Biuletyn Informacji Publicznej
Muzeum Regionalne im. Mieczysława Asłanowicza w Siedlcach
drukuj

Archwium - Działy

W skład struktury organizacyjnej Muzeum Regionalnego w Siedlcach wchodzą następujące działy:


DZIAŁ ARCHEOLOGICZNO-HISTORYCZNY 

historia@muzeumsiedlce.art.pl

Kamila Woźnica - kierownik

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 225


Do zadań Działu Archeologiczno-Historycznego należy:

  1. gromadzenie, ewidencjonowanie i dbanie o właściwy sposób przechowywania zabytków z dziedziny archeologii, historii, kultury ludowej, ze szczególnym uwzględnieniem Siedlec oraz regionu wschodniego Mazowsza i południowego Podlasia;
  2. inwentaryzowanie i naukowe opracowywanie pozyskiwanych muzealiów;
  3. prowadzenie spraw związanych z ochroną i ruchem muzealiów, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie;
  4. prowadzenie badań naukowych nad historią miasta Siedlce oraz wschodniej części województwa mazowieckiego;
  5. dokumentowanie wybranych dziedzin kultury duchowej i materialnej ludności wiejskiej zamieszkującej okolice Siedlec;
  6. opracowywanie planów dotyczących konserwacji zbiorów oraz prowadzenie okresowych kontroli stanu zachowania obiektów w magazynach, salach wystawowych oraz pozostających w depozytach poza Muzeum;
  7. organizowanie wystaw stałych i czasowych z dziedziny archeologii, historii i etnografii;
  8. prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej z zakresu archeologii,  historii i etnografii, w szczególności: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów, kiermaszów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;
  9. opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Dział;
  10. przygotowywanie publikacji z zakresu historii i etnografii;
  11. realizowanie kwerend dotyczących zbiorów archeologiczno-historycznych i etnograficznych dla potrzeb naukowych, wydawniczych i dokumentacyjnych w zakresie zadań Działu;
  12. opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Działu wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;
  13. prowadzenie współpracy z instytucjami i stowarzyszeniami realizującymi pokrewną działalność;
  14. poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Dział;
  15. podejmowanie działań w celu pozyskania obiektów do zbiorów Działu oraz przygotowywanie opinii o zabytkach zgłaszanych do przyjęcia;
  16. sprawowanie opieki dydaktycznej nad praktykami dla studentów specjalizacji historycznej, etnograficznej i archiwalnej;
  17. prowadzenie Archiwum, do którego zadań należy w szczególności:
    1. kształtowanie zasobu archiwalnego poprzez opracowywanie zespołów archiwalnych, zabezpieczenie scalenia, porządkowanie, opracowywanie techniczno-naukowe,
    2. opracowywanie inwentarzy poszczególnych zespołów archiwalnych,
    3. konserwowanie zasobu archiwalnego,
    4. udostępnianie materiałów archiwalnych dla potrzeb naukowych, urzędowych i badawczych,
    5. nawiązywanie współpracy z innymi archiwami, w tym państwowymi, kościelnymi i organizacjami archiwalnymi,
    6. popularyzowanie wiedzy o posiadanych materiałach archiwalnych.

 

 

 

 

 

WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY DS. ZBIORÓW SZTUKI

Halina Budziszewska - kustosz

Danuta Michalec - kustosz

sztuka@muzeumsiedlce.art.pl

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 222


 

Do zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki należy w szczególności:

 

1) gromadzenie, ewidencjonowanie i dbanie o właściwy sposób przechowywania zabytków z dziedziny sztuki zgodnie z obranym przez Muzeum profilem zbiorów (zwłaszcza pejzaż i portret polski XIX i XX wieku oraz dzieła twórców związanych z Siedlcami i regionem);

 

2)   inwentaryzowanie i naukowe opracowywanie pozyskiwanych muzealiów;

 

3) prowadzenie spraw związanych z ochroną i ruchem muzealiów, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie;

 

4)  prowadzenie badań naukowych z zakresu życia kulturalnego i artystycznego od XVIII w. w Siedlcach i wschodniej części woj. mazowieckiego;

 

5) opracowywanie planów dotyczących konserwacji zbiorów oraz prowadzenie okresowych kontroli stanu zachowania obiektów w magazynach, salach wystawowych oraz pozostających w depozytach poza Muzeum;

 

6)  organizowanie wystaw stałych i czasowych z dziedziny sztuki;

 

7) prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej z zakresu sztuki, w szczególności: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;

 

8) opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Zbiorów Sztuki;

 

9)  przygotowywanie publikacji z zakresu sztuki;

 

10) realizowanie kwerend dotyczących zbiorów sztuki dla potrzeb naukowych, wydawniczych i dokumentacyjnych w zakresie zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki;

 

11) opracowywanie wymaganych planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;

 

12) prowadzenie współpracy z instytucjami i stowarzyszeniami realizującymi pokrewną działalność;

 

13) poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Zbiorów Sztuki;

 

14)  podejmowanie działań w celu pozyskania obiektów do zbiorów Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki oraz przygotowywanie opinii o zabytkach zgłaszanych do przyjęcia;

 

15)  sprawowanie opieki dydaktycznej nad praktykami dla studentów specjalizacji związanych z działalnością Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Zbiorów Sztuki.


