Archwium - Regulamin organizacyjny
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 1/2010
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rykach
z 10 sierpnia 2010 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Rykach
Na podstawie art.11 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 121, poz.842, z poźn. zm.) oraz § 2 i § 5 Zarządzenia Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz.3 .) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Ustala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Rykach stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2.
Traci moc Zarządzenie Nr 1 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rykach z dn. 4 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Rykach.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 1/2010r.
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rykach
z dnia 10 sierpnia 2010r.
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Rykach
Ustalił:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Rykach
w uzgodnieniu z Lubelskim Wojewódzkim Lekarzem Weterynarii
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Rykach działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 112, poz. 744),
2) Zarządzenia Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3),
3) niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
§ 2
1. Regulamin organizacyjny, zwany dalej "Regulaminem", określa wewnętrzną strukturę, szczegółową organizację, tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Rykach oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład Inspektoratu.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Powiecie – należy przez to rozumieć powiat rycki,
- Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Rykach,
- Wojewódzkim Lekarzu - należy przez to rozumieć Lubelskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii,
- Powiatowym Lekarzu - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rykach,
- Zastępcy Powiatowego Lekarza - należy przez to rozumieć Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rykach,
- Komórkach organizacyjnych - należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie badania mięsa określone w § 11 Regulaminu,
- Kierowniku - należy przez to rozumieć osobę kierującą zakładem, pracownią, zespołem, a w przypadku zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt oraz do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych, koordynatorów-starszych inspektorów weterynarii, a w razie ich braku inspektorów weterynaryjnych.
§ 3
1. Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
2. Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
1) wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
2) jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
3) wynikających z odrębnych ustaw.
3. Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
4. Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu ryckiego.
5. Siedziba Inspektoratu mieści się w Rykach.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA INSPEKTORATU
§ 4
1. Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy kierują kierownicy.
2. W zespołach, o których mowa w § 12 i 13, kierownikiem może być starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
3. Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1.
ROZDZIAŁ III
ZASADY REALIZACJI ZADAŃ I KIEROWANIA PRACĄ INSPEKTORATU
§ 5
1. Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.
2. Do kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
- zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
- reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu,
- wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu,
- udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych,
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej,
- zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
§ 6
- W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza.
- W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik Inspektoratu.
- Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega:
1) zespół do spraw finansowo – księgowych i administracyjnych,
2) samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej
3) zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów
4. Zastępcy Powiatowego Lekarza bezpośrednio podlega:
a) zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt
§ 7
- Kierownicy odpowiadają za:
1) należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa,
2) porządek i dyscyplinę pracy,
3) merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
- Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych
przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów
obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia. - Kierownicy wykonują obowiązki bezpośrednich przełożonych wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r., o służbie cywilnej ( Dz.U. Nr 227, poz. 1505 z późn.zm).
§ 8
- Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów
prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna. - Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną
starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
- Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych
powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny,
3) głównego księgowego – w przypadku gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma
powodować skutki finansowe,
4) radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
- Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika komórki organizacyjnej, z której zakresem działania związany jest dokument,
3) głównego księgowego – w przypadku gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
1) Powiatowy Lekarz lub jego Zastępca lub osoba, o której mowa w § 6 ust. 2 oraz
2) Główny Księgowy lub jego Zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
- Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę a także
za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje ( w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, których do załatwienia zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
1. Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.
2. Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu jest ustalony w drodze instrukcji kancelaryjnej Wojewódzkiego Lekarza.
ROZDZIAŁ IV
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 11
1. W skład Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
2) zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych,
3) zespół do spraw finansowo-księgowych i administracyjnych,
4) samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
5) pracownia badania mięsa na obecność włośni.
§ 12
1. Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierzątnależy:
1) zwalczanie zakaźnych chorób zwierząt, w tym między innymi:
- przyjmowanie zgłoszeń o chorobach zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi notyfikacji, zwalczania i rejestracji oraz prowadzenie dochodzenia epizootycznego i innych czynności celem potwierdzenia lub wykluczenia zgłoszonej choroby,
- prowadzenie czynności związanych ze zwalczaniem ogniska choroby zakaźnej.
