Przypomnij hasło
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Głogowie
drukuj

Regulamin organizacyjny

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W GŁOGOWIE

 

Rozdział I - POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1

1.        Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Głogo­wie zwany dalej „ Regulaminem", określa wewnętrzną strukturę oraz organizację i zakres spraw załatwionych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Głogowie.

2.        Ilekroć w Regulaminie mowa o:

1)         Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowla­nego w Głogowie.

2)         Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nad­zoru Budowlanego w Głogowie.

 

§2

1.       Inspektorat działa na podstawie:

1)        odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami),

2)        postanowień ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późniejszymi zmianami),

3)        niniejszego regulaminu.

2.    W inspektoracie obowiązują wewnętrzne zarządzenia Powiatowego Inspektora w sprawie:

1)        instrukcji kancelaryjnej, regulującej zasady postępowania z narastającą dokumenta­cją, oraz rzeczowy wykaz akt,

2)        instrukcji organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego,

3)        informacji o warunkach zatrudnienia i świadczeniach,

4)        zakresu obowiązków służbowych pracownika Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Głogowie - załącznik nr 2 do zarządzenia,

5)        Schematu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Głogowie — załącznik nr 3 do zarządzenia,

6)        Regulaminu Pracy Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Głogowie -załącznik nr 4 do zarządzenia.

 

Rozdział II - KIEROWNICTWO INSPEKTORATU

§3

1.        Powiatowy Inspektor jest kierownikiem inspektoratu.

2.        Inspektorat jest urzędem powiatowym nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład ze­spolonej administracji powiatowej obsługującym Powiatowego Inspektora.

3.        Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu głogowskiego.

4.        Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi inspektoratu są jednoosobowe lub wielo­osobowe stanowiska pracy.

 

§4

Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.

Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:

1)       przyjmowaniem i ewidencjonowaniem decyzji pozwolenia na budowę, zawiadomieniami o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, zawiadomieniami o zakończeniu budowy, wniosków o udzielanie pozwolenia na użytkowanie,

2)       przeprowadzaniem obowiązkowej kontroli budowy, wydawaniem decyzji o pozwo­leniu na użytkowanie oraz potwierdzaniem przyjęcia obiektów budowlanych do użytkowania.

3)       działalnością inspekcyjną polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakre­sie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów' budowla­nych.

4)       postępowaniami administracyjnymi.

5)       postępowaniami egzekucyjnymi.

6)       postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach katastrof budowlanych,

7)       prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno - budow­lanej i organami kontroli państwowej,

8)       obsługą prawną Inspektoratu.

9)       kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie.

10)   zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,

11)   przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

12)   gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

 

§5

Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należą:

1)       ustalanie regulaminów komórek organizacyjnych Inspektoratu.

2)       zatwierdzanie planów kontroli.

3)       podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej.

4)       udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej.

5)       wyłączanie kontrolera z. postępowania kontrolnego,

6)       udzielanie pisemnych upoważnień pracownikom inspektoratu do podpisywania  decyzji administracyjnych i postanowień,

7)       udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowa­niu przed sądami powszechnymi.

8)       występowanie do właściwego organu samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.

9)       zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokony­wanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości wynagrodzeń i dodatków.

Powiatowy Inspektor może powoływać stale lub doraźne zespoły opiniodawcze, określa­jąc cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.

Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik In­spektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w §5 pkl. 9

 

§6

Powiatowy Inspektor podpisuje:

1)       decyzje administracyjne i postanowienia.

2)       akty prawa wewnętrznego.

3)       wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru
          Bu­dowlanego oraz Głównego  Urzędu Statystycznego.

4)       wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej

5)       odpowiedzi na skargi i wnioski

6)       dokumenty księgowo-finansowe, listy płac

7)       umowy o pracę

 

Rozdział III - STANOWISKA PRACY I ZAKRESY DZIAŁANIA

§7

1.  W skład Inspektoratu wchodzą wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska ds.:

1)        budowy i odbiorów                    BO,

2)        utrzymania i inspekcji               Ul,

3)        kancelaryjno - archiwalnych       KA,

4)        księgowości i kadr                    KK,

5)        obsługi prawnej                       OP.

2.   W Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego obowiązuje Schemat Organizacyj­ny Inspektoratu Nadzoru Budowlanego stanowiący załącznik nr 3.

