Archwium - Działy
W skład struktury organizacyjnej Muzeum Regionalnego w Siedlcach wchodzą następujące działy:
DZIAŁ ARCHEOLOGICZNO-HISTORYCZNY
Kamila Woźnica - kierownik
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 225
Do zadań Działu Archeologiczno-Historycznego należy:
- gromadzenie, ewidencjonowanie i dbanie o właściwy sposób przechowywania zabytków z dziedziny archeologii, historii, kultury ludowej, ze szczególnym uwzględnieniem Siedlec oraz regionu wschodniego Mazowsza i południowego Podlasia;
- inwentaryzowanie i naukowe opracowywanie pozyskiwanych muzealiów;
- prowadzenie spraw związanych z ochroną i ruchem muzealiów, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie;
- prowadzenie badań naukowych nad historią miasta Siedlce oraz wschodniej części województwa mazowieckiego;
- dokumentowanie wybranych dziedzin kultury duchowej i materialnej ludności wiejskiej zamieszkującej okolice Siedlec;
- opracowywanie planów dotyczących konserwacji zbiorów oraz prowadzenie okresowych kontroli stanu zachowania obiektów w magazynach, salach wystawowych oraz pozostających w depozytach poza Muzeum;
- organizowanie wystaw stałych i czasowych z dziedziny archeologii, historii i etnografii;
- prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej z zakresu archeologii, historii i etnografii, w szczególności: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów, kiermaszów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;
- opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Dział;
- przygotowywanie publikacji z zakresu historii i etnografii;
- realizowanie kwerend dotyczących zbiorów archeologiczno-historycznych i etnograficznych dla potrzeb naukowych, wydawniczych i dokumentacyjnych w zakresie zadań Działu;
- opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Działu wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;
- prowadzenie współpracy z instytucjami i stowarzyszeniami realizującymi pokrewną działalność;
- poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Dział;
- podejmowanie działań w celu pozyskania obiektów do zbiorów Działu oraz przygotowywanie opinii o zabytkach zgłaszanych do przyjęcia;
- sprawowanie opieki dydaktycznej nad praktykami dla studentów specjalizacji historycznej, etnograficznej i archiwalnej;
- prowadzenie Archiwum, do którego zadań należy w szczególności:
- kształtowanie zasobu archiwalnego poprzez opracowywanie zespołów archiwalnych, zabezpieczenie scalenia, porządkowanie, opracowywanie techniczno-naukowe,
- opracowywanie inwentarzy poszczególnych zespołów archiwalnych,
- konserwowanie zasobu archiwalnego,
- udostępnianie materiałów archiwalnych dla potrzeb naukowych, urzędowych i badawczych,
- nawiązywanie współpracy z innymi archiwami, w tym państwowymi, kościelnymi i organizacjami archiwalnymi,
- popularyzowanie wiedzy o posiadanych materiałach archiwalnych.
WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY DS. ZBIORÓW SZTUKI
Halina Budziszewska - kustosz
Danuta Michalec - kustosz
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 222
Do zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki należy w szczególności:
1) gromadzenie, ewidencjonowanie i dbanie o właściwy sposób przechowywania zabytków z dziedziny sztuki zgodnie z obranym przez Muzeum profilem zbiorów (zwłaszcza pejzaż i portret polski XIX i XX wieku oraz dzieła twórców związanych z Siedlcami i regionem);
2) inwentaryzowanie i naukowe opracowywanie pozyskiwanych muzealiów;
3) prowadzenie spraw związanych z ochroną i ruchem muzealiów, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie;
4) prowadzenie badań naukowych z zakresu życia kulturalnego i artystycznego od XVIII w. w Siedlcach i wschodniej części woj. mazowieckiego;
5) opracowywanie planów dotyczących konserwacji zbiorów oraz prowadzenie okresowych kontroli stanu zachowania obiektów w magazynach, salach wystawowych oraz pozostających w depozytach poza Muzeum;
6) organizowanie wystaw stałych i czasowych z dziedziny sztuki;
7) prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej z zakresu sztuki, w szczególności: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;
8) opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Zbiorów Sztuki;
9) przygotowywanie publikacji z zakresu sztuki;
10) realizowanie kwerend dotyczących zbiorów sztuki dla potrzeb naukowych, wydawniczych i dokumentacyjnych w zakresie zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki;
11) opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;
12) prowadzenie współpracy z instytucjami i stowarzyszeniami realizującymi pokrewną działalność;
13) poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Zbiorów Sztuki;
14) podejmowanie działań w celu pozyskania obiektów do zbiorów Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki oraz przygotowywanie opinii o zabytkach zgłaszanych do przyjęcia;
15) sprawowanie opieki dydaktycznej nad praktykami dla studentów specjalizacji związanych z działalnością Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki.
WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY DS. UPOWSZECHNIANIA
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 226
Do zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania należy w szczególności:
1) prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej, w tym: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;
2) organizowanie wystaw stałych i czasowych z zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania;
3) opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Upowszechniania;
4) promowanie i popularyzowanie wszystkich dziedzin aktywności Muzeum;
5) prowadzenie dokumentacji fotograficznej wydarzeń kulturalnych i innych form działalności Muzeum;
6) organizowanie i koordynowanie obsługi wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Muzeum;
7) administrowanie stroną internetową i obsługiwanie profili Muzeum w mediach społecznościowych;
8) prowadzenie współpracy ze szkołami, instytucjami nauki i kultury oraz mediami w celu realizacji imprez i ich popularyzacji;
9) poszukiwanie nowych form pracy kulturalno-oświatowej w celu zaktywizowania publiczności muzealnej;
10) oprowadzanie zwiedzających po ekspozycjach;
11) projektowanie graficzne wydawnictw informacyjnych, naukowych, popularnonaukowych Muzeum;
12) prowadzenie współpracy z drukarniami, zakładami poligraficznymi i wydawnictwami podczas prac przygotowawczych do ukazania się publikacji sygnowanych przez Muzeum;
13) prowadzenie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi przy opracowywaniu katalogów, informatorów i opisów wystaw;
14) uczestniczenie w planowaniu wydawnictw promocyjnych i ich przygotowywanie;
15) prowadzenie ewidencji wydawnictw;
16) prowadzenie Biblioteki, do zadań której należy w szczególności:
a) gromadzenie i opracowywanie zbiorów bibliotecznych z zakresu dyscyplin, którymi zajmuje się Muzeum,
b) udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu,
c) gromadzenie materiałów prasowych, recenzji dotyczących działalności Muzeum,
d) prowadzenie wymiany międzymuzealnej wydawnictw;
17) opracowywanie planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;
18) poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Upowszechniania;
19) nawiązywanie kontaktów i prowadzenie współpracy ze sponsorami Muzeum.
DZIAŁ KSIĘGOWOŚCI
ksiegowosc@muzeumsiedlce.art.pl
Krystyna Ostas - główna księgowa
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 216
Do zadań Działu Księgowości należy obsługa finansowa Muzeum, w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości Muzeum zgodnie z obowiązującymi przepisami;
2) ustalanie i terminowe realizowanie wypłat, wynagrodzeń, honorariów i innych świadczeń pracowniczych oraz ewidencjonowanie wypłat;
3) wykonywanie obowiązków pracodawcy w zakresie ustalania i terminowego opłacania podatków, składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) sporządzanie i przekazywanie przelewów bankowych, przekazów pieniężnych i innych dokumentów obrotu pieniężnego, organizowanie i prowadzenie ewidencji w zakresie rozliczeń Muzeum z bankiem, prowadzenie bieżącej ewidencji obrotów pieniężnych kasy;
5) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym wszystkich dokumentów finansowych wpływających do Muzeum, tj.: faktur, rachunków, not i innych, kompletowanie i właściwe zabezpieczanie dokumentów księgowych i finansowych, kartotek płacowych, sprawozdań i innych;
6) prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, znakowanie środków trwałych i wyposażenia;
7) rozliczanie przeprowadzanych inwentaryzacji i weryfikowanie danych w nich zawartych z ewidencją księgową;
8) sporządzanie sprawozdań księgowo-finansowych wynikających z obowiązujących przepisów oraz potrzeb własnych i organizatora;
9) obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Główny Księgowy odpowiedzialny jest w szczególności za:
1) opracowanie projektu planu budżetu Muzeum;
2) sporządzenie sprawozdawczości finansowej;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i dbanie o zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnych;
5) terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
6) terminową wypłatę wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników;
7) terminowe i poprawne rozliczanie dotacji;
8) prawidłowe rozliczanie podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
9) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości Muzeum;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
DZIAŁ ADMINISTRACJI I KADR
