Przyjmowanie i załatwianie spraw
Interesantów przyjmujemy w godzinach pracy administracji -
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00
SKARGI I WNIOSKI OBYWATELI
Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują: Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r.,
poz. 775) – Dział VIII „Skargi i wnioski” oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Prawo składania skarg/wniosków zagwarantowane jest każdemu. Można je składać
w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Mogą być wnoszone w jednym z poniższych sposobów:
- pisemnie,
- za pomocą faksu,
- poczty elektronicznej,
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- ustnie do protokołu.
Starosta, Wicestarosta lub upoważniony pracownik przyjmują interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy poniedziałek w godz. 13.00-15.15.
Godziny pracy Starostwa Powiatowego w Łęcznej:
poniedziałek – piątek: od 7:00 do 15:00, wtorek 8:00-16:00.
ePUAP: Starostwo_Leczna/SkrytkaESP
Wymagania niezbędne:
- imię i nazwisko (nazwa),
- adres składającego skargę/wniosek,
- zwięzły opis treści sprawy oraz
- podpis.
W razie zgłoszenia ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie.
UWAGA: Skargi/ wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Wydziałem koordynującym i nadzorującym załatwianie skarg i wniosków jest Wydział Administracyjno-Gospodarczy Starostwa Powiatowego w Łęcznej.
Adres: Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęczna
Telefon: 81 53-15-200
Fax: 81 752-64-64
E-mail: poczta@powiatleczynski.pl
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca lub gdy:
- organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku to zostanie on przekazany właściwemu organowi w ciągu 7 dni, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego albo w tym terminie zostanie wnoszącemu wskazany właściwy organ;
- skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora musi być rozpatrzona w ciągu 14 dni.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku przysługuje prawo do złożenia skargi.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Danuta Grzechnik |
Odpowiada: | Danuta Grzechnik |
Wytworzył: | Danuta Grzechnik |
Data ostatniej zmiany: | 2023-10-13 08:45:47 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 827 |