Biuletyn Informacji Publicznej
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim
drukuj

Archwium - Regulamin MGOPS

ZARZADZENIE NR 11 /2020

 Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie  Młp.

z dnia 28.04.2017 r.

  

w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim.

 

Na podstawie §6 ust.1 statutu Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim, którego tekst jednolity stanowi załącznik do Uchwały Rady Miejskiej Nr XXVII/371/2020 z dnia 30.09.2020 roku.

 

Zarządzam co następuje:

 

§ 1

Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim. stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Ustalam schemat organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.        

           

§ 3

Traci moc Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy  Społecznej w Głogowie Małopolskim z dnia 28.04.2017 r.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 


Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 11/2020 z dnia 21.10.2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Młp.

 

 

Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1

Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Młp. jest dokumentem określającym szczegółową organizacje i zakres działania komórek organizacyjnych oraz zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników w nich zatrudnionych.

 

Rozdział II

Kierownictwo Ośrodka

 

§ 2

  1. Ośrodkiem kieruje Dyrektor zatrudniony na umowę o pracę przez Burmistrza Głogowa Młp.
  2. Dyrektor kieruje Ośrodkiem przy pomocy Głównego Księgowego oraz kierowników działów.
  3. Główny Księgowy prowadzi gospodarkę finansową MGOPS i jest za nią odpowiedzialny.

 

§ 3

  1. Kierownicy działów koordynują pracę zespołu.

 

Rozdział III

Struktura organizacyjna Ośrodka

 

§ 4

W strukturze Ośrodka wyróżnia się stanowiska kierownicze, komórki organizacyjne samodzielne oraz wieloosobowe stanowiska pracy.

  1. Stanowiskami kierowniczymi Ośrodka są stanowiska:

a) Dyrektor Ośrodka,

b) Główny Księgowy,

c) Kierownicy.

2. Komórkami organizacyjnymi w Ośrodku są:

   2.1 Dział Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych, w skład które wchodzą:

a) Kierownik,

b) Wieloosobowe stanowisko Pracownika Socjalnego,

c) Wieloosobowe stanowisko usług i specjalistycznych usług opiekuńczych,

d) Wieloosobowe stanowisko specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

e) Wieloosobowe stanowisko Asystent Rodziny.

f) Wieloosobowe stanowisko Referent.

g) Stanowisko Pomoc administracyjna.

   2.2  Dział Świadczeń w skład którego wchodzą:

a) Kierownik,

b) Wieloosobowe stanowisko Referent

c) Stanowisko Pomoc administracyjna.

   2.3  Dział Aktywności Lokalnej:

a) Kierownik,

b) Wieloosobowe stanowisko wychowawcy w Świetlicy Socjoterapeutycznej,

c) Stanowisko Referent,

d) Stanowisko Terapeuta zajęciowy

e) Stanowisko Psycholog

f) Stanowisko Pomoc administracyjna

g) Stanowisko Koordynator

 

   2.4  Dział Organizacyjny w skład którego wchodzą:

a) Kierownik,

b) Stanowisko do obsługi sekretariatu,

c) Stanowisko Gospodarcze,

d) Stanowisko BHP,

e) Stanowisko Referent

f) Stanowisko Pomoc administracyjna

 

   2.5  Radca Prawny.

  1. Liczbę stanowisk pracy i plan obsad etatowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych ustala Dyrektor MGOPS.

 

 

Rozdział IV

Zasady organizacji pracy Ośrodka

 

§ 5

  1. W Ośrodku obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa, zgodnie z którą każdy pracownik podlega bezpośrednio jednemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i przed którym jest odpowiedzialny za wykonanie powierzonych mu zadań.
  2. Komórki organizacyjne MGOPS zobowiązane są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań.
  3. Do podpisu wyłącznie przez Dyrektora Ośrodka zastrzeżone są następujące dokumenty:

×          Zarządzenia wewnętrzne,

×          Decyzje w sprawach osobowych wszystkich pracowników,

×          Sprawozdania finansowe MGOPS,

×          Inne sprawozdania, na których wymagany jest podpis Dyrektora,

×          Dokumenty o charakterze zasadniczym dla działalności Ośrodka,

×          Korespondencja wychodząca, z wyjątkiem korespondencji do podpisywania której Dyrektor MGOPS upoważnił inne osoby,

×          Inne dokumenty określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.

