Biuletyn Informacji Publicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa im. B. Krzywoustego
drukuj

Regulamin organizacyjny

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora Nr 7/2010 z dnia 27 sierpnia 2010 r

 

 

 

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Publicznej szkoły podstawowej w wolinie

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

ROZDZIAŁ   I      Przepisy ogólne………………………………………………………. str.  

ROZDZIAŁ  II      Kierowanie pracą Publicznej Szkoły Podstawowej …………… str.   

ROZDZIAŁ  III     Struktura organizacyjna Publicznej Szkoły Podstawowej……. str.  

ROZDZIAŁ  IV     Wspólne zadania dla jednostek organizacyjnych……………… str.  

ROZDZIAŁ  V      Zakresy działania jednostek organizacyjnych …………………. str.  

ROZDZIAŁ  VI     Zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach…….. str. 

ROZDZIAŁ  VII    Obieg dokumentów i podpisywanie korespondencji…………. str. 

ROZDZIAŁ  VIII   Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków….. str. 

ROZDZIAŁ  IX     Tryb wykonywania kontroli ……………………………………….. .str. 

ROZDZIAŁ  X      Przepisy końcowe  ………………………………………….……..... str. 

 

 

ROZDZIAŁ   I

Przepisy ogólne

 § 1. 1.  Regulamin Organizacyjny Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółową organizację oraz zasady funkcjonowania, kierowania,  sprawowania nadzoru , a także  zakresy zadań jednostek organizacyjnych oraz wykaz zadań i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk w placówce.

 2.  Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)  dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie;

2)  statucie - należy przez to rozumieć Statut Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie;

3)  ustawie  - należy przez to rozumieć ustawę z ustawę z dnia 7 września 1991                        o systemie oświaty ( tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 256 , poz. 2572 ze zm.[1] );

4) nauczycielu - należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych w Publicznej Szkole Podstawowej w Wolinie;

8)  pracowniku samorządowym - należy przez to rozumieć pracowników szkoły;

9)  szkole – należy przez to rozumieć Publiczną Szkołę Podstawową w Wolinie.

§ 21.  Publiczna Szkoła Podstawowa w Wolinie jest jednostką budżetową, powołaną do wykonywania przynależnych zadań publicznych  określonych przepisami prawa:

1)    oświatowego;

2)    powszechnie obowiązującego;

3)    przejętych w drodze porozumień zawartych z organami administracji rządowej i samorządowej;

4)    wewnątrzszkolnego.

2.  Siedzibą Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie jest budynek przy ulicy Spokojnej 1;

3.  Organem prowadzącym szkołę jest Burmistrz Miasta i Gminy Wolin

 

§ 3.  Podstawą prawną działania Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie jest:

1)    Akt założycielski,

2)    Statut Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie

 

§ 4. 1. Akty wewnątrzszkolne , o których mowa w  §  2 ust. 1 pkt 4 , wydawane są w formie pisemnej przez Radę Pedagogiczną Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie, Dyrektora szkoły, lub z jego upoważnienia przez inne osoby, a także na podstawie szczegółowych upoważnień, wynikających z przepisów prawnych.

  1. 2.     Aktami  wewnatrzszkolnymi są;

1)      uchwały Rady Pedagogicznej;

2)      zarządzenia Dyrektora szkoły;

3)      decyzje administracyjne;

4)      obwieszczenia;

5)      komunikaty;

6)      pisma okólne.

  1. 3.     Uchwały Rady Pedagogicznej rozstrzygają w szczególności sprawy, o których mowa w §10, §20.,§35,§,statutu szkoły.
  2. 4.     Zarządzenia dyrektora szkoły regulują zasadnicze dla szkoły sprawy wymagające trwałego unormowania.
  3. 5.     Decyzjami rozstrzyga się sprawy o charakterze indywidualnym lub których czas obowiązywania jest ściśle określony.
  4. 6.     Obwieszczeniem wprowadza się jednolity tekst statutu szkoły.
  5. 7.     Pisma okólne powiadamiają o czymś , co nie wchodzi w zakres zarządzeń i decyzji, a jest istotne dla sprawnego funkcjonowania szkoły.
  6. 8.     Komunikatami podawane są do wiadomości pracowników i uczniów informacje o bieżącej działalności szkoły.

 

 

 § 5. 1. Zbiory aktów normatywnych powszechnie obowiązujących i resortowych prowadzi  

      sekretarz szkoły.

  1. 2.     Zbiór i ewidencję aktów wewnątrzszkolnych prowadzi sekretarz szkoły.
  2. 3.      Jednostki organizacyjne zobowiązane są do gromadzenia  aktów resortowych dotyczących działania danej  jednostki  oraz aktów  wewnątrzszkolnych ich dotyczących.  

 

  § 6. 1. Publiczna Szkoła Podstawowa w Wolinie jest jednostką budżetową , której gospodarka finansowa prowadzona jest na zasadach określonych w ustawie z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241  ).

     2. Podstawą gospodarki finansowej szkoły jest roczny plan finansowy zatwierdzony przez Radę Miasta Wolin.

     3. Szkoła pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu Gminy.

     4.  Dyrektor szkoły odpowiada za dyscyplinę budżetową.

 

ROZDZIAŁ II

Kierowanie pracą Publicznej Szkoły Podstawowej

§ 7.  Funkcjonowanie szkoły opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

§ 8. 1.  Dyrektor szkoły pełni funkcję Przewodniczącego Rady Pedagogicznej.

