Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkół nr2 im. Jarosława Iwaszkiewicza - Centrum Ksztaucenia Zawodowego i Ustawicznego w Katowicach
drukuj

Archwium - Przedmiot działalności

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Zespół Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach, ma swoją siedzibę przy ulicy Goetla 2 w Katowicach. Jest placówką publiczną i jednostką budżetową działającą w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Organem prowadzącym jest miasto Katowice, szkoła korzysta z bazy materialnej, stanowiącej własność komunalną miasta Katowice, nadzór pedagogiczny nad szkołą sprawuje Śląski Kurator Oświaty.

W skład Zespołu Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach wchodzi:

  • Gimnazjum nr 17 o 3 - letnim cyklu kształcenia, opartym na podbudowie 6 - letniej szkoły podstawowej,

  • Technikum nr 16 o 4 – letnim cyklu kształcenia, opartym na podbudowie 3 – letniego gimnazjum, kształcącym w specjalnościach:

    technik górnictwa podziemnego – symbol cyfrowy zawodu 311703

    technik elektryk – symbol cyfrowy zawodu 311303

    technik obsługi turystycznej – symbol cyfrowy zawodu 422103.

Zespół Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach działa według przyjętej Misji Szkoły, która stanowi integralną część oferty edukacyjnej, a osiągnięcie zawartych w niej założeń jest jednym z głównych celów działalności szkoły:

  • we wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności,

  • wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej,

  • kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo – wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los,

  • pracujemy z młodzieżą w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego i zawodowego, stosujemy efektywne metody nauczania,

  • przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych, rynku pracy oraz do pełnienia ważnych ról społecznych,

  • ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami szkoły, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju,

  • ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców, środowiska lokalnego oraz wszystkich bezpośrednich „klientów” szkoły,

  • okresowo przeprowadzamy ewaluację wewnętrzną (badanie, diagnozowanie i ocenianie jakości pracy szkoły), a wyniki ewaluacji, skutki działań statutowych wykorzystujemy do stałego doskonalenia działalności szkoły we wszystkich obszarach jej funkcjonowania,

  • opracowujemy i realizujemy Program Wychowawczy i Profilaktyki szkoły,

  • działamy według Planu Pracy Szkoły,

  • zapewniamy uczniom pełne bezpieczeństwo w czasie zajęć organizowanych przez szkołę,

  • organizujemy zajęcia wspomagające,

  • organizujemy praktyki zawodowe,

  • posiadamy umowy z zakładami pracy gwarantujące pracę.

Szczegółowe cele i zadania szkoły określa szczegółowo Rozdział 2 & 6 – 17 Statutu Szkoły.

Podstawy prawne działania szkoły stanowią:

  • Ustawa o Systemie Oświaty

  • Karta Nauczyciela

  • Kodeks Pracy

  • Ustawa o Pracownikach Samorządowych

  • Statut Szkoły

  • inne dokumenty regulujące pracę szkoły (rozporządzenia MEN, uchwały Rady Miasta, zarządzenia Prezydenta, zarządzenia Dyrektora Szkoły, wewnątrzszkolne procedury, instrukcje, regulaminy).

 

 

Katowice 01.09.2015r.

 

 

ORGANIZACJA SZKOŁY

W Zespole Szkół nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Katowicach zatrudnieni są nauczyciele, pracownicy administracji oraz pracownicy obsługi.

Dyrektor Szkoły zatrudnia i zwalnia nauczycieli z zachowaniem przepisów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Pracy.

Pracownicy administracji i pracownicy obsługi są zatrudniani i zwalniani przez Dyrektora Szkoły z zachowaniem przepisów Kodeksu Pracy.

Dla każdego zatrudnionego pracownika Dyrektor Szkoły ustala zakres obowiązków, uprawnień, odpowiedzialności i przydział czynności.

Dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania szkoły tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

  • Wicedyrektor do spraw pedagogicznych (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 2 Statutu Szkoły),

  • Kierownik Warsztatów szkolnych (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 3 Statutu Szkoły),

  • Główny Księgowy (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 4 Statutu Szkoły),

  • Sekretarz Szkoły (szczegółowe obowiązki zawarte są w & 41 ust. 5 Statutu Szkoły),

Obowiązki nauczycieli, wychowawców i bibliotekarza zawarte są w & 42, obowiązki pedagoga szkolnego w & 43 Statutu Szkoły.

ORGANY SZKOŁY

DYREKTOR SZKOŁY &19, 20 Statutu Szkoły:

01 jest jednoosobowym organem zarządzającym i sprawującym nadzór nad działalnością administracyjną i gospodarczą Szkoły. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest Prezydent miasta Katowice;

02  jest organem nadzoru pedagogicznego i kieruje bieżącą działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą Szkoły;

03  wykonuje określone zadania administracji publicznej;

04  posługuje się pieczęcią prostokątną.

&20. Dyrektor Szkoły oprócz obowiązków szczegółowo wymienionych w odrębnych przepisach między innymi:

01 jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w Szkole a przede wszystkim:

1)    nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;

2) powierza pełnienie funkcji wicedyrektorowi i innym pracownikom na stanowiskach kierowniczych;

3)   określa zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy;

4)   ustala sposoby dokumentowania pracy dydaktyczno - wychowawczej;

5)   kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;

6)   przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe;

7)   występuje z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróżnienia;

8)  dokonuje oceny pracy oraz oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu na kolejny stopień awansu zawodowego;

9)   wydaje decyzje o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego;

10)  dba o autorytet, ochronę praw i godności nauczycieli, uczniów i pracowników szkoły;

02   sprawuje opiekę nad uczniami w ramach której między innymi:

1)   egzekwuje przestrzeganie przepisów prawa i postanowień Statutu Szkoły;

2)   dba o odpowiednią realizację procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego;

3)   stwarza warunki do harmonijnego rozwoju psychofizycznego;

4)   organizuje opiekę medyczną na terenie Szkoły;

5)   opracowuje listę uczniów uprawnionych do pomocy materialnej.

03 opracowuje projekt planu finansowego Szkoły, dysponuje jego środkami i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;

04  dysponuje środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

05  dba o właściwe wyposażenie Szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne, a w szczególności:

1) ustala na podstawie propozycji zespołów nauczycieli, a w przypadku braku takowej propozycji po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców:

a) zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne;

b) materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym.

2) dokonuje zakupu do biblioteki szkolnej materiałów wymienionych powyżej oraz innych materiałów bibliotecznych;

3) ustala czynności związane z gospodarowaniem podręcznikami i materiałami wymienionymi powyżej oraz ustala szczegółowe procedury korzystania z nich przez uczniów.

06  dba o odpowiedni stan techniczny budynku i urządzeń znajdujących na terenie Szkoły;

07 współdziała ze związkami zawodowymi w zakresie uprawnień związków do opiniowania i zatwierdzania;

08  odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji Szkoły.

09 odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.

    Rada Pedagogiczna &21, 22 Statutu Szkoły:

&21. Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym, w skład którego wchodzą wszyscy nauczyciele Szkoły.

01.  Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Szkoły, który zwołuje i organizuje zebrania Rady;

02. Zebrania mogą być zwoływane również na wniosek organu prowadzącego, organu nadzorującego, Rady Rodziców lub co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej;

03. W zebraniach Rady z głosem doradczym, za zgodą lub na wniosek Rady, mogą brać udział inne osoby zaproszone przez Dyrektora Szkoły;

04. Uczestnicy zebrania są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na Radzie, które mogą naruszać czyjekolwiek dobro osobiste;

05. Zebrania plenarne organizowane są:

1) przed rozpoczęciem roku szkolnego;

2) po zakończeniu każdego semestru;

3) w miarę potrzeb w trakcie roku szkolnego.