  1. W czasie nieobecności Dyrektora lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w ust. 3 podpisuje Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej i Usług Opiekuńczych – działający z upoważnienia Dyrektora.
  2. Projekty zarządzeń wewnętrznych są opiniowane i podpisywane przez Dyrektora Ośrodka.
  3. Rejestr zarządzeń Dyrektora prowadzi Dyrektor lub inna upoważniona osoba.
  4. Organizację i porządek w procesie oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika określa Regulamin Pracy Ośrodka.
  5. Warunki wynagrodzenia za pracę oraz przyznanie innych świadczeń związanych z pracą ustala Regulamin Wynagrodzenia Pracowników Ośrodka oraz Regulamin Premiowania.
  6. Zakres świadczeń socjalnych określa Regulamin korzystania ze świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  7. Szczegółowy zakres działań Świetlic Socjoterapeutycznych określa regulamin Świetlic Socjoterapeutycznych.
  8. Szczegółowy zakres działań Klubu Integracji Społecznej określa regulamin Klubu Integracji Społecznej. 

 

Rozdział V

Zakres obowiązków i uprawnień kadry  kierowniczej i pracowników

 

§ 6

  1. Do podstawowych obowiązków i uprawnień Dyrektora należy:

×          wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie wykonywania zadań zleconych oraz w celu wykonania zadań własnych gminy oraz własnych o charakterze obowiązkowym zgodnie z udzielonymi upoważnieniami,

×          reprezentacja Ośrodka na zewnątrz,

×          wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy,

×          realizowanie zadań wynikających z uchwały budżetowej, planu finansowego MGOPS oraz zadań zleconych na podstawie ustaleń przekazanych przez Wojewodę,

×          składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka,

×          planowanie pracy, przydzielanie zadań i stałe doskonalenie metod pracy,

×          zapewnianie racjonalnego wykorzystania czasu pracy i przestrzegania dyscypliny podległych pracowników,

×          dokonywanie okresowych ocen pracowników,

×          przestrzeganie oraz egzekwowanie przestrzegania przez pracowników obowiązujących przepisów, w tym bhp i przeciwpożarowych,

×          sporządzanie i przekazywanie obowiązujących sprawozdań do Urzędu Wojewódzkiego,

×          weryfikacja pod względem formalno – prawnym decyzji administracyjnych w zakresie udzielania bądź odmowy pomocy społecznej przygotowanych przez pracowników terenowych,

×          sporządzanie raz na kwartał sprawozdań z wykonywanych zadań w programie informatycznym,

×          prowadzenie procedury przetargowej dla Ośrodka, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,

×          prowadzenie strony internetowej w BIP.

 

§ 7

  1. Do obowiązków Głównego Księgowego należy:

×          prowadzenie bieżącej ewidencji finansowej wg przyjętych zasad rachunkowości ( w sposób prawidłowy, zapewniając rzetelne, bezbłędne, sprawdzalne i bieżące przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej Ośrodka w urządzeniach księgowych : syntetycznych, analitycznych, na kontaktach przewidzianych w zakładowym planie kont),

×          prowadzenie rachunkowości ośrodka,

×          wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

×          dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Ośrodka,

×          dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

×          organizowanie polityki księgowej i rachunkowości Ośrodka,

×          kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego oraz jego zmian,

×          składanie kontrasygnaty na dokumentach mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych,

×          opracowywanie zbiorczych sprawozdań z wykonania planu finansowego Ośrodka i ich analiza,

×          opracowywanie projektu planu finansowego Ośrodka oraz uchwał i zarządzeń z nim związanych,

×          nadzór nad prawidłowością sporządzania planów finansowych,

×          opracowywanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych,

×          współdziałanie z Dyrektorem w opracowywaniu planów finansowych Ośrodka,

×          przygotowywanie i opracowywanie sprawozdań finansowych,

×          sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności Ośrodka,

×          nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka, a przeznaczonych na określone cele i zadania,

×          rozliczanie funduszu płac, nagród, świadczeń na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,

×          opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora MGOPS dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, ustalanie wysokości odpisów amortyzacyjnych oraz salda pogotowia kasowego,

×          dekretowanie dokumentów księgowych,

×          zatwierdzanie rachunków i dowodów do wypłat,

×          obsługa finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

×          prowadzenie kontroli finansowej w Ośrodku oraz Klubie Integracji Społecznej,

×          współpraca w zakresie całokształtu zagadnień finansowych Ośrodka ze Skarbnikiem gminy Głogów Młp.

