Plan działania na rzecz poprawy dostępności
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W BIERZWNICY
NA LATA 2020 – 2021
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – ustala się niniejszy plan działania:
Lp. |
Działanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny za realizację |
Termin realizacji |
1. |
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności |
Wydanie Zarządzenia Dyrektora Szkoły |
Dyrektor Szkoły |
do 30 IX 2020 r. |
2. |
Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Opracowanie planu działania, o którym mowa w art.14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Przekazanie do zatwierdzenia i publikacja na stronie internetowej |
Koordynator |
X 2020 r. |
3. |
Analiza stanu obiektu szkoły pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami - dostępność architektoniczna |
Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Konsultacje i przekazanie informacji w sprawie alternatywnych rozwiązań i ich usunięcie
Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności architektonicznej |
Koordynator |
XI 2020 r. |
4. |
Analiza dostępności w zakresie cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym |
Dostosowanie istniejącej strony internetowej zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej
Przygotowanie wytycznych dla redaktorów strony www |
Koordynator |
XI 2020 r. |
5. |
Przygotowanie deklaracji dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły deklaracji dostępności |
Koordynator |
XII 2020 r. |
6. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno -komunikacyjnego |
Koordynator |
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
7. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Przekazanie sporządzonego raportu do Wójta Gminy Świdwin, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie podmiotowej BIP |
Koordynator |
do 31 III 2021 r. |
Opracował:
Marta Beata Jalowska
Koordynator ds. dostępności
Zatwierdzam:
Marta Jalowska
Dyrektor PSP w Bierzwnicy
Osoby odpowiedzialne
Autor: | MARTA JALOWSKA |
Odpowiada: | MARTA JALOWSKA |
Wytworzył: | MARTA JALOWSKA |
Data ostatniej zmiany: | 2021-03-30 11:51:55 |
Archiwum
Data | Autor | |
2021-03-30 11:50 | MARTA JALOWSKA | zobacz |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 523 |