2.  Dyrektor szkoły kieruje pracą szkoły przy pomocy zastępcy dyrektora, kierownika administracyjnego.

3.  Dyrektor realizuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników szkoły .

§ 9. 1.  Zakresy zadań zastępcy dyrektora i osób pełniących funkcje kierownicze w szkole       określa dyrektor szkoły na piśmie w formie zadań , uprawnień i obowiązków.

2.  W czasie nieobecności dyrektora szkoły obowiązki jego pełni zastępca dyrektora.

§ 10.  Dyrektor szkoły współpracuje i współdziała z osobami zajmujące kierownicze stanowiska w szkole, w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Publicznej Szkoły Podstawowej oraz koordynuje funkcjonowanie komórek organizacyjnych szkoły w  zakresie realizacji aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora, Radę Pedagogiczną, organ prowadzący i nadzorujący szkołę.

§ 11.1. Zastępca dyrektora i osoby zajmujące kierownicze stanowiska w szkole odpowiadają za:

1)   terminową i prawidłową realizację zadań i kompetencji podległych pracowników;

2)   organizację i skuteczność pracy podległych pracowników;

3)   przygotowanie i realizację zarządzeń i decyzji dyrektora, uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców oraz aktów prawnych wydanych przez organ prowadzący, nadzorujący, a także instytucje upoważnione do nadzoru i kontroli.

2.  Za realizację wyżej wymienionych zadań zastępca dyrektora i osoby zajmujące kierownicze stanowiska odpowiadają bezpośrednio przed dyrektorem szkoły.

§ 12. 1.  Kierownik administracyjny szkoły, o którym mowa w § 14 podejmuje działania i prowadzi sprawy związane z realizacją zadań i  kompetencji Dyrektora szkoły, a także wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie odrębnych upoważnień Dyrektora.

§ 13. 1. Dyrektor szkoły :

1)      kieruje szkoła jako jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego;

2)      jest pracodawcą dla wszystkich pracowników szkoły;

3)      jest organem nadzoru pedagogicznego;

4)      jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej;

5)      wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą.

2. Zadania dyrektora szkoły: 

1)      kierowanie szkołą i reprezentowanie jej na zewnątrz;

2)      tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły;

3)      sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;

4)      współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim;

5)      kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych;

6)      inspirowanie nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i dydaktycznych.

7)      współdziałanie z organem prowadzącym i nadzorującym w zakresie realizacji zaleceń i postanowień na zasadach określonych w ustawie o systemie oświaty;

8)      przedkładanie do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej projektów planów pracy, planu finansowego, przydziału zajęć obowiązkowych i nadobowiązkowych nauczycieli , planu doskonalenia zawodowego nauczycieli;

9)      przygotowywanie i prowadzenie posiedzeń Rady Pedagogicznej;

10)   zapoznawanie Rady Pedagogicznej z planem nadzoru pedagogicznego w wymaganym prawem terminie oraz sprawozdaniem z jego realizacji;

11)   ustalanie, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;

12)   przedkładanie Radzie Pedagogicznej w celu podjęcia uchwały projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych;

13)   przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów;

14)   realizowanie uchwał Rad Pedagogicznych i wstrzymywanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa;

15)   opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły z zachowaniem dyscypliny budżetowej;

16)   sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z odrębnymi przepisami;

17)   prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;

18)   kontrolowania realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;

19)   podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów do szkoły, przenoszenia do innych klas oraz skreślania z listy uczniów;

20)   udzielanie zezwoleń na indywidualny tok nauki lub indywidualne nauczanie;

21)   zwalnianie uczniów , zgodnie z odrębnymi przepisami z wychowania fizycznego, informatyki;

22)   organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o prawach człowieka i prawach dziecka;

23)   umożliwianie uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej;

24)   dokonywanie oceny pracy nauczycieli i pracowników na stanowiskach urzędniczych;

25)   stwarzanie warunków do realizacji awansu zawodowego, poprzez przydzielanie opiekunów stażu nauczycielom stażystom i kontraktowym;

26)   dokonywanie oceny dorobku zawodowego oraz przestrzeganie zasad awansu zawodowego zgodnie z odrębnymi przepisami;

27)   prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników, a w szczególności:

a)  nawiązanie i rozwiązywanie stosunku pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,

b)  powierzanie funkcji wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych zgodnie z przepisami,

c)  przyznawanie nagród Dyrektora oraz wymierzanie kar porządkowych pracownikom,

d)  występowanie z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróżnienia,

e)  wydawanie świadectw pracy i opinii związanych z awansem zawodowym,

f)   wydawanie decyzji o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego,

g)  przyznawanie dodatku motywacyjnego i innych dodatków pieniężnych zgodnie z przepisami prawa, na podstawie obowiązujących regulaminów

h)  dysponowanie środkami ZFŚS,

i)    występowanie z urzędu w obronie nauczyciela w celu ochrony praw i godności nauczyciela;

j)    opracowanie kryteriów oceny pracowników samorządowych zajmujących stanowiska urzędnicze;

k)  dokonywanie oceny pracy pracowników na kierowniczych stanowiskach urzędniczych;

l)    odbieranie ślubowania od pracowników samorządowych na stanowiskach  urzędniczych,

m) określanie zakresu obowiązków , uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy,

