Inne informacje o Szkole
1) dba o harmonijny, wszechstronny rozwój ucznia, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami,
2) diagnozuje osiągnięcia edukacyjne uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych wykorzystując wyniki sprawdzianów,
3) rozwija partnerskie i demokratyczne stosunki pomiędzy szkołą, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
4) zapewnia dobre, bezpieczne i przyjazne warunki do nauki,
5) sprawuje opiekę nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa, promocji i ochrony zdrowia oraz ogranicza formy przemocy wśród uczniów naszej szkoły i zapobiega powstawaniu tego typu problemów,
6) prowadzi działalność wychowawczą ze szczególnym uwzględnieniem wychowania patriotycznego i obywatelskiego,
7) przygotowuje uczniów do życia społecznego w rodzinie, środowisku lokalnym, w ojczyźnie, w zjednoczonej Europie,
8) udziela pomocy specjalistycznej,
9) integruje dzieci niepełnosprawne i zdrowe w naturalnym środowisku rówieśniczym,
10) kształtuje wrażliwość na drugiego człowieka, wyrabia odruchy niesienia pomocy słabszemu, niepełnosprawnemu,
11) budzi wiarę we własne możliwości, uczy przezwyciężać trudności,
12) określa priorytety rozwojowe dziecka niepełnosprawnego w danym momencie jego życia,
13) organizuje otwarte imprezy okolicznościowe,
14) organizuje zajęcia pozalekcyjne, tworzy koła zainteresowań,
15) kontaktuje się z placówkami pozaszkolnymi (z domem dziecka, klubem seniora),
16) współpracuje z instytucjami finansującymi działalność placówki integracyjnej,
17) zapewnia odpowiednie wyposażenie w pomoce dydaktyczne, uwzględniające potrzeby specjalne uczniów (w miarę możliwości),
18) przygotowuje, w miarę możliwości, placówkę w odpowiednie oprzyrządowanie dla uczniów oraz realizuje zadania architektoniczne w związku z przyjęciem do szkoły uczniów niepełnosprawnych,
19) organizuje wycieczki klasowe.
1) realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
2) warunki i sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne odpowiednie do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów;
3) zajęcia specjalistyczne, o których mowa w odrębnych przepisach;
4) inne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym zwłaszcza zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, socjoterapeutyczne;
5) integrację dzieci lub uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z dziećmi i uczniami pełnosprawnymi;
6) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.
7. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej Szkoły są:
1) obowiązkowe zajęcia dydaktyczne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne w zakresie kształcenia ogólnego;
2) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych;
3) zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
8. Formami działalności dydaktyczno – wychowawczej Szkoły są także zajęcia edukacyjne: religia, etyka oraz wiedza o życiu w rodzinie, organizowane w trybie i na warunkach określonych w odrębnych przepisach.
9. Zajęcia dodatkowe organizuje Dyrektor Szkoły, za zgodą organu prowadzącego, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Zajęcia te mogą być prowadzone także z udziałem wolontariuszy.
10. Szkoła może organizować także inne zajęcia niż wymienione w ust.11 i 12.
11. W Szkole działa biblioteka, świetlica szkolna, stołówka, gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.
Autor: | Administrator |
Odpowiada: | Administrator |
Wytworzył: | Administrator |
Data ostatniej zmiany: | 2024-02-27 14:25:24 |
Odwiedzin na stronie: | 1265 |