Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkół nr2 im. Jarosława Iwaszkiewicza - Centrum Ksztaucenia Zawodowego i Ustawicznego w Katowicach
drukuj

Archwium - Przedmiot działalności

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Zespół Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach, ma swoją siedzibę przy ulicy Goetla 2 w Katowicach. Jest placówką publiczną i jednostką budżetową działającą w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Organem prowadzącym jest miasto Katowice, szkoła korzysta z bazy materialnej, stanowiącej własność komunalną miasta Katowice, nadzór pedagogiczny nad szkołą sprawuje Śląski Kurator Oświaty.

W skład Zespołu Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach wchodzi:

  • Gimnazjum nr 17 o 3 - letnim cyklu kształcenia, opartym na podbudowie 6 - letniej szkoły podstawowej,

  • Technikum nr 16 o 4 – letnim cyklu kształcenia, opartym na podbudowie 3 – letniego gimnazjum, kształcącym w specjalnościach:

    technik górnictwa podziemnego – symbol cyfrowy zawodu 311703

    technik elektryk – symbol cyfrowy zawodu 311303

    technik obsługi turystycznej – symbol cyfrowy zawodu 422103.

Zespół Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach działa według przyjętej Misji Szkoły, która stanowi integralną część oferty edukacyjnej, a osiągnięcie zawartych w niej założeń jest jednym z głównych celów działalności szkoły:

  • we wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności,

  • wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej,

  • kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo – wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los,

  • pracujemy z młodzieżą w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego i zawodowego, stosujemy efektywne metody nauczania,

  • przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych, rynku pracy oraz do pełnienia ważnych ról społecznych,

  • ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami szkoły, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju,

  • ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców, środowiska lokalnego oraz wszystkich bezpośrednich „klientów” szkoły,

  • okresowo przeprowadzamy ewaluację wewnętrzną (badanie, diagnozowanie i ocenianie jakości pracy szkoły), a wyniki ewaluacji, skutki działań statutowych wykorzystujemy do stałego doskonalenia działalności szkoły we wszystkich obszarach jej funkcjonowania,

  • opracowujemy i realizujemy Program Wychowawczy i Profilaktyki szkoły,

  • działamy według Planu Pracy Szkoły,

  • zapewniamy uczniom pełne bezpieczeństwo w czasie zajęć organizowanych przez szkołę,

  • organizujemy zajęcia wspomagające,

  • organizujemy praktyki zawodowe,

  • posiadamy umowy z zakładami pracy gwarantujące pracę.

Szczegółowe cele i zadania szkoły określa szczegółowo Rozdział 2 & 6 – 17 Statutu Szkoły.

Podstawy prawne działania szkoły stanowią:

  • Ustawa o Systemie Oświaty

  • Karta Nauczyciela

  • Kodeks Pracy

  • Ustawa o Pracownikach Samorządowych

  • Statut Szkoły

  • inne dokumenty regulujące pracę szkoły (rozporządzenia MEN, uchwały Rady Miasta, zarządzenia Prezydenta, zarządzenia Dyrektora Szkoły, wewnątrzszkolne procedury, instrukcje, regulaminy).

 

 

Katowice 01.09.2015r.

 

 

ORGANIZACJA SZKOŁY

W Zespole Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach zatrudnieni są nauczyciele, pracownicy administracji oraz pracownicy obsługi.

Dyrektor Szkoły zatrudnia i zwalnia nauczycieli z zachowaniem przepisów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Pracy.

Pracownicy administracji i pracownicy obsługi są zatrudniani i zwalniani przez Dyrektora Szkoły z zachowaniem przepisów Kodeksu Pracy.

Dla każdego zatrudnionego pracownika Dyrektor Szkoły ustala zakres obowiązków, uprawnień, odpowiedzialności i przydział czynności.

Dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania szkoły tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

  • Wicedyrektor do spraw pedagogicznych (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 2 Statutu Szkoły),

  • Kierownik Warsztatów szkolnych (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 3 Statutu Szkoły),

  • Główny Księgowy (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 4 Statutu Szkoły),

  • Sekretarz Szkoły (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 5 Statutu Szkoły),

Obowiązki nauczycieli, wychowawców i bibliotekarza zawarte są w & 42, obowiązki pedagoga szkolnego w & 43 Statutu Szkoły.

