Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Wojska Polskiego

Instrukcja korzystania z e-bip.org.pl

Przeglądanie stron

Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie ekranu interesującą Cię informację. Elementy menu mogą posiadać podkategorie, są one oznaczone. Każda informacja publiczna składa się z pola tekstowego oraz opcjonalnie z załączników. Wszystkie informacje i pliki są dodawane i zmieniane tylko i wyłącznie przez podmiot, na którego stronie się znajdujemy. Każdy wpis posiada autora oraz datę jego ostatniej modyfikacji.

Założenie własnego biuletynu informacji publicznej

W tym celu należy wejść na stronę https://e-bip.org.pl i kliknąć przycisk "Rejestracja". Następnie podać login, hasło, prefiks i e-mail. Potwierdzeniem poprawnej rejestracji będzie e-mail wysłany na podany adres w formularzu.

Archiwum informacji

Każda zmiana informacji przez instytucję zostaje odnotowana. Nowy wpis pojawia się jako główny, a każdy stary jest przenoszony do archiwum. Każda podstrona ma swoje archiwum, w formie spisu u dołu strony. Klikając "Więcej" jesteśmy przenoszeni do archiwalnego wpisu, wraz z pełnym tekstem, załącznikami.

Panel logowania

Adres Biuletynu Informacji Publicznej jest następujący: e-bip.org.pl Po wpisaniu adresu w przeglądarkę zostaje wyświetlona strona startowa. Służy ona do logowania już zarejestrowanych instytucji lub rejestracji nowych. Logowanie polega na podaniu loginu i hasła podawanych w formularzu rejestracji, po czym kliknięciu przycisku „Logowanie”. Drugi przycisk „Przypomnienie” przeniesie użytkownika na podstronę pomagającą z hasłem. Trzeci przycisk zatytułowany „Rejestracja” przekseruje nas do formularza rejestracji nowej instytucji.

Formularz rejestracji

Wypełnienie formularza rejestracji jest pierwszym krokiem do zbudowania własnego biuletynu informacji publicznej.

Wymagane dane podane podczas rejestracji to:

  • „Login” – login użytkownika, krótka unikalna nazwa instytucji lub osoby rejestrującej, jej znajomość będzie wymagana przy każdym logowaniu użytkownika.
  • „Hasło” – hasło użytkownika, jego znajomość będzie wymagana przy każdym logowaniu użytkownika. Wprowadzane hasło posiada ograniczenie, musi posiadać minimum 6 znaków. Jeśli będzie posiadało mniej, przycisk „Rejestruj” będzie nieaktywny, rejestracja nie będzie mogła być wykonana.
  • „Prefiks adresu www" – jest to unikalny prefiks podmiotu przed adresem e-bip.org.pl. Będzie on służył do identyfikacji instytucji i wyświetleniu jej własnej strony z indywidualnymi danymi. Ustanowiony raz nie może być zmieniony. Po kliknięciu przycisku poniżej „Pokaż przykłady prefiksu” zostaną wyświetlone dwa przykładowe prefiksy: „sp1poznan.e-bip.org.pl” oraz „osp35.e-bip.org.pl”.
  • „Email” – e-mail rejestrującego się użytkownika, na który zostanie wysłany email potwierdzający rejestrację, wraz z jednorazowym podaniem loginu i hasła. Na ten adres email zostaną w razie potrzeby wysłane emaile z powiadomieniem o zmianie hasła lub przypomnieniu hasła.

Rejestracja zakończona powodzeniem

Warunkiem zakończenia rejestracji powodzeniem jest:

  • wypełnienie wszystkich pól formularza rejestracyjnego,
  • podanie unikalnego loginu,
  • podanie unikalnego prefiksu,
  • hasło musi składać się z minimum 6 znaków,
  • spełnienie warunku iż tylko jedna instytucja może być zarejestrowany na jeden adres email.

Po spełnieniu powyższy warunków, instytucja zostaje zarejestrowana w systemie, oraz zostaje utworzona dla niej jej własna strona biuletynu informacji publicznej. Adres strony to podany prefiks, który łączy się z ‘e-bip.org.pl’, zostaje on wysłany w e-mailu po rejestracji.

Rejestracja zakończona niepowodzeniem

Jeśli użytkownik wypełnił formularz poprawnie, a adres e-mail lub login zostały już wykorzystane, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

Panel zarządzania biuletynem

Po pomyślnym podaniu loginu i hasła użytkownik zostaje przeniesiony na stronę panelu edycji swojego podmiotu. Pierwsze logowanie jest równoważne z brakiem jakichkolwiek uzupełnionych informacji o instytucji. Ich zmianę sugeruje wyróżniony na czerwono tekst co powinien zrobić użytkownik, czyli kliknąć przycisk „Edytuj dane podstawowe”.

Poniżej znajduje się przycisk „Mapa strony”, „Dokonaj zapłaty”. Wymienione dwa przyciski są nieaktywne do momentu uzupełniania wszystkich danych podstawowych.

Z lewej strony znajduje się już zbudowane menu, z elementów, które są wymagane ustawą. Użytkownik ma możliwość całkowitej edycji struktury menu. Każdy element menu to oddzielna podstrona, która zawiera indywidualną informację publiczną. Pod menu użytkownika znajdują się przyciski:

  • „Mapa strony” – przekserowanie na podstronę z panelem budowy biuletynu
  • „Zmiana hasła” - zmiana aktualnego hasła na nowe
  • „Wyloguj” – wylogowanie z konta instytucji i przekierowanie na stronę e-bip.org.pl

Po uzupełnieniu danych podstawowych, zostają uaktywnione przyciski „Mapa strony” oraz „Dokonaj zapłaty”, czyli panel jest w pełni funkcjonalny. Użytkownik może przejść do budowy własnego biuletynu informacji publicznej.

Budowa własnego biuletynu

Po kliknięciu przycisku "Mapa strony" użytkownik zostaje przeniesiony do podstrony z budową biuletynu. Może dodawać, edytować, usuwać kategorie oraz podkategorie menu, przemieszczać je, skorzystać z wzorcowego menu.