28)   egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników szkoły ustalonego w szkole porządku oraz  dbałości o czystość i estetykę szkoły;

29)   opracowywanie  arkusza organizacyjnego na każdy rok szkolny;

30)   sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły;

31)    organizowanie wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt szkolny;

32)   współdziałanie z organem prowadzącym w organizowaniu dowozu uczniów do szkoły;

33)   nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji nauki  oraz prawidłowego wykorzystywania druków szkolnych;

34)   zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki;

35)   współdziałanie ze związkami zawodowymi działającymi w szkole, w zakresie uprawnień związków zawodowych do opiniowania i zatwierdzania;

36)   zapewnienie pomocy nauczycielom w wykonywaniu zadań oraz ich doskonalenia zawodowego;

37)   planowanie i organizowanie, po zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, planu doskonalenia nauczycieli;

38)   współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami doskonalenia nauczycieli w organizacji praktyk studenckich;

39)   stwarzanie warunków do działania w szkole wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich;

40)   egzekwowanie przestrzegania przez nauczycieli i uczniów postanowień statutu;

41)   powoływanie Komisji Stypendialnej;

42)   podawanie do publicznej wiadomości w wymaganym terminie szkolnego zestawu programów nauczania i szkolnego zestawu podręczników;

43)   organizowanie egzaminów, o których mowa w art.9 ust.1 ustawy o systemie oświaty;

44)   podejmowanie działań umożliwiających obrót używanymi podręcznikami;

45)   wykonywanie innych działań wynikających z przepisów szczególnych.

 

    ROZDZIAŁ III

Struktura organizacyjna Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie

 

§ 14. 1 W szkole wydziela się jednostki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1)    Zastępca dyrektora;

2)    Kierownik Administracyjny – sekretarz szkoły

3)    biblioteka;

4)    nauczyciel.

  1. 2.    W Publicznej Szkole Podstawowej w Wolinie tworzy się Radę Pedagogiczną, w skład której wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. Rada Pedagogiczna pracuje w oparciu o Regulamin Rady Pedagogicznej.
    1. 3.    Obowiązki nauczycieli określa § 23 Regulaminu Organizacyjnego.

 

ROZDZIAŁ IV

Wspólne zadania dla kierowników jednostek organizacyjnych i stanowisk samodzielnych

 

  § 15. 1 Do zadań kierowników jednostek organizacyjnych szkoły, o których mowa w §14
   należy w szczególności:

1)    zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonania zadań przypisanych danej komórce  organizacyjnej;

2)    kierowanie działalnością komórki organizacyjnej zgodnie z obowiązującymi przepisami, wytycznymi Dyrektora szkoły i poleceniem dyrektora i wicedyrektora;

3)    ustalanie szczegółowego zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk pracy oraz zakresów czynności dla pracowników;

4)    prowadzenie polityki kadrowej w zakresie: zatrudniania, zwalniania, nagradzania, awansowania, przeszeregowania, karania pracowników;

5)    prowadzenie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników bezpośrednio podległych
i nadzorowanie prawidłowości prowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pozostałych pracowników komórki organizacyjnej;

6)     sprawowanie nadzoru nad prawidłowym, terminowym wykonywaniem zadań i załatwianiem spraw przez podległych pracowników;

7)    sprawowanie nadzoru nad podległymi pracownikami uczestniczącymi w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych i czuwanie nad przestrzeganiem ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulacji dot. procedury postępowań o zamówienia publiczne;

8)    gospodarowanie majątkiem ruchomym;

9)    nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy oraz tajemnicy państwowej i służbowej;

10) organizowanie z podległymi pracownikami spotkań i narad dotyczących realizowanych zadań;

11) przygotowanie projektów dokumentów, decyzji, innych aktów prawnych;

12) na polecenie zwierzchnika uczestniczenie w posiedzeniach organizowanych przez Dyrektora, oraz referowanie przygotowanych dokumentów;

13) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, zawodowymi i pozarządowymi, oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji;

14) rozpatrywanie i załatwianie  skarg i wniosków;

15) nadzorowanie prawidłowości przekazywania dokumentacji archiwalnej do archiwum zakładowego;

16) przygotowywanie i terminowe przekazywanie wszelkiego typu sprawozdawczości;

17) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących zakresu działania kierowanej komórki organizacyjnej szkoły oraz pracy jej pracowników;

18) realizowanie zadań współfinansowanych ze środków zagranicznych w zakresie zgodnym z kompetencjami komórki organizacyjnej,  w tym :

a)    realizacja procedur wdrażania funduszy,

b)    aplikowanie o środki na realizację zadań określonych zadań, w  tym przygotowanie    wniosków zgodnie z obowiązującymi standardami,

c)    koordynacja działań innych beneficjantów;

19) podejmowanie działań służących wykorzystaniu w szkole środków z funduszy  europejskich,

20) dysponowanie środkami finansowymi w zakresie realizowanych zadań;

21) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw i Statutu Szkoły oraz poleceń dyrektora szkoły

§ 16. 1.  Funkcjonowanie jednostek organizacyjnych szkoły i pracowników na samodzielnych stanowiskach opiera się na zasadzie służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

2.  Jednostki organizacyjne szkoły współpracują ze sobą w oparciu o wewnętrzny podział pracy, określony w Regulaminie i zarządzeniach Dyrektora. Współpraca w szczególności polega na:

1)      wzajemnym współdziałaniu i uzgadnianiu prowadzonych spraw;

2)      udostępnianiu wszelkich materiałów usprawniających realizację zadań;

3)      przedstawieniu opinii niezbędnych do wykonywania zleconych zadań.

