Archwium - Regulamin organizacyjny
ZARZĄDZENIE Nr 3/2021
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zamościu
z dnia 10 marca 2021 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektorat
Weterynarii w Zamościu
Na podstawie art.11 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (t.j. Dz.U. z 2021 r.poz. 306 ) oraz § 2 i § 5 Zarządzenia Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, z późniejszymi zmianami ) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Zamościu stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Traci moc Zarządzenie Nr 8 z dnia 18 grudnia 2015 roku w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Zamościu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 10 marca 2021 roku.
Załącznik do Zarządzenia Nr 3/2021
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zamościu
z dnia 10.03.2021r.
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Zamościu
Ustalił:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Zamościu
w uzgodnieniu z Lubelskim Wojewódzkim Lekarzem Weterynarii
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
-
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Zamościu działa w szczególności na podstawie:
-
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 306)
-
Zarządzenia Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz .Urz. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3 zm. Dz. Urz. z 2014 poz 26), (Dz.U z2020, poz. 18),
-
niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
-
§ 2
-
Regulamin organizacyjny, zwany dalej "Regulaminem", określa wewnętrzną strukturę, szczegółową organizację, tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Zamościu oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład Inspektoratu.
-
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
Powiecie – należy przez to rozumieć powiat zamojski; grodzki i ziemski,
-
Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Zamościu,
-
Wojewódzkim Lekarzu - należy przez to rozumieć Lubelskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii,
-
Powiatowym Lekarzu - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zamościu,
-
Zastępcy Powiatowego Lekarza - należy przez to rozumieć Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zamościu,
-
Komórkach organizacyjnych - należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowisko pracy.
-
Kierowniku - należy przez to rozumieć osobę kierującą zakładem, zespołem, a w przypadku zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt oraz ds. bezpieczeństwa żywności pasz i utylizacji, starszych inspektorów weterynarii, a w razie ich braku inspektorów weterynaryjnych.
§ 3
-
Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
-
Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
-
wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
-
jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
-
wynikających z odrębnych ustaw.
-
-
Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
-
Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu; zamojskiego grodzkiego i ziemskiego,
-
Siedziba Inspektoratu mieści się w Zamościu ul. Sienkiewicza 24.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA INSPEKTORATU
§ 4
-
Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy kierują kierownicy.
-
W zespołach, o których mowa w § 12, 13 , kierownikiem może być starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
-
Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1.
ROZDZIAŁ III
ZASADY REALIZACJI ZADAŃ I KIEROWANIA PRACĄ INSPEKTORATU
§ 5
-
Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.
-
Do kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
-
zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
-
reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu,
-
wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu,
-
udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych,
-
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej,
-
zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
-
§ 6
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik Inspektoratu.
-
Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega: a) zespół do spraw finansowo – księgowych,
b) samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
c) zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji,
d) zespół do spraw administracyjnych. -
Zastępcy Powiatowego Lekarza bezpośrednio podlega:
a) zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt.
§ 7
-
Kierownicy odpowiadają za:
-
należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa,
-
porządek i dyscyplinę pracy,
-
merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
-
-
Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
-
Kierownicy wykonują obowiązki bezpośrednich przełożonych wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r., o służbie cywilnej ( Dz.U. z 2020, poz.265 z późn. zm. ).
§ 8
- Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą,
-
kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny,
-
głównego księgowego – w przypadku gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe,
-
radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
-
-
Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą,
-
kierownika komórki organizacyjnej, z której zakresem działania związany jest dokument,
-
głównego księgowego – w przypadku gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
-
-
Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
-
Powiatowy Lekarz lub jego Zastępca lub osoba, o której mowa w § 6 ust. 2 oraz
-
Główny Księgowy lub jego Zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
-
-
Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje ( w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
-
Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.
-
Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustalony został w instrukcji kancelaryjnej określonej Zarządzeniem Nr 3/06 Lubelskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z dnia 18 sierpnia 2006 r w sprawie instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji o organizacji i zakresie archiwum zakładowego w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Lublinie i Powiatowych Inspektoratach Weterynarii.