06. Zebrania klasyfikacyjne zwołuje się w trakcie kończącego się semestru w celu:

1) zapoznania się z wynikami nauczania i wychowania;

2) podjęcia decyzji klasyfikacyjnych;

3) wyrażenia zgody na dodatkowe egzaminy poprawkowe oraz promocję warunkową.

07. Rada podejmuje swoje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.

1)   uchwała jest obowiązująca od momentu jej podjęcia;

2) Dyrektor Szkoły może wstrzymać wykonanie uchwały, o czym musi powiadomić organ sprawujący nadzór pedagogiczny i organ prowadzący Szkołę. W procesie odwoławczym odnośnie wstrzymanej uchwały ostateczną decyzję podejmuje organ nadzoru pedagogicznego.

08. Zebrania są protokołowane;

&22. Kompetencje Rady Pedagogicznej.

01. W ramach kompetencji stanowiących rada między innymi:

1) uchwala w porozumieniu z Radą Rodziców, Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyczny;

2)  przygotowuje projekt i po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego, przyjmuje nowelizację Statutu Szkoły;

3)  akceptuje, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców, innowacje i eksperymenty pedagogiczne;

4)  akceptuje, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców, formę realizacji 2 godzin wychowania fizycznego w gimnazjum;

5)  ocenia sytuację oraz stan Szkoły i może występować z odpowiednimi wnioskami do organu prowadzącego;

6)   wnioskuje o odwołanie osób z funkcji kierowniczych Szkoły;

7)   stawia wotum nieufności wobec Dyrektora Szkoły;

8)   uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych Szkoły i wybiera swoich przedstawicieli do:

a)   komisji konkursowej podczas wyboru dyrektora szkoły;

b)  komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli;

c)  zespołu odwoławczego rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy.

9)  skreśla ucznia z listy uczniów Szkoły.

10) dostosowuje wymagania na egzaminach gimnazjalnym lub maturalnym do możliwości psychofizycznych ucznia;

11)  ustala organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły;

12) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny w celu doskonalenia pracy Szkoły.

02. W ramach kompetencji opiniujących rada między innymi opiniuje:

1) Plan Pracy Szkoły, Koncepcję Pracy Szkoły;

2) projekt planu finansowego;

3) Szkolny Zestaw Programów nauczania oraz zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danego poziomu nauczania przez co najmniej trzy lata oraz materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w danym roku szkolnym;

4) tygodniowy plan zajęć;

5) kandydatów na stanowiska kierownicze w Szkole;

6) propozycje Dyrektora przydziału prac i obowiązków nauczycielom;

7) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród innych wyróżnień;

8) pracę Dyrektora przy ustalaniu jego oceny pracy.

    Samorząd Uczniowski &23, Statutu Szkoły:

&23. Samorząd Uczniowski jest organem kolegialnym.

01. W Szkole działają dwa Samorządy Uczniowskie, odrębnie dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.

1) w skład samorządu wchodzą jedynie uczniowie danego typu szkoły;

2) zasady wyboru i działania samorządów określają regulaminy oddzielne dla gimnazjum i dla szkół ponadgimnazjalnych, uchwalone przez ogół uczniów tychże gremiów, które określają:

a) tryb powoływania i odwoływania samorządu;

b) kadencję – czas trwania;

c) podział, zakres kompetencji i sposób wyłaniania przedstawicieli samorządu;

d) tryb podejmowania uchwał.

02. Do zadań samorządu uczniowskiego należy:

1) przygotowanie projektu Regulaminu Samorządu i Regulaminu Uczniowskiego oraz innych regulaminów działających doraźnie;

2) występowanie do władz szkolnych z nowymi inicjatywami dotyczącymi życia szkolnego i sposobem ich wykonania;

3) gospodarowanie środkami materialnymi Samorządu Uczniowskiego;

4) proponowanie nauczyciela mającego pełnić rolę opiekuna samorządu;

5) wykonywanie zadań zleconych przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję Szkoły;

6)współpraca z  Radą Pedagogiczną w opracowaniu i ewaluowaniu wewnątrzszkolnego prawa (Statutu, WZO, Programu Wychowawczego i Profilaktyki Szkoły);

7) przedstawianie wszystkim organom Szkoły swoich wniosków i opinii dotyczących spraw szkolnych, a w szczególności realizowania podstawowych praw uczniów takich jak:

a) prawo do zapoznania się z programem nauczania;

b) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;

c) organizowanie życia szkolnego, dbając o zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;

d) prowadzenia działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej;

e) redagowania i wydawania gazety szkolnej.