2) nadzór nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych dla podejmowania i prowadzenia działalności nadzorowanej przez podmioty zajmujące się tą działalnością, umieszczone w rejestrze Powiatowego Lekarza,
3) kontrola pracy lekarzy weterynarii wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza do wykonywania:
- ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych,
- nadzoru nad spędami i innymi miejscami gromadzenia zwierząt,
- badania zwierząt w obrocie krajowym i zagranicznym wraz z nadzorem nad ich transportem i wystawianiem świadectw zdrowia.
4) opracowywanie i aktualizacja planów gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
5) nadzór nad handlem, wwozem i wywozem zwierząt,
6) nadzór nad rejestracją i identyfikacją zwierząt prowadzoną przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
7) prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów w części dotyczącej przepisów ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
8) pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów, dotyczących zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
9) gromadzenie i przekazywanie informacji dotyczących występowania chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania i rejestracji, w tym stwierdzania zoonozy lub wykrycia czynnika zoonotycznego,
10) prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości i raportowania wynikających z obowiązujących przepisów,
11) nadzorowanie zagrożeń epizootycznych lub epidemiologicznych związanych z wykonywaniem działalności polegającej na świadczeniu usług z zakresu medycyny weterynaryjnej,
12) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zdrowia zwierząt i o ochronie zwierząt, w tym zachowaniem dobrostanu w zakresie dotyczącym wykonywanych zadań,
13) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania wyżej wymienionych zadań,
14) wykonywanie zadań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt szczególnie w przypadku zaistnienia szczególnego zagrożenia epizootycznego lub epidemiologicznego,
15) przygotowywanie dokumentów dla Powiatowego Lekarza wynikających z przepisów o ochronie zwierząt,
16) nadzór nad znakowaniem i rejestracją zwierząt w siedzibach stad w tym nadzór nad spełnianiem wymogów wzajemnej zgodności w obszarach identyfikacji i rejestracji zwierząt, zdrowia zwierząt oraz zgłaszania chorób zakaźnych zwierząt i dobrostanu zwierząt,
17) wykonywanie zadań z zakresu higieny materiału biologicznego, w szczególności nadzór nad punktami kopulacyjnymi i punktami unasienniania,
18) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań potrzebnych do rozliczeń finansowych lub opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu.
19) obsługa systemów komputerowych dotyczących przedmiotowego zakresu działania Zespołu
2. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą:
1) inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt
2) inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt, nadzoru nad identyfikacją rejestracją zwierząt oraz kontroli wymogów wzajemnej zgodności,
§ 13
1. Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych należy:
1) sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nad wymaganiami weterynaryjnymi przy ich produkcji, przechowywaniu, umieszczaniu na rynku, sprzedaży bezpośredniej a w szczególności nad:
- spełnianiem wymagań weterynaryjnych dla produktów pochodzenia zwierzęcego umieszczanych na rynku oraz przywożonych i przeznaczonych na rynek krajowy,
- spełnianiem wymagań dotyczących poszczególnych etapów produkcji, w tym produkcji pierwotnej,
- warunkami, trybem i zakresem prowadzenia kontroli wewnętrznej w zakładzie, w tym opracowania, wdrożenia i realizacji systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (system HACCP),
- sposobem znakowania, pakowania i przechowywania tych produktów,
- wymaganiami dotyczącymi świadectw zdrowia, handlowych dokumentów identyfikacyjnych lub innych dokumentów dołączonych do tych produktów,
- wymaganiami dotyczącymi środków transportu przewożących produkty pochodzenia zwierzęcego
- sposobem badania zwierząt rzeźnych, badania i oceny ich mięsa, mięsa zwierząt łownych oraz sposobem postępowania z mięsem niezdatnym do spożycia .
