Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Kostrzyn nad Odrą - Szkoła Podstawowa Nr 4
drukuj

Archwium - Plan pracy szkoły

PLAN PRACY

Szkoły Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą

na rok szkolny 2016/2017

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez Ministra Edukacji Narodowej:

  • Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
  • Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach 
    i placówkach.
  • Kształtowanie postaw.  Wychowanie do wartości.

 

Rok szkolny 2016/2017 ogłoszony został przez Ministra Edukacji Narodowej Rokiem Wolontariatu.

 

Cele wynikające z analizy „Planu podnoszenia efektywności kształcenia na rok szkolny 2015-2016”:

 

  1. Umiejętność „czytanie ze zrozumieniem” sprawdzana na każdym przedmiocie drugiego etapu edukacyjnego i podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.
  2. Diagnoza stopnia realizacji treści nauczania – wymagań szczegółowych podstawy programowej.
  3. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez kontynuowanie elementów oceniania kształtującego

 

 Cele wynikające z analizy  wniosków nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego:

 

  1. Funkcjonowanie działań zapewniających wychowanie do wartości.
  2. Funkcjonowanie  obiegu  informacji między nauczycielami i rodzicami.
  3. Rozwijanie różnych form wykorzystywania technologii informatycznych  oraz upowszechnianie stosowania nowych technologii informatycznych w szkole,
  4. Stosowanie różnorodnych metod zmierzających do  skutecznych oddziaływań skierowanych na ograniczenie  negatywnych zachowań uczniów (stosowanie agresji słownej,  wulgaryzmów). 

 

 1. Kalendarz roku szkolnego

  • 1 września 2016 r. (czwartek) -  rozpoczęcie roku szkolnego,
  • 14 października 2016 r. (piątek) – dzień wolny - Święto Komisji Edukacji Narodowej,
  • 31 października 2016 r. (poniedziałek) – dodatkowy dzień wolny, dzień przed Świętem Wszystkich Świętych,
  • 11 listopada 2016 r. (piątek) – Święto Niepodległości,
  • 22 grudnia 2016 r. (czwartek) - spotkania świąteczno - noworoczne klas; przedstawienia jasełkowe,
  • 23 (piątek)  – 30 (piątek) grudnia 2016 r. - zimowa przerwa świąteczna,
  •  6 stycznia 2017 r. (piątek) – Święto Trzech Króli,
  • zakończenie I semestru: 27 stycznia 2017 r.(piątek),
  • 30 stycznia – 12 lutego 2017 r. - ferie zimowe,
  • 13 – 18 kwietnia 2017 r. - wiosenna przerwa świąteczna,
  • 1 maja 2017 r. (poniedziałek) – Święto pracy,
  • 2 maja 2017 r. (wtorek) - Święto flagi państwowej,
  • 3 maja 2017 r. (środa) – Święto Konstytucji Trzeciego Maja,
  • 4 maja 2017 r. (czwartek) - dodatkowy dzień wolny,
  • 5 maja 2017 r. (piątek) – dodatkowy dzień wolny,
  • 26 maja 2017 r.(piątek) – Jubileusz XXXV - lecia Szkoły – festyn  - dodatkowy dzień wolny,
  • 15 czerwca 2017 r. (czwartek) – Święto  Bożego Ciała,
  • 16 czerwca 2017 r. (piątek) – dzień po Bożym Ciele,
  • 21 czerwca 2017 r.(środa) – szkolny kiermasz używanych podręczników,
  • zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych – 23 czerwca 2017 r.
  • 28 - 29 sierpnia  2017r.– terminy egzaminów poprawkowych,
  • 24 czerwca – 31 sierpnia 2017 r. – wakacje,
  • zakończenie roku szkolnego – 31 sierpnia 2017 r.

 

2. Zebrania rady pedagogicznej

-  30 sierpnia 2016 r. – cd. klasyfikacji i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego; organizacja nowego roku szkolnego – przydział czynności,

- 14 września 2016 r. – zatwierdzenie Szkolnych zestawów programów nauczania, planów pracy oraz innych dokumentów dotyczących roku szkolnego 2016-2017;

-  szkolenia członków rady pedagogicznej zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego;

-  24 stycznia 2017 (wtorek) – klasyfikacja i podsumowanie I semestru,

-  13 czerwca 2017 (wtorek) - klasyfikacja i podsumowanie roku szkolnego 2016/2017,

-  ostatni tydzień ferii letnich – ciąg dalszy klasyfikacji (związany z egzaminami poprawkowymi) i podsumowań z ubiegłego roku szkolnego,

- zebrania zwoływane doraźnie - według potrzeb.