  Rada Rodziców &24, 25 Statutu Szkoły:

&24.  Rada Rodziców jest organem kolegialnym Szkoły, w skład której wchodzą rodzice, po jednym przedstawicielu z każdego oddziału Szkoły.

01. Rada działa na podstawie własnego regulaminu który określa szczegółowo:

1) wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady;

2) szczegółowy tryb wyborów do Rady Rodziców;

3) zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców.

02. Rada podejmuje swoje decyzje w formie uchwały.

&25. Kompetencje Rady Rodziców.

01. W ramach kompetencji stanowiących Rada między innymi:

1) opracowuje i uchwala regulamin swojej działalności;

2) uchwala w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyczny;

3) występuje z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkolnych;

4) wnioskuje do Dyrektora o dokonanie oceny pracy nauczyciela, z wyjątkiem nauczyciela stażysty;

5) deleguje swojego przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko Dyrektora Szkoły;

6) deleguje swojego przedstawiciela do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy;

7) gromadzi i gospodaruje funduszami na cele statutowe Szkoły, pochodzącymi z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

02. W ramach kompetencji opiniujących Rada między innymi opiniuje:

1) projekt planu finansowego Szkoły;

2) nowelizację Statutu Szkoły;

3) działalność organizacji i stowarzyszeń działających na terenie Szkoły;

4) innowacje i eksperymenty pedagogiczne;

5) formę realizacji 2 godzin wychowania fizycznego w gimnazjum;

6) ocenę dorobku zawodowego nauczyciela stażysty;

7) program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania, w przypadku niskiej oceny otrzymanej w trakcie ewaluacji zewnętrznej lub osiągniętych przez uczniów słabych wyników podczas egzaminów.

 

 

Katowice 01.09.2015r.

Aktualizacja 01.12. 2015r.

 



 


KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ NR 2 IM. JAROSŁAWA IWASZKIEWICZA
W KATOWICACH

 

NA LATA 2014 - 2018

 

 

 

 

 

Podstawa prawna:

 

  • Ustawa o systemie oświaty oraz akty wykonawcze do ustawy
  • Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego    (Dz. U.  z 2015 r. poz.1270 );                                                                                                                               

 

Misja szkoły:

 

Jesteśmy szkołą, w której stwarzamy uczniom optymalne warunki do wszechstronnego rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego, w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, przy pełnym zaangażowaniu profesjonalnie przygotowanej kadry pedagogicznej i pracowników szkoły. Wyposażamy uczniów w wiedzę i umiejętności określone w Podstawie Programowej, przygotowujemy do egzaminów zewnętrznych (gimnazjalnego, maturalnego, zawodowego), podjęcia ważnych decyzji dotyczących dalszej kariery zawodowej i drogi życiowej, rozpoznajemy i rozwijamy uzdolnienia oraz zaspokajamy potrzeby specjalne i udzielamy niezbędnej pomocy wszystkim uczniom. Rodzice są partnerami szkoły w wychowaniu i edukacji swoich dzieci.

 

 

 

Wizja:

 

Szkoła realizuje zadania dydaktyczno - wychowawczo,  stwarzając warunki do indywidualnego rozwoju ucznia i przygotowując go do:

 

  • podjęcia decyzji dotyczących dalszej drogi kształcenia, zawodowej i życiowej;
  • efektywnej nauki przygotowującej do egzaminów zewnętrznych;
  • radzenia sobie ze stresem i rozwiązywaniem problemów;
  • twórczego myślenia;
  • współpracy w grupie;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień;
  • wyboru profesji;
  • funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie.

