Dział zespołu planowania, księgowości i analiz
Do zakresu działania Zespołu planowania, księgowości i analiz w szczególności należy:
1) prowadzenie rachunkowości Centrum zgodnie zobowiązującymi w tym zakresie przepisami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych i rachunkowości oraz zasadami polegającymi na:
a) zorganizowaniu i doskonaleniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych i ochrony mienia jednostki oraz prawidłowym prowadzeniu księgowości, sporządzaniu księgowej kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej,
b) zorganizowaniu i doskonaleniu prowadzenia księgowości oraz sporządzaniu księgowej kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej w celu zabezpieczenia rzetelności i prawidłowości z zastosowaniem racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych,
c) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej w celu zabezpieczenia rzetelności i prawidłowości z zastosowaniem racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych,
d) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- ochronę mienia jednostki i terminowe rozliczenie osób odpowiedzialnych za to mienie,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych prowadzonych za pomocą programu komputerowego oraz sprawozdań finansowych, nadzorowaniu całokształtu pracy z zakresu rachunkowości;
2) opracowanie planów finansowych wynikających z potrzeb planowania Centrum;
3) dokonywanie podziału środków finansowych na płace, wydatki rzeczowe i remonty własne;
4) opracowywanie zbiorczych sprawozdań i bilansów z realizacji zadań finansowych pomocy społecznej;
5) zorganizowanie i doskonalenie systemu wewnętrznej informacji;
6) prowadzenie gospodarki finansowej Centrum zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi na:
a) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnieniu ochrony wartości pieniężnych,
b) zapewnianiu pod względem formalnym prawidłowości zawieranych umów przez Centrum,
c) zapewnianiu prawidłowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych oraz spłat zobowiązań,
d) przestrzeganiu obowiązujących przepisów dotyczących w szczególności:
- ustalania i opłacania podatków i innych świadczeń o podobnym charakterze,
- wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników,
- pokrywania kosztów i wydatków z własnych środków,
- prawidłowym dysponowaniu środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach bankowych;
7) analiza gospodarki finansowej Centrum;
8) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej funkcjonowania podległych placówek w zakresie organizacji oraz sporządzanie stosownych dokumentów z przeprowadzonych kontroli;
9) realizacja prawidłowej polityki kadrowej Centrum;
10) dokonywanie analiz w zakresie zadań dotyczących spraw kadrowo - organizacyjnych;
11) prowadzenie obsługi finansowo - księgowej Rodzinnego Domu Dziecka w Lidzbarku Warmińskim;
12) prowadzenie akt osobowych pracowników Centrum;
13) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zatrudniania;
14) prowadzenie i przekazywanie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej w wersji elektronicznej;
15) współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników, a w szczególności przy organizacji okresowych badań lekarskich pracowników.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Paweł Waleńczuk |
Odpowiada: | Paweł Waleńczuk |
Wytworzył: | Paweł Waleńczuk |
Data ostatniej zmiany: | 2018-03-13 11:38:04 |
Archiwum
Data | Autor | |
2018-03-13 11:36 | Paweł Waleńczuk | zobacz |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 528 |