Kostrzynie nad Odrą, przyjęcie przydziału czynności nauczycieli oraz tygodniowego planu zajęć,

-          15 września 2015 r. – zatwierdzenie Szkolnych zestawów programów nauczania, planów pracy,

-          szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;

-          12 stycznia 2016 (wtorek) – klasyfikacja i podsumowanie I semestru,

-          21 czerwca 2016 (wtorek) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2015/2016,

-          ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,

-          zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb.

 3. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

I semestr

-          do 4 grudnia (piątek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

-          do 11 grudnia (piątek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców/opiekunów o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

-          do 15 grudnia  (wtorek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

-          5 stycznia (wtorek) nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

-          do 5 stycznia (wtorek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

-          7 stycznia (czwartek) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 22 grudnia,

-          12 stycznia (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

 Koniec roku szkolnego

-          do 18 maja  (środa)  nauczyciele wpisują do dziennika przewidywane oceny  (także z zachowania), w tym oceny niedostateczne i naganne  oraz informują o przewidywanych ocenach uczniów,

-          do 25 maja  (środa) wychowawcy klas pisemnie powiadamiają rodziców/opiekunów  o przewidywanych ocenach (np. poprzez zobowiązanie uczniów do wklejenia kartek z przewidywanymi ocenami do dzienniczków wychowawczych uczniów z informacją o konieczności podpisania informacji przez rodziców/opiekunów), także o ocenach niedostatecznych i nagannych,

-          do  31 maja (wtorek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania  w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły

-          13 czerwca (poniedziałek) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

-          do 14 czerwca (wtorek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

-          16 czerwca (czwartek) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 10 czerwca (piątek),

-          21 czerwca (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

 

 4. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.

 5. Sprawdziany próbne i inne diagnozy – zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.

 6. Konkursy przedmiotowe:

w klasach szóstych – zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty, 

 pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.

 

7. Kalendarz imprez

-          imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy  – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez,

-          imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-opiekuńczym klasy.

 

8. Ruch kadrowy

Do 30 kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

 

9. Współpraca z rodzicami

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami – raz w semestrze.

Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w dzienniku lekcyjnym i podpisane przez wychowawcę i przedstawiciela oddziałowej rady rodziców.

Przed każdym zebraniem (oprócz zebrania wrześniowego) wychowawca powinien przygotować pisemną informację o osiągnięciach uczniów (oceny, komentarz o postępach oraz porady) – informacje wychowawców będą sprawdzane w ramach nadzoru pedagogicznego.

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

-          wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);

-          podanie kryteriów oceniania zachowania,

-          warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

-          wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,

-          informacja o terminach składania opinii dotyczących dostosowania warunków podczas sprawdzianu szóstoklasistów,

-          informacja o terminach konsultacji z nauczycielami.

 

  Spotkania rodziców z psychologiem:

  • Klasy 0-III – ,,Świadome rodzicielstwo. Jak postawy rodziców wpływają na rozwój i zachowanie dzieci.” – I sem.(październik/listopad 2015),
  • Klasy IV-VI –– ,,Być czy mieć, czyli jak świadomie inwestować w charakter swojego dziecka?” – II sem.(luty 2016).

 

Konsultacje z rodzicami nauczycieli klas 4 - 6 (godz. 16.30-18.30)

I semestr:

1 cykl spotkań

6 października (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

13 października (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

2 cykl spotkań

17 listopada (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

24 listopada (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 II semestr:

1 cykl spotkań

15 marca (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

22  marca (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

2 cykl spotkań

 5 maja (czwartek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

10 maja (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

Wychowawcy klas 1- 3 organizują konsultacje według własnego harmonogramu zgłoszonego dyrektorowi (także co najmniej dwa razy w semestrze). Zebrania z rodzicami zgodnie z zapisem w Statucie SP4.

 

11. Współpraca z partnerami zagranicznymi

Kontynuacja współpracy z organizacją Kindervereinigung e.V. Seelow – obejmuje uczniów klas I-VI  - wspólne festyny, dyskoteki, obozy oraz inne formy współpracy – terminy wspólnych przedsięwzięć ustalane na bieżąco.

 

12. Współpraca z MOSiR

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.

 

13. Współpraca z Kostrzyńskim Centrum Kultury

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

 - udział w konkursie „Złoty Lizak”,

 - udział w konkursie recytatorskim.

 

14. W szkole w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

-          zespoły wychowawcze w klasach 1-6, tworzone przez wychowawców klas jednego poziomu oraz oddziałów przedszkolnych,

-          zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej klas pierwszych, drugich i trzecich,

-          zespół nauczycieli języka polskiego,

-          zespół nauczycieli matematyki,

-          zespół nauczycieli zajęć komputerowych,

-          zespół nauczycieli języków obcych,

-          zespół nauczycieli przyrody,

-          zespół nauczycieli religii i etyki,

-          zespół nauczycieli wychowania fizycznego,

-          zespół nauczycieli wychowania przedszkolnego,

-          zespół ds. ewaluacji,

-          zespoły powoływane doraźnie.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Jarosław Szydełko
Odpowiada:Jarosław Szydełko
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2015-09-17 08:53:55
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5842