 

§8

1.    Do zakresu działania wieloosobowego stanowiska ds. budowy i odbiorów (BO) należy:

1)         przyjmowanie i rejestrowanie decyzji pozwoleń na budowę wraz z dokumentacja  projektową,

2)         przyjmowanie i rejestrowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia budowy,

3)         przyjmowanie i rejestrowanie zawiadomień o zakończeniu budowy, oraz wydawanie odpowiednich potwierdzeń,

4)         przyjmowanie i rejestracja wniosków o udzielenie pozwolenia na użytkowanie, przeprowadzanie obowiązkowej kontroli budowy, wydawanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,

5)         naliczanie i egzekwowanie opłat skarbowych,

6)         wymierzanie kary w drodze postanowienia w przypadku stwierdzenia w trakcie obowiązkowej kontroli nieprawidłowości,

7)         nakładanie kary grzywny w drodze mandatu karnego z art. 93 Prawa budowlanego.

8)         działalność inspekcyjna polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i obowiązkowej kontroli obiektów budowlanych,

9)         prowadzenie okresowej sprawozdawczości do GUS.GUNB oraz innych organów,

10)     prowadzenie rejestru obiektów z azbestem,

11)     postępowanie administracyjne,

12)     postępowanie egzekucyjne,

13)     postępowanie wyjaśniające w sprawach katastrof budowlanych,

14)     prawidłowe współdziałanie z organami administracji architektoniczno - budowlanej i organami kontroli państwowej,

15)     przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

16)     wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

2.         Wieloosobowym stanowiskiem ds. budowy i odbiorów kieruje pracownik wyznaczony przez Powiatowego Inspektora.

3.         Kierujący stanowiskiem:

1)     przygotowuje decyzje, postanowienia, potwierdzenia, pisma i odpowiedzi i przed­kłada je do zatwierdzenia dla Powiatowego Inspektora,

2)     nadzoruje właściwe prowadzenie rejestrów wymienionych w pkt. 1-4, ust.l,

3)    nadzoruje właściwe prowadzenie okresowej sprawozdawczości do GUS-u oraz in­nych organów,

4)    nadzoruje prowadzenie ewidencji obiektów z azbestem oraz opracowuje niezbędne sprawozdania,

5)    opracowuje projekty planów inspekcji o których mowa w pkt. 8. ust. I,

6)    przygotowuje okresowe sprawozdania z działalności stanowiska.

4.   Podczas nieobecności kierującego stanowiskiem, zastępuje go wskazany przez niego pracownik.

 

§9

1.    Do zakresu działania wieloosobowego stanowiska ds. utrzymania i inspekcji (Ul) należy:

1)       przyjmowanie pism, wniosków i skarg wpływających do inspektoratu, egzekwowa­nie odpowiednich opłat skarbowych i rejestrowanie spraw z adresem zwrotnym składającego,

2)       po odszukaniu dostępnych dokumentów związanych ze sprawą, przedłożenie jej do Powiatowego Inspektora w celem zakwalifikowania do dalszego postępowania,

3)       wg zalecenia Powiatowego Inspektora wypisanie i przekazanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania, zawiadomienia o kontroli lub przesłuchaniu świadka lub stron albo odmowie wszczęcia postępowania,

4)       przeprowadzenie w terenie wizji dla spraw wytypowanych przez Powiatowego In­spektora, ze spisaniem odpowiedniego protokołu i wykonaniem dokumentacji foto­graficznej.

5)       przeprowadzenie w terenie kontroli utrzymania obiektów budowlanych oraz kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w budownictwie, wg opracowanego pla­nu.

6)       przygotowywanie propozycji postanowień, decyzji lub odpowiedzi w sprawach do­tyczących przeprowadzonych kontroli, toczących się postępowań,

7)       rejestracja odwołań i zażaleń strony na rozstrzygnięcia I instancji oraz przygotowy­wanie i przesyłanie potrzebnej dokumentacji do II instancji,

8)       postępowanie wyjaśniające i legalizacyjne w sprawach samowoli budowlanych,

9)       przeprowadzenie postępowań wyjaśniających, przyczyny i okoliczności powstania katastrof budowlanych,

10)   ustalenie wysokości opłat legalizacyjnych w przypadku samowoli budowlanych oraz nakładanie kary grzywny z art. 93 Prawa budowlanego.

11) postępowanie administracyjne,

12)  postępowanie egzekucyjne.

13)  prawidłowe współdziałanie z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej.

14)  przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

15)  wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

2.       Wieloosobowym stanowiskiem ds. Utrzymania i inspekcji kieruje pracownik wyznaczo­ny przez Powiatowego Inspektora.

3.       Kierujący stanowiskiem: 

1)       przeprowadza kontrole oraz przesłuchania stron i świadków, sporządza protokoły i dokumentację fotograficzną.