  1. Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za całokształt gospodarki finansowej Ośrodka.

 

§ 8

1. Kierownicy kierują pracą podległych działów oraz ponoszą odpowiedzialność za prawidłową organizację i skuteczność pracy działu, dokonują podziału zadań pomiędzy podległych pracowników, koordynują realizacje działań, dbają o racjonalne wykorzystanie czasu pracy i przestrzeganie dyscypliny pracy przez podległych pracowników.

 

 

ROZDZIAŁ VI

Zakres działania komórek organizacyjnych i Działów Ośrodka

 § 9

Dział Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych

 

  1. Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
  2. Kierownik sprawuje bezpośredni  nadzór nad działalnością pracowników socjalnych i opiekunek zatrudnionych w terenie.
  3. Do zadań Działu Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych należy:

×         rozpoznawanie i analizowanie potrzeb i sytuacji osoby, rodziny oraz społeczności lokalnej,

×         pozyskiwanie pełnej informacji o sytuacji życiowej i rodzinnej osoby potrzebującej pomocy, a także osób zobowiązanych do alimentacji,

×         ustalanie przyczyn, w wyniku których osoba lub rodzina  znalazła się w sytuacji wymagającej pomocy,

×         udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,

×         ustalanie planu pomocy,

×         organizowanie i prowadzenie działalności socjalnej zmierzającej do poprawy sytuacji osób wymagających pomocy, a przede wszystkim aktywizowanie środowiska lokalnego do podejmowania inicjatyw na rzecz osób wymagających pomocy,

×         prowadzenie obowiązującej dokumentacji,

×         współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenia skutków ubóstwa,

×         systematyczne wprowadzanie danych osobowych podopiecznych z przydzielonego rejonu do programu informatycznego i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem,

×         inicjowanie i organizowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuacje życiową,

×         współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,

×         zapobieganie procesowi marginalizacji osób i grup a także przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym,

×         zawieranie kontraktów socjalnych,

×         prowadzenie pracy socjalnej, przeprowadzenie wywiadów środowiskowych,

×         rozpatrywanie wniosków o przyznanie pomocy społecznej osobom zakwalifikowanych do zasiłków stałych, okresowych, celowych i w naturze,

×         prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej odprowadzania składek zdrowotnych do ZUS od wypłacanych przez MGOPS świadczeń,

×         współpraca z ZUS w w/w zakresie,

×         prowadzenie rejestru osób korzystających z różnych form pomocy ( pr. Socj.),

×         prowadzenie rejestru wykorzystania środków na zasiłki celowe i w naturze,

×         prowadzenie rejestru wykorzystania środków na świadczenia stałe i okresowe z wyszczególnieniem subwencji od Wojewody,

×         sprawdzanie złożonej dokumentacji przez pracowników socjalnych z rejonu wg zgodności z przepisami prawa i wewnętrznymi ustaleniami,

×         sporządzanie list wypłat zasiłków,

×         rozpatrywanie wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla kombatantów i innych osób uprawnionych ze Środków Państwowego Funduszu Kombatantów zgodnie z obowiązującymi przepisami,

×         analiza wykorzystania środków na zasiłki stałe, okresowe, celowe, w naturze oraz dożywianie,

×         sporządzanie sprawozdań z realizacji środków  na zasiłki stałe, celowe , okresowe oraz programu rządowego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,

×         sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie kierowania do domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, zakładów opiekuńczo – leczniczych oraz ośrodków wsparcia,

×         przyznawanie biletów kredytowych,

×         prowadzenie archiwizacji danych komputerowych.