 

3. Terminy związane z klasyfikacją uczniów.

I semestr

- do 13 grudnia (wtorek) wpisać do dziennika przewidywane oceny, w tym niedostateczne lub naganne na koniec semestru,

- do 20 grudnia (wtorek) wychowawcy powiadamiają pisemnie rodziców/opiekunów o przewidywanych ocenach, w tym  niedostatecznych lub nagannych (w przypadku problemów z powiadomieniem przygotować odpowiednie pisma za potwierdzeniem odbioru i przekazać bezpośrednio dyrekcji szkoły),

- do 22 grudnia  (czwartek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły,

- 5 stycznia (czwartek) nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

- do 18 stycznia (środa) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

- 18 stycznia (środa) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 13 stycznia,

- 24 stycznia (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

 

 

Koniec roku szkolnego

- do 16 maja (wtorek)  nauczyciele wpisują do dziennika przewidywane oceny  (także z zachowania), w tym oceny niedostateczne i naganne  oraz informują o przewidywanych ocenach uczniów,

- do 18 maja  (czwartek) wychowawcy klas pisemnie powiadamiają rodziców/opiekunów  o przewidywanych ocenach (np. poprzez zobowiązanie uczniów do wklejenia kartek z przewidywanymi ocenami do dzienniczków wychowawczych uczniów z informacją o konieczności podpisania informacji przez rodziców/opiekunów), także o ocenach niedostatecznych i nagannych,

- do  25 maja (czwartek) wywiesić w pokoju nauczycielskim uzgodnione z uczniami  propozycje ocen z zachowania  w celu konsultacji z innymi pracownikami szkoły

- 6 czerwca (wtorek) – nauczyciele wystawiają ostateczne oceny na koniec semestru oraz wychowawcy wystawiają ostateczne oceny z zachowania i listy ponownie wywieszają w pokoju nauczycielskim,

- do 9 czerwca (piątek) zostają wywieszone sprawozdania (z działalności świetlicy szkolnej, biblioteki, samorządu uczniowskiego, pedagoga szkolnego -koordynatora ds. bezpieczeństwa, logopedy, świetlicy popołudniowej i pielęgniarki szkolnej),

-  9 czerwca (piątek) wychowawcy składają dyrektorowi sprawozdania dotyczące wyników klasyfikacji i sprawozdanie z działalności wychowawczo-opiekuńczej i profilaktycznej klasy; frekwencję policzyć do 9 czerwca (piątek),

- 13 czerwca (wtorek) Rada Pedagogiczna zatwierdza wyniki klasyfikacji.

  4. Ewaluacje, obserwacje, kontrole – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.

  5. Diagnozy oceniające poziom opanowania umiejętności i wiadomości uczniów– zgodnie z planem podnoszenia efektywności kształcenia, który stanowi załącznik planu pracy szkoły.

 6. Konkursy przedmiotowe:

w klasach szóstych – zgodnie z regulaminem Lubuskiego Kuratora Oświaty, 

 pozostałe konkursy szkolne – według planów zespołów przedmiotowych.

 

7. Kalendarz imprez

- imprezy i działania dotyczące więcej niż jednej klasy  – zgodnie ze szkolnym kalendarzem imprez,

- imprezy i działania dotyczące jednego oddziału – zgodnie z planem wychowawczo-opiekuńczym klasy.

 

8. Ruch kadrowy

Do 30 kwietnia należy sporządzić arkusz organizacyjny na następny rok szkolny. Wszyscy nauczyciele planujący przejście na emeryturę lub zmianę miejsca pracy powinni do tego czasu podjąć decyzję.

Formalnie mogą to zrobić na trzy miesiące przed zakończeniem roku szkolnego (tyle trwa okres wypowiedzenia).

 

9. Współpraca z rodzicami

Liczba zebrań klasowych w roku szkolnym – zgodnie ze Statutem Szkoły nie mniej niż 2 razy w ciągu semestru oraz spotkania indywidualne z rodzicami – raz w semestrze.

Każde zebranie musi być udokumentowane wpisem w dzienniku lekcyjnym i podpisane przez wychowawcę i przedstawiciela oddziałowej rady rodziców.