ORGANY SZKOŁY

DYREKTOR SZKOŁY &19, 20 Statutu Szkoły:

01 jest jednoosobowym organem zarządzającym i sprawującym nadzór nad działalnością administracyjną i gospodarczą Szkoły. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest Prezydent miasta Katowice;

02  jest organem nadzoru pedagogicznego i kieruje bieżącą działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą Szkoły;

03  wykonuje określone zadania administracji publicznej;

04  posługuje się pieczęcią prostokątną.

&20. Dyrektor Szkoły oprócz obowiązków szczegółowo wymienionych w odrębnych przepisach między innymi:

01 jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w Szkole a przede wszystkim:

1)    nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;

2) powierza pełnienie funkcji wicedyrektorowi i innym pracownikom na stanowiskach kierowniczych;

3)   określa zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy;

4)   ustala sposoby dokumentowania pracy dydaktyczno - wychowawczej;

5)   kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;

6)   przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe;

7)   występuje z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróżnienia;

8)  dokonuje oceny pracy oraz oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu na kolejny stopień awansu zawodowego;

9)   wydaje decyzje o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego;

10)  dba o autorytet, ochronę praw i godności nauczycieli, uczniów i pracowników szkoły;

02   sprawuje opiekę nad uczniami w ramach której między innymi:

1)   egzekwuje przestrzeganie przepisów prawa i postanowień Statutu Szkoły;

2)   dba o odpowiednią realizację procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego;

3)   stwarza warunki do harmonijnego rozwoju psychofizycznego;

4)   organizuje opiekę medyczną na terenie Szkoły;

5)   opracowuje listę uczniów uprawnionych do pomocy materialnej.

03 opracowuje projekt planu finansowego Szkoły, dysponuje jego środkami i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;

04  dysponuje środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

05  dba o właściwe wyposażenie Szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne, a w szczególności:

1) ustala na podstawie propozycji zespołów nauczycieli, a w przypadku braku takowej propozycji po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców:

a) zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne;

b) materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym.

2) dokonuje zakupu do biblioteki szkolnej materiałów wymienionych powyżej oraz innych materiałów bibliotecznych;

3) ustala czynności związane z gospodarowaniem podręcznikami i materiałami wymienionymi powyżej oraz ustala szczegółowe procedury korzystania z nich przez uczniów.

06  dba o odpowiedni stan techniczny budynku i urządzeń znajdujących na terenie Szkoły;

07 współdziała ze związkami zawodowymi w zakresie uprawnień związków do opiniowania i zatwierdzania;

08  odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji Szkoły.

09 odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.

    Rada Pedagogiczna &21, 22 Statutu Szkoły:

&21. Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym, w skład którego wchodzą wszyscy nauczyciele Szkoły.

01.  Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Szkoły, który zwołuje i organizuje zebrania Rady;

02. Zebrania mogą być zwoływane również na wniosek organu prowadzącego, organu nadzorującego, Rady Rodziców lub co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej;

03. W zebraniach Rady z głosem doradczym, za zgodą lub na wniosek Rady, mogą brać udział inne osoby zaproszone przez Dyrektora Szkoły;

04. Uczestnicy zebrania są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na Radzie, które mogą naruszać czyjekolwiek dobro osobiste;

05. Zebrania plenarne organizowane są:

1) przed rozpoczęciem roku szkolnego;

2) po zakończeniu każdego semestru;

3) w miarę potrzeb w trakcie roku szkolnego.

06. Zebrania klasyfikacyjne zwołuje się w trakcie kończącego się semestru w celu:

1) zapoznania się z wynikami nauczania i wychowania;

2) podjęcia decyzji klasyfikacyjnych;

3) wyrażenia zgody na dodatkowe egzaminy poprawkowe oraz promocję warunkową.

07. Rada podejmuje swoje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.

1)   uchwała jest obowiązująca od momentu jej podjęcia;

2) Dyrektor Szkoły może wstrzymać wykonanie uchwały, o czym musi powiadomić organ sprawujący nadzór pedagogiczny i organ prowadzący Szkołę. W procesie odwoławczym odnośnie wstrzymanej uchwały ostateczną decyzję podejmuje organ nadzoru pedagogicznego.

08. Zebrania są protokołowane;

&22. Kompetencje Rady Pedagogicznej.