- sposobem prowadzenia dokumentacji, w tym nad sposobem dokumentowania pochodzenia zwierząt, z których lub od których pozyskuje się te produkty oraz zakres i sposób prowadzenia rejestru zwierząt, a także sposób dokumentowania pochodzenia tych produktów oraz zakres i sposób prowadzenia rejestru tych produktów,
2) ustalanie i prowadzenie listy osób wyznaczonych do badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz prowadzenie nadzoru merytorycznego dotyczącego właściwego wykonywania przez te osoby czynności z wyznaczenia.
3) pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów dotyczących:
- badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
- nadzoru nad jakością zdrowotną środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego,
- pobierania próbek do badań na zawartość pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych u zwierząt żywych, w tkankach i narządach zwierząt martwych, w środkach spożywczych pochodzenia zwierzęcego oraz w paszach w tym paszach leczniczych.
4) nadzór nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie w zakresie minimalnych warunków higieny,
5) przyjmowanie informacji o niebezpiecznych produktach żywnościowych oraz paszach od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych, w zakresie kompetencji tych inspekcji oraz od organów Inspekcji Handlowej o niebezpiecznych produktach żywnościowych pochodzenia zwierzęcego oraz ocena ryzyka i stopnia zagrożenia spowodowanego niebezpiecznym produktem żywnościowym lub paszą, a następnie przekazywanie tych informacji kierującego siecią systemu RASFF, o którym mowa w art. 85 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. Nr 171, poz. 1225),
6) nadzór nad wytwarzaniem, obrotem, przechowywaniem i stosowaniem pasz oraz pasz na własne potrzeby w gospodarstwach rolnych, pobieranie próbek do badań w tym do badań w ramach Krajowego Planu Kontroli Urzędowej Pasz, nadzór nad podmiotami wytwarzającymi pasze oraz zajmujące się obrotem lub sprzedażą pasz.
7) organizacja i koordynacja nadzoru nad ubocznymi produktami zwierzęcymi,
8) organizacja i koordynacja nadzoru nad stosowaniem pasz,
9) współpraca ze starszym inspektorem – koordynatorem do spraw ochrony zdrowia i zwierząt przy wykonywaniu zadań przewidzianych na stanowisku pracy do spraw zdrowia i ochrony zwierząt zwłaszcza związanych z ubojem i transportem zwierząt,
10) wykonywanie zadań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt, szczególnie w przypadku zaistnienia zagrożenia epizootycznego w podmiotach wytwarzających produkty pochodzenia zwierzęcego,
11) nadzór nad podmiotami produkującymi żywność pochodzenia zwierzęcego w zakresie ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego,
12) szkolenia lekarzy wolnej praktyki wyznaczonych do sprawowania urzędowych czynności w zakresie nadzoru nad środkami spożywczymi pochodzenia zwierzęcego, w tym badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
13) prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów w części dotyczącej przepisów ustawy o produktach pochodzenia zwierzęcego i ustawy o paszach, w tym rejestru podmiotów prowadzących produkcję podstawową,
14) prowadzenie rejestru urzędowych pieczęci do znakowania mięsa zwierząt rzeźnych i łownych poddanego kontrolom urzędowym oraz rejestru obowiązującej dokumentacji w zakresie badania przedubojowego i poubojowego,
15) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania wymienionych zadań,
16) prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości wynikającej z przepisów,
17) pobieranie próbek do badań laboratoryjnych na zawartość substancji niepożądanych, zabronionych, niedozwolonych pozostałości chemicznych, biologicznych i skażeń promieniotwórczych w paszach,
18) wykonywanie czynności związanych z nadzorem nad znakowaniem i rejestracją zwierząt związanych z ubojem i transportem zwierząt rzeźnych,
19) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu,
20) obsługa systemów komputerowych dotyczących przedmiotowego zakresu działania Zespołu,
21) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania w/w zadań,
2. W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą:
1) inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności – kierownik koordynator zespołu,
2) inspektor weterynaryjny do spraw pasz i ubocznych produktów zwierzęcych,
3) inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności,
§ 14
1. Do zadań zespołu do spraw finansowo- księgowych i administracyjnych należy:
A.
