Archwium - Organizacja

1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Zespołu Placówek Oświatowych nr 2 w Kraśniku opracowany przez dyrektora i zatwierdzony przez organ prowadzący.

2. Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno - wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.

3. Do Zespołu przyjmuje się z urzędu w pierwszej kolejności dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły zgodnie z Uchwałą Nr XXXV/220/2013 Rady Miasta Kraśnik z dnia 23 maja 2013 roku w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów.

4. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział. Liczba uczniów w oddziałe nie może przekroczyć 28, zapis ten nie dotyczy klas pierwszych PSP nr 2, gdzie liczba dzieci w oddziale nie może być większa jak 25. Uczniowie ci w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, przewidzianych planem nauczania i programem wybranym z zestawu programów dla danej klasy dopuszczonym do użytku szkolnego.  Podział na grupy uzależniony jest od liczby uczniów w klasie, możliwości finansowych szkoły. Zasady podziału na grupy określają odrębne przepisy. Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12 do 26 uczniów z podziałem na dziewczęta i chłopców, przy czym w przypadku mniejszej liczebności dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych.

5. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora Zespołu dla gimnazjum i szkoły podstawowej na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

6. Podstawową formą pracy szkoły podstawowej dla klas IV-VI i gimnazjum są zajęcia dydaktyczno - wychowawcze prowadzone w systemie klasowo - lekcyjnym. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. Przerwy lekcyjne trwają od 5 do 20 minut.

 

Rozkład dzwonków:

8.00-8.45

8.55-9.40

9.50-10.35

10.45-11.30

11.40-12.25

12.40-13.25

13.35-14.20

14.25-15.10

 

7. Zajęcia dydaktyczne odbywają się na jedną zamianę.

8. W Zespole działają organizacje uczniowskie, których działalność określają plany i regulaminy zgodne ze Statutem.

9. Dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na czas pracy rodziców (prawnych opiekunów) lub organizację dojazdu do szkoły Zespół organizuje świetlicę. Świetlica jest czynna zgodnie z harmonogramem ustalonym przez dyrektora Zespołu.

10. W Zespole funkcjonuje biblioteka.

 

Organizacja pracy świetlicy

1. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych. Liczba uczniów w grupie nie powinna przekroczyć 25.

2. Zajęcia w świetlicy realizuje się zgodnie z rocznym planem pracy.

3. Wychowawcy świetlicy szkolnej zapewniają opiekę uczniom podczas spożywania przez nich obiadów w stołówce.

4. Świetlica pracuje w oparciu o regulamin, do którego każdy uczeń ma obowiązek dostosowania się.

 

Organizacja pracy biblioteki


1. Biblioteka jest pracownią szkolną służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktycznych i wychowawczych Zespołu, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców oraz w miarę możliwości wiedzy oregionie.

2. Biblioteka zajmuje pomieszczenie w budynku szkoły, które przeznaczone jest na gromadzenie księgozbioru oraz umożliwia uczniom i nauczycielom korzystanie z księgozbioru podręcznego.

3. Biblioteka szkolna jest wyposażona w odpowiednie meble, sprzęt biblioteczny.

4. Wszystkie materiały biblioteczne są opatrzone sygnaturą.

5. Z biblioteki korzystają uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły, rodzice oraz inne osoby za zgodą dyrektora Zespołu.

6. Godziny pracy biblioteki umożliwiają dostęp do jej zbiorów podczas przerw, zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.

 

Dla realizacji celów statutowych Zespół posiada następującą bazę:

Pliki

Osoby odpowiedzialne

Autor:Artur Domański
Odpowiada:Artur Domański
Wytworzył:Artur Domański
Data ostatniej zmiany:2016-10-25 08:08:15

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 3347