01. W ramach kompetencji stanowiących rada między innymi:

1) uchwala w porozumieniu z Radą Rodziców, Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyczny;

2)  przygotowuje projekt i po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego, przyjmuje nowelizację Statutu Szkoły;

3)  akceptuje, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców, innowacje i eksperymenty pedagogiczne;

4)  akceptuje, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców, formę realizacji 2 godzin wychowania fizycznego w gimnazjum;

5)  ocenia sytuację oraz stan Szkoły i może występować z odpowiednimi wnioskami do organu prowadzącego;

6)   wnioskuje o odwołanie osób z funkcji kierowniczych Szkoły;

7)   stawia wotum nieufności wobec Dyrektora Szkoły;

8)   uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych Szkoły i wybiera swoich przedstawicieli do:

a)   komisji konkursowej podczas wyboru dyrektora szkoły;

b)  komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli;

c)  zespołu odwoławczego rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy.

9)  skreśla ucznia z listy uczniów Szkoły.

10) dostosowuje wymagania na egzaminach gimnazjalnym lub maturalnym do możliwości psychofizycznych ucznia;

11)  ustala organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły;

12) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny w celu doskonalenia pracy Szkoły.

02. W ramach kompetencji opiniujących rada między innymi opiniuje:

1) Plan Pracy Szkoły, Koncepcję Pracy Szkoły;

2) projekt planu finansowego;

3) Szkolny Zestaw Programów nauczania oraz zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danego poziomu nauczania przez co najmniej trzy lata oraz materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w danym roku szkolnym;

4) tygodniowy plan zajęć;

5) kandydatów na stanowiska kierownicze w Szkole;

6) propozycje Dyrektora przydziału prac i obowiązków nauczycielom;

7) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród innych wyróżnień;

8) pracę Dyrektora przy ustalaniu jego oceny pracy.

    Samorząd Uczniowski &23, Statutu Szkoły:

&23. Samorząd Uczniowski jest organem kolegialnym.

01. W Szkole działają dwa Samorządy Uczniowskie, odrębnie dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.

1) w skład samorządu wchodzą jedynie uczniowie danego typu szkoły;

2) zasady wyboru i działania samorządów określają regulaminy oddzielne dla gimnazjum i dla szkół ponadgimnazjalnych, uchwalone przez ogół uczniów tychże gremiów, które określają:

a) tryb powoływania i odwoływania samorządu;

b) kadencję – czas trwania;

c) podział, zakres kompetencji i sposób wyłaniania przedstawicieli samorządu;

d) tryb podejmowania uchwał.

02. Do zadań samorządu uczniowskiego należy:

1) przygotowanie projektu Regulaminu Samorządu i Regulaminu Uczniowskiego oraz innych regulaminów działających doraźnie;

2) występowanie do władz szkolnych z nowymi inicjatywami dotyczącymi życia szkolnego i sposobem ich wykonania;

3) gospodarowanie środkami materialnymi Samorządu Uczniowskiego;

4) proponowanie nauczyciela mającego pełnić rolę opiekuna samorządu;

5) wykonywanie zadań zleconych przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję Szkoły;

6)współpraca z  Radą Pedagogiczną w opracowaniu i ewaluowaniu wewnątrzszkolnego prawa (Statutu, WZO, Programu Wychowawczego i Profilaktyki Szkoły);

7) przedstawianie wszystkim organom Szkoły swoich wniosków i opinii dotyczących spraw szkolnych, a w szczególności realizowania podstawowych praw uczniów takich jak:

a) prawo do zapoznania się z programem nauczania;

b) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;

c) organizowanie życia szkolnego, dbając o zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;

d) prowadzenia działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej;

e) redagowania i wydawania gazety szkolnej.

  Rada Rodziców &24, 25 Statutu Szkoły:

&24.  Rada Rodziców jest organem kolegialnym Szkoły, w skład której wchodzą rodzice, po jednym przedstawicielu z każdego oddziału Szkoły.

01. Rada działa na podstawie własnego regulaminu który określa szczegółowo:

1) wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady;

2) szczegółowy tryb wyborów do Rady Rodziców;

3) zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców.

02. Rada podejmuje swoje decyzje w formie uchwały.

&25. Kompetencje Rady Rodziców.

01. W ramach kompetencji stanowiących Rada między innymi:

1) opracowuje i uchwala regulamin swojej działalności;

2) uchwala w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyczny;

3) występuje z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkolnych;

4) wnioskuje do Dyrektora o dokonanie oceny pracy nauczyciela, z wyjątkiem nauczyciela stażysty;

5) deleguje swojego przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko Dyrektora Szkoły;

6) deleguje swojego przedstawiciela do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy;

7) gromadzi i gospodaruje funduszami na cele statutowe Szkoły, pochodzącymi z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

02. W ramach kompetencji opiniujących Rada między innymi opiniuje:

1) projekt planu finansowego Szkoły;

2) nowelizację Statutu Szkoły;

3) działalność organizacji i stowarzyszeń działających na terenie Szkoły;

4) innowacje i eksperymenty pedagogiczne;

5) formę realizacji 2 godzin wychowania fizycznego w gimnazjum;

6) ocenę dorobku zawodowego nauczyciela stażysty;

7) program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania, w przypadku niskiej oceny otrzymanej w trakcie ewaluacji zewnętrznej lub osiągniętych przez uczniów słabych wyników podczas egzaminów.