ROZDZIAŁ IV
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK
ORGANIZACYJNYCH
§ 11
-
W skład Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
-
zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
-
zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji,
-
zespół do spraw finansowo-księgowych,
-
zespół do spraw administracyjnych,
-
samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
-
§ 12
-
Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy:
-
zwalczanie zakaźnych chorób zwierząt, w tym między innymi:
-
przyjmowanie zgłoszeń o chorobach zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi notyfikacji, zwalczania i rejestracji oraz prowadzenie dochodzenia epizootycznego i innych czynności celem potwierdzenia lub wykluczenia zgłoszonej choroby,
-
prowadzenie czynności związanych ze zwalczaniem ogniska choroby zakaźnej.
-
-
kontrole przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla podejmowania i prowadzenia działalności nadzorowanej przez podmioty zajmujące się tą działalnością, umieszczone w rejestrze Powiatowego Lekarza,
-
kontrola pracy lekarzy weterynarii wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza do wykonywania:
-
ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych,
-
nadzoru nad spędami i innymi miejscami gromadzenia zwierząt,
- badania zwierząt w obrocie krajowym i zagranicznym wraz z kontrolami ich transportu i wystawianiem świadectw zdrowia.
-
-
opracowywanie i aktualizacja planów gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
-
kontrole handlu, wwozu i wywozu zwierząt,
-
kontrole rejestracji i identyfikacji zwierząt prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów w części dotyczącej przepisów ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
-
pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów, dotyczących zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
-
gromadzenie i przekazywanie informacji dotyczących występowania chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania i rejestracji, w tym stwierdzania zoonozy lub wykrycia czynnika zoonotycznego,
-
prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości i raportowania wynikających z obowiązujących przepisów,
-
kontrolowanie zagrożeń epizootycznych lub epidemiologicznych związanych z wykonywaniem działalności polegającej na świadczeniu usług z zakresu medycyny weterynaryjnej,
-
kontrole przestrzegania przepisów o ochronie zdrowia zwierząt i o ochronie zwierząt, w tym zachowaniem dobrostanu w zakresie dotyczącym wykonywanych zadań,
-
przygotowywanie projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania wyżej wymienionych zadań,
-
wykonywanie zadań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt szczególnie w przypadku zaistnienia szczególnego zagrożenia epizootycznego lub epidemiologicznego,
-
przygotowywanie dokumentów dla Powiatowego Lekarza wynikających z przepisów o ochronie zwierząt,
-
kontrole znakowania i rejestracji zwierząt w siedzibach stad w tym kontrole spełniania wymogów wzajemnej zgodności w obszarach identyfikacji i rejestracji zwierząt, zdrowia zwierząt oraz zgłaszania chorób zakaźnych zwierząt i dobrostanu zwierząt,
-
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań potrzebnych do rozliczeń finansowych lub opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu.
-
obsługa systemów komputerowych dotyczących przedmiotowego zakresu działania Zespołu
-
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą:
- starszy inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt - Kierownik Zespołu,
- starszy inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
- inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
- inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
- inspektor weterynaryjny do spraw zdrowia i ochrony zwierząt.
§ 13
-
Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności , pasz i utylizacji należy:
-
sprawowanie kontroli nad bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nad wymaganiami weterynaryjnymi przy ich produkcji, przechowywaniu, umieszczaniu na rynku, sprzedaży bezpośredniej a w szczególności nad:
-
spełnianiem wymagań weterynaryjnych dla produktów pochodzenia zwierzęcego umieszczanych na rynku oraz przywożonych i przeznaczonych na rynek krajowy,
-
spełnianiem wymagań dotyczących poszczególnych etapów produkcji, w tym produkcji pierwotnej,
-
warunkami, trybem i zakresem prowadzenia kontroli wewnętrznej w zakładzie, w tym opracowania, wdrożenia i realizacji systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (system HACCP),
-
sposobem znakowania, pakowania i przechowywania tych produktów,
-
wymaganiami dotyczącymi świadectw zdrowia, handlowych dokumentów identyfikacyjnych lub innych dokumentów dołączonych do tych produktów,
-
wymaganiami dotyczącymi środków transportu przewożących produkty pochodzenia zwierzęcego
-
sposobem badania zwierząt rzeźnych, badania i oceny ich mięsa, mięsa zwierząt łownych oraz sposobem postępowania z mięsem niezdatnym do spożycia.
