Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Kostrzyn nad Odrą - Szkoła Podstawowa Nr 4
drukuj

Archwium - Plan pracy szkoły

PLAN PRACY

Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą

na rok szkolny 2017/2018

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

  • Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
  • Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
  • Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
  • Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
  • Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.

Rok szkolny 2017/2018 ogłoszony został przez Ministra Edukacji Narodowej Rokiem Wolontariatu.

 

 

Cele wynikające z analizy „Planu podnoszenia efektywności kształcenia na rok szkolny 2016-2017”:

  • Umiejętność „czytanie ze zrozumieniem” sprawdzana na każdym przedmiocie drugiego etapu edukacyjnego i podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej. W e-dzienniku zostaje  wprowadzona kategoria oceny – czytanie ze zrozumieniem.
  • Diagnoza stopnia realizacji treści nauczania – wymagań szczegółowych podstawy programowej ze szczególnym uwzględnieniem nowej podstawy programowej w klasach 1. I 4.
  • Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego

Cele wynikające z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:

  • Wdrażanie nowej podstawy programowej,
  • Kontynuowanie elementów oceniania kształtującego.
  • Prawidłowy i pełny obieg informacji między nauczycielami i rodzicami.
  • Zastosowanie różnorodnych metod zmierzających do  skutecznych oddziaływań skierowanych na ograniczenie  negatywnych zachowań uczniów (agresja słowna, stosowanie wulgaryzmów)

 

 1. Kalendarz roku szkolnego

  • 4 września 2017 r. (poniedziałek) -  uroczysta inauguracja roku szkolnego 2017/2018,
  • 6 października 2017 r. (piątek) – dodatkowy dzień wolny,
  • 1 listopada 2017 r. (środa) - Święto Wszystkich Świętych,
  • 11 listopada 2017 r. (sobota) – Święto Niepodległości,
  • 22 grudnia 2017 r. (piątek) - spotkania świąteczno - noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe,
  • 23 (sobota)  – 29 (piątek) grudnia 2017 r. - zimowa przerwa świąteczna,
  • zakończenie I semestru: 26 stycznia 2018 r.(piątek),
  • 12- 25 lutego 2018 r. - ferie zimowe,
  • 29 marca – 3 kwietnia 2018 r. - wiosenna przerwa świąteczna,
  • 30 kwietnia 2018 r. (poniedziałek) - dodatkowy dzień wolny
  • 1 maja 2018 r. (wtorek) – Święto pracy,
  • 2 maja 2018 r. (środa) - Święto flagi państwowej - dodatkowy dzień wolny,
  • 3 maja 2018 r. (czwartek) – Święto Konstytucji Trzeciego Maja,
  • 4 maja 2018 r. (piątek) - dodatkowy dzień wolny,
  • 25 maja 2018 r.(piątek) – Święto Szkoły – festyn,
  • 31 maja 2018 r. (czwartek) – Święto  Bożego Ciała,
  • 1 czerwca 2018 r. (piątek) – dzień po Bożym Ciele- dodatkowy dzień wolny
  • zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych – 22 czerwca 2018 r.
  • 27 - 28 sierpnia  2018r.– terminy egzaminów poprawkowych,
  • 23 czerwca – 31 sierpnia 2018 r. – wakacje,
  • zakończenie roku szkolnego – 31 sierpnia 2018 r.

 

2. Zebrania rady pedagogicznej

-          31 sierpnia 2017 r.(czwartek)  – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,

-          14 września 2017 r.(czwartek) – zatwierdzenie Szkolnych zestawów programów nauczania, planów pracy,… ,

-          szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;

-          25 stycznia 2018 (czwartek) – klasyfikacja i podsumowanie I semestru,

-          14 czerwca 2018 (czwartek) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2017/2018,

-          ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,

-          zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb.

 

 

3. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

I semestr

-          do 15 grudnia (piątek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

-          do 21 grudnia (czwartek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

-          do 5 stycznia  (piątek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

-          do 12 stycznia (piątek) do godz. 14.00 – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny semestralne z przedmiotów i z zachowania, wychowawcy uzupełniają frekwencję uczniów (np. usprawiedliwiają nieobecności),

-          12 stycznia (piątek) po godz. 14.00 administrator wydrukuje sprawozdania klas dotyczące ocen z zachowania oraz z przedmiotów , a w poniedziałek  wychowawcy po sprawdzeniu prawidłowości zapisów podpiszą dokument i przekażą dyrektorowi szkoły.

-          do 18 stycznia (czwartek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, psychologa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej) oraz sprawozdania z działalności zespołów przedmiotowych i wychowawczych.

-          25 stycznia (czwartek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

  

Koniec roku szkolnego

-          do 15 maja (wtorek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

-          18 maja (piątek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

-          do 25 maja (piątek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

-          do 8 czerwca (piątek) do godz. 14.00 – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny semestralne z przedmiotów i z zachowania, wychowawcy uzupełniają frekwencję uczniów (np. usprawiedliwiają nieobecności),

-          8 czerwca (piątek) po godz. 14.00 administrator wydrukuje sprawozdania klas dotyczące ocen z zachowania oraz z przedmiotów , a w poniedziałek  wychowawcy po sprawdzeniu prawidłowości zapisów podpiszą dokument i przekażą dyrektorowi szkoły.