  1. Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. usług opiekuńczych i specjalistycznych należy:

×          organizowanie pomocy w formie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn są jej pozbawione,

×          zapewnienie pomocy w formie usług opiekuńczych osobom, które wymagają pomocy osób drugich, a rodzina nie jest w stanie jej zapewnić,

×          współpraca z rodziną i najbliższym środowiskiem osób objętych pomocą.

  1. Do zadań  wieloosobowego stanowiska Asystenta Rodziny należy:

×          rozpoznawanie i analizowanie potrzeb i sytuacji rodziny,

×          pozyskiwanie pełnej informacji o sytuacji życiowej i rodzinnej,

×          ustalanie przyczyn, w wyniku których rodzina  znalazła się w sytuacji wymagającej pomocy,

×          udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,

×          ustalanie planu pomocy,

×          prowadzenie obowiązującej dokumentacji,

×          współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami,

×          zapobieganie procesowi marginalizacji osób i grup a także przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym,

×          sprawdzanie złożonej dokumentacji, wg zgodności z przepisami prawa i wewnętrznymi ustaleniami,

×          koordynacja działań zgodnie z założeniami ustawy „Za Życiem”.

 

§ 10

 

Dział Świadczeń

  1. Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
  2. Kierownik koordynuje realizacją zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
  3. Do zadań Działu należy:

×         przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne,

×         ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych,

×         prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych,

×         przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,

×         przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych,

×         prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń rodzinnych,

×         przyjmowanie wniosków o stypendia i zasiłki szkolne,

×         ustalanie uprawnień do stypendiów i zasiłków szkolnych,

×         przygotowanie decyzji administracyjnych,

×         sporządzanie list wypłat,

×         prowadzenie sprawozdawczości,

×         przyjmowanie wniosków i obliczanie wysokości dodatków mieszkaniowych i energetycznych,

×         przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych i energetycznych,

×         sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych,

×         wywiady środowiskowe,

×         przyjmowanie wniosków o świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego,

×         prowadzenie postępowania dotyczącego świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

×         ustalanie uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

×         przygotowywanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

×         przygotowywanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,

×         prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych w tych sprawach,

×         współpraca z instytucjami prowadzącymi sprawy osób zobowiązanych do alimentów i organami prowadzącymi postępowania egzekucyjne przeciwko dłużnikom alimentacyjnym.

×         przyjmowanie wniosków o zasiłek dla opiekuna,

×         ustalanie uprawnień do zasiłku dla opiekuna,

×         prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zasiłku dla opiekuna,

×         przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,

×         przygotowywanie list wypłat zasiłku dla opiekuna,

×         prowadzenie sprawozdawczości z zakresu przyznawania zasiłku dla opiekuna,

×         przyjmowanie wniosków o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,

×         ustalanie uprawnień o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,

×         prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,

×         przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,

×         przygotowywanie list wypłat o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,

×         prowadzenie sprawozdawczości w w/w zakresie.

       2. Szczegółowe zadania pracowników Działu zawarte są w indywidualnych zakresach   obowiązków.

 

§ 11

 

Dział Aktywności Lokalnej

  1. Pracą działu kieruje Kierownik.
  2. Kierownik nadzoruje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
  3. W skład Działu Aktywności Lokalnej wchodzą: Świetlice Socjoterapeutyczne oraz Klub Integracji Społecznej.

3.1.Do zadań wychowawcy w Świetlicy Socjoterapeutycznej  należy organizacja pracy świetlic  socjoterapeutycznych poprzez:

×       prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, stymulowanie prawidłowego rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży,

×       realizowanie zajęć profilaktycznych, rozwijających zainteresowania,

×       wyrównywanie braków edukacyjnych, indywidualna pomoc w nauce,

×       pomoc socjalna dla uczestników świetlic,

×       współpraca z Dyrektorami szkół, rodzicami, pedagogami, wychowawcami, policją, pracownikami socjalnymi, kuratorami sądowymi, GKRPA, poradnią psychologiczno-pedagogiczną,

×       pozyskiwanie sponsorów na potrzeby świetlic,

×       sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności świetlic,

×       organizowanie wyjazdów, imprez okolicznościowych i integracyjnych oraz wycieczek dla uczestników zajęć placówki,

×       wspomaganie funkcji rodziny poprzez pedagogizację rodziców,

×       powoływanie zespołu do spraw okresowej oceny dziecka i sporządzanie protokołów,

×       opracowywanie rocznych planów pracy realizowanych w świetlicach,

×       sporządzanie inf. alkoholowych dla Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głogowie Młp.,

×       współpraca ze stowarzyszeniami,

×       opracowywanie wniosków konkursowych i realizacja w świetlicach programów z otrzymanych dotacji.

