Archwium - Regulamin MGOPS
ZARZADZENIE NR 6 /2017
Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Młp.
z dnia 28.04.2017 r.
w sprawie wprowadzania Regulaminu Organizacyjnego Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim.
Na podstawie §14 ust.1 statutu Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskiego, którego tekst jednolity stanowi załącznik do Uchwały Rady Miejskiej Nr XL/387/2017 z dnia 27 kwietnia 2017 roku.
Zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim. stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Ustalam schemat organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Traci moc Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim z dnia 01.06.2012r.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 6/2017 z dnia 28.04.2017r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Młp.
Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Młp. jest dokumentem określającym szczegółową organizacje i zakres działania komórek organizacyjnych oraz zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników w nich zatrudnionych.
Rozdział II
Kierownictwo Ośrodka
§ 2
- Ośrodkiem kieruje Dyrektor zatrudniony na umowę o pracę przez Burmistrza Głogowa Młp.
- Dyrektor kieruje Ośrodkiem przy pomocy Głównego Księgowego oraz kierowników działów.
- Główny Księgowy prowadzi gospodarkę finansową MGOPS i jest za nią odpowiedzialny.
§ 3
- Kierownicy działów koordynują pracę zespołu.
Rozdział III
Struktura organizacyjna Ośrodka
§ 4
W strukturze Ośrodka wyróżnia się stanowiska kierownicze, komórki organizacyjne samodzielne oraz wieloosobowe stanowiska pracy.
- Stanowiskami kierowniczymi Ośrodka są stanowiska:
a) Dyrektor Ośrodka,
b) Główny Księgowy,
c) Kierownicy.
2. Komórkami organizacyjnymi w Ośrodku są:
2.1 Dział Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych, w skład które wchodzą:
a) Kierownik,
b) Wieloosobowe stanowisko Pracownika Socjalnego,
c) Wieloosobowe stanowisko Usług opiekuńczych i specjalistycznych,
d) Wieloosobowe stanowisko Asystenta Rodziny.
2.2 Dział Świadczeń w skład którego wchodzą:
a) Kierownik,
b) Wieloosobowe stanowisko referenta ds. Świadczeń Rodzinnych,
c) Wieloosobowe Stanowisko referenta ds. Dodatków Mieszkaniowych i Stypendium Socjalnego,
d) Stanowisko referenta ds. Postępowania wobec Dłużników Alimentacyjnych i Funduszu Alimentacyjnego.
2.3 Dział Aktywności Lokalnej:
a) Kierownik,
b) Wieloosobowe stanowisko wychowawcy w Świetlicy Socjoterapeutycznej,
c) Stanowisko koordynatora w Klubie Integracji Społecznej.
2.4 Dział Projektów i Programów w skład którego wchodzą:
a) Kierownik,
b) Wieloosobowe stanowisko Referenta Programu,
c) Wieloosobowe stanowisko Koordynatora Projektu.
2.5 Dział Organizacyjny w skład którego wchodzą:
a) Kierownik,
b) Sekretarka,
c) Wieloosobowe stanowisko Administracyjno-Gospodarcze,
d) Służba BHP,
e) Stanowisko ds. Kadr i Płac,
2.6 Radca Prawny.
- Liczbę stanowisk pracy i plan obsad etatowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych ustala Dyrektor MGOPS.
Rozdział IV
Zasady organizacji pracy Ośrodka
§ 5
- W Ośrodku obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa, zgodnie z którą każdy pracownik podlega bezpośrednio jednemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i przed którym jest odpowiedzialny za wykonanie powierzonych mu zadań.
- Komórki organizacyjne MGOPS zobowiązane są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań.
- Do podpisu wyłącznie przez Dyrektora Ośrodka zastrzeżone są następujące dokumenty:
× Zarządzenia wewnętrzne,
× Decyzje w sprawach osobowych wszystkich pracowników,
× Sprawozdania finansowe MGOPS,
× Inne sprawozdania, na których wymagany jest podpis Dyrektora,
× Dokumenty o charakterze zasadniczym dla działalności Ośrodka,
× Korespondencja wychodząca, z wyjątkiem korespondencji do podpisywania której Dyrektor MGOPS upoważnił inne osoby,
× Inne dokumenty określone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- W czasie nieobecności Dyrektora lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w ust. 3 podpisuje Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej i Usług Opiekuńczych – działający z upoważnienia Dyrektora.