 

WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY DS. UPOWSZECHNIANIA

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 226

 

Do zadań Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania należy w szczególności:

1)  prowadzenie działalności popularyzatorskiej i oświatowej, w tym: organizowanie konferencji naukowych, lekcji muzealnych i warsztatów, odczytów, prelekcji, spotkań, konkursów i innych imprez o charakterze edukacyjnym, oświatowym lub kulturalno-oświatowym;

2)  organizowanie wystaw stałych i czasowych z zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania;

3) opracowywanie scenariuszy wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Upowszechniania;

4)   promowanie i popularyzowanie wszystkich dziedzin aktywności Muzeum;

5)  prowadzenie dokumentacji fotograficznej wydarzeń kulturalnych i innych form działalności Muzeum;

6)  organizowanie i koordynowanie obsługi wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Muzeum;

7) administrowanie stroną internetową i obsługiwanie profili Muzeum w mediach społecznościowych;

8)  prowadzenie współpracy ze szkołami, instytucjami nauki i kultury oraz mediami w celu realizacji imprez i ich popularyzacji;

9) poszukiwanie nowych form pracy kulturalno-oświatowej w celu zaktywizowania publiczności muzealnej;

10) oprowadzanie zwiedzających po ekspozycjach;

11) projektowanie graficzne wydawnictw informacyjnych, naukowych, popularnonaukowych Muzeum;

12) prowadzenie współpracy z drukarniami, zakładami poligraficznymi i wydawnictwami podczas prac przygotowawczych do ukazania się publikacji sygnowanych przez Muzeum;

13) prowadzenie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi przy opracowywaniu katalogów, informatorów i opisów wystaw;

14)  uczestniczenie w planowaniu wydawnictw promocyjnych i ich przygotowywanie;

15)  prowadzenie ewidencji wydawnictw;

16)  prowadzenie Biblioteki, do zadań której należy w szczególności:

a) gromadzenie i opracowywanie zbiorów bibliotecznych z zakresu dyscyplin, którymi zajmuje się Muzeum,

b) udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu,

c) gromadzenie materiałów prasowych, recenzji dotyczących działalności Muzeum,

d) prowadzenie wymiany międzymuzealnej wydawnictw;

17) opracowywanie planów i sprawozdań z działalności merytorycznej Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Upowszechniania wraz z określeniem kosztów poszczególnych zadań;

18) poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań realizowanych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Upowszechniania;

19) nawiązywanie kontaktów i prowadzenie współpracy ze sponsorami Muzeum.

 

 

DZIAŁ KSIĘGOWOŚCI

 

ksiegowosc@muzeumsiedlce.art.pl

Krystyna Ostas - główna księgowa

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 216


Do zadań Działu Księgowości należy obsługa finansowa Muzeum, w szczególności:

 

1)    prowadzenie rachunkowości Muzeum zgodnie z obowiązującymi przepisami;

 

2)    ustalanie i terminowe realizowanie wypłat, wynagrodzeń, honorariów i innych świadczeń pracowniczych oraz ewidencjonowanie wypłat;

 

3)    wykonywanie obowiązków pracodawcy w zakresie ustalania i terminowego opłacania podatków, składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne zgodnie z obowiązującymi przepisami;

 

4)    sporządzanie i przekazywanie przelewów bankowych, przekazów pieniężnych i innych dokumentów obrotu pieniężnego, organizowanie i prowadzenie ewidencji w zakresie rozliczeń Muzeum z bankiem, prowadzenie bieżącej ewidencji obrotów pieniężnych kasy;

 

5)    sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym wszystkich dokumentów finansowych wpływających do Muzeum, tj.: faktur, rachunków, not i innych, kompletowanie i właściwe zabezpieczanie dokumentów księgowych i finansowych, kartotek płacowych, sprawozdań i innych;

 

6)    prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, znakowanie środków trwałych i wyposażenia;

 

7)     rozliczanie przeprowadzanych inwentaryzacji i weryfikowanie danych w nich zawartych z ewidencją księgową;

 

8)     sporządzanie sprawozdań księgowo-finansowych wynikających z obowiązujących przepisów oraz potrzeb własnych i organizatora;

 

9)     obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.


Główny Księgowy odpowiedzialny jest w szczególności za:

 

1)    opracowanie projektu planu budżetu Muzeum;

 

2)    sporządzenie sprawozdawczości finansowej;

 

3)  wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami;

 

4)   przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i dbanie o zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnych;

 

5)   terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;

 

6)    terminową wypłatę wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników;

 

7)    terminowe i poprawne rozliczanie dotacji;

 

8)  prawidłowe rozliczanie podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;

 

9)    opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.

 

Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

 

1)    prowadzenie rachunkowości Muzeum;

 

2)    wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

 

3)    dokonywanie wstępnej kontroli:

 

a)  zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

 

b)  kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.