1) opracowywanie i realizacja planów finansowych w zakresie zatrudnienia, środków budżetowych, dochodów własnych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
2) kontrola racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych i finansowych,
3) terminowe realizowanie bieżących płatności i zobowiązań,
4) kontrola i analiza realizacji dochodów Skarbu Państwa, wydatków budżetowych i dochodów własnych jednostki,
5) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) sporządzanie bilansów i okresowych sprawozdań finansowych,
7) prowadzenie dokumentacji i windykacji dochodów budżetowych,
8) prowadzenie dokumentacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
9) sporządzanie listy płac, naliczanie zasiłków chorobowych, macierzyńskich oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
10) potrącanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne pracowników oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
11) opracowywanie analiz ekonomicznych,
12) prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej środków trwałych i naliczanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych,
13) prowadzenie akt osobowych pracowników, prowadzenie ewidencji legitymacji służbowych i upoważnień,
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej czasu pracy,
15) przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz dotyczących zatrudnienia,
16) prowadzenie archiwum Inspektoratu.
B.
1) przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
2) prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
3) sporządzanie czystopisów pism oraz ich powielanie,
4) wysyłanie korespondencji i przesyłek,
5) przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, dalekopisów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej itp.,
6) udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych zespołów lub stanowisk pracy,
7) obsługa decyzji personalnych,
8) prowadzenie spraw socjalnych,
9) magazynowanie sprzętu, testów diagnostycznych do badań w zakresie zwalczania chorób zakaźnych, realizacji krajowego planu monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w ich wydzielinach i wydalinach, w tkankach lub narządach zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz w paszach,
10) zaopatrywanie Inspektoratu we wszelkiego rodzaju sprzęt, aparaturę, materiały, druki itp. niezbędne do prawidłowego jego funkcjonowania i ich ewidencja oraz czuwanie nad prawidłową eksploatacją nieruchomości, instalacji, aparatury,
11) obsługa informatyczna, w szczególności obsługa i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej.
12) utrzymywanie pomieszczeń zakładu i jego otoczenia w należytej czystości i porządku,
13) prowadzenie magazynu gospodarczego na bieżące potrzeby oraz prowadzenie ewidencji majątku Inspektoratu,
14) organizowanie i kontrolowanie prowadzonych konserwacji, napraw i remontów instalacji, sprzętu i aparatury oraz racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych,
15) obsługa samochodów służbowych,
16) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań lub opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu,
17) pomoc w pracy pozostałych komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie posiadanych kompetencji i udzielonych upoważnień.
- Główny Księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1) prowadzenia rachunkowości Inspektoratu;
2) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4) dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- W skład zespołu, o którym mowa w ust 1 wchodzi:
1) Główny Księgowy - kierownik zespołu,
2) starszy księgowy,
3) informatyk
§ 15
1. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:
1) zastępstwo prawne i procesowe w postępowaniu przed sądami, organami administracji państwowej oraz innymi jednostkami i instytucjami;
2) przygotowywanie opinii prawnych z zakresu działania urzędu;
3) udzielanie porad prawnych pracownikom urzędu w zakresie załatwianych przez nich spraw;
4) sprawdzanie pod względem formalno - prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawa wewnętrznego (zarządzeń, regulaminów), umów, porozumień, decyzji i innych dokumentów sporządzanych przez pracowników;
5) bieżące informowanie pracowników merytorycznych Inspektoratu o zmianach
w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Inspekcji Weterynaryjnej.
§ 16
1. Do zadań Pracowni badania mięsa na obecność włośni należy:
1) urzędowe badanie próbek w kierunku Trichinella spp.
2) prowadzenie dokumentacji związanej z diagnostyką włośnicy,
3) sporządzanie sprawozdań z badań.
2. Pracownia badania mięsa na obecność włośni pod względem funkcjonowania systemu zarządzania jakością podlega kierownikowi Zakładu Higieny Weterynaryjnej Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Lublinie.
Ryki, dnia 10.08.2010 r.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Jerzy Wojtaś |
Odpowiada: | Jerzy Wojtaś |
Wytworzył: | Jerzy Wojtaś |
Data ostatniej zmiany: | 2012-09-18 11:22:47 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1867 |