- Projekty zarządzeń wewnętrznych są opiniowane i podpisywane przez Dyrektora Ośrodka.
- Rejestr zarządzeń Dyrektora prowadzi Dyrektor lub inna upoważniona osoba.
- Organizację i porządek w procesie oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika określa Regulamin Pracy Ośrodka.
- Warunki wynagrodzenia za pracę oraz przyznanie innych świadczeń związanych z pracą ustala Regulamin Wynagrodzenia Pracowników Ośrodka oraz Regulamin Premiowania.
- Zakres świadczeń socjalnych określa Regulamin korzystania ze świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Szczegółowy zakres działań Świetlic Socjoterapeutycznych określa regulamin Świetlic Socjoterapeutycznych.
- Szczegółowy zakres działań Klubu Integracji Społecznej określa regulamin Klubu Integracji Społecznej.
Rozdział V
Zakres obowiązków i uprawnień kadry kierowniczej i pracowników
§ 6
- Do podstawowych obowiązków i uprawnień Dyrektora należy:
× wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie wykonywania zadań zleconych oraz w celu wykonania zadań własnych gminy oraz własnych o charakterze obowiązkowym zgodnie z udzielonymi upoważnieniami,
× reprezentacja Ośrodka na zewnątrz,
× wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy,
× realizowanie zadań wynikających z uchwały budżetowej, planu finansowego MGOPS oraz zadań zleconych na podstawie ustaleń przekazanych przez Wojewodę,
× składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka,
× planowanie pracy, przydzielanie zadań i stałe doskonalenie metod pracy,
× zapewnianie racjonalnego wykorzystania czasu pracy i przestrzegania dyscypliny podległych pracowników,
× dokonywanie okresowych ocen pracowników,
× przestrzeganie oraz egzekwowanie przestrzegania przez pracowników obowiązujących przepisów, w tym bhp i przeciwpożarowych,
× sporządzanie i przekazywanie obowiązujących sprawozdań do Urzędu Wojewódzkiego,
× weryfikacja pod względem formalno – prawnym decyzji administracyjnych w zakresie udzielania bądź odmowy pomocy społecznej przygotowanych przez pracowników terenowych,
× sporządzanie raz na kwartał sprawozdań z wykonywanych zadań w programie informatycznym,
× prowadzenie procedury przetargowej dla Ośrodka, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
× prowadzenie strony internetowej w BIP.
§ 7
- Do obowiązków Głównego Księgowego należy:
× prowadzenie bieżącej ewidencji finansowej wg przyjętych zasad rachunkowości ( w sposób prawidłowy, zapewniając rzetelne, bezbłędne, sprawdzalne i bieżące przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej Ośrodka w urządzeniach księgowych : syntetycznych, analitycznych, na kontaktach przewidzianych w zakładowym planie kont),
× prowadzenie rachunkowości ośrodka,
× wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
× dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Ośrodka,
× dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
× organizowanie polityki księgowej i rachunkowości Ośrodka,
× kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego oraz jego zmian,
× składanie kontrasygnaty na dokumentach mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych,
× opracowywanie zbiorczych sprawozdań z wykonania planu finansowego Ośrodka i ich analiza,
× opracowywanie projektu planu finansowego Ośrodka oraz uchwał i zarządzeń z nim związanych,
× nadzór nad prawidłowością sporządzania planów finansowych,
× opracowywanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych,
× współdziałanie z Dyrektorem w opracowywaniu planów finansowych Ośrodka,
× przygotowywanie i opracowywanie sprawozdań finansowych,
× sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności Ośrodka,
× nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka, a przeznaczonych na określone cele i zadania,
× rozliczanie funduszu płac, nagród, świadczeń na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
× opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora MGOPS dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, ustalanie wysokości odpisów amortyzacyjnych oraz salda pogotowia kasowego,
× dekretowanie dokumentów księgowych,
× zatwierdzanie rachunków i dowodów do wypłat,
× obsługa finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
× prowadzenie kontroli finansowej w Ośrodku oraz Klubie Integracji Społecznej,
× współpraca w zakresie całokształtu zagadnień finansowych Ośrodka ze Skarbnikiem gminy Głogów Młp.
- Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za całokształt gospodarki finansowej Ośrodka.
§ 8
1. Kierownicy kierują pracą podległych działów oraz ponoszą odpowiedzialność za prawidłową organizację i skuteczność pracy działu, dokonują podziału zadań pomiędzy podległych pracowników, koordynują realizacje działań, dbają o racjonalne wykorzystanie czasu pracy i przestrzeganie dyscypliny pracy przez podległych pracowników.
ROZDZIAŁ VI
Zakres działania komórek organizacyjnych i Działów Ośrodka
§ 9
Dział Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych
- Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
- Kierownik sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością pracowników socjalnych i opiekunek zatrudnionych w terenie.
- Do zadań Działu Pomocy Środowiskowej, Świadczeń i Usług Opiekuńczych należy:
× rozpoznawanie i analizowanie potrzeb i sytuacji osoby, rodziny oraz społeczności lokalnej,
× pozyskiwanie pełnej informacji o sytuacji życiowej i rodzinnej osoby potrzebującej pomocy, a także osób zobowiązanych do alimentacji,
× ustalanie przyczyn, w wyniku których osoba lub rodzina znalazła się w sytuacji wymagającej pomocy,
× udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
× ustalanie planu pomocy,
× organizowanie i prowadzenie działalności socjalnej zmierzającej do poprawy sytuacji osób wymagających pomocy, a przede wszystkim aktywizowanie środowiska lokalnego do podejmowania inicjatyw na rzecz osób wymagających pomocy,
× prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
× współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenia skutków ubóstwa,
× systematyczne wprowadzanie danych osobowych podopiecznych z przydzielonego rejonu do programu informatycznego i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem,
× inicjowanie i organizowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuacje życiową,
× współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
× zapobieganie procesowi marginalizacji osób i grup a także przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym,
× zawieranie kontraktów socjalnych,
× prowadzenie pracy socjalnej, przeprowadzenie wywiadów środowiskowych,
× rozpatrywanie wniosków o przyznanie pomocy społecznej osobom zakwalifikowanych do zasiłków stałych, okresowych, celowych i w naturze,
× prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej odprowadzania składek zdrowotnych do ZUS od wypłacanych przez MGOPS świadczeń,
× współpraca z ZUS w w/w zakresie,
× prowadzenie rejestru osób korzystających z różnych form pomocy ( pr. Socj.),
× prowadzenie rejestru wykorzystania środków na zasiłki celowe i w naturze,
× prowadzenie rejestru wykorzystania środków na świadczenia stałe i okresowe z wyszczególnieniem subwencji od Wojewody,
× sprawdzanie złożonej dokumentacji przez pracowników socjalnych z rejonu wg zgodności z przepisami prawa i wewnętrznymi ustaleniami,
× sporządzanie list wypłat zasiłków,
× rozpatrywanie wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla kombatantów i innych osób uprawnionych ze Środków Państwowego Funduszu Kombatantów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
× analiza wykorzystania środków na zasiłki stałe, okresowe, celowe, w naturze oraz dożywianie,
× sporządzanie sprawozdań z realizacji środków na zasiłki stałe, celowe , okresowe oraz programu rządowego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,
× sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie kierowania do domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, zakładów opiekuńczo – leczniczych oraz ośrodków wsparcia,
× przyznawanie biletów kredytowych,
× prowadzenie archiwizacji danych komputerowych.
- Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. usług opiekuńczych i specjalistycznych należy:
× organizowanie pomocy w formie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn są jej pozbawione,
× zapewnienie pomocy w formie usług opiekuńczych osobom, które wymagają pomocy osób drugich, a rodzina nie jest w stanie jej zapewnić,
× współpraca z rodziną i najbliższym środowiskiem osób objętych pomocą.
- Do zadań wieloosobowego stanowiska Asystenta Rodziny należy:
× rozpoznawanie i analizowanie potrzeb i sytuacji rodziny,
× pozyskiwanie pełnej informacji o sytuacji życiowej i rodzinnej,
× ustalanie przyczyn, w wyniku których rodzina znalazła się w sytuacji wymagającej pomocy,
× udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
× ustalanie planu pomocy,
× prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
× współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami,
× zapobieganie procesowi marginalizacji osób i grup a także przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym,
× sprawdzanie złożonej dokumentacji, wg zgodności z przepisami prawa i wewnętrznymi ustaleniami,
× koordynacja działań zgodnie z założeniami ustawy „Za Życiem”.
§ 10
Dział Świadczeń
- Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
- Kierownik koordynuje realizacją zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
- Do zadań Działu należy:
× przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne,
× ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych,
× prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych,
× przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,
× przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych,
× prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń rodzinnych,
× przyjmowanie wniosków o stypendia i zasiłki szkolne,
× ustalanie uprawnień do stypendiów i zasiłków szkolnych,
× przygotowanie decyzji administracyjnych,
× sporządzanie list wypłat,
× prowadzenie sprawozdawczości,
× przyjmowanie wniosków i obliczanie wysokości dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
× przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
× sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
× wywiady środowiskowe,
× przyjmowanie wniosków o świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego,
× prowadzenie postępowania dotyczącego świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
× ustalanie uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
× przygotowywanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
× przygotowywanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,
× prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych w tych sprawach,
× współpraca z instytucjami prowadzącymi sprawy osób zobowiązanych do alimentów i organami prowadzącymi postępowania egzekucyjne przeciwko dłużnikom alimentacyjnym.
× przyjmowanie wniosków o zasiłek dla opiekuna,
× ustalanie uprawnień do zasiłku dla opiekuna,
× prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zasiłku dla opiekuna,
× przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,
× przygotowywanie list wypłat zasiłku dla opiekuna,
× prowadzenie sprawozdawczości z zakresu przyznawania zasiłku dla opiekuna,
× przyjmowanie wniosków o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,
× ustalanie uprawnień o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,
× prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,
× przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,
× przygotowywanie list wypłat o jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka wg. Ustawy „Za Życiem”,
× prowadzenie sprawozdawczości w w/w zakresie.
2. Szczegółowe zadania pracowników Działu zawarte są w indywidualnych zakresach obowiązków.
§ 11
Dział Aktywności Lokalnej
- Pracą działu kieruje Kierownik.
- Kierownik nadzoruje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
- W skład Działu Aktywności Lokalnej wchodzą: Świetlice Socjoterapeutyczne oraz Klub Integracji Społecznej.
3.1.Do zadań wychowawcy w Świetlicy Socjoterapeutycznej należy organizacja pracy świetlic socjoterapeutycznych poprzez:
× prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, stymulowanie prawidłowego rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży,
× realizowanie zajęć profilaktycznych, rozwijających zainteresowania,
× wyrównywanie braków edukacyjnych, indywidualna pomoc w nauce,
× pomoc socjalna dla uczestników świetlic,
× współpraca z Dyrektorami szkół, rodzicami, pedagogami, wychowawcami, policją, pracownikami socjalnymi, kuratorami sądowymi, GKRPA, poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
× pozyskiwanie sponsorów na potrzeby świetlic,
× sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności świetlic,
× organizowanie wyjazdów, imprez okolicznościowych i integracyjnych oraz wycieczek dla uczestników zajęć placówki,
× wspomaganie funkcji rodziny poprzez pedagogizację rodziców,
× powoływanie zespołu do spraw okresowej oceny dziecka i sporządzanie protokołów,
× opracowywanie rocznych planów pracy realizowanych w świetlicach,
× sporządzanie inf. alkoholowych dla Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głogowie Młp.,
× współpraca ze stowarzyszeniami,
× opracowywanie wniosków konkursowych i realizacja w świetlicach programów z otrzymanych dotacji.