 

      § 17. 1. Kierownicy jednostek organizacyjnych lub pracownicy na samodzielnych stanowiskach  

     pracy z tytułu podpisanych lub parafowanych dokumentów czy korespondencji odpowiadają za:

1)      uzgodnienie ich treści pod względem merytorycznym;

2)      zgodność z obowiązującymi przepisami ;

3)      właściwą formę;

4)      terminowość załatwienia sprawy.

 

 

ROZDZIAŁ V
Zakres działania jednostek organizacyjnych i samodzielnych pracowników

§ 18. 1.  Do zadań Kierownika Administracyjnego należy:

1)    prowadzenie spraw związanych z administrowaniem nieruchomościami na terenie szkoły;

2)    dostosowywanie struktury organizacyjnej i obsady personelu do realizacji zadań szkoły;

3)    utrzymywanie terenu, budynków i mienia w należytym stanie techniczno-eksploatacyjnym i w należytej czystości;

4)    prowadzenie rozliczeń gospodarczo-finansowych;

5)    przestrzeganie dyscypliny budżetowej;

6)    organizowanie i nadzorowanie zabezpieczenia mienia Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie oraz ochrony administrowanych budynków i terenu;

7)    organizowanie i nadzorowanie pracy personelu techniczno-konserwatorskiego;

8)    planowanie , zakup środków i materiałów niezbędnych do utrzymywania budynku i terenów w czystości;

9)    organizowanie i nadzorowanie prac porządkowych w budynkach i na terenie szkoły;

10) organizowanie i nadzorowanie pracy woźnej, konserwatora i sprzątaczek;

11) zlecanie prac o charakterze usługowym (usług transportu, szklenia,, serwisu urządzeń, wykonania ekspertyz, wykonanie audytu, robót remontowo- budowlanych, itp.);

12) prowadzenie okresowych przeglądów stanu technicznego i terenów przyległych oraz infrastruktury technicznej wraz z określeniem potrzeb z zakresie konserwacji i koniecznych remontów;

13) przygotowanie wniosków o przystąpieniu do procedury o udzielenie zamówienia publicznego;

14) przygotowanie materiałów i warunków konkursowych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia  w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowień umowy;

15) przygotowanie wniosków o powołanie komisji konkursowej i przetargowej;

16) udział w pracach komisji konkursowej i przetargowej;

17) przygotowywanie materiałów oraz występowanie ze zgłoszeniem zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do nadzoru budowlanego;

18) kontrola procesu realizacji inwestycji;

19) sporządzanie wniosków o powołanie komisji odbioru końcowego oraz udział w jej pracach;

20) przygotowywanie umów wynajmu pomieszczeń szkolnych;

21) prowadzenie rejestru wszystkich umów najmu;

22) przekazywanie do księgowości wszystkich otrzymanych od podmiotów zewnętrznych not obciążeniowych, faktur wystawianych najemcom na podstawie zawartych umów , dokumentów przyjęcia i obrotu środkami trwałymi;

23) prowadzenie rozliczeń z użytkownikami wynajmującymi pomieszczenia szkolne za zużyte media i materiały;

24) prowadzenie prac związanych z przekazaniem pomieszczeń nowym użytkownikom;

25) prowadzenie comiesięcznych i rocznych rozliczeń czasu pracy pracowników administracji i obsługi;

26) sporządzanie harmonogramu dyżurów dla pracowników obsługi;

27) planowanie oraz zakup maszyn i sprzętu do utrzymywania budynków i infrastruktury        (kosiarki, maszyny czyszczące, itp.);

28) planowanie i zakup środków piśmiennych na potrzeby administracji (papier, tonery, druki, znaczki) oraz prowadzenie ich ewidencji i rozchodu;

29) ewidencjonowanie, znakowanie stanu inwentarza biurowego i wyposażenia wszystkich pomieszczeń;

30) planowanie i zakup środków ochrony indywidualnej, odzieży ochronnej oraz prowadzenie ewidencji i rozchodu;

31) dokonywanie kontroli wewnętrznej;

32) przekazywanie akt spraw zakończonych do zakładowego archiwum;

33) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;

34) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i majątku szkolnego;

35) obsługa techniczna imprez i uroczystości (wywieszanie flag);

36) przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;

37) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;

38) udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;

39) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;

40) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;

41) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;

42) stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

43) sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego,

 

 

 

 

 

§ 19. 1. Do zadań Wicedyrektora należy w szczególności:

1)      sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z odrębnymi przepisami, w tym prowadzenie obserwacji u wskazanych przez dyrektora nauczycieli;

2)      nadzór nad Samorządem Uczniowskim;

3)      kierowanie Komisją Stypendialną;

