Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Muzeum Pogranicza w Działdowie
drukuj

KLAUZULA INFORMACYJNA

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych tzw. „RODO”), przedstawiamy zasady, na jakich odbywa się przetwarzania danych osobowych w Muzeum Pogranicza w Działdowie oraz prawa przysługujące osobom, których dane dotyczą.

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzeum Pogranicza w Działdowie ul. Zamkowa 12, 13-200 Działdowo, które reprezentuje Dyrektor Muzeum, tel. 23 697 23 64, e-mail: impk@dzialdowo.pl

  2. Wyznaczony Inspektor Ochrony Danych Muzeum Pogranicza w Działdowie, dostępny jest pod adresem e-mail: ikrasniewska.oda@wp.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane:

    a) dla celów wypełniania obowiązków statutowych Administratora, oraz dla celów wypełnianych na podstawie obowiązujących przepisów prawnych: ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami i innych sektorowych ustaw i przepisów ( 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

    b) w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą,

    c) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu muzeum, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obrony przed roszczeniami,

    d) w jednym lub większej liczbie określonych celów, na które została wyrażona zgoda (m.in. udziału w realizowanych przez muzeum projektach i programach, bezpłatne wykorzystaniu wizerunku).

  4. Powyższe dane osobowe będą przekazywane odpowiednio:

    a) dostawcom systemów informatycznych i usług IT,

    b) operatorom pocztowym i kurierom,

    c) służbom ratowniczym i medycznym w uzasadnionych przypadkach zagrożenia życia i zdrowia,

    d) organom uprawnionym do otrzymania Pana/Pani danych na podstawie przepisów prawa.

  5. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas określony w przepisach dot. archiwizacji, a w przypadku danych fakultatywnych – do czasu wycofania zgody. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym instrukcję kancelaryjną.

  6. Każda osoba, której dane dotyczą lub rodzic/prawny opiekun klientów nieletnich, ma prawo do (z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa):
    • dostępu do treści swoich danych i danych dziecka (zgodnie z art. 15 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne (zgodnie z art. 16 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • usunięcia danych (zgodnie z art. 17 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • prawo do wniesienia sprzeciwu (zgodnie z art. 21 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
    • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, związanym z realizacją celów statutowych, oraz wynikających z ustaw krajowych, z wyjątkiem danych osobowych, oznaczonych jako fakultatywne, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przez administratora jest brak możliwości realizacji zadań przez placówkę.

  8. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu danych, nie są poddawane profilowaniu.

  9. Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w przepisach prawa oraz z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook (dane przetwarzane na podstawie zgody).

W związku z transferem danych do serwisów należących do międzynarodowych organizacji, tzn. Facebook, administrator informuje. Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w przepisach prawa oraz z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook (dane przetwarzane na podstawie zgody). W związku z transferem danych do serwisów należących do międzynarodowych organizacji, administrator informuje, że współadministrator funpage, jakim jest Facebook Ireland wykorzystuje typowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską i opiera się na decyzjach Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów, w stosownych przypadkach, w zakresie przekazywania danych z EOG do Stanów Zjednoczonych i pozostałych krajów.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Odpowiada:Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Wytworzył:Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Data ostatniej zmiany:2021-11-18 11:25:44

Archiwum

Data Autor
2021-02-11 14:55 Inspektor Ochrony Danych Osobowych zobacz
2021-02-09 10:56 mlegowska zobacz
2021-02-09 10:56 mlegowska zobacz
2021-02-09 10:55 zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 204