- Działalnością Klubu Integracji Społecznej kieruje koordynator projektu.
4.1 Głównym celem działalności Klubu jest zapobieganie wykluczeniu społecznemu i marginalizacji osób niepełnosprawnych, głównie z zaburzeniami psychicznymi, pomoc w osiągnięciu aktywnej postawy na rynku pracy, prawidłowe pełnienie ról społecznych, zapewnienie pomocy w uzyskaniu bezpieczeństwa socjalnego i rozwój osobisty poprzez:
× reintegrację społeczną i zawodową osób zagrożonych zjawiskiem wykluczenia społecznego,
× minimalizowanie skutków długotrwałego bezrobocia,
× prowadzenie poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego i zawodowego,
× organizowanie działań o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym,
× kształtowanie umiejętności w zakresie kompetencji społecznych,
× prowadzenie działalności samopomocowej w zakresie zwiększenia aktywności społecznej,
× kształtowanie poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości, poprzez regularny udział w zajęciach,
× kształtowanie postawy samodzielności w poszukiwaniu zatrudnienia oraz poruszaniu się po rynku pracy,
× przygotowanie i wdrażanie programów zatrudnienia tymczasowego bezrobotnych,
× opracowanie i realizacja programów pomocowych,
× rozpoznawanie możliwości zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy o możliwościach zatrudnienia, uzyskania lub uzupełnienia kwalifikacji, przekwalifikowania zawodowego,
× przywracanie i podwyższanie kwalifikacji zawodowych uczestnikom zajęć,
× propagowanie działań wolontarystycznych, społecznych oraz idei spółdzielni socjalnych,
× udzielanie wsparcia samoorganizującym się grupom osób o podobnych problemach życiowych,
× dostęp do Internetu w celu poszukiwania pracy,
× dostęp do aktualnych ofert szkoleń i kursów podnoszących lub uzupełniających kwalifikacje zawodowe,
× współdziałanie z innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań wynikających z procesu reintegracji zawodowej i społecznej uczestników Klubu.
§ 12
Dział Projektów i Programów
- Pracą działu kieruje Kierownik.
- Kierownik nadzoruje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
- Dział zajmuje się realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie, w tym specjalnych programów rządowych.
- Do zadań wieloosobowego stanowiska referenta programu należy:
× przyjmowanie wniosków o świadczenia wychowawcze,
× ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego,
× prowadzenie postępowania w sprawach dotyczącego świadczenia wychowawczego,
× przygotowanie decyzji administracyjnych w w/w zakresie,
× przygotowanie list wypłat świadczenia wychowawczego,
× prowadzenie sprawozdawczości,
× inne zlecone przez Dyrektora MGOPS w Głogowie Małopolskim.
- Do zadań stanowiska koordynatora programu Karta Dużej Rodziny i programu Rodzina 3 należy:
× promowanie modelu rodziny wielodzietnej,
× promowanie pozytywnego wizerunku rodziny wielodzietnej,
× umacnianie oraz wspieranie rodziny wielodzietnej,
× pozyskiwanie Partnerów programów
× przyjmowanie wniosków,
× rejestracja wniosków,
× wydawanie kart,
× prowadzenie sprawozdawczości.
- Do zadań stanowiska koordynatora programu „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania” należy:
× Kwalifikowanie oraz prowadzenie list osób korzystających z programu,
× przygotowywanie projektów porozumień z placówkami oświatowymi,
× sporządzanie rozliczeń merytorycznych i finansowych programu,
× wdrożenia działań zmierzających do rozwoju i wykorzystywania bazy żywieniowej w gminach lub zwiększenia jej dostępności, w tym tworzenia lub doposażenia punktów przygotowywania lub wydawania posiłków oraz dowozu posiłków,
× utworzenia systemu ciągłego monitorowania skuteczności działań realizowanych w ramach Programu w skali kraju i poszczególnych regionach kraju.
