Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wojsławicach
drukuj

Deklaracja dostępności serwisu

Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia ustawicznego w Wojsławicach  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ZSRCKU w Wojsławicach.

 

Status pod względem zgodności

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Intencją ZSRCKU w Wojsławicach jest, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0).

Treści niedostępne

Filmy zamieszczone na stronie zostały opublikowane przed wejściem w życie Ustawy o dostępności cyfrowej. Filmy te nie zawierają napisów dla osób niesłyszących. Napisy będą dodawane sukcesywnie do kolejnych filmów.

 

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 23.02.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością materiałów na stronie internetowej prosimy o kontakt.

Wszelkie uwagi i zgłoszenia prosimy kierować na adres poczty elektronicznej sekretariat@zsrcku.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. 

Informacja dotycząca postępowania odwoławczego

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO). Dane kontaktowe do RPO można znaleźć pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/content/kontakt

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Szkoła składa się z 4 budynków dostępnych dla interesantów (budynek główny szkoły, pałac – budynek zabytkowy, budynek warsztatów zlokalizowane w miejscowości Wojsławice 118 oraz budynek internatu i domu dziecka zlokalizowany w miejscowości Wojsławice 119).

Budynek Szkoły: Wejście do głównego budynku szkoły utwardzone kostką, do wejścia prowadzą schody obudowane gresem. Budynek posiada jeszcze dwa wejścia; wejście od tyłu szkoły, które użytkowane głównie jest przez personel, do którego prowadzą schody w dół, oraz weście od Sali gimnastycznej otwarte tylko w czasie zajęć W-F, do którego prowadzą schody. Żadne z wejść nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, nie posiada podjazdu, istnieje możliwość przystosowania wejścia do budynku dla osób niepełnosprawnych.  Budynek składa się z III kondygnacji nie posiada windy. W budynku znajdują się dwie klatki schodowe wyposażone w poręcze. Przed i za budynkiem szkoły znajduje się parking, jednakże nie ma miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej. W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem, w tym celu należy zgłaszać się do zlokalizowanej przy wejściu frontowym dyżurki w celu uzyskania dodatkowej pomocy, bądź informacji o lokalizacji poszczególnych biur.

Budynek Pałacu: Budynek Pałacu posiada trzy wejścia, wejście główne do którego prowadzą wysokie schody obłożone gresem. Wejście boczne i wejście od tyłu pałacu które nie są używane i udostępnione dla interesantów. Wejście nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Budynek składa się z czterech kondygnacji z czego trzy są tylko dostępne dla interesantów. W budynku znajduje się klatka schodowa wyposażona w  poręcze. Budynek nie posiada windy. Budynek jest zabytkowy więc nie ma w nim możliwości przystosowań architektonicznych. W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Budynek Warsztatów Szkolnych: Budynek jest jednokondygnacyjny. Posiada dwa wejścia. Budynek dostępny jest tylko dla pracowników i uczniów odbywających praktykę zawodową. Budynek nie jest  w ogóle  przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Budynek Internatu (w którym znajduje się internat, kuchnia ze stołówką i dom dziecka): Budynek posiada cztery wejścia. Pierwsze wejście od przodu budynku jest to wejście wyodrębnione dla Domu dziecka który znajduje się na jednej kondygnacji parterowej. To wejście nie jest przystosowane dla niepełnosprawnych. Drugie wejście jest od tyłu budynku, jest to wejście tylko dla pracowników kuchni prowadzą tam schody z rampą do odbioru towarów spożywczych. Trzecie wejście po schodach, które prowadzi do internatu, czwarte wejście jest łącznik między internatem a stołówką. Żadne z wejść nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Budynek części internatu składa się z czterech kondygnacji (parter, I, II, III piętro ),  do której prowadzi klatka schodowa wyposażona w poręczę i barierki. Budynek nie posiada windy, jest możliwość jej dobudowania. Budynek posiada miejsca parkingowe jednakże nie ma miejsca dla osoby niepełnosprawnej.  W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Brak jest możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.


Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - pobierz

Osoby odpowiedzialne

Autor:Kurzawa Michał
Odpowiada:Kurzawa Michał
Wytworzył:Kurzawa Michał
Data ostatniej zmiany:2021-03-29 16:08:10

Archiwum

Data Autor
2021-03-29 16:07 Kurzawa Michał zobacz
2021-03-26 10:19 Kurzawa Michał zobacz
2021-03-26 10:19 Kurzawa Michał zobacz
2021-03-26 10:19 Kurzawa Michał zobacz
2021-03-26 10:18 Kurzawa Michał zobacz
2020-06-22 13:42 Kurzawa Michał zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 227