  1. Działalnością Klubu Integracji Społecznej kieruje koordynator projektu.

4.1  Głównym celem działalności Klubu jest zapobieganie wykluczeniu społecznemu i marginalizacji osób niepełnosprawnych, głównie z zaburzeniami psychicznymi, pomoc w osiągnięciu aktywnej postawy  na  rynku  pracy,  prawidłowe  pełnienie  ról  społecznych, zapewnienie pomocy w uzyskaniu bezpieczeństwa socjalnego i rozwój osobisty poprzez:

×          reintegrację społeczną i zawodową osób zagrożonych zjawiskiem wykluczenia społecznego,

×          minimalizowanie skutków długotrwałego bezrobocia,

×          prowadzenie poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego i zawodowego,

×          organizowanie działań o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym,

×          kształtowanie umiejętności w zakresie kompetencji społecznych,

×          prowadzenie działalności samopomocowej w zakresie zwiększenia aktywności społecznej,

×          kształtowanie poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości, poprzez regularny udział w zajęciach,

×          kształtowanie postawy samodzielności w poszukiwaniu zatrudnienia oraz poruszaniu się po  rynku pracy,

×          przygotowanie i wdrażanie programów zatrudnienia tymczasowego bezrobotnych,

×          opracowanie i realizacja programów pomocowych,

×          rozpoznawanie możliwości zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy o możliwościach zatrudnienia, uzyskania lub uzupełnienia kwalifikacji, przekwalifikowania zawodowego,

×          przywracanie i podwyższanie kwalifikacji zawodowych uczestnikom zajęć,

×          propagowanie działań wolontarystycznych, społecznych oraz idei spółdzielni socjalnych,

×          udzielanie wsparcia samoorganizującym się grupom osób o podobnych problemach życiowych,

×          dostęp do Internetu w celu poszukiwania pracy,

×          dostęp  do  aktualnych  ofert  szkoleń  i  kursów  podnoszących  lub  uzupełniających  kwalifikacje zawodowe,

×          współdziałanie  z  innymi  podmiotami  w  zakresie  realizacji  zadań  wynikających  z  procesu reintegracji zawodowej i społecznej uczestników Klubu.

 

§ 12

 

Dział Projektów i Programów

  1. Pracą działu kieruje Kierownik.
  2. Kierownik nadzoruje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
  3. Dział zajmuje się realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie, w tym specjalnych programów rządowych.
  4. Do zadań wieloosobowego stanowiska referenta programu należy:

×          przyjmowanie wniosków o świadczenia wychowawcze,

×          ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego,

×          prowadzenie postępowania w sprawach dotyczącego świadczenia wychowawczego,

×          przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,

×          przygotowanie list wypłat świadczenia wychowawczego,

×          prowadzenie sprawozdawczości,

×          inne zlecone przez Dyrektora MGOPS w Głogowie Małopolskim.

  1. Do zadań stanowiska koordynatora programu Karta Dużej Rodziny i programu Rodzina 3 należy:

×          promowanie modelu rodziny wielodzietnej,

×          promowanie pozytywnego wizerunku rodziny wielodzietnej,

×          umacnianie oraz wspieranie rodziny wielodzietnej,

×          pozyskiwanie Partnerów programów

×          przyjmowanie wniosków,

×          rejestracja wniosków,

×          wydawanie kart,

×          prowadzenie sprawozdawczości.

  1. Do zadań stanowiska  koordynatora programu „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania” należy:

×          Kwalifikowanie oraz prowadzenie list osób korzystających z programu,

×          przygotowywanie projektów porozumień z placówkami oświatowymi,

×          sporządzanie rozliczeń merytorycznych i finansowych programu,

×          wdrożenia działań zmierzających do rozwoju i wykorzystywania bazy żywieniowej w gminach lub zwiększenia jej dostępności, w tym tworzenia lub doposażenia punktów przygotowywania lub wydawania posiłków oraz dowozu posiłków,

×          utworzenia systemu ciągłego monitorowania skuteczności działań realizowanych w ramach Programu w skali kraju i poszczególnych regionach kraju.

