Przedmiot działalności
Żłobek Miejski zapewnia opiekę nad zdrowymi dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi od ukończenia 20 tygodnia życia do lat 3.
Zadaniem Żłobka Miejskiego jest w szczególności:
- zapewnienie dzieciom opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych,
- zagwarantowanie dzieciom właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka, a w przypadku dziecka niepełnosprawnego – ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności,
- troska o stan zdrowia i prawidłowy rozwój fizyczny dzieci przez zapewnienie im właściwej opieki lekarsko – pielęgniarskiej, wyrabianie nawyków higieny życia codziennego oraz prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych,
- troska o rozwój umysłowy dzieci, wyrabianie orientacji, elementarnych stosunków wielkości, przestrzeni i czasu, rozwijanie myślenia, mowy oraz zapoznanie z otaczającym środowiskiem i przyrodą,
- kształtowanie postawy społecznej przez przyzwyczajanie dzieci do zgodnego współżycia i współdziałania w zespole rówieśników, budzenie i rozwijanie uczuć przywiązania i życzliwości,
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej dzieci, uzdolnień przez różne formy działalności oraz troski o estetykę otoczenia,
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomaganie rodziny w jego wychowaniu,
- zapewnienie dzieciom prawidłowego żywienia,
- przestrzeganie zasad epidemiologicznych.
Misja i Wizja Żłobka Miejskiego w Jaworznie
Misją naszej placówki jest stworzenie bezpiecznego i przyjaznego miejsca dla dzieci, gdzie
w warunkach zbliżonych do domowych, stopniowo i harmonijnie rozwijają swoje zdolności.
Dzieci podczas codziennej pracy rozwijają swoją aktywność, poznająświat wszystkimi zmysłami.
Żłobek promuje zdrowy i bezpieczny styl życia w harmonii z przyrodą i środowiskiem społeczno – kulturowym oraz w kontaktach z rodzicami.
Stwarzamy warunki do wszechstronnego rozwoju, zaspokajania potrzeb oraz wyzwalania aktywności dziecka.
Przygotowujemy dzieci do odnoszenia sukcesów na miarę ich indywidualnych możliwości
i radzenia sobie z trudnościami.
Stwarzamy atmosferę akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa, w której dziecko bawi się i uczy, przyzwyczaja do odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych osób.
Uczymy tolerancji i poszanowania odmienności każdego człowieka, wdrażamy do zachowań społecznie akceptowalnych.
Zapewniamy warunki do indywidualnego rozwoju dziecka w życzliwej atmosferze, a także rozwijamy jego zainteresowania.
Kształtujemy i rozwijamy postawy twórcze swoich wychowanków, stosujemy metody aktywizujące i rozwijające zdolność twórczego myślenia.
Wyrabiamy w wychowankach postawę śmiałą, otwartą i twórczą wobec ludzi
i otaczającego świata.
Kształtujemy poczucie przynależności społecznej i patriotycznej.
Tworzymy placówkę bogato wyposażonąw nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka poprzez organizowanie bogatego wachlarza zajęć dodatkowych.
Aktywność edukacyjno – wychowawcza dzieci w dużej mierze jest ukierunkowana na:
- Zabawy edukacyjno – wychowawcze
Zajęcia te mają na celu przede wszystkim naukę czynności samoobsługowych, zachęcanie do samodzielności, wdrażanie do funkcjonowania w społeczeństwie, przezwyciężanie trudności rozwojowych z nabywaniem umiejętności prawidłowej mowy. Działania te są realizowane między innymi poprzez: opanowanie umiejętności grzecznych zachowań
i zwrotów, pożegnanie pieluchy, doskonalenie samodzielności w zakresie ubierania się, spożywania posiłków i higieny osobistej, poznawania zasad rówieśników i dorosłych, usprawnianie mowy dzięki gimnastyce języka i buzi.
- Zabawy muzyczno – rytmiczne
Są to zajęcia z rytmiki, gimnastyki, tańca i śpiewu, a ich celem jest wzmacnianie rozwoju psychomotorycznego dziecka, jego inwencji twórczej, słuchu muzycznego, koordynacji słuchowo – ruchowej, koordynacji werbalno – ruchowej.
- Zabawy sensoplastyczne
Są to zajęcia z wykorzystaniem działań arteterapeutycznych – działań sensoplastycznych sprzyjających relaksacji. Podczas zajęć stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Są to warsztaty wspierające ogólny rozwój dziecka oraz małą i dużą motorykę. Plastyka sensoryczna to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta barw, smaków i zapachów.
Wspieramy działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Wioletta Kopeć |
Odpowiada: | Elżbieta Orzechowska-Filipczyk |
Wytworzył: | Wioletta Kopeć |
Data ostatniej zmiany: | 2023-09-04 12:23:31 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1056 |