Biuletyn Informacji Publicznej
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
drukuj

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Strona internetowa i Biuletyn Informacji Publicznej Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa i Biuletyn Informacji Publicznej ZGKiM w Chorzelach

 http://www.chorzele.zakladkomunalny.com

 https://www.e-bip.org.pl/zgkimchorzele

 

  • Data publikacji strony internetowej: 2011-12-08
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-06

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

  • Nie wszystkie funkcjonalności serwisu są dostępne za pomocą klawiatury,
  • Brak tekstu alternatywnego dla zdjęć będących odnośnikami,
  • Brak atrybutów ALT w elementach IMG.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21
  • Ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności dokonano dnia: 2024-03-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Lorenc
  • E-mail: zgkimlorenc@wp.pl
  • Telefon: 297515083

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

W przypadku niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej  w Chorzelach, 06-330 Chorzele, ul. Brzozowa 3.
  • zgkimlorenc@wp.pl
  • Telefon: 297515083

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl

Podstawa prawna:

Art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062 z późń.zm.).

Wymagane dokumenty:
Wniosek o zapewnieniu dostępności, który powinien zawierać:
1. Dane kontaktowe wnioskodawcy;
2. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
 
Opłaty:
brak
Miejsce załatwienia sprawy:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 
ul. Brzozowa 3, 06-330 Chorzele
tel. 297515083
e-mail: zgkimchorzele@data.pl

Termin rozpatrzenia sprawy:
Realizacja wniosku, na mocy art. 31 ust.1 ww. ustawy, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.  
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W zawiadomieniu, podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności.

Tryb odwoławczy: 
Procedura skargowa na brak dostępności zawarta jest w art. 32 ustawy o dostępności.

Dostępność architektoniczna

Budynek Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach jest oznaczony w sposób czytelny: na elewacji budynku z jego zewnętrznej strony umieszczona jest tablica informująca o godzinach pracy biura oraz kasy zakładowej. Ponadto w odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do biura ZGKiM przy ul. Brzozowej 3 znajduje się drogowskaz informujący, w którym kierunku należy się udać, aby trafić do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach. Znajduje się tam także tablica informująca o godzinach pracy biura z podanymi nr telefonów kontaktowych do biura oraz telefonu alarmowego SUW. Budynek w którym mieści się Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chorzelach jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Siedziba pracowników administracyjnych mieści się w budynku parterowym na jednej kondygnacji, posiada zewnętrzny podjazd dla wózków. Przed budynkiem znajduje się parking dla samochodów, wejście jest zadaszone i oświetlone. Drzwi wejściowe mają odpowiednią szerokość dla osób na wózkach. W budynku po wejściu znajduje się tablica informacyjna z opisem stanowisk pracy i wskazaniem numeru pokoju, w którym są załatwiane poszczególne sprawy. Korytarz posiadaj zapewniony kontrast kolorystyczny ścian, podług i drzwi. Oświetlenie korytarza nie powoduje olśnienia oraz zbyt kontrastowych cieni, wyposażony jest także w oświetlenie awaryjne. Drzwi do pokoi posiadają czytelne oznaczenia nr pokoju, stanowiska pracownika oraz załatwianych w nim spraw. Personel obiektu jest przeszkolony do obsługi osób z niepełnosprawnością oraz w zakresie ewakuacji osób z niepełnosprawnością.Pracownicy biura o konieczności udzielenia pomocy przy wejściu do budynku osób niepełnosprawnych powiadamiani są  za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Dostosowanie toalety dla potrzeb osób niepełnosprawnych nastąpi w kolejnym roku budżetowym. Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

Utrudnienia
Drzwi wejściowe nie są automatyczne- w przypadku osób poruszających się na wózku inwalidzkim- otwarcie drzwi wymaga pomocy drugiej osoby, o takiej konieczności pracownicy powiadamiani są dzwonkiem zainstalowanym na zewnątrz budynku przy drzwiach wejściowych.

Obsługa osób słabosłyszących
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. W zakładzie brak jest osób znających język migowym .W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
- kontakt bezpośredni przez osobę przybraną – tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach (zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy);
- kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zgkimchorzele@data.pl
- przesyłanie faksów pod numer: +48 (29) 751-50-83;
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie zgłoszenia drogą elektroniczną na adres zgkimchorzele@data.pl lub faksem na numer +48 (29) 751-50-83 albo poprzez dostarczenie zgłoszenia do siedziby biura ZGKiM ul. Brzozowa 3 w Chorzelach.

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243).

Wniosek

Wniosek o zapewnienie dostępności

Osoby odpowiedzialne

Autor:Tomasz Parciak
Odpowiada:Tomasz Parciak
Wytworzył:Tomasz Parciak
Data ostatniej zmiany:2024-06-25 13:01:14

Archiwum

Data Autor
2023-01-03 07:46 Tomasz Parciak zobacz
2020-09-23 09:51 Tomasz Parciak zobacz
2020-09-23 09:50 Tomasz Parciak zobacz
2013-08-23 10:05 Tomasz Parciak zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 705