Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatowy Zarząd Dróg w Żywcu
drukuj

Przedmiot działalności

Powiatowy Zarząd Dróg w Żywcu jest jednostką organizacyjną Powiatu Żywieckiego i jest finansowany z jego budżetu. Naszą siedzibą jest budynek przy ul. Leśnianka 102a w Żywcu.

Do zadań Powiatowego Zarządu Dróg w szczególności należy:

  • Opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej.
  • Opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrona dróg oraz obiektów mostowych.
  • Utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
  • Pełnienie funkcji inwestora i inwestora zastępczego.
  • Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu.
  • Przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju.
  • Koordynacja robót w pasie drogowym.
  • Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazd z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych.
  • Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych.
  • Prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych.
  • Wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających.
  • Przeciwdziałanie niszczenia dróg przez ich użytkowników.
  • Przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg.
  • Wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia.
  • Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
  • Sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi.
  • Prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą.
  • Sprawowanie nieodpłatnego trwałego zarządu gruntami w pasie drogowym.
  • Realizowanie zadań wynikających z zawartych przez Powiat porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie przejęcia zadań w zakresie dróg publicznych.
  • Wykonywanie innych zadań przypisanych zarządowi dróg wynikających z przepisów prawnych.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Anna Kołodziej
Odpowiada:Anna Kołodziej
Wytworzył:Anna Kołodziej
Data ostatniej zmiany:2019-05-24 12:53:45

Archiwum

Data Autor
2019-05-23 14:00 zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1077