Biuletyn Informacji Publicznej
Szpital Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Wołominie
drukuj

Archwium - o NAS - warto wiedzieć

CO ZROBILIŚMY DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU W 2009 ROKU?

ODDZIAŁY SZPITALNE:
- leczylismy ponad 15 tysiecy pacjentów,
- wykonalismy ponad 6 tysiecy operacji
- urodziło sie ponad 2 tysiace dzieci. 

 PRZYCHODNIA SPECJALISTYCZNA:
-
zespoły ratownictwa medycznego interweniowały w ponad
   9 tysiącach sytuacji.
- udzielono ponad 100 tysięcy porad 

PROMOCJA ZDROWIA:
Zorganizowaliśmy osiem “białych sobót”:
- zbadano 654 osoby,
-
wykonano ponad tysiąc specjalistycznych badań.

W ramach profilaktyki chorób nowotworowych wykonaliśmy:
- badań mammograficznych -501,
-
badań cytologicznych kobiet - 434,
-
badań endoskopowych raka jelita grubego -135.      
 

Badania profilaktyczne umożliwiły wykrycie zagrożeń zdrowia i życia
w około 50 przypadkach. Dzięki temu można było wykonać rozszerzone badania i rozpocząć wczesne leczenie.

 

 

 

 

 

Badania były finansowane w ramach programów zdrowotnych Starostwa Powiatowego w Wołominie.

 

 

 

 

 

Akcje profilaktyczne wpisują się w szerszy program działań naszej placówki, jako szpitala promującego zdrowie.

 

 

 

 

 

JAKOŚĆ W SZPITALU:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W październiku 2009r. w Szpitalu Powiatowym w Wołominie miał miejsce okresowy audyt przeprowadzony przez DET NORSKIE VERITAS POLAND, którego celem było potwierdzenie, iż Zakład wypełnia wszystkie kryteria europejskiej normy ISO 9001: 2000. Audyt zakończył się pomyślnie i SZPZOZ w Wołominie utrzymał Certyfikat Jakości.

 

 

Certyfikat Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2000, to symbol mówiący o:

 

 

 

1. przejrzystości instytucji, która wyznacza sobie precyzyjne cele,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  

 

 

 

3. o dużej starano czytelnych zasadach i procedurach regulujących funkcjonowanie Szpitala ności w zakresie przestrzegania prawa, oraz nadzoru nad dokumentami i zapisami,

 

 

 

 

 

 

 

4. to symbol bezpieczeństwa pacjentów, którym świadczone są usługi przez personel posiadający właściwe kompetencje i kwalifikacje oraz za pomocą aparatury medycznej, której sprawność jest potwierdzana w okresowych przeglądach,

 

 

 

5. to gwarancja, że stale dokonywana jest ocena poziomu satysfakcji pacjentów ze świadczonych w szpitalu usług, co daje możliwość monitorowania przebiegu procesu jakości, bo jakość jest taka, jaką postrzega nasz klient.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badania satysfakcji pacjentów w 2009 roku wykazały, że:

 

 

 

- Oddziału Chirurgii Ogólnej,

 

 

 

     

     

  • Oddziału Chorób Wewnętrznych II i III ze Stacją Dializ,
  •  

     

     

     

  • Oddziału Chirurgii Urazowo- Ortopedycznej,
  •  

     

     

     

     

     

  • w 96%
  •  

     

     

     

     

     

  • w 92%
  •  

     

     

     

     

     

  • w 90%
  •  

     

     

     

  • oraz Oddziału Chorób Wewnętrznych I.
  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • 70% to oceny dobre i bardzo dobre, które wystawili ankietowani.
  •  

     

     

     

 

 

Dzięki pracom modernizacyjnym i zakupom nowoczesnej aparatury systematycznie poprawiają się warunki pobytu i jakość usług medycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Iwona Śledz
Odpowiada:Iwona Śledz
Wytworzył:Iwona Śledz
Data ostatniej zmiany:2010-10-21 17:02:40
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 5592