  1. Do zadań koordynatora Projektów Unijnych należy:

×          koordynacja i zarządzanie całością działań projektowych, 

×          nadzór nad wykonywaniem zadań przez poszczególnych pracowników projektu, 

×          zarządzanie budżetem projektu,

×          bieżący monitoring działań,

×          przygotowywanie wniosków o płatność w części merytorycznej realizacji,

×          weryfikacja i zapewnienie poprawności dokumentacji pod kątem jej zgodności z wymogami programowymi,

×          nadzór nad kwalifikowalnością ponoszonych wydatków,

×          Prowadzenie postępowań o udzielenie „Zamówień publicznych”,

×          przygotowywanie umów z wykonawcami i weryfikacja ich prawidłowej realizacji.

 

§ 13

 

Dział Organizacyjny

  1. Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
  2. Kierownik koordynuje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
  3. Do zadań sekretariatu należy:

×          rejestracja oraz wysyłka korespondencji,

×          przekazywanie korespondencji odpowiednim działom Ośrodka,

×          odbieranie korespondencji z Urzędu Miejskiego w Głogowie Młp.,

×          obsługa centrali telefonicznej i telefaksu,

×          przyjmowanie podań,

×          wydawanie nie odebranej przesyłki listowej,

×          kierowanie petentów do pracowników,

×          przyjmowanie zewnętrznej korespondencji,

×          zestawienie potrzeb w zakresie sprzętu biurowego, art. biurowych, papierniczych, druków,

×          inwentaryzacja w Ośrodku,

×          wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Dyrektora.

  1. Do zadań specjalisty ds. kadr i płac w zakresie kadr i płac  należy:

×          prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka,

×          sporządzanie list płac pracownikom zatrudnionym w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej,

×          wprowadzanie danych do programu „Płatnik”,

×          prowadzenie dokumentacji czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym rocznych kart ewidencji czasu pracy pracowników,

×          terminowe przygotowywanie danych do GUS z zakresu zatrudnienia i czasu pracy,

×          terminowe sporządzanie i elektroniczne przekazywanie sprawozdań do GUS,

×          współpraca z właściwym terenowo oddziałem ZUS i sporządzanie wymaganych dokumentów ubezpieczeniowych,

×          dokonywanie kontroli wewnętrznej,

×          przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,

×          dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,

×          realizowanie polityki kadrowej Ośrodka,

×          prowadzenie spraw pracowniczych,

×          wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika w zakresie swoich kompetencji.

  1. Do zadań sprzątaczki – robotnika gospodarczego należy:

×          utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Ośrodka,

×          zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej,

×          wykonanie innych zadań i poleceń służbowych Dyrektora Ośrodka,

5.1  Zadania sprzątaczki – robotnika gospodarczego mogą być realizowane przez zewnętrznych usługodawców.

  1. Do zadań służby bhp należy zaliczyć:

×          przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni,

×          bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,

×          sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,

×          przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,

×          udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bhp oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp,

×          opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,

×          udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,

×          prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

×          doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp,

×          współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.

6.1  Zadania służby BHP mogą być realizowane przez zewnętrznych usługodawców.

  1. Szczegółowe zadania pracowników Działu zawarte są w indywidualnych zakresach obowiązków.

 

§ 14

 

Radca prawny podlega Dyrektorowi Ośrodka i zapewnia obsługę prawną Ośrodka w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 06.07.1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. z 2016r. poz. 233 z póź.zm.).

 

 

Rozdział VIII

Postanowienia Końcowe

 

§ 15

 

Sprawy nieuregulowane Regulaminem dotyczące funkcjonowania Ośrodka ustala Dyrektor  zarządzeniami.

 

§ 16

 

Nowy Regulamin Organizacyjny obowiązuje od dnia 28.04.2017r.

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:admin
Odpowiada:admin
Wytworzył:admin
Data ostatniej zmiany:2022-05-09 11:06:57
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1620