 

DZIAŁ ADMINISTRACJI I KADR

 

muzeumsiedlce@interia.pl

 

Alicja Leszczyńska - kierownik

 

e-mail: a.leszczynska@muzeumsiedlce.art.pl (kadry)

 

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 230



Do zadań Działu Administracji i Kadr należy w szczególności:

 

1)    prowadzenie spraw osobowych pracowników Muzeum m.in. w zakresie:

a)    nawiązywania i rozwiązywania stosunków pracy z pracownikami Muzeum, w tym prowadzenie akt osobowych pracowników,

 

b)    naboru pracowników do pracy w Muzeum,

 

c)    planowania etatów w Muzeum,

 

d)    kierowania pracowników na badania lekarskie: wstępne, okresowe i kontrolne oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie,

 

e)    prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich i innych zwolnień od obowiązku wykonywania pracy oraz kontrola ich wykorzystywania przez pracowników,

 

f)    prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz prowadzenie rejestrów wyjść służbowych i prywatnych,

 

g)    opracowywanie rocznych planów urlopów i monitorowanie ich wykorzystania;

 

2)    prowadzenie spraw socjalnych pracowników Muzeum;

 

3)    organizowanie szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników Muzeum;

 

4)    prowadzenie współpracy z podmiotem zewnętrznym obsługującym Muzeum w zakresie BHP i ochrony ppoż.;

 

5)    prowadzenie dokumentacji z otrzymanych form wsparcia ze służb zatrudnienia w związku z zatrudnieniem osób bezrobotnych oraz ich rozliczenie i sprawozdawczość;

 

6)    przeprowadzanie postępowań o zamówienia publiczne zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;

 

7)    sporządzanie dokumentacji przetargowej, sprawozdania o udzielonych zamówieniach oraz planu zamówień publicznych;

 

8)    prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji publicznej;

 

9)    prowadzenie ewidencji, przechowywanie wewnętrznych aktów normatywnych i instrukcji Muzeum oraz udział w przygotowywaniu ich projektów;

 

10) prowadzenie spraw z zakresu rozpatrywania skarg i wniosków;

 

11) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacji z zakresu procedur kontroli zarządczej Muzeum;

 

12) prowadzenie obsługi ruchu zwiedzających (szatnia, kasa biletowa, ewidencja zwiedzających) i punktu sprzedaży wydawnictw i pamiątek;

 

13) zbiorcze opracowywanie planów i sprawozdań z działalności merytorycznej i administracyjnej Muzeum;

 

14) administrowanie obiektami i gospodarowanie majątkiem ruchomym Muzeum, prowadzenie i przechowywanie związanej z tym dokumentacji;

 

15) zaopatrywanie Muzeum w sprzęt biurowy, techniczny i środki czystości;

 

16) zapewnienie czystości i porządku na terenie wokół budynku Muzeum;

 

17) zapewnianie właściwego funkcjonowania transportu samochodowego;

 

18) zapewnianie obsługi technicznej przy realizacji wystaw i imprez muzealnych oraz w ramach wynajęcia sali audiowizualnej;

 

19) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji planistycznej z zakresu przygotowań obronnych, zgodnie z potrzebami oraz obowiązującymi przepisami prawa;

 

20) reklamowanie kadry kierowniczej i pracowników realizujących zadania obronne w Muzeum od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i  w czasie wojny oraz przygotowanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;

 

21) organizowanie szkoleń obronnych dla kadry kierowniczej i pracowników Muzeum;

 

22) współdziałanie  z  Urzędem Marszałkowskim Województwa  Mazowieckiego w Warszawie w zakresie realizacji zadań obronnych i zarządzania kryzysowego.


Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:

 

1)   prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej;

 

2)   sprawowanie pieczy nad obiegiem korespondencji, dokumentacji i informacji w obrębie Muzeum;

 

3)   prowadzenie rejestru pieczęci;

 

4)   prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Muzeum;

 

5)   prowadzenie kalendarza rezerwacji grup zwiedzających i uczestników lekcji muzealnych;

6)   udzielanie informacji interesantom i w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Muzeum.


RADCA PRAWNY

Grzegorz Kobyliński

e-mail: g.kobylinski@muzeumsiedlce.art.pl

tel. 25 632 74 70 (79) wew. 226


 

Do zadań Radcy prawnego należy świadczenie pomocy prawnej na rzecz Muzeum, w szczególności:

 

1)    udzielanie porad prawnych na potrzeby działalności Muzeum;

 

2)    sporządzanie opinii prawnych na potrzeby działalności Muzeum;

 

3)    opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz umów cywilnoprawnych;

 

4)    reprezentowanie Muzeum przed sądami, organami administracji publicznej oraz innymi organami.




Osoby odpowiedzialne

Autor:Krzysztof Cabaj
Odpowiada:Krzysztof Cabaj
Wytworzył:Krzysztof Cabaj
Data ostatniej zmiany:2018-05-16 09:08:37
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 2596