-
posobem prowadzenia dokumentacji, w tym nad sposobem dokumentowania pochodzenia zwierząt, z których lub od których pozyskuje się te produkty oraz zakres i sposób prowadzenia rejestru zwierząt, a także sposób dokumentowania pochodzenia tych produktów oraz zakres i sposób prowadzenia rejestru tych produktów,
-
-
ustalanie i prowadzenie listy osób wyznaczonych do badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz wykonywanie czynności kontrolnych dotyczących właściwego wykonywania przez te osoby czynności z wyznaczenia.
-
pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów dotyczących:
-
badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
-
nadzoru nad jakością zdrowotną środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego,
-
pobierania próbek do badań na zawartość pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych u zwierząt żywych, w tkankach i narządach zwierząt martwych, w środkach spożywczych pochodzenia zwierzęcego oraz w paszach w tym paszach leczniczych.
-
-
kontrole przestrzegania wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie w zakresie minimalnych warunków higieny,
-
współpraca ze starszym inspektorem do spraw ochrony zdrowia zwierząt przy wykonywaniu zadań przewidzianych na stanowisku pracy do spraw ochrony zwierząt zwłaszcza związanych z ubojem i transportem zwierząt,
-
wykonywanie zadań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt, szczególnie w przypadku zaistnienia zagrożenia epizootycznego w podmiotach wytwarzających produkty pochodzenia zwierzęcego ,
-
kontrole podmiotów produkujących żywność pochodzenia zwierzęcego w zakresie ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego,
-
szkolenia lekarzy wolnej praktyki wyznaczonych do sprawowania urzędowych czynności kontrolnych w zakresie nadzoru nad środkami spożywczymi pochodzenia zwierzęcego, w tym badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów w części dotyczącej przepisów ustawy o produktach pochodzenia zwierzęcego, w tym rejestru podmiotów prowadzących produkcję podstawową,
-
prowadzenie rejestru urzędowych pieczęci do znakowania mięsa zwierząt rzeźnych i łownych poddanego kontrolom urzędowym oraz rejestru obowiązującej dokumentacji w zakresie badania przedubojowego i poubojowego,
-
wykonywanie czynności związanych z nadzorem nad znakowaniem i rejestracją zwierząt związanych z ubojem i transportem zwierząt rzeźnych,
-
kontrole przestrzegania wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie w zakresie minimalnych warunków higieny,
-
kontrole wytwarzania, obrotu, przechowywania i stosowania pasz oraz pasz na własne potrzeby w gospodarstwach rolnych, pobieranie próbek do badań w tym do badań w ramach Krajowego Planu Kontroli Urzędowej Pasz, kontrole podmiotów wytwarzających pasze oraz zajmujących się obrotem lub sprzedażą pasz.
-
organizacja i koordynacja kontroli nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego i utylizacją,
-
organizacja i koordynacja kontroli nad stosowaniem pasz,
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów w części dotyczącej przepisów ustawy o paszach, w tym rejestru podmiotów prowadzących produkcję podstawową
-
pobieranie próbek do badań laboratoryjnych na zawartość substancji niepożądanych, zabronionych, niedozwolonych pozostałości chemicznych, biologicznych i skażeń promieniotwórczych w paszach,
- przyjmowanie informacji o niebezpiecznych produktach żywnościowych oraz o paszach od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych - w zakresie kompetencji tych inspekcji a także ocena ryzyka i stopnia zagrożenia spowodowanego niebezpiecznym produktem żywnościowym lub paszą, a następnie przekazywanie tych informacji do kierującego siecią systemu RASFF, o którym mowa w art. 85 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywieni.
- przygotowywanie projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania wymienionych zadań,
- prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości wynikającej z przepisów,
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu,
- obsługa systemów komputerowych dotyczących przedmiotowego zakresu działania Zespołu.
-
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą :
- starszy inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności ,
- starszy inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności,
- inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności,
- inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności,
- inspektor weterynaryjny do spraw bezpieczeństwa żywności,
- inspektor weterynaryjny do spraw pasz i utylizacji.
