Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Centrum Usług Wspólnych w Zaleszanach
drukuj

Organizacja

Skład Centrum Usług Wspólnych: 

 

Dyrektor

 

Główny Księgowy

 

Specjalista ds. kadrowo - płacowych

 

Specjalista ds. finansowo - księgowych

 

Admistrator kompleksów boisk sportowych "Orlik - 2012" w Kotowej Woli i Turbi

 

Do podstawowych uprawnień i obowiązków Dyrektora Centrum należy:

  • ustalanie wewnętrznej organizacj pracy Centrum, a w szczególności opracowywanie regulaminu organiacyjnego oraz określanie obowiązków, urawnień i odpwiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach,
  • podejmowania decyzji w sprawach zatrudnienia i wynagradzania  racowników Centrum,
  • wydawania zarządzeń  i instrukcji regulujących bieżącą działalność Centrum,
  • okreśanie kierunku i przedmiotu kontroli wewnetrznej oraz podejmowanie stosownych decyzji,
  • ustalanie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych Centrum,
  • zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
  • samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji,
  • współpraca z Dyrektorami i Kierownikami obsługiwanych jednostek,
  • akceptowanie wydatków związanych z realizacją budżetu przy współpracy z Dyrektorami i Kierownikami obsługiwanych jednostek oraz akceptowanie i odpowiedzialność za celowość wydatków Centrum,
  • ustalanie wielkości stanu zatrudnienia Centrum w uzgodnieniu z Wójtem Gminy,
  • realizacja innych obowiązków wynikających z przepisów szczególnych oraz zadań zleconych przez Wójta Gminy Zaleszany.

 

Do obowiązków Głównego Księgowego "CUW" należy:

  • pełnienie funkcji Głównego Księgowego "CUW" i w obsługiwanych placówkach ponosząc pełną odpowiedzialność wynikającą z przepisów ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości za wykonywane czynności i pełniony nadzór,
  • prowadzenie pełnej księgowości w rozbiciu na poszczególne obsługiwane placówki zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, zakładowym planem kont i instrukcją obiegu dokumentów finansowo - księgowych,
  • przygotowanie i bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych "CUW" i obsługiwanych jednostek,
  • dokonywanie bieżącej nalizy oraz opracowywanie informacji o sytuacji finansowej i realizacji budżetu,
  • określenie zasad (polityki) rachunkowości,
  • rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych,
  • prowadzenie - na podstawie dowodów księgowych - ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym, w sposób systematyczny,
  • gromadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji finansowo - księgowej w zakresie realizowanych zadań,
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych,
  • nadzór nad przygotowaniem dla jednostek obsługiwanych danych do systemu informacji oświatowej (SIO) w zakresie zatrudnienia i wynagrodzenia,
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych, oraz uzgadnianie stanów inwentaryzacyjnych majątku trwałego, przedmiotów nietrwałych i księgozbioru z dyrektorami poszczególnych placówek oraz sporządzanie sprawozdań F - 03 o stanie i ruchu środków trwałych,
  • organizowanie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie "CUW", oraz organizacja inwentaryzacji w placówkach objętych obsługą "CUW",
  • współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie realizacji budżetu gminy w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie opieki społecznej i oświaty,
  • obsługa finansowo - księgowa bieżącej eksploatacji utrzymania i remontów kompleksów gminnych obiektów sportowo - rekreacyjnych "Orlik - 2012"w Kotowej Woli i Turbi,
  • obsługa finansowo - księgowa funduszu zdrowotnego nauczycieli,
  • obsługa finansowo - księgowa środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  • prowadzenie innych spraw zleconych przez Dyrektora "CUW" lub wynikających z przepisów prawa.

Do obowiązków Specjalisty ds. kadrowo - płacowych należy:

  • przyjmowanie, rejestracja i wysyłanie korespondencji,
  • prowadzenie rejestru skarg i wniosków
  • sporządzanie list płac nauczycieli, pracowników administracji i pracowników obsługi, rozliczanie w/w pracowników w zakresie składek (ZUS), oraz podatku (Urząd Skarbowy) ponosząc pełną odpowiedzialność za prawidłowość sporządzenia,
  • sporządzanie sprawozdań dotyczących płac i zatrudnienia,
  • ewidencjonowanie  danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
  • prowadzenie teczek akt osobowych pracowników "CUW",
  • miesięczne wyliczanie godzin ponadwymiarowych zgodnie w wykazami dostarczonymi przez dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych,
  • prowadzenie ewidencji zwlnień lekarskich oraz ich wyliczanie w celu sporządzenia listy płac,
  • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przejścia na emeryturę oraz rentę pracowników placówek oświatowych,
  • udzielanie pomocy dyrektorom placówek oświatowych w zakresie prowadzenia spraw osobwych pracowników,
  • przygotowywanie i rozliczanie umów zlecenia, o dzieło, zawieranych w "CUW" w celu realizacji powierzonych zadań,
  • obsługa merytoryczna Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym funduszu mieszkaniowego tworzonego ze środków wydzielonych z zakładowych funduszy świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie archiwum zakładowego (składnicy akt),
  • prowadzenie i koordynowanie działań w zakresie funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
  • prowadzenie i koordynowanie działań w zakresie dofinansowania, dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  • wykonywanie zadań dotyczących organu prowadzącego w realizacji zapisów ustawy o systemie informacji oświatowej,
  • prowadzenie rejestru umów i zarządzeń dyrektora "CUW",
  • wykonywanie innych poleceń dyrektora "CUW"

