Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkół nr 4 im. Piotra Latoski
drukuj

Archwium - Rekrutacja do klas pierwszych 2024 / 2025

Postanowienie
Śląskiego Kuratora Oświaty
Nr OP-DO.110.2.2.2014 z dnia 5 lutego 2014 r.

w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznych szkół dla młodzieży: gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz sposobu przeliczania na punkty zajęć edukacyjnych i wyników egzaminu gimnazjalnego, a także sposobu punktowania innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży w województwie śląskim na rok szkolny 2014 / 2015.

Na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. nr 256, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7) – art. 9-15)

ustalam, co następuje:

1. Określam na terenie województwa śląskiego terminy postępowania rekrutacyjnego i sposób przeliczania na punkty zajęć edukacyjnych i wyników egzaminu gimnazjalnego, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży w województwie śląskim na rok szkolny 2014 / 2015, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego postanowienia.
2. Wykonanie postanowienia  powierzam dyrektorowi Wydziału Rozwoju Edukacji.
3. Niniejsze postanowienie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Zasady rekrutacji uczniów do klas pierwszych szkół publicznych
na rok szkolny 2015/2016

 

REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. PIOTRA LATOSKI W RUDZIE ŚLĄSKIEJ W ROKU SZKOLNYM 2015 / 2016

Rekrutacja na rok szkolny 2015 / 2016 prowadzona będzie w formie elektronicznej. Każdy uczeń kończący gimnazjum może zadeklarować chęć kontynuowania nauki w dowolnej ilości oddziałów w każdej z trzech wybranych przez siebie szkół.

Terminy rekrutacji do klas pierwszych Technikum Nr 4 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej:

I etap – zakładanie konta w systemie od 11 maja 2015r.

Kandydat do szkoły ponadgimnazjalnej rejestruje się w systemie NABÓR OPTIVUM. Może to nastąpić dopiero po otrzymaniu loginu i hasła w macierzystym gimnazjum.
Adres do logowania http://slaskie.edu.com.pl

II etap – wybór oddziałów i szkół od 11 maja do 24 czerwca 2015 r. godz. 12.00

Korzystając ze standardowej przeglądarki internetowej kandydat loguje się do systemu http://slaskie.edu.com.pl i wybiera trzy szkoły, do których chciałby uczęszczać. Następnie buduje tzw. listę preferencji. Polega to na wyborze w tych szkołach kierunków, w których chciałby się uczyć. Nie ma ograniczeń w wyborze ilości kierunków w tych szkołach! Kierunek, który wybierzesz jako pierwszy na liście, system uzna za najważniejszy dla kandydata, a ostatni z listy jako kierunek, którym jesteś najmniej zainteresowany. Kierunki można układać w kolejności niezależnie od kolejności wybranych wcześniej szkół.

UWAGA! Należy pamiętać, że do zamknięcia rejestracji można zmieniać wybrane szkoły i kierunki.

III etap – składanie podań do szkoły pierwszego wyboru od 11 maja 2015 r do dnia 24 czerwca 2015 r godz. 12.00

Za pośrednictwem swojego konta internetowego w systemie NABÓR kandydat drukuje podanie. Na wydrukowanym podaniu nie wolno nanosić już żadnych zmian. Podanie musi być podpisane przez kandydata oraz przez jego rodziców lub prawnych opiekunów. Kandydat dostarcza podanie tylko do szkoły pierwszego wyboru – pierwszej z listy preferencji. W szkole podanie zostanie zweryfikowane pod względem zgodności z danymi w systemie.

IV etap – dostarczanie dokumentów do szkoły I wyboru od 26 czerwca do 30 czerwca 2015r. do godz. 15.00

Do szkoły pierwszego wyboru kandydat dostarcza następujące dokumenty:
– świadectwo ukończenia gimnazjum (kopia lub oryginał),
– zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (kopia lub oryginał),
– zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata konkursów i olimpiad.
Tu zostaną one sprawdzone z danymi w systemie.

V etap – zapoznanie się z wynikami naboru 03 lipca 2015 r. godz. 10.00

Ogłoszenie list kandydatów z podziałem na oddziały. System ostatecznie dokonuje przydziału miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych. Kandydat może przez Internet zapoznać się z wynikami naboru. Jeśli wybierze taką opcję i poda nr tel. komórkowego w swoim formularzu zgłoszeniowym, dostanie taką informacje SMS-em.

VI etap – potwierdzanie woli podjęcia nauki od 03 lipca godz. 10.00 do 07 lipca 2015r. do godz. 10.00

Kandydat sprawdza, do której szkoły został przyjęty i zanosi do niej (jeśli nie złożył wcześniej):
– oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum
– oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
– 3 zdjęcia.
Wcześniejsze dostarczenie oryginału świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego jest traktowane jako potwierdzenie woli uczęszczania do naszej szkoły.
UWAGA! Nieprzekazanie oryginałów w/w dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne ze skreśleniem z listy kandydatów.

VII etap – ogłoszenie listy uczniów przyjętych 8 lipca 2015 r. do godz. 9.00
ogłoszenie listy uczniów przyjętych do szkoły i podanie informacji o wolnych miejscach.

Rekrutacja uzupełniająca od 8 lipca 2015 do 31 sierpnia 2015 r.



Osoby odpowiedzialne

Autor:Grażyna Szostok
Odpowiada:Grażyna Szostok
Wytworzył:Grażyna Szostok
Data ostatniej zmiany:2015-04-17 23:03:05
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5320