-          do 8 czerwca (piątek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, psychologa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej) oraz sprawozdania z działalności zespołów przedmiotowych i wychowawczych.

-          14 czerwca (czwartek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

  

4. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.

  

5. Diagnozy oceniające poziom opanowania umiejętności i wiadomości uczniów– zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.

 

6. Konkursy przedmiotowe zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty, 

 pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.

 

7. Kalendarz imprez

-          imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy  – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez,

-          imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-profilaktycznym klasy.

  

8. Ruch kadrowy

Do 30 kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

 

9. Współpraca z rodzicami

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami – raz w semestrze.

Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w dzienniku lekcyjnym i podpisane przez wychowawcę i przedstawiciela oddziałowej rady rodziców.

Przed każdym zebraniem (oprócz zebrania wrześniowego) wychowawca powinien przygotować pisemną informację o osiągnięciach uczniów (oceny, komentarz o postępach oraz porady) – informacje wychowawców będą sprawdzane w ramach nadzoru pedagogicznego.

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

-          wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);

-          podanie kryteriów oceniania zachowania, skutkach ustalenia uczniowi oceny nagannej

-          warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

-          wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,

-          informacja o terminach składania opinii dotyczących dostosowania warunków podczas sprawdzianu szóstoklasistów,

-          informacja o terminach konsultacji z nauczycielami.

 

  Spotkania rodziców  z psychologiem:

  • Rodzice uczniów klas  IV-VI – ,,Motywowanie uczniów do nauki” – I sem.,
  • Rodzice uczniów klas I-III - ,,Kiedy szukać pomocy specjalisty?”   – II sem.

 

Konsultacje z rodzicami nauczycieli klas 4 - 6 (godz. 16.30-18.00)

I semestr:

1 cykl spotkań

10 października (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki/zajęć komputerowych, matematyki, przyrody, techniki/zajęć technicznych, religii;

17 października (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii, etyki.

2 cykl spotkań

28 listopada (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, informatyki/zajęć komputerowych, matematyki, przyrody, techniki/zajęć technicznych, religii;

5 grudnia (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii, etyki.

 

II semestr:

1 cykl spotkań

13 marca (wtorek) nauczyciele języka polskiego, informatyki/zajęć komputerowych, matematyki, przyrody, techniki/zajęć technicznych, religii;

20  marca (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii, etyki.

2 cykl spotkań

 8 maja (wtorek) nauczyciele języka polskiego, informatyki/zajęć komputerowych, matematyki, przyrody, techniki/zajęć technicznych, religii;

10maja (czwartek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, religii, etyki.

 

 

Wychowawcy klas 1- 3 organizują konsultacje według własnego harmonogramu zgłoszonego dyrektorowi (także co najmniej dwa razy w semestrze). Zebrania z rodzicami zgodnie z zapisem w Statucie SP4.

 

12. Współpraca z MOSiR

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.

 

13. Współpraca z Kostrzyńskim Centrum Kultury

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

 - udział w konkursie „Złoty Lizak”,

 - udział w konkursie recytatorskim.

 

14. W szkole w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

 - zespoły wychowawcze w klasach 1-6, tworzone przez wychowawców klas jednego  poziomu oraz oddziału przedszkolnego;

- zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej -

-  klas pierwszych i oddziału przedszkolnego – M. Gabrukiewicz,

-  klas drugich – A. Szymczyk,

-  klas trzecich – A. Żylewska,

        -   zespół nauczycieli drugiego poziomu edukacyjnego –

-   klas czwartych – R. Baszyński,

-  klas piątych – K. Dzikowska,

-  klas szóstych – A. Klimaszewska.

 - zespoły przedmiotowe:

-         zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych – D. Komorowska,

-         zespół nauczycieli matematyki – M. Kujawa,

-          zespół nauczycieli zajęć komputerowych – J. Szydełko,

-          zespół nauczycieli języków obcych – V. Matkovska,

-          zespół nauczycieli przyrody – E. Nawrocka,

-          zespół nauczycieli techniki/zajęć technicznych – M. Koźlińska,

-          zespół nauczycieli religii i etyki – s. A. Plewka,

-          zespół nauczycieli wychowania fizycznego – R. Guźniczak,

-          zespół nauczycieli przedmiotów z zakresu sztuki (plastyka, muzyka) – B. Karmelita,

-          zespół ds. ewaluacji,

-         zespół ds. zmian w Statucie SP4 w Kostrzynie nad Odrą – przewodnicząca – M. Senger, członkowie - D. Komorowska, K. Dzikowska, A. Szymczyk, R. Baszyński,

-         zespół ds. opracowania Szkolnego Programu wychowawczo – profilaktycznego - przewodnicząca - G. Szabłowska, członkowie – J. Kramerek, H. Kochanowska, A. Klimaszewska, M. Siroń,

-         zespoły powoływane doraźnie.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Marzanna Senger
Odpowiada:Marzanna Senger
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2017-09-26 09:11:27
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5817