2)       nadzoruje prowadzenie właściwej ewidencji załatwianych spraw.

3)       przygotowuje decyzje, postanowienia, pisma i odpowiedzi w prowadzonych spra­wach i przedkłada je do sprawdzenia i zatwierdzenia przez Powiatowego Inspektora,

4)       opracowuje plany inspekcji, o których mowa w pkt. 5. ust. 1.

5)       przygotowuje okresowe sprawozdania z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi
       z przeprowadzonych inspekcji, w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora

4. Podczas nieobecności kierującego stanowiskiem zastępuje go wskazany przez niego pra­cownik.

 

§10

1.    Do zakresu działania jednoosobowego stanowiska ds. kancelaryjno-archiwalnych (KA)
należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności:

1)        prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,

2)        zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,

3)        obsługa sekretariatu,

4)        gospodarka sprzętowo-materiałowa.

5)        prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,

6)        prowadzenie dokumentacji związanej z archiwum zakładowym,

7)        wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora

2.    Podczas nieobecności pracownika, zastępuje go inny wyznaczony przez Powiatowego
Inspektora.

 

§11

1.    Do zakresu obowiązków służbowych na stanowisku ds. księgowości i kadr (KK) należy:

1)         opracowanie planów budżetu inspektoratu,

2)         prowadzenie rachunkowości jednostki,

3)         obsługa finansowa, księgowa, kasowa i płacowa inspektoratu,

4)         współpraca z Wydziałem Finansowo-Budżetowym i Skarbnikiem Starostwa,

5)         prowadzenie spraw osobowo-kadrowych inspektoratu,

6)         wykonywanie innych zadań ustalonych przez Powiatowego Inspektora.

2.    Podczas nieobecności pracownika, zastępuje go wyznaczony przez Powiatowego Inspek-
tora pracownik.

 

§12

1   Do zakresu działania stanowiska ds. obsługi prawnej (OP) należy w szczególności:

1)         opiniowanie projektów zarządzeń wewnętrznych Powiatowego Inspektora,

2)         obsługa prawna Powiatowego Inspektora i inspektoratu,

3)         przygotowywanie wniosków do sądów oraz prokuratury.

2.       Do czasu przyznania środków finansowych dla inspektoratu na to stanowisko, obsługę prawną sprawuje Radca Prawny wyznaczony przez Starostę Powiatu Głogowskiego.

3.       Podczas nieobecności wyznaczonego radcy prawnego zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik.

 

§13

Do pracowników inspektoratu mają zastosowanie przepisy:

1)            Ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. - o służbie cywilnej ( Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483, z późniejszymi zmianami).

2)            Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacjach zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalenia wynagro­dzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysłu­gującym członkom korpusu służby cywilnej ( Dz. U. z 1999 r. Nr 89, poz. 996).

3)            Kodeksu pracy - Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. ( tekst jednolity : Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późniejszymi zmianami).

4)            Zakres obowiązków służbowych i regulamin pracy.

 

Rozdział IV- PRZYJMOWANIE INTERESANTÓW

§14

1.     Inspektorat jest czynny w dniach:

-      poniedziałek - piątek w godzinach od 7.30 do 15.30

 

2.           Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Głogowie przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu, w każdy wtorek w godzinach od 12.00 do15.00

3.           Informacja o godzinach pracy inspektoratu oraz dniach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków jest umieszczona w widocznych miejscach na drzwiach wejściowych do inspektoratu oraz na tablicy ogłoszeniowej i stronie internetowej www.glogow.pinb.pl

4.           Informacje o postępowaniach prowadzonych przez organ oraz wzory druków obowią­zujących w Inspektoracie, niezbędnych do załatwiania spraw, są do pobrania w biurze lub na stronie internetowej www.glogow.pinb.pl

 

 

Rozdział V - POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§15

1.           Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Inspektoratu. Nieprzestrzeganie regu­laminu stanowi naruszenie obowiązków służbowych.

2.           Regulamin ma charakter aktu wewnętrznego i nie może być przywołany jako podstawa prawna działania i korespondencji ze stronami.

3.           Pracownicy Inspektoratu potwierdzają swoim podpisem przejęcie regulaminu do wia­domości i stosowania.

4.           Powiatowy Inspektor określił ponadto zakres czynności i obowiązków pracowników inspektoratu - załącznik nr 2.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Adrian Łętkowski
Odpowiada:Adrian Łętkowski
Wytworzył:Adrian Łętkowski
Data ostatniej zmiany:2010-10-21 17:02:40

Archiwum

Data Autor
2010-09-30 16:31 zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1326