4)      udostępnianie informacji uczniom, rodzicom i nauczycielom o formach pomocy materialnej uczniom;

5)      prowadzenie ewidencji godzin nadliczbowych;

6)      prowadzenie Księgi Zastępstw i wyznaczanie nauczycieli na zastępstwa;

7)      opracowywanie analiz wyników badań efektywności nauczania i wychowania;

8)      nadzór nad pracami  Komisji Przedmiotowych;

9)      wnioskowanie o nagrody, wyróżnienia i kary dla pracowników pedagogicznych;

10)   przygotowywanie projektów ocen nauczycieli i ocen dorobku zawodowego dla    wskazanych przez dyrektora nauczycieli;

11)   przeprowadzanie szkoleniowych rad pedagogicznych z zakresu prawa oświatowego;

12)   nadzór nad zespołem opracowującym plan lekcji na każdy rok szkolny i wprowadzającym niezbędne zmiany po wszelkich zamianach organizacyjnych;

13)   bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją zadań zleconych nauczycielom;

14)   wstępna kontrola dokumentacji wycieczek;

15)   opracowywanie planu apeli, imprez szkolnych i kalendarza szkolnego;

16)   organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o prawach dziecka;

17)   pełnienie dyżuru kierowniczego w wyznaczonych prze dyrektora godzinach;

18)   zapewnianie pomocy nauczycieli w realizacji ich zadań i oraz ich doskonaleniu zawodowym;

19)   współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli                      w organizacji praktyk studenckich oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji;

20)   nadzór nad organizacjami , stowarzyszeniami i wolontariuszami działającymi w szkole za zgodą Dyrektora szkoły i pozytywnej opinii Rady Rodziców w zakresie działania programowego;

21)   opracowuje na potrzeby dyrektora i Rady Pedagogicznej wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego

22)   kontroluje w szczególności realizację przez nauczycieli podstaw programowych nauczanego przedmiotu;

23)   kontroluje realizację indywidualnego nauczania;

24)   egzekwuje przestrzeganie przez nauczycieli i uczniów postanowień statutu;

25)   dba o właściwe wyposażenie szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt;

26)   przygotowuje projekty uchwał , zarządzeń , decyzji z zakresu swoich obowiązków;

27)   przygotowuje materiały celem ich publikacji na stronie www szkoły oraz systematycznie kontroluje jej zawartość;

28)   kontroluje prawidłowość wymagań edukacyjnych stawianych przez nauczycieli uczniom w zakresie zgodności ich z podstawową programową i wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania;

29)   rozstrzyga spory między uczniami i nauczycielami w zakresie upoważnienia dyrektora szkoły;

30)   współpracuje z Radą Rodziców i Radą Pedagogiczną;

31)   kontroluje pracę pracowników obsługi ;

32)   dba o autorytet Rady Pedagogicznej, ochronę praw i godności nauczycieli;

33)   współpracuje z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną , policją i służbami porządkowi w zakresie pomocy uczniom i zapewnieniu ładu i porządku w szkole i na jej terenie;

34)   przestrzega wszelkie Regulaminy wewnątrzszkolne, a w szczególności Regulamin Pracy; przepisy w zakresie bhp i p/poż;

35)   realizuje obowiązki pracownika samorządowego zawarte w § 21 Regulaminu

36)   wykonuje polecenia Dyrektora szkoły.

37)   zastępuje dyrektora szkoły podczas jego nieobecności.

38) przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;

39) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;

40) udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;

41) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;

42) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;

43) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;

44) stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

45) sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego;

 

 

§ 20. 1. Do zadań biblioteki należy:

1)     gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów bibliotecznych;

2)     obsługa użytkowników poprzez udostępnianie zbiorów biblioteki, medioteki, czytelni;

3)     prowadzenie działalności informacyjnej;

4)     zaspakajanie zgłaszanych przez użytkowników potrzeb czytelniczych i informacyjnych;

5)     podejmowanie różnorodnych form pracy z zakresu edukacji czytelniczej i  medialnej;

6)     wspieranie nauczycieli w realizacji programów nauczania;

7)     przysposabianie uczniów do samokształcenia, do korzystania z różnych źródeł informacji;

8)     rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i informacyjnych uczniów;

9)     kształtowanie kultury czytelniczej, zaspakajanie potrzeb kulturowych;

10)  organizacja wystaw okolicznościowych , spotkań z autorami;

11)  udział w realizacji programu edukacji czytelniczej i bibliotecznej;

12)  ewidencjonowanie i opracowywanie zbiorów;

13)  selekcjonowanie zbiorów;

14)  prowadzenie dokumentacji pracy bibliotekarzy i wypożyczeń;

15)  opracowanie polityki gromadzenia zbiorów, zakupów. 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ VI
Zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy

 

§ 21. 1. Pracownicy zatrudnieni w Publicznej Szkole Podstawowej w Wolinie na umowę o pracę są pracownikami samorządowymi i podlegają regulacjom ustawy o pracownikach samorządowych.

2.  Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności:

1)    przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;

2)    wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;

3)    udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;

4)    dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;

5)    zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;

6)    zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;

7)    stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

8)    sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego;

 

3. Pracownik zatrudniony w Publicznej Szkole Podstawowej zobowiązany jest przestrzegać szczegółowy zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku. Przyjęcie szczegółowego zakresu obowiązków jest potwierdzane podpisem pracownika.