Alicja Leszczyńska - kierownik
e-mail: a.leszczynska@muzeumsiedlce.art.pl (kadry)
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 230
Do zadań Działu Administracji i Kadr należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Muzeum m.in. w zakresie:
a) nawiązywania i rozwiązywania stosunków pracy z pracownikami Muzeum, w tym prowadzenie akt osobowych pracowników,
b) naboru pracowników do pracy w Muzeum,
c) planowania etatów w Muzeum,
d) kierowania pracowników na badania lekarskie: wstępne, okresowe i kontrolne oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie,
e) prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich i innych zwolnień od obowiązku wykonywania pracy oraz kontrola ich wykorzystywania przez pracowników,
f) prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz prowadzenie rejestrów wyjść służbowych i prywatnych,
g) opracowywanie rocznych planów urlopów i monitorowanie ich wykorzystania;
2) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Muzeum;
3) organizowanie szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników Muzeum;
4) prowadzenie współpracy z podmiotem zewnętrznym obsługującym Muzeum w zakresie BHP i ochrony ppoż.;
5) prowadzenie dokumentacji z otrzymanych form wsparcia ze służb zatrudnienia w związku z zatrudnieniem osób bezrobotnych oraz ich rozliczenie i sprawozdawczość;
6) przeprowadzanie postępowań o zamówienia publiczne zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;
7) sporządzanie dokumentacji przetargowej, sprawozdania o udzielonych zamówieniach oraz planu zamówień publicznych;
8) prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji publicznej;
9) prowadzenie ewidencji, przechowywanie wewnętrznych aktów normatywnych i instrukcji Muzeum oraz udział w przygotowywaniu ich projektów;
10) prowadzenie spraw z zakresu rozpatrywania skarg i wniosków;
11) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacji z zakresu procedur kontroli zarządczej Muzeum;
12) prowadzenie obsługi ruchu zwiedzających (szatnia, kasa biletowa, ewidencja zwiedzających) i punktu sprzedaży wydawnictw i pamiątek;
13) zbiorcze opracowywanie planów i sprawozdań z działalności merytorycznej i administracyjnej Muzeum;
14) administrowanie obiektami i gospodarowanie majątkiem ruchomym Muzeum, prowadzenie i przechowywanie związanej z tym dokumentacji;
15) zaopatrywanie Muzeum w sprzęt biurowy, techniczny i środki czystości;
16) zapewnienie czystości i porządku na terenie wokół budynku Muzeum;
17) zapewnianie właściwego funkcjonowania transportu samochodowego;
18) zapewnianie obsługi technicznej przy realizacji wystaw i imprez muzealnych oraz w ramach wynajęcia sali audiowizualnej;
19) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji planistycznej z zakresu przygotowań obronnych, zgodnie z potrzebami oraz obowiązującymi przepisami prawa;
20) reklamowanie kadry kierowniczej i pracowników realizujących zadania obronne w Muzeum od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz przygotowanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
21) organizowanie szkoleń obronnych dla kadry kierowniczej i pracowników Muzeum;
22) współdziałanie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie w zakresie realizacji zadań obronnych i zarządzania kryzysowego.
Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
2) sprawowanie pieczy nad obiegiem korespondencji, dokumentacji i informacji w obrębie Muzeum;
3) prowadzenie rejestru pieczęci;
4) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Muzeum;
5) prowadzenie kalendarza rezerwacji grup zwiedzających i uczestników lekcji muzealnych;
6) udzielanie informacji interesantom i w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Muzeum.
RADCA PRAWNY
Grzegorz Kobyliński
e-mail: g.kobylinski@muzeumsiedlce.art.pl
tel. 25 632 74 70 (79) wew. 226
Do zadań Radcy prawnego należy świadczenie pomocy prawnej na rzecz Muzeum, w szczególności:
1) udzielanie porad prawnych na potrzeby działalności Muzeum;
2) sporządzanie opinii prawnych na potrzeby działalności Muzeum;
3) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz umów cywilnoprawnych;
4) reprezentowanie Muzeum przed sądami, organami administracji publicznej oraz innymi organami.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Krzysztof Cabaj |
Odpowiada: | Krzysztof Cabaj |
Wytworzył: | Krzysztof Cabaj |
Data ostatniej zmiany: | 2018-05-16 09:08:37 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 2596 |