Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Nowej Soli
drukuj

Archwium - Załatwianie spraw

Zawarcie umowy o dostarczenie wody

i odprowadzanie ścieków

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie zawartej pisemnej umowy między MZGK Sp. z o.o. , a Odbiorcą usług.

Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki. W przypadku, gdy nieruchomością jest budynek wielolokalowy umowa zawierana jest z właścicielem lub zarządcą nieruchomości.

W każdym przypadku umowa zawierana jest na podstawie pisemnego wniosku o zawarcie umowy.

Jeżeli zakupili Państwo lub sprzedali nieruchomość, która obsługiwana była przez nasz zakład w zakresie dostaw wody i/lub odbioru ścieków, należy przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków na nowego właściciela nieruchomości.

W tym celu należy zgromadzić poniższe dokumenty i udać się do Działu Zbytu i Rozliczeń przy ul. Konstruktorów 2 /pokój nr 8/ w Nowej Soli.

I. W przypadku osób fizycznych:

• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - formularz

można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

• tytuł prawny nabycia nieruchomości (akt notarialny/ wypis z księgi wieczystej/ postanowienie sądowe) /kserokopia/,

• pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli (w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel),

• aktualny dokument tożsamości,

• w przypadku nie uporządkowanych spraw spadkowych (po zmarłym) do czasu ustalenia

spadkobiercy, należy dodatkowo przedstawić akt zgonu dotychczasowego właściciela

nieruchomości.

II. W przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych:

• wypełnić Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – formularz można pobrać ze strony internetowej lub otrzymać w Dziale Zbytu i Rozliczeń,

• akt własności lub umowa kupna-sprzedaży lub umowa najmu /kserokopia/,

• wypis z KRS-u lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej /kserokopia/,

• numer NIP /kserokopia/,

• numer REGON /kserokopia/.

Po przedstawieniu powyższych dokumentów, przygotowana zostanie odpowiednia umowa dla nowego właściciela nieruchomości, która zostanie podpisana na miejscu.

W przypadku zmiany, poprzedni właściciel nieruchomości na podstawie odczytu podanego we wniosku o wypowiedzeniu umowy /druk wypowiedzenia umowy można pobrać ze strony internetowej/ otrzyma fakturę końcową (rozliczeniową).

W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny:68 478 51 34 lub 68 478 51 20.

UWAGA! Wszelkie niezbędne wnioski, druki są dostępne na naszej stronie internetowej www.mzgkns.pl.

Aby podłaczyć się do sieci wod-kan należy wykonać ponizsze czynności:

  • KROK 1- Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej. W tym celu należy wypełnić wniosek oraz załączyć mapę sytuacyjno-wysokościową z zaznaczoną lokalizacją budynku lub działki i dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, itd.).

  • KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia należy zlecić uprawnionemu projektantowi wykonanie projektu technicznego (PT) przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego oraz uzgodnień branżowych

  • KROK 3 - Projekt techniczny (PT) przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego należy uzgodnić w naszym zakładzie w zakresie przyjętych rozwiązań technicznych. W tym celu należy złożyć 2 egz. projektu technicznego.

  • KROK 4 - Wystąpić do Starostwa Powiatowego w Nowej Soli o wydanie zgłoszenia wykonania robót w związku z zamiarem budowy przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego.

  • KROK 5 - Uzyskać pozwolenie na zajęcie i rozkopanie pasa drogowego od zarządcy drogi.

  • KROK 6 - Wystąpić do MZGK Sp. z o. o. w Nowej Soli o wykonanie włączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej

  • KROK 7 - Wybudować zgodnie z projektem technicznym przyłącza wodociągowe lub kanalizacyjne oraz wykonać podejście pod wodomierz.

  • KROK 8 - Po wykonaniu przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego przed zasypaniem należy zgłosić je do przeglądu technicznego w naszym zakładzie.

  • KROK 9 - Wykonane przyłącze wodociągowe  lub kanalizacyjne należy zlecić do inwentaryzacji przez uprawnione biuro geodezyjne. W przypadku przyłącza wodociągowego należy zlecić w SANEPIDzie wykonanie badania bakteriologicznego wody.

  • KROK 10 - Zawrzeć z naszym zakładem umowę o dostarczaniu wody lub odprowadzaniu ścieków po dokonaniu odbioru końcowego przyłącza. Uzyskanie odbioru końcowego przyłącza wodociągowego jest równoznaczne z nieodpłatnym otrzymaniem wodomierza domowego oraz jego zamontowaniem i oplombowaniem przez nasze służby techniczne.

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem: (0-68) 478 51 28 lub 29

Założenie podlicznika ogrodowego

KROK 1 - Wystąpić do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością w Nowej Soli o wydanie warunków technicznych zamontowania podlicznika ogrodowego.

KROK 2 - Zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi należy wykonać podejście pod wodomierz-podlicznik oraz ewentualną przeróbkę instalacji wewnętrznej.

KROK 3 - Zgłosić wykonanie prac w celu dokonania przeglądu technicznego oraz oplombowania wodomierza-podlicznika przez nasze służby techniczne.

KROK 4 - Podpisać załącznik do umowy na dokonywanie odczytów i rozliczeń podlicznika ogrodowego.

Ponadto informujemy, że można zlecić naszej Spółce wykonanie usługi związanej z montażem podlicznika ogrodowego, przeróbką instalacji wewnętrznej, itd.

Pamietajmy,że aby założyć podlicznik musi on spełniać pewne wymogi, a mianowicie:

* ilość bezpowrotnie zużytej wody zostanie opomiarowana jednym podlicznikiem dobranym do warunków pracy,

* podlicznik musi znajdować się na instalacji za wodomierzem głównym, w miejscu suchym, łatwo dostępnym do montażu, demontażu, kontroli oraz odczytu wskazań, zabezpieczony przed uszkodzeniem,

*wodomierz-podlicznik należy zamontować zgodnie z warunkami producenta,

* wodomierz-podlicznik musi posiadać zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar,  dopuszczenie do obrotu publicznego (stosowania w budownictwie) oraz odnawianą cechę legalizacji: co 5 lat,

* utrata ważności legalizacji, zerwanie plomb lub wykorzystywanie wody za podlicznikiem w sposób tworzący scieki będzie podstawą do naliczenia opłat wg wskazań wodomierza głównego.

Szczegółową informację można uzyskać w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej - pok. nr 1 lub telefonicznie pod numerem:(0-68) 478 51 28 lub 29

Zgłoś awarie:

Aby zgłosić awarie sieci wod-kan należy skontaktować się z pracownikami Spółkipod numerami:

504 18 77 36 - POGOTOWIE WODNO - KANALIZACYJNE

68 478 51 28 - DZIAŁ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ (w godz. 7.00-15.00)

Osoby odpowiedzialne

Autor:Piotr Małek
Odpowiada:Piotr Małek
Wytworzył:Piotr Małek
Data ostatniej zmiany:2015-12-30 09:17:24
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 2067