 

 

§ 22. 1. Obowiązki Sekretarza szkoły ( sekretarki) .

1)     prowadzenie kancelarii szkolnej w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt;

2)     przyjmowanie i rejestrowanie pism wchodzących i wychodzących;

3)     rozsyłanie pism przychodzących zgodnie z zasadami obiegu dokumentów w szkole;

4)     wysyłanie korespondencji;

5)     prowadzenie ewidencji i dokumentacji przebiegu nauczania tj. księgi ocen, arkuszy ocen;

6)     bieżące załatwianie spraw uczniowskich, a w szczególności:

a)     przygotowywanie i wydawanie legitymacji szkolnych i ich prolongata,

b)     przygotowywanie zaświadczeń na potrzeby różnych instytucji,

c)     występowanie o odpisy arkuszy ocen,

d)     przygotowywanie odpisów arkuszy ocen,

e)     sporządzanie i wydawanie duplikatów świadectw i innych dokumentów,

f)       

7)     sporządzanie sprawozdań GUS i innych sprawozdań oświatowych w zakresie spraw uczniowskich;

8)     prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;

9)     zamawianie druków ścisłego zarachowania;

10)     prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników szkoły;

11)     wykonywanie prac kancelaryjnych biurowych;

12)     obsługa urządzeń biurowych i poligraficznych;

13)     prowadzenie ewidencji i dokumentacji świadectw ukończenia szkoły;

14)     zbieranie dokumentacji dotyczącej wszelkich form pomocy materialnej uczniom;

15)     zabezpieczenie i przechowywanie pieczęci urzędowych;

16)     dbałość o należyty porządek i ład na stanowisku pracy;

17)     dbałość o należyty stan techniczny urządzeń znajdujących się w  sekretariacie;

18)     obsługa gości i interesantów dyrektora;

19)     przestrzeganie i nadzorowanie obiegu dokumentów szkolnych;

20)     przekazywanie akt do zakładowego archiwum;

21)     prowadzenie archiwum szkolnego;

22)     udzielanie informacji interesantom;

23)     przestrzeganie Regulaminu Pracy i przepisów bhp i p/poż;

24)     realizacja obowiązków pracownika samorządowego , zapisanych w § 27 Regulaminu Organizacyjnego;

25)     wykonywanie doraźnych prac zlecanych przez Dyrektora szkoły.

 

§ 23. 1. Obowiązki nauczyciela Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie :

1)     rzetelne realizowanie zadań związanych z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną , wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;

2)     wspieranie każdego ucznia w jego rozwoju;

3)     dążenie do pełni własnego rozwoju zawodowego;

4)     kształcenie i wychowywanie młodzieży w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka;

5)     dbanie o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźnie między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.

2. Szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień nauczyciela Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie zapisany jest w statucie szkoły, który nauczyciel jest obowiązany przestrzegać.

 

§ 24. 1. Obowiązki Kierownika Administracyjnego – wynikają z zakresu zadań Działu - § 18.

 

 

§ 25. 1. Obowiązki woźnego:

1)     kontrolowanie uczniów przychodzących i wychodzących ze szkoły w zakresie ich obowiązków ustalonych w statucie szkoły ( zmiana obuwia, zasady zwalniania);

2)     sprawowanie nadzoru nad wejściem głównym;

3)     zgłaszanie Kierownikowi Administracyjnemu przebywania na terenie szkoły osób, których obecność budzi niepokój bądź uzasadnione podejrzenie;

4)     udzielanie informacji interesantom;

5)     nadzorowanie ruchu uczniów w wejściu głównym;

6)     kontrolowanie zachowań uczniów przed wejściem głównym;

7)     zgłaszanie obecności osób obcych w pobliżu szkoły, zagrażających bezpieczeństwu uczniom lub zachowujących się podejrzanie;

8)     sprzątanie po przerwach podłogi korytarza przed wejściem do szkoły;

9)     sprzątanie przed budynkiem szkoły, na wyznaczonym odcinku( zamiatanie, odśnieżanie);

10)  przekazywanie informacji kierownictwu szkoły o zauważonych nieprawidłowościach w zapewnianiu bezpieczeństwa uczniów i pracowników;

11)  przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;

12)  przestrzeganie Regulaminu Pracy;

13)  przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w  § 21;

14)  wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.

 

 

§ 26. 1. Obowiązki konserwatora:

1)     systematyczne lokalizowanie usterek występujących w szkole poprzez częste dokonywanie przeglądów pomieszczeń szkolnych;

2)     kontrolowanie, obsługiwanie i konserwacja wszystkich urządzeń technicznych, wodno-kanalizacyjnych, grzewczych, elektro-energetycznych, klimatyzacyjnych;

3)     systematyczne usuwanie usterek oraz wykonywanie bieżących remontów zgłaszanych ustnie lub zapisywanych w zeszycie usterek;

4)     wykonywanie prac remontowo- budowlanych niewymagających specjalistycznego sprzętu , przygotowania, zlecanych przez dyrektora lub Kierownika Administracyjnego;

5)     troska o wyposażenie warsztatu w sprzęt, narzędzia i materiały, dokonywanie zakupów, zamawianie materiałów a placówkach handlowych w uzgodnieniu z Kierownikiem Administracyjnym;

6)     prowadzenie podręcznego zeszytu rozchodu materiałów ;

7)     utrzymywanie porządku i czystości w wyznaczonych pomieszczeniach;

8)     utrzymywanie porządku i czystości terenów zielonych (koszenie traw, przycinanie drzew);

9)     udział w szkoleniach bhp i p/poż oraz podnoszących kwalifikacje zawodowe;

10)     przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;

11)     przestrzeganie Regulaminu Pracy;

12)     przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w  § 21;

13)     wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.

