Skargi i wnioski
REGULAMIN PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW W POWIATOWYM INSPEKTORACIE WETERYNARII W AUGUSTOWIE
PODSTAWA PRAWNA:
- ART. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 197r.
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz 1071 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5 poz. 46).
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków:
- poniedziałki w godz. 800- 1500
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżacych, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski możan składać w interesie własnym, innych osób a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszacego
- adres wnoszącego
UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- telefonicznie
- telefaxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski wpływające do Powiatowego Inspektorau Weterynarii są rejestrowane w rejestrzez Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat.
Skargi i wnioski w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii rozpatruje Powiatowy Lekarz Weterynarii lub pracownik merytoryczny właściwy ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Powiatowy Inspektorat weterynarii załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dniq wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Powiatowy Inspektorat Weterynarii może podtrzymać swoje stanowisko.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w Białymstoku.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Marek Nagórski |
Odpowiada: | Powiatowy Inspektorat Weterynarii |
Wytworzył: | Powiatowy Inspektorat Weterynarii |
Data ostatniej zmiany: | 2012-09-25 11:17:29 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1551 |