- Do zadań koordynatora Projektów Unijnych należy:
× koordynacja i zarządzanie całością działań projektowych,
× nadzór nad wykonywaniem zadań przez poszczególnych pracowników projektu,
× zarządzanie budżetem projektu,
× bieżący monitoring działań,
× przygotowywanie wniosków o płatność w części merytorycznej realizacji,
× weryfikacja i zapewnienie poprawności dokumentacji pod kątem jej zgodności z wymogami programowymi,
× nadzór nad kwalifikowalnością ponoszonych wydatków,
× Prowadzenie postępowań o udzielenie „Zamówień publicznych”,
× przygotowywanie umów z wykonawcami i weryfikacja ich prawidłowej realizacji.
§ 13
Dział Organizacyjny
- Pracą działu kieruje Kierownik Działu.
- Kierownik koordynuje realizację zadań oraz instruuje podległych pracowników w zakresie związanym z wykonywaniem przydzielonych im zadań.
- Do zadań sekretariatu należy:
× rejestracja oraz wysyłka korespondencji,
× przekazywanie korespondencji odpowiednim działom Ośrodka,
× odbieranie korespondencji z Urzędu Miejskiego w Głogowie Młp.,
× obsługa centrali telefonicznej i telefaksu,
× przyjmowanie podań,
× wydawanie nie odebranej przesyłki listowej,
× kierowanie petentów do pracowników,
× przyjmowanie zewnętrznej korespondencji,
× zestawienie potrzeb w zakresie sprzętu biurowego, art. biurowych, papierniczych, druków,
× inwentaryzacja w Ośrodku,
× wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Dyrektora.
- Do zadań specjalisty ds. kadr i płac w zakresie kadr i płac należy:
× prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka,
× sporządzanie list płac pracownikom zatrudnionym w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej,
× wprowadzanie danych do programu „Płatnik”,
× prowadzenie dokumentacji czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym rocznych kart ewidencji czasu pracy pracowników,
× terminowe przygotowywanie danych do GUS z zakresu zatrudnienia i czasu pracy,
× terminowe sporządzanie i elektroniczne przekazywanie sprawozdań do GUS,
× współpraca z właściwym terenowo oddziałem ZUS i sporządzanie wymaganych dokumentów ubezpieczeniowych,
× dokonywanie kontroli wewnętrznej,
× przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
× dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
× realizowanie polityki kadrowej Ośrodka,
× prowadzenie spraw pracowniczych,
× wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika w zakresie swoich kompetencji.
- Do zadań sprzątaczki – robotnika gospodarczego należy:
× utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Ośrodka,
× zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej,
× wykonanie innych zadań i poleceń służbowych Dyrektora Ośrodka,
5.1 Zadania sprzątaczki – robotnika gospodarczego mogą być realizowane przez zewnętrznych usługodawców.
- Do zadań służby bhp należy zaliczyć:
× przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni,
× bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
× sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
× przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
× udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bhp oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp,
× opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
× udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
× prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
× doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp,
× współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
6.1 Zadania służby BHP mogą być realizowane przez zewnętrznych usługodawców.
- Szczegółowe zadania pracowników Działu zawarte są w indywidualnych zakresach obowiązków.
§ 14
Radca prawny podlega Dyrektorowi Ośrodka i zapewnia obsługę prawną Ośrodka w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 06.07.1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. z 2016r. poz. 233 z póź.zm.).
Rozdział VIII
Postanowienia Końcowe
§ 15
Sprawy nieuregulowane Regulaminem dotyczące funkcjonowania Ośrodka ustala Dyrektor zarządzeniami.
§ 16
Nowy Regulamin Organizacyjny obowiązuje od dnia 28.04.2017r.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | admin |
Odpowiada: | admin |
Wytworzył: | admin |
Data ostatniej zmiany: | 2017-06-01 11:29:05 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1619 |