 

§ 27. 1. Obowiązki sprzątaczki:

1)     utrzymywanie czystości w przydzielonym rejonie sprzątania poprzez codzienne wykonywanie czynności:

a)    wycieranie na wilgotno kurzy,

b)    wietrzenie pomieszczeń,

c)    zmywanie podłóg,

d)    podlewanie i pielęgnowanie kwiatów,

e)    uzupełnianie mydła w pojemnikach,

f)     mycie i odkażanie sanitariatów,

g)    przecieranie drzwi ,a  w razie potrzeby mycie szyb.

2)     zabezpieczenie pomieszczeń przed kradzieżą, włamaniem- zamykanie okien , drzwi;

3)     sprzątanie okresowe podczas ferii, wakacji, przerw świątecznych obejmujące:

a)    gruntowne porządki w wyznaczonych do codziennego sprzątania pomieszczeń : mycie okien, pastowanie podłóg, trzepanie dywanów, zmianę zasłon, firan i itp.;

4)     wykonywanie poleceń bezpośredniego przełożonego i Dyrektora szkoły;

5)     udział w szkoleniach bhp i p/poż oraz podnoszących kwalifikacje zawodowe;

6)     przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;

7)     przestrzeganie Regulaminu Pracy;

8)     przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w  § 21;

9)     wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.

 

 

ROZDZIAŁ VII
Obieg dokumentów i podpisywanie korespondencji

§ 28. 1. W jednostkach organizacyjnych Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie obowiązują następujące zasady obiegu dokumentów:

1)  przyjmowanie, rejestrowanie, dekretowanie, rozdział, załatwianie, obieg i przekazywanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w szkole;

2)  pocztę wpływającą do jednostek organizacyjnych rozdziela do załatwienia podległym pracownikom Dyrektor szkoły;

3)  dekretacja i dyspozycja umieszczona na korespondencji wpływającej mają charakter wiążących poleceń służbowych;

4)  korespondencja rejestrowana jest przez Sekretariat i przekazywana do załatwienia zgodnie z dekretacją;

5)  kierownicy oraz wyznaczeni przez nich do załatwienia spraw pracownicy, zobowiązani są do merytorycznego opracowania projektów pism w określonych terminach i przedłożenia do podpisu zgodnie z kompetencjami.

2. Obieg dokumentów w szkole może odbywać się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych zatwierdzonych przez Dyrektora szkoły w drodze odrębnego zarządzenia.

§ 29. 1.  Do podpisu Dyrektora szkoły zastrzega się pisma i dokumenty:

1)  kierowane do organów władzy państwowej oraz do organów administracji samorządowej;

2)  kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej i innych instytucji kontroli w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami;

3)  związane z kontaktami zagranicznymi;

4)  decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że Dyrektor udzielił stosownych upoważnień.

2.  Ponadto Dyrektor szkoły podpisuje:

1)  dokumenty w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników szkoły;

2)  pisma okolicznościowe, listy gratulacyjne;

3)  upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wewnętrznej i wystąpienia pokontrolne;

3.  W przypadku nieobecności Dyrektora szkoły, korespondencję zastrzeżoną do jego podpisu podpisuje upoważniony przez niego Wicedyrektor.

4.  Pisma podpisują:

1)  Kierownicy jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym właściwym upoważnieniem - w sprawach należących do zakresu działania jednostki;

2)  inni pracownicy w zakresie ustalonym właściwym upoważnieniem.

5.  Dokumenty przedkładane do podpisu Dyrektorowi szkoły muszą być parafowane na jednej z kopii przez osobę sporządzającą, kierownika jednostki organizacyjnej szkoły oraz w uzasadnionych przypadkach przez radcę prawnego, jako nie budzące zastrzeżeń pod względem formalno-prawnym.

6.  Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księgowych określają odrębne instrukcje.

7.  Obieg, rejestracja, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się według 

zasad określonych w instrukcji kancelaryjnej.

 

 

ROZDZIAŁ VIII
Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków

 

§ 30. 1.  Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:

1)    W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora lub wicedyrektorów;

2)    Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski w poniedziałki od godz. 13 do 14 i w czwartki w godz 10-12.;

3)  Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub także za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu;

4)  Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi;

5)  Sekretariat szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków;

6)  Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych;

7)  Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy;

8)  Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:

a)    liczba porządkowa,

b)    data wpływu skargi/wniosku,

c)    data rejestrowania skargi/wniosku,

d)    adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,

e)    informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,

f)     termin załatwienia skargi/wniosku,

g)    imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,

h)    data załatwienia,

i)      krotka informacja o sposobie załatwiania sprawy.

9)    Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.