Do obowiązków Specjalistów ds. finansowo - księgowych "CUW" należy:

  • zastępowanie Głównego Księgowego "CUW"w przypadku w/w z powodu urlopu, choroby oraz innych przyczyn nieobecności przez wyznaczonego pracownika,
  • prowadzenie przekazanych przez Głównego Księgowego kont obsługiwanych placówek i dokonywanie związanych z tym działań planistycznych i sprawozdawczych ponosząc pełną odpowiedzialność wynikającą z przepisów ustawy o finansach publicznych,
  • opracowanie projektów planów finansowych placówek przekazanaych do prowadzenia,
  • rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek obsługiwanych i pracowników Centrum,
  • obsługa księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym funduszu mieszkaniowego tworzonego ze środków wydzielonych z zakładowych funduszy świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
  • sporządzanie sprawozdań określonych przepisami prawa oraz na polecenie dyrektora innych sprawozdań dotyczących funkcjonowanie obsługiwanych placówek w gminie dla potrzeb Wójta i Rady Gminy,
  • przygotowywanie informacji finansowych dotyczących funkcjonowania obsługiwanych placówek,
  • realizacja zadań w zakresie wykonania przepisów ustawy o systemie informacji oświatowej i udzielanie pomocy placówkom oświatowym przekazanym do obsługi w zakresie wykonywania przez nich tych zadań,
  • sporządzanie wniosków w sprawach poyskiwania środków krajowych i z funduszy unijnych oraz prowadzenie księgowości realizowanych przez obsługiwane placówki projektów,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, środków trwałych w używaniu oraz tabel amortyzacyjnych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji i likwidacji składników majątkowych obsługiwanych placówek,
  • prowadzenie spraw związanych z wychowaniem przedszkolnym odbywającym się poza Gminą Zaleszany, w tym prowadzenie rozliczeń i dokonywanie obciążeń z tytułu uczęszczania dzieci do przedszkoli działających poza Gminą Zaleszany,
  • prowadzenie Ewidencji Publicznych i Niepublicznych Szkół i Placówek Oświatowych i Rejestru Żłobków, oraz współpraca z organami prowadzącymi Placówki Publiczne i Niepubliczne w zakresie ewidencji uczniów, przyznawania i rozliczania dotacji tych placówek w zakresie placówek, dla których organem prowadzącym nie jest Gmina Zaleszany,
  • wykonywanie innych prac zleconych przez Głównego Księgowego i Dyrektora "CUW".

Do obowiązków Administratora kompleksów boisk sportowych należy:

  • organizacja zajęć sportowych na administrowanym obiekcie zgodnie z ministerialnym programem dla animatorów i oczekiwaniem użytkowników,
  • opracowanie i realizacja harmonogramu korzystania z obiektu,
  • organizowanie turniejów i zawodów na obiekcie,
  • dbałość o powierzone mienie i sprzęt,
  • odpowiedzialność za udostępnianie obiektu,
  • organizacja działań mających na celu utrzymanie czystości na terenie boisk,w budynku szatniowo - sanitarnym i wokół kompleksu,
  • organizowanie przeglądów, konserwacji oraz remontów powierzonych w administrowanie kompleksów boisk sportowych,
  • sprawowanie nadzoru nad prawidłowością organizowania zajęć sportowo - rekreacyjnych przez animatorów na obiektach "Orlik - 2012",
  • wykonywanie innych poleceń Dyrektora "CUW"dotyczących utrzymania i funkcjonowania kompleksów boisk sportowych.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Jan Nowak
Odpowiada:Jan Nowak
Wytworzył:Jan Nowak
Data ostatniej zmiany:2024-02-19 10:22:54

Archiwum

Data Autor
2019-10-24 12:35 Jan Nowak zobacz
2019-10-24 12:34 Jan Nowak zobacz
2019-10-24 11:08 Jan Nowak zobacz
2019-10-24 10:49 Jan Nowak zobacz
2019-10-23 14:45 Jan Nowak zobacz
2019-10-23 14:09 Jan Nowak zobacz
2019-10-21 13:45 Jan Nowak zobacz
2019-10-21 13:20 Jan Nowak zobacz
2019-10-10 09:55 Jan Nowak zobacz
2019-10-10 09:08 Jan Nowak zobacz
2019-10-10 09:07 Jan Nowak zobacz
2019-10-09 10:21 Jan Nowak zobacz
2019-10-09 10:20 Jan Nowak zobacz
2019-10-09 10:16 Jan Nowak zobacz
2019-10-09 10:16 Jan Nowak zobacz
2019-10-09 10:12 Jan Nowak zobacz
2019-10-07 17:38 zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 2397