 

 

 

Szkoła zaspokaja specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i udziela profesjonalnej pomocy psychologiczno - pedagogicznej przez nauczycieli i specjalistów – pedagoga oraz we współpracy z poradnią psychologiczno - pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi.

 

Szkoła realizuje proces wychowawczy  we współpracy z rodzicami udzielając im wsparcia

 

w wychowaniu młodzieży w partnerstwie i zaufaniu. Rodzice są partnerami – włączającymi się w procesy edukacyjne.

 

W swojej pracy kierujemy się podstawami prawnymi – szczególnie Konstytucją RP i Podstawą Programową oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi.

 

Praca Szkoły podlega ewaluacji, a formułowane i wdrażane wnioski służą do doskonaleniu jakości pracy.

 

 

 

 

 

Priorytety:

 

  1. Rozpoznajemy i zaspokajamy indywidualne potrzeby każdego ucznia z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi diagnozy pedagogicznej.
  2. Realizujemy procesy edukacyjne i dostosowujemy ich przebieg do możliwości każdego ucznia.
  3. Stosujemy nowoczesne metody pracy sprzyjające rozwojowi twórczego myślenia oraz umiejętności społecznych niezbędnych w nowoczesnym społeczeństwie.
  4. Aktywnie współpracujemy z rodzicami uczniów, włączając ich w realizację założeń koncepcji.
  5. Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym – partnerami szkoły, poszerzając ofertę edukacyjną oraz integrując społeczność szkolną ze społecznością lokalną.
  6. Prowadzimy profesjonalne doradztwo zawodowe z wykorzystaniem nowoczesnych metod pracy z uczniem i grupą, organizujemy doradztwo zawodowe.
  7. Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej jest ukierunkowane na podnoszenie jakości pracy szkoły, a także wspomaga nauczycieli w rozwoju zawodowym.
  8. Praca szkoły jest analizowana, poddawana ewaluacji wewnętrznej, a wnioski formułowane na jej podstawie będą wdrażane w celu doskonalenia jej pracy.
  9. Wszystkie podmioty szkoły są aktywnie angażowane w działania ewaluacyjne, opinia rodziców jest systematycznie analizowana, a wnioski z prezentowane społeczności szkoły.

 

Cele strategiczne na lata 2016–2018

 

  1. Osiągnięcie jak najlepszych wyników nauczania i wyników egzaminów zewnętrznych.
  2. Podniesienie poziomu frekwencji uczniów poprzez odpowiednie działania, we współpracy z rodzicami.
  3. Współpraca z rodzicami, angażowanie ich do aktywnego uczestnictwa w pracach i działaniach na rzecz szkoły.
  4. Współpraca z ościennymi placówkami oświatowymi oraz instytucjami i organizacjami wspomagającymi pracę szkoły
  5. Współpraca z pracodawcami (organizacja praktyk, gwarancja pracy).
  6. Organizacja zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych związanych z wyborem dalszego kształcenia oraz kariery zawodowej.
  7. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych, konkursach artystycznych (organizowanie dodatkowych zajęć, stwarzanie warunków do rozwijania talentów, nagradzanie uczniów w różnych formach).
  8. Wyrównywanie szans (organizacja dodatkowych zajęć, możliwość poprawy ocen, objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną, wspieranie uczniów w trudnej sytuacji życiowej).
  9. Podnoszenie  poziomu aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców poprzez wprowadzenie nowych form prowadzenia zajęć wychowania fizycznego oraz sportowych zajęć dodatkowych.
  10. Doskonalenie pracy wszystkich elementów organizacyjnych, współpraca z rodzicami, współpraca nauczycieli w ramach Zespołów Przedmiotowych.
  11. Współpraca dyrekcji, nauczycieli z Samorządem Uczniowskim (angażowanie uczniów do aktywnego uczestniczenia w życiu szkoły)
  12. Wdrażanie programów Profilaktyki i Wychowawczego Szkoły.
  13. Dbanie o bezpieczeństwo uczniów i pracowników (systematyczne monitorowanie warunków bezpieczeństwa w szkole oraz w czasie wyjść, wyjazdów, imprez i uroczystości).
  14. Rozwijanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej szkoły.
  15. Promocja szkoły na zewnątrz oraz w środowisku lokalnym.

