Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.e-bip.org.pl/zswiduchowa
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół , ul. Barnima III, 74-120 Widuchowa, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4167115, faks 91 4167136.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zswiduchowa.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: https://www.e-bip.org.pl/zswiduchowa
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: szkoła.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowe świadczenie usług utrzymania czystości w budynku Zespołu Szkół w Widuchowej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług utrzymania czystości w budynku Zespołu Szkół w Widuchowej. Ogólna powierzchnia pomieszczeń (w tym powierzchnia okien) z wyłączeniem pomieszczeń kotłowni, kuchni z zapleczem, stołówki, biblioteki wynosi : 5459,20 m2..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.93.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wykaz narzędzi, i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wykaz osób , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług;
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- - aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; -aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Podpisany projekt umowy ustalony przez zamawiającego, stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://www.e-bip.org.pl/zswiduchowa
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół w Widuchowej ul. Barnima III 1 74-120 Widuchowa pokój 104.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół w Widuchowej ul. Barnima III 1 74-120 Widuchowa pokój 104.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Zgodnie z art. 38.2 PZP przedstawiam pytanie:
- Zgodnie z pkt. III.d. prosimy o podanie rodzaju materiałów eksploatacyjnych które mają być dostarczane przez Wykonawcę
- papier toaletowy: biały/szary, jedno-/dwuwarstwowy.
- ręczniki papierowe: białe/szare/zielone.
- mydło antybakteryjne, zwykłe
oraz wyjaśnienie:
Wykonawca musi dostarczyć:
- papier toaletowy szary jednowarstwowy
- ręczniki papierowe zielone
- mydło antybakteryjne
Zgodnie z art. 38.2 PZP przedstawiam pytania:
- W nawiązaniu do pkt. III 1a do SIWZ prosimy Zamawiającego o podanie dokładnej powierzchni wykończenia podłóg w pomieszczeniach objętych przedmiotem zamówienia, tj. wykładzin PCV, wykładzin dywanowych, ceramicznych płytek podłogowych oraz drewnianych paneli podłogowych w obiekcie objętym przedmiotem zamówienia.
- W nawiązaniu do punktu III 1 do SIWZ, zawierającego opis przedmiotu zamówienia, prosimy o doprecyzowanie, w jakich pomieszczeniach – poza stołówką - ma obywać się akrylowanie. Prosimy o potwierdzenie, że czynność ta dotyczy wykładzin PCV.
- W nawiązaniu do pkt. III 1 d do SIWZ, zawierającego opis przedmiotu zamówienia, prosimy o podanie miesięcznego zużycia mydła w płynie oraz ręczników papierowych. Prosimy również o podanie liczby osób korzystających z toalety, tj. liczby uczniów oraz pracowników szkoły
- W nawiązaniu do pkt. III 1 do SIWZ , zawierającego opis przedmiotu zamówienia, prosimy o informację, co zamawiający rozumie poprzez zapis: „ koncepcja wykonania usługi to : liczba zatrudnionych pracowników, system pracy, możliwość zastąpienia nieobecnego pracownika. „ ?
- W nawiązaniu do pkt. III 2 do SIWZ, zawierającego ustalenia szczegółowe, prosimy o określenie co Zamawiający rozumie poprzez słowo „ codziennie „ ? Czy chodzi o wykonanie czynności jeden raz dziennie, w trakcie trwania pracy osoby sprzątającej?
- Czy Zamawiający wymaga serwisu dziennego?
- W nawiązaniu do pkt. III 2 b i c do SIWZ, zawierającego ustalenia szczegółowe, prosimy Zamawiającego o kreślenie, co rozumie poprzez sformułowanie „ w razie potrzeby na bieżąco”? Czy chodzi o sytuacje, w której pracownik Wykonawca zostaje poinformowany przez przedstawiciela Zamawiającego o konieczności wykonania czynności dodatkowej ?
- W nawiązaniu do pkt. III 2 do SIWZ, zawierającego ustalenia szczegółowe, prosimy o określenie, co Zamawiający rozumie pod podjęciu „konserwacja podłóg” i przy użyciu jakich środków czynność ta ma być wykonywana?
- W nawiązaniu do pkt. III 4 8) do SIWZ, prosimy o odpowiedź, czy w dni wolne od nauki szkolnej ( ferie świąteczne, ferie zimowe, ferie letnie ) . Zamawiający wymaga, by 5 osób pracowało jednocześnie w godzinach od 7.30 do 15.30?
- W nawiązaniu do § 7 projektu umowy, prosimy o informację, co Zamawiający rozumie przez zapis „Wykonawca we własnym zakresie 1) Będzie strzegł mienia znajdującego się na terenie wykonywania umowy „.Prosimy o doprecyzowanie zapisu, , gdyż zakres ochrony nic wchodzi w zakres usługi sprzątania.
- W nawiązaniu do § 12 projektu umowy prosimy o określenie, czy kwota ofertowana ma być kwotą netto za m2 miesięcznie?
oraz wyjaśnienie:
Ad. 1. Wykładzina PCV – około 4300m2
Drewniane panele podłogowe – około 650 m2
Terakota – około 480 m2
Ad. 2. Akrylowanie ma się odbywać we wszystkich pomieszczeniach gdzie znajduje się wykładzina PCV.
Ad. 3. Zamawiający nie jest w stanie określić zużycia mydła i ręczników papierowych. Dodatkowa informacja: w obiekcie znajduje się 20 toalet, z których korzysta 462 uczniów oraz 52 pracowników. W toaletach znajdują się pojemniki na mydło.
Ad. 4. Wykonawca wyceniając wartość swojej usługi bierze pod uwagę specyfikę obiektu.
Ad. 5. Wykonanie czynności każdego dnia.
Ad. 6. Informacja w SIWZ, pkt. III 4. 8).
Ad. 7. Np. w sytuacji gdy uczeń rozleje napój (to jest w razie potrzeby) oraz gdy zostanie on poinformowany przez Zamawiającego.
Ad. 8. Konserwacja podłóg to mycie przy użyciu środków nabłyszczających.
Ad. 9. W ferie świąteczne, ferie zimowe i ferie letnie zamawiający wymaga by 5 osób pracowało jednocześnie.
Ad. 10. Sprzęt znajdujący się na terenie wykonywania umowy nie zostanie uszkodzony bądź zawłaszczony przez Wykonawcę.
Ad. 11. Wykonawca nie wypełnia projektu umowy, jedynie wzór akceptuje podpisem.