Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa nr 13 w Jaworznie
drukuj

Deklaracja dostępności

obszar architektoniczny

STANDARD DOSTĘPNOŚCI DOJŚCIA DO OBIEKTÓW OŚWIATOWYCH:
w obrębie placu przedwejściowego znajdują się stojaki na rowery, posiadamy zewnętrzny podjazd do wejścia głównego;
STANDARD DOSTĘPNOŚCI SZATNI:
brak;
STANDARD DOSTĘPNOŚCI KOMUNIKACJI POZIOMEJ I PIONOWEJ: 
brak;
STANDARD DOSTĘPNOŚCI GABINETÓW I SAL LEKCYJNYCH:
Na poziomie 0 dostępnym dla osób niepełnosprawnych ruchowo znajdują się gabinet dyrektora, wicedyrektora, gabinety pedagoga i pielęgniarki szkolnej, świetlica, stołówka, biblioteka. Poza tym na poziomie 0 znajdują się 4 sale lekcyjne oraz sala gimnastyczna. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

 

obszar techniczny

STANDARD WYPOSAŻENIA SAL LEKCYJNYCH:
w salach lekcyjnych znajdują się meble, które służą do przechowywania pomocy dydaktycznych. Szafki i półki w meblach są umieszczone na poziomie 40 do 110 cm nad poziomem posadzki i zapewnia wszystkim użytkownikom dostęp. W salach 20% mebli jest zaprojektowanych zgodnie z powyższymi kryteriami. Posiadamy 2 tablice interaktywne,a na wyposażeniu wszystkich sal lekcyjnych znajdują się rzutniki. W widocznych miejscach w salach znajdują się plansze edukacyjne, mapy i obrazki.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI CIĄGÓW KOMUNIKACYJNYCH:
Sale lekcyjne oraz pozostałe pomieszczenia edukacyjne w budynku szkolnym są opisane w sposób czytelny i zrozumiały dla uczniów. Tabliczki z opisem sali powieszone są na wysokości 1,20m nad poziomem posadzki po lewej stronie drzwi, a numer sali lekcyjnej znajduje się na drzwiach w środku przy górnej krawędzi. drzwi.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI SAL ŚWIETLICOWYCH:
w budynku szkoły znajdują się dwie świetlice zlokalizowane na parterze szkoły. Pomieszczenia posiadają stoliki i krzesła w kolorze drewna, szafki i półki do przechowywania uniwersalnych pomocy dydaktycznych dostosowane do potrzeb uczniów.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI STOŁÓWKI SZKOLNEJ:
stołówka zlokalizowana na poziomie dostępnym, gdzie zapewnione są rozwiązania organizacyjne umożliwiające uczniom korzystanie z świadczonych usług w stołówce. Posiada stoły oraz krzesła w kolorze drewnianym nie mające regulacji wysokości.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:
pomieszczenie znajduje się na poziomie dostępnym. Stanowisko bibliotekarza znajduje się przy biurku do którego swobodnie podchodzą uczniowie Biblioteka posiada stanowisko z komputerem oraz ławkę i krzesło. Zbiory biblioteczne znajdują się w przestronnych regałach. Oświetlenie sufitowe. Wyposażenie biblioteki pozwala na zapewnieniu przestrzeni manewrowej.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI GABINETU LEKARSKIEGO:
gabinet znajduje się w miejscu dostępnym, standardowe wyposażenie gabinetu: biurko o wym 100x80, krzesło - bez możliwości regulacji wysokości, kozetka oraz szafka lekarska i stolik zabiegowy, telefon służący do kontaktu personelu z rodzicami/prawnymi opiekunami. Brak dostępności do komunikacji wspomagającej i alternatywnej ACC.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI GABINETÓW SPECJALISTYCZNYCH: w szkole znajdują się gabinety psychologa i pedagoga, które są niedostosowane do pracy indywidualnej z uczniem z niepełnosprawnością ruchową oraz do pracy w grupie.
STANDARD DOSTĘPNOŚCI PRZESTRZENI WYCISZENIA
w szkole brak miejsca wyciszenia dla uczniów.
STANDARD BEZPIECZEŃSTWA P/POŻ
instrukcja p/poż wdrożona w szkole,Kadra szkoły przeszkolona i zaznajomiona z zagadnieniami bezpieczeństwa, korytarze i drogi oznakowane,w szkole raz w roku przeprowadza się próbny ewakuację obiektu.