§ 14
-
Do zadań zespołu do spraw finansowo- księgowego należy:
-
opracowywanie i realizacja planów finansowych w zakresie zatrudnienia, środków budżetowych, dochodów własnych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
-
kontrola racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych i finansowych,
-
terminowe realizowanie bieżących płatności i zobowiązań,
-
kontrola i analiza realizacji dochodów Skarbu Państwa, wydatków budżetowych i dochodów własnych jednostki,
-
prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
prowadzenie likwidatury i kasy,
-
sporządzanie bilansów i okresowych sprawozdań finansowych,
-
prowadzenie dokumentacji i windykacji dochodów budżetowych,
-
prowadzenie dokumentacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
sporządzanie listy płac, naliczanie zasiłków chorobowych, macierzyńskich oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
-
potrącanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne pracowników oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
-
opracowywanie analiz ekonomicznych,
-
prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej środków trwałych i naliczanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych,
-
prowadzenie akt osobowych pracowników, prowadzenie ewidencji legitymacji służbowych i upoważnień,
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej czasu pracy,
-
przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz dotyczących zatrudnienia,
-
prowadzenie spraw socjalnych,
-
obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw kadrowych.
-
-
Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
-
prowadzenia rachunkowości Inspektoratu;
-
wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
-
dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
-
dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
-
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą :
- Główny księgowy,
- inspektor do spraw księgowości,
- inspektor do spraw kadrowo – płacowych.
§ 15
-
Do zadań zespołu do spraw administracyjnych należy:
-
przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
-
prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
-
wysyłanie korespondencji i przesyłek,
-
przyjmowanie i nadawanie faksów oraz obsługa poczty elektronicznej,
-
udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych zespołów lub stanowisk pracy,
-
magazynowanie sprzętu, testów diagnostycznych do badań w zakresie zwalczania chorób zakaźnych, realizacji krajowego planu monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w ich wydzielinach i wydalinach, w tkankach lub narządach zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz w paszach,
-
zaopatrywanie Inspektoratu we wszelkiego rodzaju sprzęt, aparaturę, materiały, druki itp. niezbędne do prawidłowego jego funkcjonowania i ich ewidencja oraz czuwanie nad prawidłową eksploatacją nieruchomości, instalacji, aparatury,
-
obsługa informatyczna , w szczególności obsługa i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
-
prowadzenie spraw związanych z BHP,
-
utrzymywanie pomieszczeń zakładu i jego otoczenia w należytej czystości i porządku,
-
prowadzenie magazynu gospodarczego na bieżące potrzeby oraz prowadzenie ewidencji majątku Inspektoratu,
-
organizowanie i kontrolowanie prowadzonych konserwacji, naprawi remontów instalacji, sprzętu i aparatury oraz racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych,
-
obsługa samochodów służbowych,
-
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań lub opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu,
-
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust 1 wchodzi:
- starszy inspektor do spraw administracyjno – biurowych – Kierownik Zespołu,
- starszy informatyk,
- kierowca samochodu osobowego – w okresie grzewczym palacz,
- sprzątaczka,
- dozorca – w okresie grzewczym palacz,
§ 16
-
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:
-
zastępstwo prawne i procesowe w postępowaniu przed sądami, organami administracji państwowej oraz innymi jednostkami i instytucjami;
-
przygotowywanie opinii prawnych z zakresu działania urzędu;
-
udzielanie porad prawnych pracownikom urzędu w zakresie załatwianych przez nich spraw;
-
sprawdzanie pod względem formalno - prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawa wewnętrznego (zarządzeń, regulaminów), umów, porozumień, decyzji i innych dokumentów sporządzanych przez pracowników;
-
bieżące informowanie pracowników merytorycznych Inspektoratu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Inspekcji Weterynaryjnej.
-
ROZDZIAŁ V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 17
-
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Adrian Wojda |
Odpowiada: | Adrian Wojda |
Wytworzył: | Adrian Wojda |
Data ostatniej zmiany: | 2021-03-17 12:52:34 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 2649 |