 

 

Katowice 01.09.2015r.

Aktualizacja 01.12. 2015r.


 

Koncepcja pracy szkoły na lata 2014 - 2018

 

Wizja Szkoły

 

Jesteśmy szkołą sprzyjającą wszechstronnemu rozwojowi każdego ucznia, szanujemy jego godność oraz wolność światopoglądową i wyznaniową. Przygotowujemy go do kształcenia się przez całe życie.

 

Misja Szkoły

 

We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.

 

Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.

 

Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo-wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los.

 

Pracujemy z młodzieżą w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego zawodowego, i stosujemy efektywne technologie nauczania oraz kształcenia.

 

Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.

 

Ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju.

 

Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich, bezpośrednich „klientów” szkoły.

 

Okresowo przeprowadzamy ewaluację wewnętrzną (badanie, diagnozowanie i ocenianie jakości pracy Szkoły), a wyniki ewaluacji skutków działań statutowych i pozastatutowych, wykorzystujemy do stałego doskonalenia działalności Szkoły we wszystkich obszarach jej funkcjonowania.

       1.   Organizacja pracy szkoły:

 

- doskonalenie pracy wszystkich elementów organizacyjnych, współpraca z rodzicami, współpraca nauczycieli w ramach Zespołów Przedmiotowych polegająca na tworzeniu planów, ustalaniu terminów spotkań, wymianie doświadczeń, organizowaniu lekcji otwartych, praca w  Zespole Wychowawczym (organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych we współpracy z wychowawcami i rodzicami, znalezienie sposobów na poprawę frekwencji uczniów oraz motywowanie uczniów do osiągania lepszych wyników w nauce, do udziału w konkursach, olimpiadach, zawodach poprzez organizację zajęć dodatkowych zgodnych z potrzebami uczniów), współpraca z Dyrekcją Szkoły w każdym obszarze pracy,

 

- doskonalenie dobrego przepływu informacji między wszystkimi pracownikami szkoły i Dyrekcją (prowadzenie zeszytu zarządzeń, przekazywanie informacji z wykorzystaniem strony internetowej, dziennika elektronicznego, spotkania Rady Pedagogicznej, spotkania w zespołach przedmiotowych),

 

-  współpraca nauczycieli z rodzicami, angażowanie ich do aktywnego uczestnictwa w pracach i działaniach na rzecz szkoły, doskonalenie przepływu informacji
o postępach uczniów (rozmowy indywidualne, zebrania, konsultacje, bieżąca informacja w dzienniku elektronicznym), jak również o działaniach szkoły (aktualności na stronie internetowej szkoły, na tablicach informacyjnych, stworzenie tablic informacyjnych w SP 48. MDK „Południe”, w Bibliotece Miejskiej),

 

- współpraca Dyrekcji i nauczycieli z Samorządem Uczniowskim (zbieranie informacji o tym co uczniowie chcieliby zmienić w szkole, popieranie inicjatyw uczniów, dawanie możliwości o współdecydowaniu w różnych działaniach szkoły, angażowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły),

 

- zachęcanie uczniów do udziału w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych, konkursach artystycznych poprzez organizowanie zajęć dodatkowych, konkursów międzyklasowych, udział w programach unijnych, stwarzanie warunków do rozwijania talentów,

 

-          wyrównywanie szans poprzez organizację dodatkowych zajęć, dawanie możliwości poprawy, objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz inną,  aby uczeń mógł osiągnąć sukces.