obszar edukacyjno-społeczny

Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych odbywa się we współpracy z: rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów, nauczycielami i specjalistami w szkole, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, która wydaje w tym zakresie opinie lub orzeczenia. Zaplanowane działania poddawane są bieżącemu monitoringowi i cyklicznej (nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym) ewaluacji pod względem efektywności udzielanego wsparcia. Na podstawie wyników monitoringu i ewaluacji planuje się dalsze działania. Zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej, uwzględniają zasadę indywidualizacji pracy z każdym uczniem. Planowanie tygodniowego harmonogramu zajęć odbywa się z uwzględnieniem opinii uczniów i rodziców/opiekunów prawnych, z uwzględnieniem zróżnicowania potrzeb edukacyjnych uczniów. Dobór metod pracy wynika ze specyfiki zespołu klasowego i wynika z treści realizowanych w toku zajęć. Dobór form określa nauczyciel w toku zajęć. Wewnątrzszkolny system oceniania, uwzględnia zasady oceniania dotyczące oceniania opisowego, kształtującego i motywującego do dalszych działań uczniów. Do każdej klasy, do której uczęszcza uczeń z autyzmem, w tym zespołem Aspergera, zatrudnia się odpowiednio nauczyciela współorganizującego proces kształcenia. Zajęcia rewalidacyjne organizowane są w formie indywidualnej lub grupowej, które prowadzone są przez nauczycieli lub specjalistów, posiadających kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności ucznia(2h w tygodniu). Każdy uczeń, u którego rozpoznano potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, może skorzystać z niej w szkole bezpłatnie i otrzymuje wsparcie adekwatne do swoich potrzeb i możliwości. Program wychowawczo-profilaktyczny uwzględnia wszystkie zdiagnozowane trudności wychowawcze i zdiagnozowane potrzeby rozwojowe uczniów. Działania określone w programie wychowawczo-profilaktycznym realizowane są w ramach zajęć edukacyjnych, zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Nauczyciele prowadzą działania wychowawcze ukierunkowane na budowanie relacji rówieśniczych.

obszar organizacyjny

ORGANIZACJA I PROCEDURY:
Dyrektor współpracuje z organem prowadzącym w zakresie zatwierdzania organizacji pracy szkoły, zatrudniania nauczycieli, specjalistów, nauczycieli współorganizujących proces kształcenia oraz poprawy warunków architektonicznych i wyposażenia szkoły, w tym specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Nauczyciele przedmiotowi realizują podstawę programową kształcenia ogólnego, udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przygotowują dostosowanie metod i form pracy, zarówno z grupą zróżnicowaną pod względem potrzeb edukacyjnych, jak i z poszczególnymi uczniami, nauczyciele współorganizujący proces kształcenia wspierają uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Dyrektor planując pracę na każdy rok szkolnym w arkuszu organizacyjnym uwzględnia potrzeby uczniów. Szkoła wdraża zasady opracowywania WOPFU i IPET dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Rodzice/prawni opiekunowie uczestniczą w opracowywaniu WOPFU i IPET jak i w spotkaniach zespołu nauczycieli i specjalistów (spotkania odbywają się minimum 2 razy w roku)
KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE:
W szkole zatrudniony jest pedagog specjalny, psycholog oraz logopeda. W roku szkolnym 2023/2024 zatrudniony zostanie tyflopedagog. W placówce zapewniona jest obecność higienistki szkolnej. Rodzice/opiekunowie uczestniczą w rozpoznawaniu potrzeb swoich dzieci, planowaniu i ewaluacji wsparcia, w tym uczestniczą w konsultacjach szkolnych, IPET/ WOPFU. Rodzice/opiekunowie wyrażają zgodę na uczestnictwo ich dzieci w zajęciach rewalidacyjnych oraz z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W szkole dokonuje się okresowej analizy i identyfikacji potrzeb w odniesieniu do zapotrzebowania na konkretne kompetencje i kwalifikacje, które dotyczą pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W celu zwiększenia efektywności pracy rada pedagogiczna podnosi swoje kompetencje uczestnicząc w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych. 
STANDARD ORGANIZACJI DOWOZU:
nie dotyczy
STANDARD DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ I INFORMACYJNEJ :
Szkoła Podstawowa nr 13 w Jaworznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp13jaworzno.edupage.org/

Data publikacji: 2020-04-22

Data aktualizacji: 2021-03-26

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia: 2021-03-26

serwis został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Nieustannie poszukujemy rozwiązań aby zwiększyć dostępność i użyteczność naszej strony internetowej. Jeżeli masz jakieś uwagi albo komentarze skontaktuj się z nami.

Zgodność ze standardami: Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

HTML 5 WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność: Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd: Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki,

Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maria Wira   sp13@jaworzno.edu.pl  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu; 32 751 77 07 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Szkoła SP13 powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, SP 13 niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Raport o stanie zapewnienia dostępności pomiotu publicznego 2021

Przykładowy wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej

Osoby odpowiedzialne

Autor:Maria Wira
Odpowiada:Agata Ciołczyk
Wytworzył:Maria Wira
Data ostatniej zmiany:2023-09-14 20:34:14

Archiwum

Data Autor
2023-09-14 20:33 Maria Wira zobacz
2023-09-13 08:37 Maria Wira zobacz
2023-09-13 08:37 Maria Wira zobacz
2023-09-13 08:37 Maria Wira zobacz
2023-09-13 08:35 Maria Wira zobacz
2021-03-31 10:19 Maria Wira zobacz
2021-03-31 10:18 Maria Wira zobacz
2021-03-31 10:08 Maria Wira zobacz
2021-03-31 10:07 Maria Wira zobacz
2021-03-26 11:53 Maria Wira zobacz
2021-03-26 11:48 Tomasz Marzec zobacz
2021-03-26 11:47 Tomasz Marzec zobacz
2021-03-26 11:42 Tomasz Marzec zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 539