Przed każdym zebraniem (oprócz zebrania wrześniowego) wychowawca powinien przygotować pisemną informację o osiągnięciach uczniów (oceny, komentarz o postępach oraz porady) – informacje wychowawców będą sprawdzane w ramach nadzoru pedagogicznego.

Do końca września - pierwsze zebranie rodziców musi koniecznie zawierać następujące punkty porządku obrad:

- wybory oddziałowej rady rodziców (w tym przedstawiciela do Rady Rodziców Szkoły);

- podanie kryteriów oceniania zachowania, skutkach ustalenia uczniowi oceny nagannej

- warunki i tryb uzyskania wyższej (niższej) niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

- wymagania na oceny zawarte w szkolnym systemie oceniania,

- informacja o terminach składania opinii dotyczących dostosowania warunków podczas sprawdzianu szóstoklasistów,

- informacja o terminach konsultacji z nauczycielami.

 

  Spotkania rodziców  z psychologiem:

  • Rodzice uczniów klas  I-III/IV-VI – ,,Rozerotyzowany świat otaczający moje dziecko. Jak ustrzec, jak zminimalizować skutki, jak reagować w obliczu zetknięcia się z tym tematem ?” – I sem. (wrzesień/październik 2016),
  • Rodzice uczniów klas I-VI - ,,Rola czynników chroniących dzieci przed zachowaniami ryzykownymi, w tym przed uzależnieniami.”   – I sem. (wrzesień/październik 2016) – prowadzący – p. S. Grzegorek.

 

Konsultacje z rodzicami nauczycieli klas 4 - 6 (godz. 16.30-18.30)

I semestr:

1 cykl spotkań

11 października (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody,

18 października (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

2 cykl spotkań

29 listopada (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

6 grudnia (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

II semestr:

1 cykl spotkań

7 marca (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

14  marca (wtorek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

2 cykl spotkań

 9 maja (wtorek) – nauczyciele języka polskiego, zajęć komputerowych, matematyki i przyrody;

11 maja (czwartek)  – nauczyciele języków obcych, historii,  plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, zajęć technicznych, religii, etyki.

 

Wychowawcy klas 1- 3 organizują konsultacje według własnego harmonogramu zgłoszonego dyrektorowi (także co najmniej dwa razy w semestrze). Zebrania z rodzicami zgodnie z zapisem w Statucie SP4.

 

12. Współpraca z MOSiR

Organizacja przedsięwzięć o charakterze sportowym.

 

13. Współpraca z Kostrzyńskim Centrum Kultury

Organizacja przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, w szczególności:

 - kontynuowanie organizowania „Małej Akademii Jazzu”,

 - udział w konkursie „Złoty Lizak”,

 - udział w konkursie recytatorskim.

 

14. W szkole w oparciu o własne plany działają następujące zespoły nauczycieli:

 - zespoły wychowawcze w klasach 1-6, tworzone przez wychowawców klas jednego  poziomu oraz oddziałów przedszkolnych,

zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej -

- klas pierwszych – M. Koźlińska,

-  klas drugich – A. Wagner,

-  klas trzecich – A. Wojdak,

zespół nauczycieli drugiego poziomu edukacyjnego –

-   klas czwartych – M. Kujawa,

-  klas piątych – M. Andrearczyk,

-  klas szóstych – E. Napierała.

-   zespół nauczycieli języka polskiego – D. Stanicka-Wojciechowska,

-   zespół nauczycieli matematyki – R. Baszyński,

-   zespół nauczycieli zajęć komputerowych – A. Klimaszewska,

-  zespół nauczycieli języków obcych – E. Cendrowska, E. Napierała,

-  zespół nauczycieli przyrody – E. Nawrocka,

-  zespół nauczycieli religii i etyki – s. A. Plewka,

-  zespół nauczycieli wychowania fizycznego – R. Guźniczak,

-  zespół nauczycieli wychowania przedszkolnego – D. Rozalik,

-  zespół ds. ewaluacji,

-  zespół ds. zmian w Statucie SP4 w Kostrzynie nad Odrą – D. Komorowska, R. Baszyński, A. Wojdak,  E. Cendrowska,

-  zespoły powoływane doraźnie.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Marzanna Senger
Odpowiada:Marzanna Senger
Wytworzył:Jarosław Szydełko
Data ostatniej zmiany:2016-09-30 08:28:39
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5846