      2.   Działania wychowawcze i profilaktyczne:

 

-          diagnoza środowiska szkolnego, wdrażanie programu wychowawczego i profilaktycznego (kształtowanie odpowiednich postaw, rozwijanie i wzmacnianie postawy i świadomości patriotycznej, uświadamianie uczniom ich praw i obowiązków),

 

-          eliminacja, redukcja czynników ryzyka,

 

-          przeciwdziałanie absencji szkolnej,

 

-          przeciwdziałanie zjawiskom agresji i przemocy,

 

-    przygotowanie młodzieży do świadomego poruszania się na rynku pracy,

 

-    uświadomienie i pokazanie młodzieży różnorodnych form i sposobów spędzania czasu  wolnego, propagowanie zdrowego stylu życia,

 

-   pomoc psychologiczno-pedagogiczna we współpracy z wychowawcami, nauczycielami i rodzicami,

 

-   wspieranie uczniów w trudnej sytuacji życiowej,

 

-          prowadzenie działań profilaktycznych (organizacja warsztatów, wykładów, szkoleń profilaktycznych dla uczniów, rodziców, nauczycieli).

 

       3.   Bezpieczeństwo w szkole

 

-          dbanie o bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza nią, w czasie wyjść i wyjazdów   poprzez informację o bezpiecznych zachowaniach w odpowiednich sytuacjach i miejscach, aktywne dyżury, nauczycielskie, monitorowanie wejść i wyjść do placówki, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,

 

-  systematyczne monitorowanie warunków bezpieczeństwa i higieny,

 

-  zapewnianie bezpiecznych warunków nauki i pracy,

 

-  systematyczne upowszechnianie zasad bezpieczeństwa i higieny,

 

-  współpraca ze służbami BHP (organizacja szkoleń, przeglądy techniczne szkoły),

 

-  wzmożenie systemu opieki podczas przerw między zajęciami.


     4.   
Baza szkoły rozwijanie bazy szkoły poprzez:

 

-          bieżące remonty, adaptowanie istniejących pomieszczeń na pracownie (pracownia turystyczna, przedmiotów elektrycznych, audiowizualna, komputerowe),

 

-          oferujemy wszechstronne kształcenie z wykorzystaniem technologii informatycznej,

 

-  zakup nowoczesnych pomocy naukowych (programy komputerowe, nowy sprzęt sportowy, projektory, tablice interaktywne),

 

-  współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwanie podręczników i pomocy    naukowych.


 

      5.  Działania dydaktyczne:

 

- płynne i systematyczne wprowadzanie i monitorowanie nowej podstawy programowej,

 

- odpowiedni dobór programów i podręczników, stosowanie aktywnych metod nauczania, wprowadzanie innowacji pedagogicznych,

 

- prowadzenie diagnozy uczniów (testy na wejściu i wyjściu), rozpoznajemy potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów,

 

- prowadzanie analizy, wyciąganie i wdrażanie wniosków z egzaminów próbnych i zewnętrznych,  

 

- poszukiwanie i stosowanie nowatorskich metod i sposobów prowadzenie zajęć,

 

- umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów,

 

- wyrównywanie szans uczniów,

 

- organizacja wycieczek i wyjść i wyjazdów programowych,

 

- bieżące sprawdzanie umiejętności i wiadomości uczniów,

 

- jawne i jasne ocenianie według WZO (przekazywanie informacji zwrotnej),

 

- wykorzystywanie bazy i pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy  programowej,

 

- nauka i doskonalenie korzystania z różnych źródeł i przetwarzania informacji,

 

- indywidualizacja procesu kształcenia.

 

       6.   Współpraca ze środowiskiem lokalnym:

 

-  współpraca z rodzicami (w czasie zebrań, spotkań indywidualnych, angażowanie rodziców w życie szkoły),

 

-  współpraca ze Szkołą Podstawową 48, Przedszkolem, MDK Murcki, Radą Jednostki Pomocniczej, KHW S.A., Związkiem Górnoślązaków, Spółdzielnią Mieszkaniową i Parafialną Świetlicą Środowiskową, UKS Bonito, Śląską Izbą Turystyczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi pracę szkoły,

 

-  współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 5, IV Komisariatem Policji, Strażą Miejską, Urzędem Pracy.

      7. Promocja szkoły

 

-    prezentacja osiągnięć szkoły w środowisku, na zewnątrz, prezentowanie aktualności z życia szkoły na stronie internetowej oraz w instytucjach środowiska lokalnego,

 

-    rozwijanie oferty edukacyjnej,

 

-    pozyskiwanie sojuszników naszych działań,

 

-    działania na rzecz środowiska lokalnego (współorganizowanie festynu, parafiady),

 

-    spotkania z absolwentami,

 

-     nagranie filmu promującego szkołę, stworzenie ulotek.


 Katowice 01.09.2015r.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Mirosława Okoń
Odpowiada:Iwona Goźlińska
Wytworzył:Mirosława Okoń
Data ostatniej zmiany:2015-12-03 11:14:50
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1405