  1. 2.      Kwalifikowanie skarg i wniosków:

1)  Kwalifikowanie spraw jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor;

2)  Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków;

3)  Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięci braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania;

4)  Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować,                      a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły;

5)  Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły;

6)   Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania;

7)  Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

 

3.  Rozpatrywanie skarg i wniosków:

1)  Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona;

2)  Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:

a)    oryginał skargi/wniosku,

b)    notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,

c)    materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,

d)    odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,

e)    inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

       3) Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

a)     oznaczenie organu, od którego pochodzi,

b)     wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,

c)     imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.

4) Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.

 

ROZDZIAŁ IX
Tryb wykonywania kontroli

 

§ 31. 1.  Kontrola polega na badaniu działalności jednostek i komórek organizacyjnych pod względem merytorycznym, formalnym, analizowaniu jej wyników oraz zapobieganiu powstawania nieprawidłowości i jest prowadzona zgodnie z Regulaminem Kontroli Wewnętrznej.

  1. 2.    System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne.
  2. 3.     Celem kontroli wewnętrznej w szkole jest badanie prawidłowości realizacji zadań, efektywności działania, w szczególności kontrola wewnętrzna obejmuje czynności polegające na:

1)  ustaleniu stanu faktycznego;

2)  badaniu zgodności postępowania pracowników z obowiązującymi przepisami;

3)  ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych;

4)  wskazanie sposobu i środków umożliwiających likwidacje nieprawidłowości;

5)  omówienie wyniku kontroli z kierownikiem jednostki kontrolowanej i zainteresowanym pracownikiem. 

  1. 4.      Wszystkie osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych komórek organizacyjnych zobowiązane są w ramach powierzonych obowiązków do sprawowania nadzoru i kontroli w stosunku do podległych pracowników i opracowania planu kontroli.
    1. 5.    Zakresy kontroli:

1)      Dyrektor szkoły przeprowadza kontrolę w zakresie:

a)     prawidłowej realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych,

b)     prawidłowej realizacji zadań i czynności wszystkich pracowników szkoły,

c)     przestrzegania dyscypliny pracy,

d)     realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,

e)     prawidłowości gospodarki finansowej zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym,

f)      prowadzenie spraw kadrowych, w tym akt osobowych,

g)     zgodności wypłat wynagrodzenia z dokumentacją źródłową,

h)     przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych.

i)       wykorzystywania urlopów pracowniczych,

j)       przeprowadzania w szkole zamówień publicznych,

k)     przestrzegania instrukcji, obiegu dokumentów, instrukcji kancelaryjnej,

l)       rozchodowania druków ścisłego zarachowania, terminowości składania sprawozdań,

m)    zabezpieczenia nośników danych, archiwizacja danych i dokumentów.

2)      Wicedyrektor szkoły przeprowadza kontrolę w zakresie:

a)     prawidłowej realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

b)     prawidłowości prowadzenia dokumentacji szkolnej,

c)     prawidłowej organizacji zajęć pozalekcyjnych, wycieczek,

d)     realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,

e)     przestrzegania dyscypliny pracy przez nauczycieli,

f)      przestrzegania przez uczniów i nauczycieli statutu szkoły,

g)     przestrzegania przez uczniów i nauczycieli przepisów bhp i p/poż,

3)      Kierownik Administracyjny przeprowadza kontrolę w zakresie:

a)     dyscypliny pracy pracowników administracji i obsługi,

b)     prawidłowości wykonywania obowiązków pracowników administracji i obsługi,

c)     utrzymania porządku i czystości w szkole,

d)     sprawności urządzeń technicznych , sportowych, sprzętu p/poż, instalacji elektrycznych, odgromowych i innych,

e)     realizacji prac remontowych, modernizacyjnych i konserwatorskich,

f)      gospodarowania środkami czystości artykułami biurowymi,

g)     zabezpieczenia budynków przed kradzieżą,

h)     prowadzenia dozoru szkoły przez firmę ochroniarską.

 

ROZDZIAŁ X
Przepisy końcowe

§ 32.  Kierownicy jednostek organizacyjnych szkoły są odpowiedzialni za egzekwowanie przestrzegania przez pracowników postanowień Regulaminu.

§ 33.  W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące oraz Statut Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie i Regulamin Pracy.

 § 34.  Wprowadzanie zmian do Regulaminu może nastąpić w trybie właściwym dla jego ustalenia.

 

Załącznik do Regulaminu:

1.Schemat organizacyjny

 

 



[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2004 r. Nr 273, poz.2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz.141, Nr 94, poz.788, Nr 122, poz.1020, Nr 131, poz.1091, Nr 167, poz.1400 i Nr 249, poz.2104, z 2006 r. Nr 144, poz.1043, Nr 108, pioz.1532 i Nr 227, poz.1658 , z 2007 r. Nr 42, poz.273, Nr 80, poz.542 oraz z 2008 r. Nr 70, poz.416, Nr 145, poz.917, Nr 216, poz. 1370, Nr 235, poz.1618

Osoby odpowiedzialne

Autor:Krystyna Szyszko
Odpowiada:Krystyna Szyszko
Wytworzył:Krystyna Szyszko
Data ostatniej zmiany:2013-01-22 12:36:01

Archiwum

Data Autor
2013-01-22 12:32 Krystyna Szyszko zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1361