 

Wsparciem dla szkoły w realizacji zadań będą rodzice, Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna  oraz inne instytucje i pracodawcy wspomagający pracę szkoły.

 

 

 

Model absolwenta

 

Absolwenci naszej szkoły, którzy ukończą edukację będą gotowi na podjęcie nauki w szkołach ponadgimnazjalnych, na studiach wyższych lub podejmą pracę, zgodnie z możliwościami, zdolnościami i dalszą karierą zawodową.

 

 Młodzież będzie przygotowana na podejmowanie świadomych decyzji dotyczących ich przyszłości. Wyposażeni w wiedzę i umiejętności przydatne do kontynuowania uczenia się
i studiowania, posiadający umiejętność zachowania się w każdej sytuacji, współpracujący 

 

w grupie, z poszanowaniem każdego człowieka, stosujący zasadę równości wobec innych  - młodzi ludzie będą mogli rozpocząć swoje dorosłe życie.

 

Absolwenci będą wykazywać się twórczym myśleniem i działaniem adekwatnie do swoich rozpoznanych możliwości psychofizycznych, świadomi swoich zdolności i talentów.

 

Uczeń jest dla nas nadrzędną wartością i jego wszechstronny rozwój to nasz główny priorytet.

 

 

 

System motywacji w szkole

 

W szkole funkcjonuje system motywacji uczniów do nauki. Głównym założeniem systemu jest stosowanie odpowiednich metod pracy z uczniem oraz wzmacnianie pozytywnych zachowań i promowanie ich w społeczności szkolnej.

 

Cele funkcjonowania systemu:

 

  • podniesienie poziomu osiągnięć uczniów z poszczególnych przedmiotów;
  • promowanie pozytywnych zachowań od rozpoczęcia nauki;
  • niwelowanie zachowań niepożądanych wśród uczniów;
  • kształtowanie nawyków związanych z systematyczną pracą, obowiązkowością i odpowiedzialnością;
  • rozwijanie zainteresowań, uzdolnień i talentów uczniów;
  • udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce i zachowaniu.

 

Formy wzmocnień pozytywnych stosowane w ramach systemu:

 

  • pochwała na forum klasy;
  • pochwała na forum szkoły – podczas apelu lub akademii okolicznościowych;
  • pochwała wobec rodziców w czasie zebrań;
  • pochwała pisemna dla rodziców w czasie akademii;
  • publikacja prac, wytworów nagrodzonych wysokimi notami na stronie internetowej, tablicach na terenie szkoły (za zgodą nagrodzonego);
  • świętowanie w klasie wraz z wychowawcą klasy sukcesów uczniów i klasy.

 

W systemie priorytetowe jest dostrzeganie wszelkich sukcesów uczniów, postępów

 

w nauce, zarówno tych uzdolnionych jak i uczniów mających trudności w nauce i zachowaniu, ale robiących postępy.

 

 

 

Załączniki:

 

  1. Statut szkoły.
  2. System motywacji uczniów do nauki.
  3. Program wychowawczy i profilaktyki.
  4. Zasady wewnątrzszkolnego oceniania.
  5. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli – plan.
  6. Plan nadzoru pedagogicznego.
  7. Projekt ewaluacji wewnętrznej na dany rok szkolny.
  8. Program wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

 

 

 

 

 


 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Mirosława Okoń
Odpowiada:Iwona Goźlińska
Wytworzył:Mirosława Okoń
Data ostatniej zmiany:2016-09-28 13:05:10
Powrót

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1414